Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Studentská formule z Brna je na stovce za 4 sekundy

Agresivním tvarem a hmotností pírka se vyznačuje čtvrtá generace studentské formule Dragon, která vznikla na Vysokém učení technickém v Brně. S vylepšenou verzí monopostu vyrazí studentský tým TU Brno Racing za týden na závody do Německa.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J13i65ř70í 57K66o55c33u51r91e31k 6335354695668

Kluci, držím palce, posbírejte co nejvíc!

0/0
24.7.2014 16:56

T74o95m28á46š 53J54u94r80e53č74k67a 3633442319323

v dnešní době 4sec z 0-100 není nic až tak ohromného.

0/0
24.7.2014 6:44

J31i63ř42í 44S96c17h54w29a20c43h 8268404638726

mno u aut, co mají asi tak 60 koní, to příliš časté nebude ;-)

0/0
24.7.2014 11:36

J18a87n 60J62e69l22í14n79e98k 8133885332326

Vteřina je jednotka úhlu.

0/0
23.7.2014 23:29
Foto

P21e95t89r 12P21r11o28c70h66á89z90k71a 3592306762174

Vzhledem k maximální rychlosti se mi zdá většina těch aerodynamických prvků zbytečná.Ale možná to mají ofouknuté nebo alespoň simulované na počítači.Oceňuji snahu a to,že se do podobných projektů a soutěží pouští.Jednou s nich mohou být špičkoví konstruktéři.U mě R^

+1/0
23.7.2014 22:02

J13a37n 23J41e17l44í85n17e10k 8733195272506

To se bohužel mýlíte. Aerodynamika už při 50km/h hraje důležitou roli, ač se to nezdá. Na počítači to musí mít simulované určitě.

0/0
23.7.2014 23:25

J63a38n 54K73r83p42e32c 5306403154392

tak zase prijde na to... takova motorka tomahawk aerodynamiku neresi a nerekl bych ze to dela pri zrychleni nejaky problem...

0/0
23.7.2014 23:49

P44e12t51r 96U68r90a19m 1902370713957

Tak to se mylite vy. "Dulezitou" roli rozhodne pri 50km/h nehraje i s takovymy monstroznimi kridlami. Pritlak i odpor roste s druhou mocninou rychlosti. Nejspis to maji kvuli nejakym tem specialnim disciplinam, ale klasicky Hockenheim by s timhle a maximalkou 140 jezdili temer porad na plny plyn.

+1/−1
23.7.2014 23:56

J75i74ř91í 24K76o20c81u12r46e90k 6115294125608

Spousta letadel má vzletovou rychlost kolem 80 km/h a generují tím pádem dostatek vztlaku, aby samy sebe udržely ve vzduchu. Pro příklad Antonov An2 s maximální vzletovou hmotností 5500 kg.

+1/0
24.7.2014 16:52

J45a96n 74K87r53p86e71c 5316833954152

tak predni a zadni kridlo tezko muze pomahat v akceleraci vozu, to je prece naopak. ja vim, neni to tam napsane primo takto, ale je to davano zcela nesmyslne do neprime souvislosti. to je tak kdyz ten co tomu rozumi neco rekne, a ten co tomu nerozumi o tom zacne psat.

+1/0
23.7.2014 20:28

J92a87n 47J19e63l27í88n77e67k 8623795802696

Samozřejmě je to tak, jak píšete, ale to víte, novinář z iDnes.

0/0
23.7.2014 23:24

J65a22r47o38s67l47a43v 81Š48t45ě33r92b44a 6137828840346

myslite si, ze formule bez pritlacnych kridel bude mit vetsi zrychleni nez ta s kridlama? budete se divit, ale je to presne naopak... potrebujete nejak prenest vykon motoru na drahu a k tomu potrebujete pritlak

0/0
23.7.2014 23:52

P53e90t94r 19U82r31a44m 1912810733217

Presne tak. Zrychleni formule narusta od takovych 100km/h, kde zacina pomahat pritlak a nejvyssi je tak nekde kolem 160km/h, pak uz moment na kolech jen klesa. A dragstery dosahuji silene zrychleni daleko pres 2G.

