Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Audi dostanou turbo roztáčené elektromotory a 48voltovou síť

Automobilka Audi představila dva koncepty pohonných jednotek TDI, které využívají zajímavou technickou novinku. Jejich turbodmychadla totiž mohou roztáčet elektromotorky, čímž je eliminována prodleva nástupu turba. Audi počítá se zařazením této novinky do sériové výroby.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L29u84k73á94š 44V36a77ň10u85r11a 1865544893753

Nebylo by lepsi pouzivat dieselelektricky pohon s motory v kolech? Pripadne plynova turbina s pohonem elektromotory.

+1/−1
30.8.2014 22:07

P95a20t31r71i25k 35Š70e66b91e61s29t67a 4693882876855

... k čemu ty rychlé starty a výkony, když se potom jezdí i na dálnici 50 - magistrála od chodova až k nuseláku v Praze...

+2/0
29.8.2014 21:23

F71r98a43n40t47i21s46e61k 28M11r52z72e61n31a 3525965818129

Na te magistrale ja takovy provoz, ze i v 50 se tam tezko najizdi ( napriklad kdekoliv od IP pavlova az po Prazskeho povstani).  Ja v tom celkovem zpomaleni prazske dopravy vidim pozitiva a dnes si nedokazu predstavit, ze bych se po jizni spojce prohanel 130 tak jako pred 5 lety. Rozhodne ubyly zacpy z duvodu karambolů.

0/−1
30.8.2014 12:53

R28a54d40e85k 73N55e63u87m79a50n91n 5292962638545

Nesmysl

magistrála v pohodě 100

spojka to samé

+1/0
30.8.2014 17:28

J63a77n 64N59o47v14á47k 6654144796903

Ty vogo, to je složité. To už je fakt lepší nehradit celou tuhle přesložitou a těžkou hrůzu se stovkami pohyblivých součástek asynchronním elektromotorem s baterií v podvozku. Ten je jednoduchý, nekazí se a hýbe se tam jen rotor.

+3/−1
29.8.2014 17:10

J50i96ř80í 76S71c81h60w86a47c19h 8338354968246

elektromotor s baterií v podvozku? Tak takovej by ujel tak 50 km a pak bys musel celý podvozek vyměnit, nemluvě o tom, že na každé nerovnosti by se ten podvozek setrvačností urval od vozovky.....a skákalo by to jako koza....

0/−2
29.8.2014 20:26

J25a58n 28N12o80v70á14k 6954834236633

No, abych to uvedl do reality: Jeden nesmysl vedle druhého. Já jen popsal konstrukci současných elektromobilů, třeba: http://cs.wikipedia.org/wiki/Tesla_Model_S

+2/0
29.8.2014 21:01

J40i47ř49í 80S46c60h62w54a81c82h 8238894838776

no tak tam baterie rozhodně není uložena v podvozku... :-P

0/−2
29.8.2014 21:53

J78a35n 58N54o14v27á38k 6224514706813

Posílám odkaz na článek, je tam hned na začátku fotka, kde se ukazuje poloha baterie. http://www.hybrid.cz/gigatovarna-tesly-srazi-cenu-baterii-na-100-dolarukwh

+2/0
29.8.2014 23:12

M39a25r33t24i27n 63B73ř28e54z74i66n39a 8128385310502

Citace z článku:

"Energii, kterou využívá elektromotor k pohonu kompresoru,získává motor rekuperací, například při plachtění".

Může mi nějaký "odborník" na automobilovou techniku vysvětlit, jak se s automobilem plachtí. Rád se nechám poučit.:-)

+1/0
29.8.2014 16:36

P73e59t56r 42N45e37s28v12a91d77b47a 2394195456119

Plachtění se běžně říká situaci kdy se automobil pohybuje pouze setrvačností třeba při jízdě z kopce s nesešlápnutým plynovým pedálem.

+4/0
29.8.2014 18:49

M35a97r19t64i30n 47B31ř66e64z58i26n64a 8328135680282

Já si pod slovem plachtění představuji toto:

http://cs.wikipedia.org/wiki/Placht%C4%9Bn%C3%AD;-)

+1/0
31.8.2014 8:18

P52e74t95r 87N47e90s24v48a92d87b14a 2214355856369

Jasně a někdo by zase mohl poslat odkaz na nějakou plachetnici. Ono neznamená že když něco neznáte že to tak nemůže být.

