Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ojeté BMW 5 stále umí nadchnout, ale něco to stojí

Už před jedenácti lety skončila výroba BMW řady 5, mezi znalci a vývojáři automobilky označovaná jako generace E39. Bylo to jedno z nejlepších aut, jaká kdy u BMW vznikla, a i dnes umí příjemně překvapit. Navíc jejich ceny začínají na několika desítkách tisíc korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J70a55r71o84s76l63a87v 78K53o23h92o37u28t 7351183295

Malokdy prispivam do diskusi, ale nektere nazory na tento clanek me opravdu donutily vyslovit svuj nazor. Sam vlastnim BMW (myslete si co chcete, me je to uplne jedno), ale v zivote jsem nedostal pokutu za rychlou nebo bezohlednou jizdu (tuk tuk :-) ), jezdim podle predpisu a snazim se byt ohleduplny k ostatnim ridicum (nelepim se jim na zad atd.). Kup starsiho BMW neni o tom, ze chcete BMW nebo, alespon ne u me, ale u me je to treba proto, ze se me to auto proste libi a ze v motorech neni remen ale retez. Za penize srovnatelne s ojetinou BMW z te doby, muzu mit dneska nove auto tak akorat nejakou korejskou jebku v zakladu .... s kterou na dalnici pojedu 120 a budu mit pomalu smrt v ocich a pocit, ze mam zivot pred ocima a ze se to mozna rozpadne ... motoricky to bude mozna nejakej trivalec s vykonem houpaciho kone a kdyz budu chtit nekoho opravdu predjet, abych si vzal dalekohled, jestli tam nahodou na ty rovince v dalce neco fakt nejede .... Moje volba byla jasna, po prvnim svezeni v tom BMW jsem vedel ze je to ono, kdo se jednou svezl, uzna, ze ty auta jsou kvalitne udelany a ze to je predevsim o pocitu v tom aute, dalsi kapitola je kvalita vyroby tehda  a dnes .... argument se spotrebou je naprosti mimo misu, kdo mel BMW vi, ze se s tim da v pohode jezdit za solidni spotrebu jako se pise v clanku, kdyz se ale slapne na plyn tak si to neco veme .... ty koniky musite nejak nakrmit .... rozdil proti novemu autu s 55kW je ten, ze kdyz v nem slapnete na ten plyn, tak se proste nic nestane .... ono je rozdil mit 55kW nebo 150kW. Myslim ze jsem se rozepsal az dost, ale nemuzu si odpustit podledni poznamku, neni to o aute nebo jeji znacce, je to o ridici, ja sem taky potkal na silnici spoustu bezohlednejch hejsku v passatech, oktavkach, feliciich ... ano ... ve feliciiich .... a nerikam ze za to muze VW, nebo skodovka ... je to vzdycky jen a jen o ridici ... vzdycky!

+3/0
22.8.2014 23:57

V83á47c69l72a51v 46Z41e85m39a63n 1165694306633

Měl jsem tuhle pětku čtyři roky,najel jsem s ní 120 tisíc kilometrů a prodal.Příští rok kupuji další,protože E60 mě nenadchla...

+3/0
21.8.2014 22:45

J80a35n 96K72o66n28v68a32l28i22n63k77a 5440731961375

Zajímavý článek. Mám 530dA Touring. Koupil jsem ho od známého za 40. Za 70 uvedl do skvělého stavu. Než si koupit za 110 tisíc novější socku volil jsem takto. Někdo souhlasí, někdo ne. Přesednutí do dnešních tuctovek nižší střední je vždy překvapujícím zážitkem. Nejsem ani cigán, ani klištovkář ani nic podobného popisovaného. Jezdím vždy přiměřeně situaci a nikoho neohrožuji. Daleko víc debílků vídám v oktávkách a fábkách než v podobně starých BMW. Ono totiž nejde o auto, ale o řidiče.

