Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Patří vůbec na silnici? BMW HP4 jede přes tři sta

Kdybyste před deseti lety tuhle motorku ukázali lidem v mistrovství světa superbiků, utrhli by vám ruce. Pokrokovou elektroniku, neuvěřitelný výkon i hmotnost doplňovaly technologie, které v té době byly experimentem pro pár vyvolených závodníků. To vše teď může sedlat každý smrtelník, který má řidičák na motorku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K79a65r37e43l 67J70o61a67c53h50i81m58s22t58á20l 8646872217846

a proč teda auta mohou jezdit více když je u nás povoleno stejně maximálně 130

0/0
23.7.2014 15:56

J50i34ř88í 16S94c83h47w77a82c78h 8878444418966

Nevím, nemám tenhle segment až tak zmapovaný, ale nejúžasnější mi na tomto "strojku" připadá jeho hmotnost, protože se mi tak nějak vybavuje, že podobně výkonná konkurence bude mít tak okolo dvou metráků a více....R^

0/0
23.7.2014 0:11

V56l88a62d35i48s87l55a73v 88N36o71h52e49j42l 7498627598671

ZX10R ma 170kg

0/0
28.7.2014 1:34

J44a54r52e42k 39W40o47l36f 5710869240

200 v městě tři sta z místa?

+1/0
21.7.2014 14:55

M88i70l71a93n 24K79r61á63l 8743358851451

a kilo na pivo

+1/0
21.7.2014 16:26
Foto

F61r77a25n26t68i21š93e38k 49H39r35a83b73a61l 3113459296948

Možná i záplaty na džíny :)

+1/0
21.7.2014 17:21
Foto

P17e50t28r 11P12r21o82c81h76á48z34k81a 3972136692294

Není to zrovna moje krevní skupina,ale je to krása.Určitě by stálo za to si ji vyzkoušet.Osobně dávám přednost boxerům od BMW.

0/0
21.7.2014 13:58

V66i95k77t62o31r 19K13o74š30k60a 4302420677409

Tohle patří do zkušených rukou, chyby ta mašina neodpouští, nádherná je a radost to sedlat ovšem když to jede!!.... Pravdou je, že kvalita BMW v motorkách v posledních letech pokulhává. Už ty mašiny nevydrží to co před 10 lety.  Problémy s elektronikou a jejich kardany jsou taky samý problém. A cena, za luxus se platí... Ale jak říkám, je radost to řídit, když to funguje jak má..

0/−3
21.7.2014 10:51

M16i10l62o38š 15B90é38m 6204589242243

Právě, že na tomhle je umění chybu vyrobit, s tou elektrikou. Plynu se netřeba bát, akorát na brzdy to chce opatrněji.

+2/0
21.7.2014 12:39

J56i38ř21í 61S11c14h53w84a69c91h 8818784338276

....je umění vyrobit chybu? Ono to snad inteligentně přibrzdí před každou zatáčkou či předvídá překážky? ;-)

0/0
21.7.2014 19:29

M54i28l19o97š 37B90é32m 6604449792933

Myslel jsem především chybu při práci s plynem, nebo při řazení. Neodhadnout zatáčku a trefit strom za ni s tím jde stejně lehce, jako s jakoukoliv jinou mašinou. ;-)

+1/0
22.7.2014 7:44

M74i97c50h40a23l 74M67o66u13c17h94a 9558459183974

Chyby do určité míry tahle motorka vyřeší za jezdce. Dnes už na tom může s trochou nadsázky jezdit kdekdo, jo to taková Suzuki TL1000R to byla opravdu motorka, která chyby neodpouštěla... ;-)

0/0
21.7.2014 12:50

M28a38r24i54a46n 17S79e59d81i73v82y 2901492269867

Koško, tohle kardan nemá! Až bude BMW pokulhávat, bude za 5 kaček ty chytráku.... Závist je děsná věc.

