Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Inovovaný yaris ušetří benzin střídáním Ottova a Atkinsonova cyklu

Toyota představila faceliftované provedení hatchbacku yaris. Vedle odvážnějšího designu se změnila i technika. Základní tříválec byl kompletně přepracován a nově umí přepínat mezi dvěma spalovacími cykly. Díky tomu roste jeho účinnost a klesá spotřeba. Vylepšena byla i další pohonná ústrojí včetně toho hybridního.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J38i58ř31í 80D42v38o33ř44á38k 5688423888510

Moc kurvítek.

0/−1
6.8.2014 20:10

J78i96ř24í 29K77o34c12u87r73e41k 6365154655328

Pod 4 litry? Hodně pěkné. A taky se mi líbí přístup: Vyzkoušet u malých levných aut a když to bude OK, tak použít přes celé výrobní spektrum.

0/0
2.8.2014 23:04

P16e70t32r 39M21i88c22h42a43l 2400464611182

To souhlas. Ale obávám se, že v nižší střední a střední třídě se dostanou maximálně někam k úrovni 4,5 litru, ta auta jsou přece jenom o něco těžší.

0/0
2.8.2014 23:10

P11e34t83r 53M58i17c77h65a18l 2750574321402

Mně jezdí dvoulitrová naftová Okta v létě pod pět a v zimě lehce nad. Město, mimo město i dálnice. Aneb jak píše níže Petr Procházka, je to v lidech. Co se týká stylu jízdy, jsem na tom podobně, jak to popisuje on. Asi na tom něco bude.

0/0
2.8.2014 19:57
Foto

M12a74r63t27i93n 74P75a15v27l73í15č39e30k 7980391459621

Měl jsem půjčeného hybrida Yaris na dva dny. První den jsem jezdil pomalejš, půl město půl mimo, spotřeba 3,8 při zapnuté klimě. Druhý den už jsem na to šlapal tak, jak jsem zvyklej v současném líném dieselu a po přibližně stejné trase jsem měl 4,4 bez klimy. Takže já jim ty spotřeby věřím, když se na to člověk soustředí. Jinak minimálně o litr až dva víc, ale to je stejný i u jiných značek. Mně se ten systém u Yarisu HSD líbí a hodně vážně o něm uvažuju.

+1/0
1.8.2014 17:19

T83o81m25á25š 11C63h89r87u77d97i86m66s96k93ý 5744166797866

Toyotě se dá spotřeba věřit, když nejezdíte jako vepř. když se snažím, jsem pod kombinovanou spotřebou. Ale většinou se nesnažím a jsem lehce nad.

+3/−1
1.8.2014 9:45

J46a78n 26B45o71g84u12m83s60k77ý 6245370174489

Na karosérii je 36 nových svarů bodových svarů, které vylepšují její tuhost.

A není to málo? Takových 72 nových bodových svarů by bylo přijatelnější číslo i pro muslimský svět.

No a ta spotřeba, to jsou zase pohádky bratří Grimmů.

0/−4
1.8.2014 6:59

P30a54v90e74l 16F25o11l21t72á38n 4260762884

Toto používal již Mistr Jára

pravidelné střídání dvou prvků – prvku očekávání a prvku zklamání

zase Japonci pouze kopírují.

+6/−1
1.8.2014 6:30
Foto

P48e29t78r 40P32r49o22c91h65á46z48k20a 3402226262124

hmm,Fabia 1,4 MPI combi průměrná spotřeba dlouhodobě 5,1l/100km i bez vychytávek.:-)

+1/−1
1.8.2014 6:18

O22n73d50ř89e47j 46L52o12š10o10t64h 1855355155861

O tom pochybuju.

+7/0
1.8.2014 6:29

L29u93k95á63š 63Š80m47a90h86e93l 2567634182524

Proč, máme Hyundai i20 a zvládá jezdit na cestě do práce a zpět za 4,5 l/100 km (ale jinde taky skoro za 6 l/100 km), ono strašně závisí na terénu a způsobu jízdy.

+1/0
1.8.2014 12:45
Foto

P64e75t12r 83P18r60o64c74h85á50z11k76a 3752396322844

V tom vám nic nebrání.

0/0
2.8.2014 7:34

P36a65v59e58l 29F25a43r58a 9627307734811

Tak 1,4 určitě! A ještě kombík. Spíš 7,1.

