Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Mercedes C: nový kombík jede nejlíp na benzin

Nejmenší klasický model stuttgartské značky s pohonem zadní nápravy přijíždí jako fešácké kombi. Okouzlí hladkým svezením, musíte ale vybrat tu správnou verzi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P58e92t90r 39F81e87i19g31l 5738213550932

Nejsem "kombikovej" fanda, ale tohle je moc hezký R^

0/0
31.7.2014 10:13

C95y42r36i80l 94P26a46v42e84l45k41a 4156612708235

"stoosmdesátka na německé dálnici se pak díky skvělé směrové stabilitě a slušnému odhlučnění jeví jako stotřicítka"

Ha, páni redaktoři jeli poprvé v autě střední třídy? Poprvé v Mercedesu? Prvotřídní blábol.

+1/0
31.7.2014 3:41

P65e71t59r 28M77i64c94h81a78l 2350774721262

Že s těmi hybridy všichni tolik nadělají? Spotřebu to má stejnou jako auto s normálním motorem a je to zbytečně těžší a komplikovanější. Navíc energeticky náročnější na výrobu a tudíž to nechává výrazně větší ekologickou stopu než klasické auto.

0/0
31.7.2014 0:56

K43a57r52e49l 27V84a87c93h69u26t 9633772979743

No jo... zvenku vypadají všechna auta velmi podobně... Skutečný ROZDÍL poznáte, až když si sednete dovnitř!  ;-) R^ V

0/0
30.7.2014 14:46

F92i49l13i73p 89Ž67a58n83t80o30v29s33k92ý 6277777417980

Vzhledem k nesmyslným cenám nafty a podstatně dražším nákladům na údržbu nafťáku je to dnes finančně podobné.

Nemluvě o nekvalitě české nafty.

+5/−1
30.7.2014 9:52

K25a89r68e68l 67V11a82c62h22u53t 9383772769883

... no, a co nekvalita českých benzínů ??? 8-o :-(

+1/0
30.7.2014 14:47

J12o23s85e96f 17V85a85l74a 9980363743983

v zasade je nafta jako zdroj energie pro spalovaci motor vyhodnejsi, ma asi o 10% vice energie na 1 kg paliva a u modernich (dnes vyrabenych) motoru ma i srovnatelne stejne nebo lepsi spektrum skodlivin nez benzin.  Spotreba je dalsi vyhoda, , tak -10-25% proti benzinu. Vyrobni cena nafty je stejna nebo o neco malo vyssi nez u benzinu ( kdysi byl v Evrope previs nabidky nafty nad poptavkou, dneska je tomu naopak u benzinu,)  takze ceny nafty porostou vesele dal.....

0/0
30.7.2014 16:37

J67o68h95a64n 63Z11i51n47g32e78l 2811835346791

Než něco napíšete, zkuste o tom něco dohledat. Nemám nic proti lidem, co preferují naftu, přestože je to často nesmysl, ale nafta má jedinou výhodu a to je velkej točivej moment, kterej je dán způsobem spalování a konstrukcí motorů. Proto se léta používala jen do náklaďáků, vlaků  t.p.. Zájem o laciné ježdění ale donutil konstruktéry, aby vyvinuli i naftovej motor použitelnej v osobních autech.

Výkon a čistotu spalování má jednoznačně lepší benzin. Co se týče nákladů na výrobu, je u obou paliv v podstatě zanedbatelná oproti daním, které Evropa na paliva uvalila.

To je, jakobyste napsal, že nejlepší palivo je mazut, protože na něj jezdí zaoceánský lodě.