0/0
23.7.2014 23:58

J50i44ř97í 65S26c15h32w41a48c42h 8638454628326

problém je ale v tom, že největší potřeba přítlaku je při rozjezdu z nulové rychlost, kdy je přítlak od křídel nulový. Se stoupající rychlostí sice stoupá  přítlak ale jeho potřeba naopak klesá a se stoupající rychlostí roste aerodynamický odpor křídla což je z hlediska zrychlení prostě brzda.

0/0
24.7.2014 0:06

A53l52e23x26a29n24d16r 92K42o18s88t84k59a 5819906129456

Což je sice fajn, ale třeba F1 mají při akceleraci klidně i kolem 3g a při brždění je maximum někde kolem 5. Co by se stalo bez přítlaku? Ano, auto je k zemi tlačeno jen 1g.. Prostě by jelo respektive spíš letělo za minimálního kontaktu s vozovkou kamsi do pryč. Takže je nutná alchymie, vymakat jak nastavit přítlak, aby to na rovnikách mělo co největší maximálku a současně v zatáčce neztratilo ovladatelnost.

0/0
24.7.2014 11:19

J84a73n 31K40r14p47e66c 5756383804512

ale no... pro samotnou kceleraci potrebujete co nejmensi celni plochu a aby dochazelo k co nejmensim nebo zadnym prohluzum kol. druhe zminene potrebujete nejvice pri startu a tam vam sebevetsi kridlo zadny pouzitelny pritlak nevyvina, leda ze by bylo fakt obrovkske a vanul silny protivitr... pritlak je dulezitky kvuli manevrovatelnosti a kvuli tomu aby se vozidlo nezvedalo. formuli 1 uz par let nesleduji tak nevim jestli je jeste v platnosti ta funkce, kdy se po na rovince po vyjeti ze zatacky zadni kridlo rovnalo k mensimu odporu prave kvuli dosazeni vetsi rychlosti, nebo k rychlejsimu dosazeni stejne rychlosti. je/bylo take mozno videt,  pokud slo o rychlou trat s dlouhyma rovinkama, tak se pritlak snizoval, naopak na tehnickych okruzich se zvysoval.

0/0
24.7.2014 0:06

J46a90r89o54s42l85a38v 78Š30t75ě62r59b15a 6577118890756

tak to je samozrejme, pritlacne kridlo je brzda, ale bez nej by neslo vyuzit vykon motoru.... paradoxne ikdyz je to brzda, tak pomaha k vetsimu zrychleni... pri vysokych rychlostech, poskytuje dostatecny pritlak samotny tvar formule, proto muzou zadni kridlo "narovnat" a snizit celkovy odpor

0/0
24.7.2014 0:25

J40a54n 49K50r45p96e77c 5706413904492

jaaaaj. tak ale tad je rec o zrychleni z mista, 0-100 km/h

0/0
24.7.2014 1:01

T14o55m49á89š 42J63u56r51e27č43k52a 3723522229813

Při zrychleni z 0-100 je pradoxně nejdůležitější hmotnost, čím nižší váha tím horší trakce. proto je u takto lehkých vozů nejdůležitější správné přidávání plynu. když hamstnete na plyn budete protáčet kola a stát na místě. Proto je u výkonných aut TractionControl profík to zvládne citem v noze. Při zrychlení z 0-100 nemá aerodynamika vozu žádný účel.

0/0
24.7.2014 7:09

V69o32j24t26ě82c12h 56B90r45y82c40h10t11a 8932226832105

myslím, že při výkonu 60 koní by vyšší hmotnost k lepší akceleraci nepřispěla.

0/0
24.7.2014 12:05

M93a87r73t74i36n 71K26r50č11i59l 6710428878819

Ať žije Brno!

0/0
23.7.2014 20:01







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.