+7/0
1.8.2014 7:13

J62a94n 90M82a43l59á44s33e62k 8111267546323

Ono to ale jde. Nicméně musíte mít nejužší pneu co jdou na Fabii legálně dát a jezdit defenzivně - čili pro představu - hrnec s gulášem v kufru a jet tak, aby se nerozlil - to neznamená pomalu, ale mít plynulé rozjezdy a plynulé zpomalování :-)

+2/−1
1.8.2014 8:03

J53a18r54o61m85í15r 17K68r12á67l 4890139594339

V ideálních podmínkách dokáže i 10 let starý Golf jezdit za pět. ;-D

0/−1
1.8.2014 8:10

J49a42r53o30m86í85r 82K22r89á58l 4280439264949

Petře, zkuste navštívit nějakou ekorally. :-)

0/0
1.8.2014 9:44

A97l32e35x49a15n35d74r 16K87o95s76t25k66a 5239606379116

Ono totiž za posledních cca 10-15 let auta ohromně přibrala na váze kvůli spoustě v zásadě zbytečných systémů tahaných pod kapotou. Atuo, které mívalo 650 má dnes minimálně 800 kg, takže i při použití úspornějšího motoru spotřeba jaksi neklesá přílš významně. Jen tak mimochodem, už sám systém start stop je sice zajímavý, ale vyžaduje masivnější startér, aby vydržel víc cyklů.. Takže přidává nějaké to kilíčko navrch.

+1/0
1.8.2014 12:59

M78i83c35h94a90l 18F79r38ý67d49a 1412279953432

;-D posledních 10 - 15 let? Tak to pár desítek let přidej, 800 kg měla hundertka a to je nějakých 40 let zpátky...

0/0
1.8.2014 13:10

M51i87c22h69a78l 42P50a97v33l57á42t 9533563534719

System start-stop je sice zajimavy z technickeho hlediska, ale jinak je to nepouzitelna kravina, ktera realne uspory neprinasi, naopak zvysuje opotrebeni systemu auta.

+4/0
1.8.2014 16:47

J29i68ř60í 61K57o49c59u89r10e17k 6235544205478

Jedničkový Golf od 790 kg, dvojkový od 910 kg, ... pětkový 1320-1620 kg současný sedmičkový od 1200 do 1400 kg.

0/0
2.8.2014 22:57

L85u43k87á91š 62Š34m36a53h52e80l 2947594802594

zde dokonce za 2,6 litru, to už ale po pravdě řečeno nechápu: http://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/2-6-litru-benzinu-na-100-km-tak-jezdi-vitez-ekorallye/r~1f179278240b11e38f380025900fea04/

0/0
1.8.2014 12:48
Foto

P77e61t46r 61P36r66o47c79h79á65z47k92a 3912976222614

1.4 MPI 16V combi.Měsíčně 3500-4000km.Třetina dálnice Olomouc-Ostrava,zbytek silnice první třídy.Kvalitní olej v motoru,včasná výměna vzduchových filtrů,dobré gumy a dobrá starost o vůz.K tomu lehká noha,docela často tempomat.Rychlost v rámci předpisů (tachometrový údaj +5až10km).Letní spotřeba 4,8-5,zimní 5,2 až 5,6 podle podílu města a situace.Dlouhodobá průměrná 5,2.Dovolená 5000km 4,8km/100.Věřte nebo ne.Chce to odstranit nešvary,které se dříve učili v autoškole,využít palubního počítače a okamžité spotřeby a zjistit si ,kde děláte nejvíce chyb.Plynulá jízda a předvídavost a je to.

0/0
2.8.2014 7:34

P65a87v40e59l 47O24d54r60a93z28i44l 6754269787660

Nevím, mě to venku jezdí za 8, ve městě za 18 a jsem spokojenej.

0/0
2.8.2014 16:19
Foto

P96e67t98r 22P47r69o61c27h52á98z15k62a 3322546682414

Arabský šejk?......;-D

0/0
2.8.2014 16:55

P38e41t89r 25M17i29c30h22a63l 2170854671172

Ne, "expert" s čínským "autem".  ;-D

0/0
2.8.2014 19:47
Foto

P32e71t63r 11P97r49o34c92h85á73z91k14a 3692866602414

tož to jo .....;-D

0/0
2.8.2014 20:14

P60e31t16r 34M86i16c43h35a62l 2590774471862

A taky alergik na Škodovky. Jenom o nich slyší, hned má kopřivku. Podle něj to nejsou auta atd. atd. :-)

0/0
2.8.2014 20:44

P57a40v83e93l 19O30d37r51a60z33i14l 6434489527670

Holt mám podstatně lepší auto, než Oktávka a to je pro někoho těžký překousnou, že, PETŘE.;-D

