Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Šílený nápad na superautomobilku VW-Fiat dává smysl

Nechali se unést nadšením z vítězství ve fotbalovém mistrovství světa, komentoval ironicky kapitán globálního autokoncernu Fiat Chrysler (FCA) Sergio Marchionne spekulace o tom, že si německý koncern VW dělá na jím vedenou firmu zálusk. Podle odborníků to až tak šílený nápad, jak to na první pohled vypadá, není.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D35r12a20h12o45m18í48r 19S86t98r94o39u71h66a65l 4375288682614

No, doufejme, že se VW poučil z chyb Porsche a neudělá stejnou blbost...

0/0
31.7.2014 12:37

O53n47d63ř23e19j 33T38o20m16á64š79e36k 9369453759754

No konečně! Myslím, že je na čase, aby se vlastníci akcií pochybného koncernu FCA zbavili co nejdříve. VW prostě jede a Fiat je a vždy bude druhořadé zboží. Navíc vyrábí pouze malá auta, v jiných třídách nemá co nabídnout. A oslavovaný 500 ...tak to je opravdu parodie na auto, především ty jeho deriváty 500L a dokonce SUV, hrůza. Bohužel to odnesla i Alfa a zejména Lancia, což byla značky s úžasnou historií, nicméně za posledních 10 let nenabídli nic, za co by mělo smysl utratit poměrně nemalé peníze.

0/−1
29.7.2014 9:38

A87l29e87š 23L71i66s73o62v39s16k92ý 9732234113338

Souhlas s většinou diskutujících - některé Fiaty jsou opravdu lepší než některá auta koncernu VW.

+1/−1
28.7.2014 9:04

A51l52e52š 81L33i70s87o11v78s17k97ý 9422534163728

Špatné by to nebylo, VW dělá velmi dobrá auta.

+1/0
28.7.2014 9:03

M68a93r94t90i76n 17H39a55r88t86i72g 9109834132396

První samonosná karoserie - Lancia Lambda (1922)

První sériové variabilní časování ventilů - Alfa Romeo Spider 2.0L (1980)

První přímovstřikový diesel v osobním autě - Fiat Croma (1988)

První commonrail diesel v osobním autě - Alfa Romeo 156 (1997)

Lancia + Fiat - 13x vítěz týmů MS Rally značek

U drobných věcí který se můžou pokazit si nemá cenu dělat iluze, na VW i na FIATu je to Bosch a pravděpodobnost závady je u obou stejná. U důležitějších technologických částí je na tom prachbídně spíš VW. Trpí snad Fiat 1.2 stejnými kolapsy rozvodů jako šicí stroj 1.2 HTP? Trpí snad Fiatí 1.4 T-Jet kolapsy rozvodů a turbodmychdel jako TSI?  A stejně se najde mraky pitomců kteří budou tvrdit, že je Fiat odpad...

+4/−3
27.7.2014 11:31

P63e95t14r 40N37e83s82v62a52d14b98a 2284195156739

To že je Fiat odpad snad nikdo nemyslí vážně. Pravdou je že vše s čím fFat přišel první pak kdokoliv dělal lépe než oni a to je fakt. Problémy s řetězovými rozvody neřeší pouze Koncern VW, ale třeba taky BMW tedy i MINI.  PSA už si taky prošel svoje. Na vině není paradoxně ani jedna automobilka, ale subdodavatel řetězů....

+5/0
27.7.2014 21:03

T33o29m55á65š 46V98a78l31d33e25r 7223950639

Paradoxně dostává řetěz u turbobenzínu větší kládu a proto vznikají u nezkušených konstruktérů a technologů problémy. Viz první 1,2HTP a umístění komponentů na motoru.

0/0
28.7.2014 15:02

P94e59t69r 14N96e48s53v11a38d22b78a 2884845406529

1,2 HTP je turbo;-D?

0/0
28.7.2014 19:02

M86a77r88t30i49n 24H62a52r54t27i65g 9409844742796

Kdokoliv to pak dělal lépe než Fiat? Vážně máte pocit, že třeba zmíněné commonrail diesly maj všichni lepší než Fiat?

+2/0
28.7.2014 20:48

R25a24d86e29k 67D91o44l93e30ž69a61l 2729943160760

"I přes velkou snahu to německému koncernu moc nešlo mezi malými auty."

To je trochu silné tvrzení - Brouk nebo Golf je co? Notabene, když si VW udělal výlet do opravdu velkých aut s Phaetonem, tak si nabil čumák..

+2/−1
26.7.2014 22:05
Foto

J76a61k68u36b 44V55a36š91k55o 1488414162253

Tak mluví se o přítomnosti a současný brouk a už vůbec golf nejsou malá auta. Jinak jde o koncern a tam má v segmentu velkých aut jiné značky, které to táhnou.