+6/0
21.8.2014 13:12

J71o74s66e43f 69H20á15b 2983734389696

koupit dobrou ojetou E39 je problém. Raději bych si koupil E39 ojetou, ale kvalitní železo, než drahý nový auto. Na pravidelné ježdění je to nejlepší. Teď jezdím E46 a můj mechanik z Vrchlabí mi říká. Raději E39 za 60 tis +  další investicí, než nové. Tuto auta jsou vlastně jednoduchý a pokud tomu dáváte dobré palivo a spravný olej, tak není co řešit. Auto najede vesele 600tis za normální peníz za údržbu.

+3/0
21.8.2014 11:45

M41i31r70o93s67l25a72v 87K94r64a61h16u49l96í65k 6357154934

to ale řekne každý soukromý mechanik. Oni potřebují opravovat, aby měli co jíst :-)

+3/0
21.8.2014 14:17

J16o71s44e57f 67H87á48b 2363604529746

omyl, ne každý. Ten můj mi dal auto do kupy, protože už jsem nevěděl co s tím. To co podělali v BMW Bychl, mi on opravil. Auto mi opravuje pokud je třeba. Jinak olej, filtry, každý rok jen to kvalitní a to, co tam patří. S tím autem budu jezdit, dokud se nerozpadne. Není důvod měnit. Najezdím 9 tis ročně, takže to budu mít ještě hodně dlouho. Teď mám 240tis.

0/0
21.8.2014 14:31

M36i33r43o96s86l47a60v 34K54r48a14h56u78l41í75k 6657354694

tak to je pak opravdové štěstí na mechanika. Každopádně ať drží. E46 je krásné auto. Je hezčí jak E39. Za mě musí mít E39 M packet, aby vypadala hezky :-)

0/0
21.8.2014 15:27

A76l43e14š 20L91e11w92i21c73k42i 5325669161718

Souhlas s tím palivem a olejem,to je grunt...

+1/0
22.8.2014 4:44

P97e61t71r 31S63v29o11b45o40d80a 1664896583926

Na M5 byla legendární reklama s Madonnou a Clivem Owenem, doporučuji najít na youtube jako M5 Commercial MadonnaR^ bylo to pro mě dlouhou dobu snové vozidlo

+3/0
20.8.2014 22:50

M13i81r12o61s77l58a26v 47K63r43a32h49u85l22í15k 6377674474

celá tahle série je super. Ale ta s Madonnou byla hodně vtipná :-). Jen tam přehnali ten skok. Prý po něm museli vyměnit auto, protože to podvozek nevydržel. Ono, které 2 tunové auto by to sneslo;-D;-D

+1/0
21.8.2014 14:19

M75i16c94h16a20l 22Z46e34t33e46k 3628472300427

Poslední pořádna řada BMW byla E34. Pak už následovaly jen prusery.

+1/−2
20.8.2014 20:17
Foto

P18e89t39r 71P79r54o18c89h33á43z27k49a 3802776162954

Mě se to auto vždy líbilo.Bohužel jsem ho nikdy neměl.Párkrát jsem ho řídil a svezení paráda.Dneska bych ho ani nechtěl.Nejen pro to že je to opravdu staroch se spoustou problémů,spíše proto,že s ním už jezdí snad jen Rómové hrající si na velké machry a pár mladých bláznů,kteří si potřebují něco dokázat.Svého času to však byla opravdu parádní kára.

+6/−5
20.8.2014 18:36

R17a72d42i90m 82H63o85r92č68i65č37k53a 7216627103422

Mohu se zdvořile zeptat, jaké máte přibližovadlo?

+1/0
20.8.2014 20:31
Foto

P11e23t59r 56P50r34o82c58h56á51z72k76a 3662386442394

Fabie combi  jedničková 1,4 MPi 16V.Malé české skromné auto.Projelo semnou kus Evropy a naprostá spokojenost.Jinak jsem ale vyzkoušel ledasco co má kola,pásy,volant,rajčáky,nebo řidítka.:-)

+3/−3
20.8.2014 20:36

R38a25d73i30m 56H47o78r31č96i69č16k52a 7106957373332

No a já mám právě e39, je to moje 12-té auto a po sérii passatů jedné toyoty, 407-čky atd. je to nejlepší co jsem zatím doma měl. A to nejsem róm a 18-náct mi už taky dávno bylo. A bez urážky, na tu fábii jsem Vás dle příspěvku tipoval.