0/0
7.8.2014 10:52

P97a21v46e41l 69O80d12r84a78z42i30l 6264389377470

Ano, pane Procházko. Jak jistě víte, obě švédské automobilky koupili Číňané, takže mám činské auto, i když je to relativní, protože v době výroby mého kousku vlastnili SAAB Američané.;-D

0/0
7.8.2014 10:53
Foto

P48e70t86r 16P37r42o17c20h60á66z32k88a 3982976112894

Poslední dobou se mi zdá,že čínské zboží je lepší a lepší.Tak,že se vůbec nebudu divit až auta vyrobené v Číně,čínským dělníkem podle čínské konstrukce se budou prodávat u nás.Proč ne.

0/0
7.8.2014 19:06

P47a63v74e37l 51O22d46r77a15z54i55l 6144609877140

Velmi kvalitní zboží dovážela firma, pro kterou jsem jednu dobu pracoval, z Číny již počátkem devadesátých let. Stačí si říct, dodají i kvalitu. Ale ta něco stojí. Čína je neskutečně flexibilní. Jednou jsem potřeboval konektor minidin v bílé. Evropští výrobci - nulová reakce, nebo požadavek odběru statisícových sérií. Čína poslala do týdne vzorník s bílou a dalšími deseti barvami. To je prostě bohužel úplně jiný svět, bohužel pro Evropu.

0/0
8.8.2014 20:45

P98e24t23r 84S42t56e42j24s35k89a11l 3849738464906

Timto stylem by mel Yaris 3.8

+1/0
1.8.2014 9:49
Foto

P13e86t76r 51P82r61o62c10h94á35z34k19a 3102816852134

Docela by mě to zajímalo.Jenže jediný Yaris ,který se mi kdy líbil byl model Stinger a ten se myslím už nedělá.Toyoty jsou velmi kvalitní auta a řekl bych,že i bez těch vychytávek se s nimi dá jezdit velmi úsporně a dobře.Svého času jsem najel asi 200k s Toyotou 4Runer a spotřeba se držela na nějakých 7l/100.Teréňák naložený dobře půl tunou vybavení a 4 lidmi.

0/0
2.8.2014 7:27

T58o72m62á33š 74C85h22r68u43d15i48m49s46k50ý 5374716407246

Tenhle motor bych typnul mezi 6-7 litrů/100km

To musíte jezdit strašně plynule, po okreskách a žádné město a dálnice a max 70tkou když máte tak nízkou spotřebu.

My máme jardu od toyoty 1.3 v.v.t-i , kombinovaná je papírově 6,5, když se snažím jezdím za 5,9 , když tomu šlapu na krk tak za 7,2. Hodně záleží, kolik je v tom dálnic, tam to chlastá jak Pivrnec u výčepu.

0/0
1.8.2014 9:52

P51a68v37e19l 15F51a46r23a 9277587174471

Yaris 1,3 VVT-i 2011- má papírovou kombinovanou spotřebu tušim 5,8, prostě pod 6. Reálně se tak normální jízdou dá jezdit.

0/0
1.8.2014 10:01

T41o41m48á86š 51C22h21r23u26d27i73m18s17k76ý 5234226627546

yaris verso rv 2001 má 6,5

0/0
1.8.2014 10:03

P97a62v77e85l 40F27a74r49a 9667217854601

Tak verso asi jo. Ale vycházel jsem z typu, o kterém je článek. ;-)

0/0
1.8.2014 10:05

T67o63m60á95š 73C17h11r58u98d24i60m26s96k34ý 5944286117386

Už je stará ta naše herka, ale ještě slouží..:)

+1/0
1.8.2014 10:06
Foto

P37e34t60r 72P59r54o68c55h11á30z21k12a 3542986362654

Ale kdepak jezdím tak rychle jak to dovolují předpisy.Zhruba třetina je dálnice,zbytek běžné silnice první třídy.Navíc docela často když to jde využívám tempomat.Je to stylu jízdy,dobré starosti o vůz a kvalitním oleji v motoru.Měsíčně najezdím cca 3 až 4 tisíce.

0/0
2.8.2014 7:24

J58a19n 56J21e13l15í20n13e54k 8823125602876

Já mám Fabii Combi 1.4 16V a jezdím taky kolem 5,2/100km, takže to můžu potvrdit.

0/0
1.8.2014 20:44
Foto

P15e32t56r 47P38r82o61c10h94á13z16k36a 3272166802474

Máme stejný vůz,stejnou spotřebu a bez vychytávek ;-D

0/0
2.8.2014 7:20







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.