+1/0
27.7.2014 1:48

P86e41t18r 68N36e57s96v63a12d65b71a 2594515826679

Spojení a italského designu a německé preciznosti nezní špatně. Jediné co mi u Italů vadí je jejich odfláknuté zpracování.  Je to děs bída a utrpení;-(

+5/−1
26.7.2014 21:45

J59i87ř51í 66K45o76č50í 9134719582397

Pane Nesvadbo mám Mercedes z roku 1965 - křídlo,měl jsem Fiata 850SC r.v 1968,mám naprosto neznámou italskou značku OSI,zpracování úžasné,původní interier jak nový,Mercedes absolutní repase nejhorší interier.

+1/−2
26.7.2014 22:18

P33e87t32r 40N79e36s85v28a17d88b61a 2924455466199

Kolik mají obě auta najoto? A ještě něco kupte si nové Punto a Áčko a pak dejte vědět:-/

+2/−2
26.7.2014 23:09

J22i74ř95í 95K75o91č72í 9684419672967

Mercedes má najeto 240000,značka OSI má najeto 100000,obě auta odnorníku jsou z roku 1965 !!!!!!!

Vlastním nový Mercedes B

+1/0
26.7.2014 23:26

P73e69t47r 45N37e45s20v95a34d19b40a 2704845456739

;-D

+2/0
27.7.2014 10:38

J32a74n 78L97a94k15o30m36ý 7641755175744

To je zase znalců, jak je Fiat nespolehlivej, jak to v zimě nenastartuje. Pod tím ti italové asi topí, že s tím jezdí i do Alp a mě to nějaký nadpřirozeno dělalo taky, když jsem měl Mareu. -20 nebyl vůbec žádnej problém, měla najeto 550 000, než jsem se s ní setkal se sloupem a vždycky dojela. Asi nějakej chybnej kus.

Většina má asi zdroj jedna paní povídala a nebo srovnává svoje nový se sousedovic po x majitelích, pak to asi žádná sláva nebude.

Stejně tak Alfa, pokud to koupí někdo nový a stará se o to jak má, nemá problém a má z toho auta radost. Holt Alfa za 50 000 z bazaru s nejasnou minulostí a olejem z Kauflandu se prostě sr** bude. Ale to nejen Alfa.

Mimochodem v Praze je půjčovna fuj fuj italskej aut na ještě větší fuj, fuj CNG a s Puntama nemají problémy a to s tím jezdí, kdo si to zaplatí - asi taktéž udělali někde chybu při výrobě.

+2/−2
26.7.2014 19:16

J81i47ř60í 29K90o72č82í 9614259802717

Pokud je p.Piechovi 78 tak už je to senilní blázen,který závidí Fiatu výbornej tah s americkým trhem. Prodeje Fiatu rostou-řada 500,panda jsou skvělý auta.Diskutující co si chválej a kupujou koktávie,vw,audi jsou nešťastníci co je baví se stále válet pod autem-je to nekonečnej příběh turbo,hlava spojka,ramena......Velice se těším s čím novým příde ALFA.

Před dvěma lety jsem například prodal Fiata 850 SC z roku 1968.Motor točil 8tisíc otáčk.Úžasný auto a vyrazit z něj 170 žádný problém.Na tom autě nikdo nic nedělal,to pouze jezdilo.Dnes je součástí sbírky.

+3/−2
26.7.2014 18:26

J60o25z82e49f 22K98o80s13t20e60l12a68n96s88k43ý 8715902539426

Názov koncernu Volksfiat by mohol byť celkom zaujímavý... ;-D

Koncern VW má dlhodobo veľmi silný záujem získať Alfu-Romeo. Taliani sa však vyslovili, že mu je nikdy nepredajú.

Viem si ale predstaviť situáciu, že by Nemci kúpil celý koncern Fiat, vyzobali by z neho hrozienka v podobe Alfy-Romeo, Jeepu a Ferrari (s tým Ferrrari by to asi také jednoduché nebolo), a zvyšok - teda Fiat a ďalší odpad :-) by predali napr. Číňanom...

+3/−2
26.7.2014 14:08

M82a69r29t69i37n 57F72r89a49n96t12i82š57e51k 7135270813225

takže výdělečný odpad by jako prodali a nechali by si Alfu... neděláte ekonomické analýzy pro českou vládu?

+3/0
26.7.2014 16:15

A64l17e37x82a71n96d24r 79K77o63s39t57k10a 5919186819966

Proč jste přesvědčený, že by i pod jejich vedením byla Alfa nevýdělečná? Ale o to nejde, naprosto běžný postup při nákupu koncernu sdružujícího víc značek je restrukturalizace a některé nechtěné "přídavky" se prostě prodají dál.