+3/0
20.8.2014 21:01
Foto

P10e26t35r 30P30r64o70c34h23á85z48k20a 3852286632344

e39 je opravdu parádní auto.Vždy se mi líbilo.V tom není žádný problém.Měl jsem možnost si v něm zajezdit,a nejen v něm.Svezl jsem v různých modelech.Ne tak dlouho jak bych si přál ale dost na to abych věděl,že je to dobrá,nebo špatná kára.Bohužel lidí jako vy je málo.Většinou když je vidím teď někde jezdit tak jsou buď různě neesteticky tuněné,nebo opravdu obsazené Rómy ověšenými zlatem s uřvanou muzikou hrající si na velké bosse.Tím jsem se vás rozhodně nechtěl dotknout.Já mám auto spíš jako spotřební materiál.Dávno s různých důvodů nekupuji to co se mi líbí,ale spíše to,co vím,že využiji a bude sloužit.No a také se mi za tak pomíjivou věc nechce moc utrácet.Investuji do jiných koníčků než je auto.No BMW by investice vyžadovalo.Pro tuto značku mám spíše slabost když má jen dvě kola.

+4/0
20.8.2014 21:09

R35a97d38i47m 42H53o94r31č91i62č86k44a 7816827623292

Nejsem v žádném případě urážlivý. BMW není o investicích, ale je o kvalitním servisu, který nemusí být vůbec drahý, když se majitel stará tak, jak by měl. Pravidelná výměna značkového oleje, v mém případě i v automatu, filtry a nezanedbávat případné drobné poruchy. Potom se to vrátí bezproblémovým provozem. Na to jak je to stará vrána, je to pořád vynikající kočár.

+4/0
20.8.2014 21:48
Foto

P28e71t60r 41P17r23o74c67h90á59z43k17a 3362916122424

Kvalitní servis platí u každé značky.Dělám to také tak a auto to vrací.

+1/0
21.8.2014 5:51

J44a79n 53K70o57n93v78a14l93i42n67k43a 5290881501595

Tak. Já koupil zanedbaný pelech a udělal z něj vyvoněné bezproblémové auto. Chce to více pozornosti a někdy i prevenci. Teď šlape jak hodinky a vypadá perfektně (černá metla, černá skla, origo chrom, origo ALU ///M ledviny, bílé angel eyes....)

+2/0
21.8.2014 13:21

J65o29s47e35f 86V55o21s59i40c46k86y 4973457676393

Kvalitni servis a ne drahy ?? To by spise sedlo na Skodovku ! Proto se jich tolika u nas prodava. BMW je pravym opakem. Drahy servis a predrazene nahradni dily. Proto jsou ojete tak lacino. Nikomu se jiz nechce do toho cpat prachy. Nektere rodiny je dokonce prodavaji jakmile na nich vyprsi ta dlouha zaruka. Znam jak to chodi v Nemecku !

0/−1
21.8.2014 16:32

A88l29e51š 63L37e21w15i34c48k66i 5655989481788

Auto nemůže za to,jaký mamlas si ho pořídí,že ano...

+2/0
22.8.2014 4:47
Foto

P54e77t49r 10P77r87o88c66h25á86z32k30a 3232346702954

V tom máte naprostou pravdu.

+1/0
22.8.2014 6:41

M42a45r64t52i48n 90B65l60a38ž54e41k 3792797687868

A to máte nějak statisticky podloženo, kdo těmi auty přesně jezdí? Trochu opatrně s takovými názory :-). Najde se spousta těch, co takový vůz používají pro každodenní pojezd do práce a jezdí slušně. Navíc problémy jsou kus od kusu podle toho jak se o nich majitelé starají, nejde zobecňovat na celou řadu přeci!