0/−1
30.7.2014 22:07

J44o71s17e15f 45V40a51l52a 9510433893133

nez neco napisete, tak si zkuste dohledat, jestli ten druhy nahodou nema pravdu. Pisete totiz o uplne jinych vecech. Tepelna ucinnost dieselu je totiz zhruba o 1/4 lepsi nez u benzinu ( 45% oproti 35% ) Cili jednoznacne z 1 kg paliva ziska diesel vice energie a vyzari mene tepla. Navic mnozstvi energie v vahove jednotce nafty je vyssi. Co se tyce ceny nafty reaguji na pana Zantovskeho. Pokud si alespon neprectete pripevky ve vlakne tak prosim nereagujte. Jste ponekud mimo

+3/0
30.7.2014 22:25

J90a43k90u39b 14F92e69i41f35a82r 7939539566729

Každé auto - a teď nemyslím traktory, náklaďáky atd. - jezdí lépe na benzín:-P

+9/−1
30.7.2014 9:20

P23e75t46r 64S89t17e25j32s60k15a39l 3369288694636

Typicke urceni naftoveho motoru je lodni agregat pomalu se prevalujici ve velke zatezi nekolik dnu. Na bezne jezdeni je lepsi vybusnost benzinu, ne hruba spodni sila nafty, ktera odveze metrak zeminy. Navic nafta potrebuje casticovy filtr any nekourila a deNOx filt pro jeji charakteristicky kysely zapach sloucenin dusiku a aby se DPF moc neucpaval, tak tam je jeste EGR na recyrkulaci spalin a samozrejme klasicky katalyzator jako u benzinu. Jenze nafta postrada vybusnost benzinu a moc nejede, takze potrebuje turbo, to potrebuje mezichladic, pro znizeni hlucnosti je potreba snizit kompresi primym vstrikem, ktery potrebuje vysokotlake cerpadlo a ke celkovemu komfortu jeste potrebuje dvohmotovy setrvacnik a lepsi odhlucneni a to vsechno je potreba monitorovat ridici jednotkou a zjistovat stavy pomoci snimacu a speti vodicu. Je to vubec jeste naftovy motor nebo jaderna elektrarna? Paradoxne cim vic se konstrukce dieselu komplikuje, tim vic lidi to kupuje.

+1/−1
30.7.2014 13:36

J37o26s52e23f 29V20a48l55a 9880863513793

logicky. protoze moderni benzinovy downsizeovany motor ma to same v ruzovem vcetne dvou turb a mezichladicu a primeho vstriku -a navic maji primovstrikove benzinove motory az 10x vyssi tvorbu uhlikovych mikrocastic nez zatracovany diesel. A ten filtr pevnych castic nema zadny zvlastni ekologicky vyznam, ma ucinnnost pod 30 % u osobnich aut a pokud by Jim byla vybavena sechna osobni auta na naftu, snizi celkovou tvorbu mikrocastic v ovzdusi zhruba jenom o 3 % (zbytek tvori nakladni auta, elektrarny a jine prumyslove provozy, oder pneumatik atd.....

0/0
30.7.2014 16:43

P13e45t33r 20S91t82e77j39s75k95a35l 3229828274686

Jste vedle jak jedle. Patrne jste cetl bulvarni nazev clanku, ze "Moderni primovstikove benzinove motory maji vyssi tvorbu castic nez diesely." Boduzel na vasi skodu, jste uz clanek necetl. Tu je treba dodat jen tolik, ze ano, ale jako diesely s EURO 5 tedy s DPF, coz je tedy jaksi logicke, kdyz maji DPF, ktery zachyti 99% pevnych castic, coz vyvraci vasi dalsi mylnou predstavu o slabe ucinosti DPF a korunu jste tomu dal s tema 2ma turby.

Jak jsem psal, nafta se nehodi do sportovnich aut protoze jednoduse nejede. Musite tam dat turbo. Kde benzin turbo nema, tam ma nafta turbo urcite, aby vyrovnala hendikep a kde ma benzin jedno turbo, tam ma nafta turba 2 spolecne s vyssim objemem. Skutecne nevim o seriovem benzinove 2turbovem motoru, mozna existuje, ale asi to nebude nejaky rodiny sedan, ale 2turbovu naftu ma napriklad konfekcni Opel i jakoze sportovni BMW nebo myslim i Land Rover.