+1/−1
26.7.2014 17:27

M11a40r54t54i91n 49F19r41a16n18t76i53š26e92k 7715600593355

o restrukturalizacích tak nějak cosi tuším. reagoval jsem hlavně do zařazení Fiatu do odpadu. Alfa by mohla pod VW vydělávat i když si myslím, že jde koncernu jen o značku, která by nahradila Seat jako nižší sportovní.

+1/−1
26.7.2014 23:11

T45o15m10á96š 32V55a57l78d19e59r 7913950209

Samotný Fiat v Evropě taky není až moc ziskový. Vše táhne amerika. Sice je prý ziskovější na auto než VW, ale prodává toho méně. Taky si dovedu představit, že některé továrny Fiatu by zavřeli a hlavně by ovládli trh s dodavateli. Fiat má velké podíly i v Boshi přes Magneti-Marelli. Celkem se mi líbí jak ve Fiatu provedli reorganizaci, při zachování továren. Přeji, aby tah s Alfou vyšel, když už byla potopena Lancie. Nedovedu si představit Alfu s TDi, nebo s TSi, to by nebyla Alfa Romeo. Značka, která kdysi byla luxusni.

+1/0
28.7.2014 15:20

J74i75ř53í 12K85o36c66u72r67e27k 6505644885468

To není dobrý nápad mít v EU monopolní automobilku. To by taky Piech mohl (po vzoru Bureše, potažmo Adofla von Brannau) prohlásit, že malé automobilky jsou naprd a položit všechno ostatní.

Víme jak to dopadlo, dkyž soudruh rozhodl, že se ukončí fabriky na osobáky: Aero, Zbrojovka, Tatra, Jawa a další - přestanou je dělat a výroba bude převedena do jediné fabriky aby byla "nežádoucí konkurence" odstraněna. Výsledkem byla Škoda 1203, pokud jste potřebovali dodávku. A nebo licenční Saviem Galion z 50. let s tuzemksým motorem (ten Renoltí okopírovat nešel, nebyl matroš) pod značkou Avia vyráběný do roku 1989 furt stejně... v roce 1991 už ten zastaralý čadící křáp nikdo nechtěl ... ani vidět na silnici.

+1/0
26.7.2014 14:03

J35i60ř69í 67D95v49o65ř71á76k 5968133188980

Jediný důvod ,proč by se chtěl spojit WV s FIATem , je nařízení EU o emisoch CO2.

0/−1
26.7.2014 12:12

T95o22m39á59š 49F19i97j12a77l71a 4902843343910

Další důvod je odrovnat dalšího, kdo vyrábí osobáky !

+5/0
26.7.2014 12:23

M62i76c86h58a42l 43K19r32e27j48č90í 1956550531123

VW VR^

+1/−1
26.7.2014 11:55
Foto

L98u56k97á77š 36P70a60ř37í67z11e55k 5903449579873

Buď je odkoupí Volkswagen Group anebo později číňani. Vyberte si. ;-D

+3/−1
26.7.2014 11:06

T77o82m70á57š 13V94e88s47e70l74ý 5895738930909

pak je samozřejmě ještě možnost, že je nyní koupí vw a později i s vw číňani ;-)

0/0
26.7.2014 23:05

J67o53s62e53f 98Š78e25m92e17l96í31k 7119481290577

Fiat byl odjakživa autem italských proletářů.

+3/−2
26.7.2014 10:48

M85i51r73o74s38l69a18v 34H97r49u17š20k18a 2365128469953

Zazita představa ze Fiat je strasne nespolehlivy je stejne spatna jako ze VW je nejspolehlivější na světě. Dneska už se nedělají auta na to aby vydrzeli 10-15 let, kdo by jim pak ty nova auta kupoval. A hodnnotit automobilku podle starého vozu nemá smysl, to už je nabkazdem majiteli jak se o vůz stará.

+10/−3
26.7.2014 10:33

V65l46a98s57t91i46m44i77l 72P84ř74í73k35a11z55s68k89ý 4831322

Dnešní auta jsou spolehlivější, než kdykoli v minulosti. Sundejte klapky z očí a zavzpomínejte na krámy z 80. a 90. let, věčně rezavějící, s rozhašenými karburátory, výbrusy válců po 100k kilometrech. Dneska jezdíte jen na výměnu oleje po 30k, destiček po 60k a rozvodů po 120k.

+5/0
26.7.2014 13:28

D25a98v64i30d 58B28r63a13d90á68č 4164659144598

To, co jste napsal, má logiku. V rámci objektivity ale se ale sluší doplnit, že tehdy jste většinu oprav mohl realizovat svépomocí nebo u kámoše v garáži. Teď, díky elektrice v každé ptákovině, se vám rozsvítí světýlko "service" nebo "engine fault" a chtě/nechtě musíte do servisu.