+3/0
20.8.2014 22:20

P16e41t15r 61L95a86n30d57a 1789720735414

Asi tak nějak bych to viděl už já. Jak léta jdou, mám už 4. BMW a jsem blonďák. Vážím si lidí, co si pořizují české výrobky, ale majitel staré Fábie před smrtí by se asi neměl pokoušet hanět o 3 třídy lepší auto...

+1/−1
20.8.2014 22:36

A29l43e24š 86J43a38n16á31č11e55k 3983874886273

Tenhle bavorák je pro mě nejhezčí auto z produkce BMW a líbil by se mi. Sice by nebyl problém si ho koupit a budu litovat, že jsem to nikdy neudělal, ale holt pro mě by to bylo jen zbytečný auto pro radost (a k tomuto účelu už mám terénní toyotu). Přeci jen už není nejmladší a pokud bych holdovat sportovnějším limuzínám což není můj případ, asi bych volil ošklivější novější model který jde sehnat v parádním stavu za slušné prachy a četl jsem, že prý je to nejlepší 5 BMW všech dob i když není tak krásné jako E39. E39 bude můj nesplněný sen o BMW, který si nechci pokazit koupí olítaného vraku do kterého bych se vysypal.

+1/0
20.8.2014 16:45

L20u54k45a17s 19N96o37v80a90k 4249609373828

Nejlepsi byla E34, E39 byl dozvuk kvality, ale budiz. E60 uz je moderni pastro na kterym se setrilo kde de dalo( jeste prvni rocniky vyuzivajici benzinove motory z E39 se daj akceptovat, cim novejsi tim vetsi prusvih).

+2/0
20.8.2014 19:31

P74e84t66r 90Č78e17r71m31á46k 9518205129730

Poslední fortelný BMW. Ve verzi 530 benzín i dnes neurazí. Ale že by 528 jezdili za 7 kombinovaně, to opravdu ani omylem :-)

0/−1
20.8.2014 16:07

V58l66a41d16i53m25í44r 85T41e83n50k69r74á45t 6608373295625

ale BMW to určitě rádo potvrdí, těch 7 na 100 :D

0/−1
20.8.2014 16:30

M59a59r62t30i63n 19J75a91g25r 2675798689441

Taky sem podobným řečem nevěřil... 328i mě přesvědčila o opaku. Kdo si to nezkusí, bude radši jezdit třebas Roomsterem TDi za 8,5l (další zkušenost z firemního autoparku), to je jeho blbost.

+2/0
20.8.2014 18:17

P43e42t59r 40Č95e73r47m97á25k 9518515909440

Nejde o víru, ale o nesmysl :-) Auto jsem měl, a při dobrém palivu, s lehkou nohou se dalo mluvit mimo město o 8 litrech. Za 6 nebo 7 litrů to nejelo ani z kopce s větrem v zádech. Kombinace město a mimo je při normálním ježdění a manuálu kolem 10 litrů, což je zcela adekvátní hodnota tomu jak to auto jede.

+3/−1
20.8.2014 19:34

J96i26ř43í 56S43c11h83w91a59c49h 8528944578656

samozřejmě, že je to nesmysl. Prostě šestivál skoro třílitr se skoro 200 koníky, co už má zenit daleko za sebou, to  ve městě (upozorňuji jen s lehkou nohou) zvládne okolo 11,  mimo město do 90-ky to může být okolo těch 7 a na dálnici při 130 už za 8-9 , takže průměr 9 a více. 

Ty povídačky o sedmi a s lehkou nohou za šest jsou pohádky ovčí babičky a zbožná přání majetele....;-)

+3/0
20.8.2014 23:26

A23l37e57š 64L26e96w50i17c19k44i 5495859891308

Tak především v době vzniku tohoto modelu nebyl zdaleka takový tlak na spotřebu od všemožných rádobyekologů,jako je dnes,kdy je to i díky vyspělosti motorů a snižování hmotnosti vozů,přes obvyklý rozměrový mezigenerační nárůst,přece jen lehčí...