+2/0
31.8.2014 15:59

M88a45r39t64i14n 13B29ř65e29z36i38n88a 8768865200622

A můžete objasnit  proč zrovna plachtění? Při plachtění, se všeobecně využívají stoupavé vzdušné proudy, nebo síla větru. To ale v případě automobilu asi nebude to pravé. Jedině, že by se na automobilu vztyčil stěžeň s plachtou, nebo došlo k vysunutí křídel á la Fantomas.;-)

+1/0
31.8.2014 19:51

T78o87m18á28š 85Š43t48r23i86g16n94e25r 9371587260541

nie je lepsie na rekuperaciu pouzit slaceny vzduch? Pri brzdeni ho stlacat a pri akceleracii by mohol sluzit k pohonu turba, alebo sa priamo stlaceny vhanat do valcov.

0/0
29.8.2014 15:43

P39e72t89r 75M86a73r14e24č48e55k 1403671219628

Moc složité, hmotnostně a prostorově náročné , stlačený vzduch se musí čistit, odvodnit a uložit v dostatečném objemu.

0/0
29.8.2014 19:29

J34i71ř16í 76D50v42o46ř76á17k 5128113898500

Obecně je stlačený vzduch jednou z nejdražších energií.

0/0
29.8.2014 20:25

M27i96l33a50n 91P76o21k43o46r24a 6309862914242

ach jo, kde jsou ty časy, kdy autu rozuměl i průměrně nadaný automechanik amatér ;-D

+2/0
29.8.2014 15:24

M14i14l47a87n 18Š55v74a52g70r52o30v81s75k22ý 9922949815738

Turbo je zkrácený výraz pro turbokompresor. Elektrické turbo? ;-D

+3/−1
29.8.2014 14:19

J84i83r63i 96R50o31u88b75a43l 1518898346915

Jo jo, máte pravdu, taky mě to napadlo. Klasický případ ztráty původního významnu slova. Turbokompresor zvyšuje výkon -> zkráceně turbo -> turbo, cokoliv co zvyšuje výkon -> elektrické turbo

0/0
29.8.2014 18:19

P63e49t32r 72M13a63r23e80č94e51k 1533621969708

Samozřejmě. Turbínový kompresor. A elektromotor , který roztáčí oběžné kolo = turbínu stlačující vzduch

0/0
29.8.2014 19:31

P94e45t31r 53M28i48c22h16a39l 2490164951652

Hluboce se mýlíš. Turbína slouží k pohonu dmychadla (kompresoru) a je roztáčena spálenými plyny. Dmychadlo potom stlačuje vzduch sloužící k přeplňování motoru.

0/0
30.8.2014 2:18

R29a79d40e11k 79P28a38s35t21o72r 3706325776193

Vítej další problematická součástko pro národ kde běžný člověk s průměrným platem musí nakupovat a udržovat vozidlo o průměrném stáří 10 let. R^R^R^

+2/−7
29.8.2014 12:21

O71t12o 68V54o96d68i91č14k48a 7164687809728

jistě, Audi to vyvinulo hlavně kvůli českému trhu...

+3/−1
29.8.2014 12:33

J17i50ř42í 91N32o95v67o56t61n24ý 7208512

Komu se nelení, tomu se zelení. ;-)

+1/0
29.8.2014 13:02

J81a77n 42Č69á33p 5571810942694

No tak pro tyhle lidi co popisujete, to opravdu není...

+1/0
29.8.2014 13:07
Foto

F44i36l80i61p 98K95a36š74t91á94n21e47k 2649276694392

Jak vite, ze bude problematicka? Dnesni auta jsou nasobne spolehlivejsi nez ta před 30ti lety.

A sam mam doma auto stare 17 let a není o moc jiné nez ta dnesni. Stejne sekvencni vstrikovani, klima, cele v elektrice, vymenil jsem jen audio, to poskočilo ze vseho nejvic dopředu. A to je to, na co vas dnesni auta lakaji: monitory, USB, WiFi, MP3,...

A tohle auto ma 540tisic km a jezdi a jezdi. Stejne spolehlive jako auta nova. Protože ten rozhodujici zlom nastal před 20ti lety s prichodem elektroniky do aut. Ta je narozdil od mechanických soucastek téměř vecna. Jen z ni mají všichni strach. Zbytecne.