0/0
22.7.2014 9:37

D65a16v59i27d 31R19y77c86h28e61t68s13k64ý 9596511210230

Klobouk dolů nad motorařinou, 200 koní z atmosférického jednolitru...

+2/0
21.7.2014 10:18

D51a90v82i33d 42J15i64n49d38r89a 6690804406114

Nevím proč, ale jako by idnes bylo zaměřené čistě na německé stroje (auto/moto). Pan redaktor opominul ještě připomenout to, proč u bmw tyto motorky vznikly. Je to jen kvůli tomu, že chtěli mít SBK stroj, který konkuruje ostatním. Takže udělali SBK speciál a pak to dali do větší výroby, aby splnili pravidla o množství/rok. Takže na to, že to je okruhová motorka nic extra. Japonci se na 300 dostali hódně dávno, s váhou podvozkem řízením a designem si pro změnu neškrtne na italské dravce. Když už teda kucí děláte takové motorky, dejte do nich něco extra, co vás rozliší. Abych si koupil rychlou motorku, nepotřebuji dávat 700 tisíc, když od japonců budu mít 2-3 podobně rychlé motorky. A běžný uživatel rozdíl 180-190 koní opravdu nerozezná

+1/0
21.7.2014 7:10

M83i74c62h90a18l 89M39o57u80c96h28a 9468669273554

300 jede každá druhá motorka už 10 let, ale o tom to není. Je to využitelnosti výkonu, ovladatelnosti, kontrole. A ačkoliv jsem na tomhle nejel (a nebo právě proto), určitě bych neříkal, že si to na Italy neškrtne. A to mám třeba Ducati opravdu rád.

+1/0
21.7.2014 12:58

D21a55v26i23d 41J79i36n73d95r82a 6820274216664

Já to beru trochu z jiné strany. Principiálně třeba Ducati má 2válec do L (90°) a proto ta motorka bude vždy užší než 4válcové motorky. Proto náklony = ovladatelnost musejí mít italové lepší. Krom toho třeba taková nová panigalle má +- stejnou váhu (tušim že o něco menší) se stejným (větším) výkonem. Taky takový poznatek, že pro čechy Italové=dělají šmějdy je docela dlouho passé. Když Ducati má servisní prohlídky většinou delší než konkurence (tuším že nové od 12 tisíc km a více). K tomu se ještě musí brát spolehlivost, jak zde již někteří říkají. A co si budem povídat, ten design... prostě suchý německý bez emocí.

0/0
21.7.2014 13:14

V69l48a96d57i80s37l12a80v 84N87o30h15e60j60l 7348517448861

no zas bych tu Ducati nevynasel do nebes, Italove jsou obecne znami svoji vysokou nespolehlivosti, osobne jsem zazil u kamosove manzelky (Monster 695) 2x behem prvnich 1000km ze ji odvezla odtahovka, to se u japonce nestane ani omylem. podobne je desmodrom haklivejsi na nastaveni a take je treba to delat casteji a je to drazsi. a nezapomenme aby byl V2 konkurenceschopny, tak musi mit o 200cc vetsi objem.

0/0
21.7.2014 13:50

D27a81v21i44d 58J34i23n86d51r93a 6360264226174

Dobře, ale předpokládám, že jistě víte, že výkon je dán hlavně počtem válců x odmocnina ze 2. Tím je to daný. Proto v superbike mohli být 1200cc V2 a 1000cc 4-válec. Když se podíváte na Desmocedici RR tak je to jeden z mála 4 válců od Ducati jako rarita, a měla cca 210 koní při 1000cc. Neříkám, že Ducati je nej, jsou drahý, ale je to jiný požitek. A to že se já povedlo během 1000km 2x odtáhnout, jestli to nebude něčím jiným než motorkou. Já jsem 696 vzal na okruh (a že se to tam moc nehodí)  kde jsem stačil o dost silnějším strojům nebo úraveným supermonům nebo twinům. Krom toho, když si troufnou dát záruku na 12000 (a více) km od servisek, tak asi vědí, že jim to vydrží. Třeba KTM to mmá tušim na 6000km a stojí to +- stejně