0/0
22.8.2014 4:57

J46a18n 18M70o85h65y91l41a 6452819659951

Poslední fortelný BMW ;-DR^

0/0
20.8.2014 18:51

M76i83c92h89a64l 81Z40e59t20e50k 3608342540497

To sotva. Stejně jako řada W210 u konkurence to byla osulena porucha.

0/0
20.8.2014 20:19

L36u87k81a93s 69N53o80v46a83k 4519779653388

Zazil sem pana co jezdil s 528iA mezi 8-10 a z toho vetsinu po praze, takze ano da se, v manualu snaz, ale da se.

+1/0
20.8.2014 19:33

J64i33ř77í 54K91o68c49u22r56e26k 6535614195368

Detailnější info o motorech BMW:

http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2014051802

0/0
20.8.2014 15:49

P79e79t85r 82L62a30n58d77a 1209470755384

Zajímavý článek, ale tady by to chtělo spíš doplnit článek o předface common rail a detaily M5.

0/0
20.8.2014 22:43

L83u58k91á42š 24O33m36á27č16k81a 5641574911846

Kdyby bylo v perfektním stavu, se skvělým servisem, neřeknu absolutně nic. Jenže drtivá většina podobných vraků jezdí s totálně vylágrovaným podvozkem, vstřiky dávno za zenitem kdy při sešlápnutí plynu je za vrakem kouř jako když babi bouchnou starý kamna. A majitel je ještě na jeho fáro náležitě hrdý.

+2/0
20.8.2014 15:47

V42l91a20d43i29m84í42r 72T11e59n10k87r56á16t 6598533845125

taky bývají buď od čoudu značně přibarvení, případně neprocházející testy na různě tvrdé drogy

+1/0
20.8.2014 16:31

P26a17v19e56l 79H42o92f27f44m12a54n25n 4317930971306

Když už nechceš auto- kup si BMW- r.v 1999-  pokryt prošívanou dekou-zlatíčko BMW 530d manuál najeto  98 000 tis km-  to je svezeníčko diskutéřiX

0/0
20.8.2014 15:00

Z37d48e44n89ě62k 42H64a82n97z91l 1531676262754

498 000tis.km

+3/0
20.8.2014 18:12

J72a31n 78J47e49ž81e37k 3611595267265

> Ortodoxní klasická koncepce s motorem uloženým podélně za přední nápravou...

Jste si jisti, že motor je u BMW E39 za přední nápravou?

0/0
20.8.2014 12:40

R84a82d87i57m 78H65o12r66č28i67č25k63a 7326687613332

V podstatě ano

+1/0
20.8.2014 12:43
Foto

J20a64n 35K73ř75í50ž 3709801741761

Pouze malou částí.

0/0
20.8.2014 12:56

R80a21d69i67m 77H32o27r14č78i53č17k14a 7426887863482

Troufnul bych si říci, že 5 a 6 válec je za nápravou a převodovka, která není zrovna žádný drobeček, je někde pod předními sedadly.

+1/−2
20.8.2014 13:02
Foto

R58o60m19a97n 19V85i25e71t72z36e 9841492749240

převodovka je pod přístrojovkou, mezi sedadly je jen hřídel a výfukové potrubí

+1/0
20.8.2014 13:34

J12a23n 79J96e53ž41e97k 3501455967585

Převodovka pod předními sedadly? Tak to musela být rána!

+2/0
20.8.2014 16:14

R52a25d54i29m 77H74o47r35č27i89č61k81a 7646897643492

:-)Myšleno obrazněn ,pan Vietze má samozřejmě pravdu!

0/0
20.8.2014 20:28

P96a41v91e81l 52Š89v76e40s36t17k87a 3568875969

Kdyby byla převodovka pod předními sedadly tak bys musel nastupovat po žebříku

0/0
20.8.2014 19:11

R23a62d59i54m 93H41o95r92č96i87č59k32a 7846617293572

:-)R^

0/0
20.8.2014 20:29







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.