Myslim, ze tento systém audi nebo jiny podobny v autech za par let bude bezny. Dnes uz mame vykonu azazaz, takze ted se muze vice snižovat spotřeba. Ona ta 10 nebo 20 let stara auta mají totiž vykon jako sportovni speciály před 30 nebo 40 lety. A ridi je amateri.

+1/−2
29.8.2014 13:49

J78o98s80e51f 25N50o53v43a54k 5868232706778

Toho auta se držte. Výměna dvou řidících jednotek pro ovládśni bočních dveří u rok staré VW Caravelle 70k. Řídící jednotky jsou tam na každý uprdnutí. Až to auto nebude v záruce, tak půjde.

0/0
29.8.2014 15:51

J81i20ř97í 76S46c47h97w64a51c44h 8688594348486

výměna dvou řídících jednotek za 70 korun? To není drahé...

Řídící jednotka na ovládání dveří? K čemu je to dobré?

A když je to auto ještě v záruce tak proč jsi těch 70 korun platil? ;-)

0/−2
29.8.2014 20:43

J28o56s69e40f 76N51o63v28a13k 5958872616288

70k = 70 tisíc. Vzhledem k zomu, že je to v záruce, šlo to na vrub automobilky. Je to na elektrické otvevírání bočních dveří. Kolik podobných pastí tam čeká po záruce lepší nevědět. A podobně ke to u každýho elektronikou přecpanýho auta (skoro všechna nová).

+3/0
29.8.2014 22:16

J85i36n27d53ř19i23c14h 23Š22k11o49p86e80k 4325411240575

to si povíme za 30let. Pokud budou tedy auta dnešní produkce v provozu ;-D

0/0
29.8.2014 18:27

J46i81ř64í 25S14c25h97w26a82c93h 8368284918936

a proč by měla být dnešní auta za třicet let v provozu? Vždyť dnes jsou ty 30 letá auta co jsou "v pravidelném provozu"  neskutečně smradlavé zlo.

0/0
29.8.2014 20:48

T80o57m85á78š 77J24u27r24e49č21k44a 3143432689903

Už jen z toho důvodu, že se dnes jezdí mnohem více a dál, chtěl bych vidět Fávo s půl mega na kontě stále v provozu. Tím jsem chtěl říct, že dnešní auta najezdí za 5-10let to samé co auto r.v. před 30 lety za těch 30let.

0/0
1.9.2014 9:55

P89e70t41r 85N88e47s51v78a63d69b32a 2114555926409

Pro cca 80% uživatelů kteří se neumí ke klasickému turbu chovat to naopak peníze ušetří.

+1/0
29.8.2014 18:51

J20i86ř93í 19D54v15o32ř46á62k 5458433298670

Sice opravuji náklaďáky , ale dobrá auta už dělali.Zlom nastal s příchodem EURO 3 .Jak elektronické , tak mechanické součástky šly z kvalitou dolů .

0/0
29.8.2014 20:31

M24a14r69t21i63n 56T90e14s64a86ř 2159153433163

Přechod ze sítě 14V (tedy nikoliv nominálních 12V, altík dodává kolem 14V a všechny spotřebiče jsou na to i dimenzovány) na 42V (tedy 3x tolik) se plánuje dobrých 30 let. Zatím se k tomu nikdo moc neměl, přitom by se tím ušetřila spousta mědi v rozvodech (tedy těch elektrických).

+1/0
29.8.2014 12:13

M16a25r18t91i25n 68P56i80s34á26r 6490582454836

akorát v tomto případě to bude nejspíš 4x  .., taky před 30ti lety nejezdilo tolik aut, co dnes ..

+2/0
29.8.2014 13:28
Foto

F48i93l33i52p 13K31a21š48t64á62n88e90k 2459486164322

Tady bude důvod vyššího napeti jinde. Motor elektrodmychadla ma 7kW (7000W) a to znamena při 14V 500A. To je samozrejme blbost, takze 48V je resenim. I tak je proud brutálních 140A... Při takovemhle prikonu zadnou med neusetrite. Spise naopak...