0/0
21.7.2014 14:19

V55l39a69d40i57s97l69a68v 74N82o52h45e38j53l 7598317238441

Ne urcite to bylo motorkou, zacal tect olej z pod hlavy valcu. Desmosedici stoji 1.5M, to tu rovnou muzem vytahovat WSBK specialy, kde kraluje kdo? ZX10R. :-P A na okruhu je to primarne o hlave, to nic nevypovida. Ducati je mimo hlavni proud, cili je tim trochu vyjimecna, to je ale cely. 200cc navic je proste ulitba Ducati, aby mohla zavodit a byt konkurenceschopna.

0/0
21.7.2014 15:31

M57i41c82h33a48l 86M37o61u98c55h24a 9248399893614

Co to je za blábol - motorka je užší a proto musí mít lepší náklony...? Řadový čtyřvál nijak jezdce nelimituje v náklonech. V těch ho nejčastěji limituje jeho hlava, potom pneumatiky a nakonec stupačky ;-) Jinak Ducati je srdcovka, jako běžná produkční motorka je hravější a zábavnější než Japonci (a často i přes mírný výkonový  handicap i rychlejší), ale zrovna tohle BMW bych opravdu nepodceňoval. Někde v AutoTipu byl srovnávací test asi 6-7 supersportovních aut a jako zajímavost tam měli i tuhle motorku a nějakýho Itala a BMW ho na okruhu celkem přesvědčivě pojelo. Pro zajímavost, nejrychlejšímu autu nadělila motorka asi 3 sekundy...

+1/0
21.7.2014 14:15

T13o91m53á14š 93L80í14p38a 8295226510693

Na me je ty elektroniky uz prilis moc. . Ale Brambory odvedli dost prace. To se jim neupre.. Ovsem cenovka je toho důkazem. .

+3/0
21.7.2014 1:54

V74l81a77d58i97s44l14a13v 76N59o24h56e46j90l 7708707178691

ve WSBK pred 10 lety tohle jezdilo, ZX10R mela 175 koni, uprava pro WSBK samozrejme vic a nizsi hmotnost i nez tohle ;-) a pres 300 uz jely japonsky seriovky v minulym tisicileti, jen to pak dobrovolne uskrtili kvuli hrozbe zakazu v EU, pricemz nyni na to prave BMW nejvic kasle (vc. emisnich/hlukovych limitu v USA), docela paradox ;-)

+1/0
21.7.2014 1:35

V29l68a38d16i47s90l56a38v 68N39o62h59e78j93l 7298747848911

ale vyborna motorka , o tom zadna R^ vubec v 2010 kdyz prislo prvni S1000RR tak vzalo japoncum vitr z plachet.

+2/0
21.7.2014 1:36

S33t72a46n65i40s55l56a98v 25P93a89v47l44u 5228675588146

Ani bych neřekl,kolik jezdí R1,ZX-10,Bladeu a kolik jsi v provozu potkal RR?Spolehlivost taky nic moc,ovšem cenovka je tipicky baworácká.

+2/0
21.7.2014 7:06

V81i50k16t53o71r 20K16o87š75k43a 4472950647779

Ono to je taky dáno tím, že R1,  ZZ a CBR jsou tu řadu let, ale tahle raketa od BMW je tu chvilinku...

0/0
21.7.2014 10:54

V51l71a94d84i25s45l55a32v 72N74o91h43e56j23l 7748497248251

no urcite vic nez ZX10R 2011+ ;-) spolehlivost nehodnotim, ale v 2010 poskocilo vuci japoncum o kus, dohnala ji az ZX10R 2011

0/0
21.7.2014 13:46







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.