+1/0
26.7.2014 15:18

M34a45r11t29i10n 93H15a38r95t65i84g 9429594722486

Ty krámy z 90. let? To nemůžete koukat jenom na Favorita... Myslíte, že třeba Ford Sierra toho vydržel míň než nynější Mondeo? V současných autech je mraky kurvítek jako EGR, DPF který se můžou pokazit. O používaných materiálech bych si taky iluze nedělal...

+1/0
26.7.2014 21:42

J61a50r28e51k 78W30o96l10f 5260509380

Docela mě překvapuje co tu ma Fiat zastánců...z me zkušenosti totalni sračka (firemni Punta) a nechtěl bych to ani zadarmo....

+6/−7
26.7.2014 10:09

M37a42r53t19i65n 28H70a23r10t65i53g 9489894892266

Vidíte, já zase takhle sračkoidní zažil Fabie...

+6/0
26.7.2014 11:36

M85i13r98o44s26l67a90v 64Š39i27m87k23o 7355383372445

Dát jméno Auto-Union, které vzniklo v r. 1934 na příkaz Hitlera? Navíc A-U vyrobil pouze 96 závodních monopostů. A 2/3 závodů vyhrál stejně Mercedes...

+1/−1
26.7.2014 9:26

T84o78m70á65š 72M84a85c98e65j71k46a 6711822177117

Voklswagen vznikl na čí přání? Nebude to jeden z důvodů, proč se tím VW moc nechlubí a ani neslaví výročí vzniku?

+4/0
26.7.2014 9:59

R38a61d61e44k 93D11o80l33e69ž45a76l 2249913770140

Před válkou se nejmenoval Volkswagen.

0/−1
26.7.2014 22:03

M44i83c72h30a67l 69F28r33ý53d11a 1272989773532

Doležale vrať školné!!

+1/0
27.7.2014 12:40

J31i28ř81í 31K25o58č61í 9724939422437

Vokswagen - lidový vůz vznikl na přání Hitlera,jeho vize se však nějak nepovedla,nikdy nerozjel výrobu,proto jsou sběratelsky tyto auta bezcený.Fiat má tradici a předválečné kousky jsou stejně ceněné jako Bugatti,případně jsou i dražší.

+1/−2
26.7.2014 23:02

M14i54r11o29s94l70a92v 31Š61i36m62k97o 7615483412195

Německo výrobu brouka nerozjelo proto, že všechny výrobní kapacity šly na válečnou výrobu. Že jsou pvní brouci sběratelsky bezcenné? To snad ne...Fiat byl v počátcích automobilismu velice novátorskou značkou, nicméně úspěchy slavili jiní. Např. udělali první podčtvercový motor. Udává se, že to byl baby-mercedes GP 1939, ale byl to fiat GP 1906. Akorát, že neuspěl. Jak řekl Hitler, ten podivný národ z jihu nic nedotáhne do konce.

+2/0
27.7.2014 9:09

M37i18c42h76a12l 12F78r48ý27d94a 1912759283522

Vrať školné!!

0/−1
26.7.2014 14:47

D71a88v39i86d 63M24a27t14ě58j40ů 2335762267278

"Spojite-li dva nudne prumery, vznikne vam zase jen nudny prumer." - David Mateju ;-)

+5/−2
26.7.2014 8:41

K68a30r29e82l 83N48o34v64á60k 2650413110755

To víš každý si nemůže koupi v AAA Auto ojeté premiové BMW za 200 tisíc.

+10/0
26.7.2014 9:07

M62a12r98t77i26n 13H18a64r72t67i74g 9849264912336

Maserati a Ferrari jsou zřejmě taky nude, že?

+2/0
26.7.2014 11:38

K59a12r52e34l 84N61o78v95á74k 2190913780285

Snad k tomu nikdy nedojde. Fiat dělá krásná a spolehlivá auta na rozdíl od VW. Příkladem budiž motor TSI, kde praskal rozvodový řetěz i u nových aut.

+10/−13
26.7.2014 8:16

J16a37r73o55m61í48r 64K11r58á61l 4160739184629

No, pokud pokládáte 4-5 návštěv servisu ročně za spolehlivost, pak snad.  Nedávno vraceli montážníci dvě Pandy leasingovce a raději jezdí otřískaným Golfem. ;-D

+11/−2
26.7.2014 8:39

V95í61t 54N96o67v56á10k 5154575231169

spojení fiat+spolehlivost je nesmyslné

+17/−7
26.7.2014 8:49

M26a23r82t15i34n 68H34a33r89t57i44g 9939284322776

Takže Vy třeba motor 1.2 HTP považujete za spolehlivější než Fiatí 1.2 8V?

+1/−1
26.7.2014 21:34







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.