0/0
29.8.2014 13:39

M16a14r49t71i25n 39T47e37s51a13ř 2979673333443

Sám jste to ušetření právě potvrdil. Tehdy byl důvod pro plánovaný přechod definován ušetřením mědi u běžných rozvodů. Tehdy se o 7kW turbodmychadle nikomu ani nesnilo. I s tím turbodmychadlem ušetříte měď dimenzovanou na 500A tím, že použijete průřezy vodičů jen na 140A. Pokud tuhle napájecí hladinu 48VDC použijete všude, ušetříte ještě víc. Pak můžeme diskutovat, co je šetření a co nutnost, abyste k turbodmychadlu neměl šíny jak noha :-)

+1/0
29.8.2014 16:09

P94e24t97r 55M29a26r91e80č61e39k 1843941759528

Takový průřez potřebují jen vodiče k onomu "elektroturbu" . U běžného rozvodu naopak ušetříte. Ovšem to by tam nesměly být ony avizované převodníky na 12V.

0/0
29.8.2014 19:35

J38o36s76e20f 42N28o93v42a54k 5948212336648

Škoda, že se zaměřují na "ekologii" na úkor výdrže. Motory jsou čím dál složitější a bezemisovější, ale auto s nájezdem nad 150 kkm je velice těžko prodejné, protože už se začíná "ekologicky" rozpadat. A přitom by se se současným technologickýmy znalostmi dalo dokázat tolik. Rv

0/0
29.8.2014 11:51

M85a25r61t27i22n 79K41a27r92á76s47e91k 9858163248328

Auto s dobrou udrzbou ujede v pohode 300, ale ne pokud to trva 20 let.....

Vim o par oktavkach (druha generace) se kterymi majitele najeli skoro 500 nez je prodali a zadne zasadni problemy s nimi nebyly....

Ony auta dneska vydrzi "mene" nez driv, ale ono je to tim, ze driv si clovek koupil auto a jel s nim jednou tydne o vikendu na vylet - pak kdyz se o nej dobre staral vydrzelo mu i 20 let, zatimco dnesni rocni najezdy aut jsou nasobne vyssi

0/0
29.8.2014 12:18

J86o41s40e44f 70N84o22v76a31k 5568902266118

No a já vím o pár passatech, audi, oktávkách, bmw a mercedesech, kterým mezi 150-200k odešlo turbo nebo vstřiky. Taková oprava u biturba za 140000 opravdu potěší...

+2/0
29.8.2014 22:22

J80i52ř59í 18J92e37l94í46n77e66k 6817942201219

Kdyby použili k přeplňování rovnou kompresor, nemuseli by řešit takovýhle blbosti.

0/−3
29.8.2014 11:12

J42i98ř72í 49P42e87l28n32á18ř 6785913296259

Pro změnu by museli zase řešit jiné blbosti které souvisí s kompresorem. Ale jiný jouda na diskusi by jim jistě poradil, že kdyby použili turbodmychadlo... :-P

+7/0
29.8.2014 11:23

V39o48j50t90ě32c50h 10B91r95y94c42h76t22a 8862366492635

zajímavé, akorát by mě zajímalo kolik by stála případná výměna toho turba při poruše.

+1/0
29.8.2014 10:57

J73a62n 74M73a10l44ý 9318837502837

levné to asi nebude (turbo + elektromotorek), ale na druhou stranu se jedná v podstatě o vložený díl na vedlejší větvi a bude to rozhodně levnější než v případě řešení "vše v jednom"

+2/0
29.8.2014 11:05

M23a62r29t51i38n 10C17e79r16v38e25n90y 2713688206498

7kW motor uz bych fakt nenazyval elektromotorek.

+3/0
29.8.2014 13:22

J13i76ř16í 64D74v40o94ř67á24k 5288663498650

Vzpomínám na Pionýra (JAWA 20,........) 7 kW to jsou dva , nebo tři Pionýři?

+1/0
29.8.2014 20:37

J48i16ř68í 48S98c26h78w43a74c89h 8478224798566

zde na diskuzích je motor co má 77 kW nazýván motůrkem do sekačky, takže.....

v podstatě půjde opravdu o "elektromotorek", nebude příliš velký. V průměru bude mít pár centimetrů, protože ten relativně velký výkon 7kW  je "nahoněný" otáčkami, cca stejnými jako turbo....

0/0
29.8.2014 20:38







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.