Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pětiválcům je 40 let. Slavný diesel pro Mercedes stavěl dnešní vůdce VW

Před čtyřiceti lety, v červenci roku 1974, představil Mercedes světu první sériový pětiválec. Šlo o vznětový motor OM 617 s objemem tři litry. Zajímavostí je, že na konstrukci motoru se tehdy podílel Ferdinand Piëch, pozdější šéf koncernu VW. Piëch pak zavedl pětiválce třeba u Audi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J25i41ř70í 98D54v60o40ř49á58k 5528383718500

Slova :"vůdce " a"VW" v jedné větě?

0/0
19.7.2014 15:15

J44o27s86e82f 15M73o43t26á66k 3956356811552

A ta auta jezdi dodnes

0/0
18.7.2014 22:27
Foto

P11a73v26e52l 36M39a85c50h81a55l38a 1314340787554

u Toleda mám V5 2,3 cm a 150 koníkú bez turba, krásný zvuk a bezproblémový motor

0/0
18.7.2014 21:29

J86i47ř48í 61B62o46č67e17k 6539534215446

Konečně se píše vo něčem hezkym.

+2/0
18.7.2014 17:08

J31a58k44u45b 26R97o59u65s 3323150264982

Starý Mercedesy VVV

+5/0
18.7.2014 11:29

M85i98l62a71n 57Š60v79a94g86r12o79v58s85k29ý 9912649155188

Já nejvíc opěvuji ;-D svúj pětiválec Volvo 2,5T.

+1/0
18.7.2014 9:01

P98e81t28r 51S29v32o20b91o15d36a 9293893907804

Měl jsem S70 s 2,5, bez turba... to byl luxusní motor, luxusní zvuk... turbům jsem nikdy na chuť nepřišel :-)

+3/0
18.7.2014 9:56

J30i49ř75í 62Z82ý95k59a 9929733251560

to je škoda, protože S70R nebo S70 T5, která má 2.3T je velmi zajímavé vozítko. Myslím, že byste turbům hodně rychle přišel na chuť.

+1/0
18.7.2014 10:46

P28e78t84r 58S96v15o94b59o23d16a 9433803447794

Rozhodně nepopírám kvalitu těch motorů. Ale vyrůstal jsem původně na Ford Granada 2.3 V6 a prostě ten krásný pozvolný, ale trvalý zátah motoru od nižších po nejvyšší otáčky bez nějaké toho turbonakopnutí mi prostě přirostl k srdci :-) A tím pádem mi bezturbové Volvo vyhovovalo maximálně

+1/0
18.7.2014 13:06

J40i60ř64í 54Z53ý74k96a 9219973371460

v tom případě doporučuji alespoň okusit 2.4T 200PS. Tam se ten turbokopanec (pro mne bohužel) nekoná.

0/0
18.7.2014 13:45

V53í39ť80a 19K58r15u18t12i93š 1110534345427

Naprosto bombovni a neznicitelny motor. Svezeni paradni, zvlaste pokud se ty nejvykonnejsi verze hodi do auta o 2 tridy nizsi (Focus).

Ale na delsi streky stejne berem V70, bohuzel ve verzi bez turba.

0/0
18.7.2014 21:38

L18u30k34á39š 76B74r86a67n41d81e51j45s 2933475291501

To jsme dvaR^R^R^

0/0
18.7.2014 21:58

L59u16k79á57š 22B52r75a23n50d64e10j34s 2773495781851

Ještě dodatek - bohužel už nevím, čím budu jezdit v budoucnu, snad ještě 3.0T6 aspoň chvíli vydrží, než to ekofašisti taky zarazí..:-P

0/0
18.7.2014 22:00

J35a32k46u32b 50F66e44i32f50a77r 7219569396739

Viděl jsem žraloka, který měl na tom motoru natočeno hodně přes milión km. O tom se dnešním euromotorům nemůže ani zdát.:-/

+8/−1
18.7.2014 8:47

A64l67e87x61a44n93d73r 76K30o64s54t20k88a 5229746619896

Také znám. Milion a čtvrt, a majitel se dušuje, že v tom jen měnil kroužky, jinak je vše původní. Prostě pocitvá, nezničitelná kovářská práce.

0/0
18.7.2014 9:17

T90o13m65á19š 71M10a95c10e91j71k56a 6171432407287

Ale takové věci dnes až na výjímky nesmí spatřit světlo světa. Pak by automobilky těžko trhaly rekordy v prodejích a ziscích.

+5/0
18.7.2014 16:41

P83e76t98r 41P45r26u15s 7837225579112

Kdo by dneska chtel jezdit cely zivot v jednom aute...

+3/−1
18.7.2014 17:06

Z81d77e39n77ě31k 57W87e87r30n53h73a63r92t 6667915602528

Jojo, to prý není až tak supervzácné. V turecku nás vozil taxikář a ten mluvil o dvou milionech a vcelku bych tomu i věřil. Životnost motoru zkrátka ohromná...

0/0
18.7.2014 9:31

J32i26ř69í 85P33o35s36p22í22š42i26l 8722850286528

Ve Volvu mám pětiválec D5 a nemohu si stěžovat R^

+1/0
18.7.2014 8:20

J60a69n 27K27r69p23e49c 5986283554202

no ten problem s dodavkou paliva karburatorem, se da prece resit pridanim vice sprazenych karburatoru, klidne i jeden na kazdy valec.

0/0
18.7.2014 7:46

M74i19c22h16a74l 53F64r62ý61d95a 1872259583522

A pak to ještě odladit, aby to vše spolu fungovalo - pět karburátorů R^

Dávali se dva, což bohatě stačilo eliminovat nesrovnalosti v dodávce směsi do válců a dalo se to celkem dobře odladit.

+3/0
18.7.2014 9:23

L12u64d18ě24k 71V24o44k34á30č

Dobrý den, u dvou karburátorů byl u pětiválců stále problém - jeden karburátor by totiž obsluhoval dva válce a druhý tři, což se také špatně ladilo. Ideálním řešením by tedy bylo opravdu pět karburátorů, což bylo samozřejmě v praxi u takového motoru nemyslitelné a popíralo by to jeho podstatu levného a jednoduchého většího motoru.

+1/0
18.7.2014 19:16

J12a32n 48K73r90p38e81c 5276503404222

no a co? na starych sportovnich vozech zcela bezne, na motorkach az do roku 2000 cca.  kdyz nemate poneti o cem mluvite, radsi nemluvte vubec...

0/−1
18.7.2014 20:07

M59i26l10o16u67š 71K17n32o66t56e72k 4544683742661

Ó, vy musíte být ale borec. Nebyl by autogram?;-D

0/0
18.7.2014 22:53

J57a40n 83K56r40p75e50c 5886193834352

nekdo borec, a jiny zase blbec...

0/0
18.7.2014 23:42







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.