0/0
30.7.2014 16:57

J77o97s63e42f 22V65a29l66a 9370133593923

par poznamek : mnozstvi malych uhlikovych castic z naftovych motoru tvori ne vic nez 17 % vsech malych uhlikovych castic, at se Vam to libi nebo ne. Kdyby vsechny diesely vcetne nakladnich aut byly vybaveny wall-flow filtry, tak byste mel mozna pravdu. Nicmene je  v provozu spousta aut dodatecne dovybavovanych filtry s otevrenym systemem, ktere se mohou montovat uz tehdy, kdyz jejich ucinnost pri montazi dosahne alespon 30%. Tzn. po montazi bude ucinnost mnohem mensi. Vyznam filtru pro zivotni prostredi je velmi sporny, zrejme minimalni, pouze zvysuje spotrebu. 2. Srovnani VW Polo TSI se stejnym modelem v dieselu prineslo 10x vyssi hodnoty malych uhlikovych castic, u BMW 116i to bylo asi jenom 3x vic. Na kazde vysoke skole Vam potvrdi, ze tvorba uhlikovych castic je pevne vazana na vysokotlake vstrikovani paliva a ne na druh pohonnych hmot - jde proste o vlastnost horeni pri vysokotlakem spalovani. 3. Biturbo je spise lidovy nazev, ale 2 kompresni systemy ma kterykoli bezny koncernovy TSI, tzn Twincharged Stratified Injection. Proti opravdovemu biturbu je jediny rozdil, ze to jedno turbo je spravne nazvano mechanicky kompresor-v danem kontextu jsem vec trochu zjednodusil.

+1/0
30.7.2014 22:16

P71e70t28r 72S81t76e76j89s79k14a52l 3639798284456

Nafta kouri se sve podstaty a dusledkem je zavedeni filtru pevnych castic uz v EU4 u vykonejsich motoru. Benzin tolik nekouri, to je videt u sportovnich aut, napriklad v LeMans, kde napriklad Peugeot nemohl naladit auto na maximalni vykon, protoze by okamzite ucpali FAP, to se nezinovemu autu nemuze stat a proto i fitr dostane pozdeji - az v EU 7B a bude daleko mensi. V soutezich mimo EU kde se filtr nevyzaduje napriklad Dakar je jasne videt jak nafta kouri a benziny ne. Filtr nema nic spolecne s ekologii, prirode skodi, zvysuje spotrebu, ale chrani lidi ve mestech pred rakovinotvornym prachem. Jine lepsi reseni se nenaslo. Prumysl emituje castice mimo huste osidlenych mest, kde to tolik nevadi a prach se rozptili.

0/0
30.7.2014 22:32

M19a96r26e21k 62O53p 9269573120363

Ten kdo jezdi 30.000 km a vice za rok, benzin asi moc preferovat nebude, nemali "bezzednou penezenku"

+1/−2
30.7.2014 7:39

M51a27r16t57i23n 88K88r22t69e80k 3729465403

Platí to dnes ještě vůbec? Turbo mají dnes všechny motory...

0/0
30.7.2014 8:02

J12i10n69d52ř28i45c21h 89Š16k16o73p29e77k 4375351670235

diesel bude mít díky fyzice vždy nižší spotřebu

+1/−1
30.7.2014 8:04

J19a26n12a 24N78o50v35á72k73o55v39á 6747899153744

To jo, ale za jakou cenu. Dražší údržba, nekultivovaný chod, horší jízdní vlastnosti, atd.. A u auta za milion řešit 1,5l spotřebu navíc se nevyplatí, jsou to jednotky % z celkových nákladů.

+3/−2
30.7.2014 12:00

M38a34r79e80k 60O53p 9559153830893

1) vyssi naklady na udrzbu nejsou

2) nekultivovany chod u stredni a vyssi tridy dieslu neexistuje

3) jizdni vlasnosti jsou stejne

4) provozni naklady PHM jsou vyrazne i u auta za mega - rocne je rozdil minimalne 20.000 Kc (uvadeny najezd vyse), coz za 3-5 let udela peknou castku

+1/0
30.7.2014 13:34

M40a36r98t50i49n 69V21o84j44á23č58e36k 9232108848897

nesmysl sám jsem měl passata 1,9tdi nájezd 200tis a žádný problém a bmw 320 taky nafta nájezd zatím 150tis a žádný problém ....a kromě běžných spotřebních věcí jsem servis neviděl

+2/0
30.7.2014 16:22

J12o92s72e46f 44V75a41l83a 9230123983113

rocne usetrim pri provozu dieselu proti benzinu zhruba 1000-1250 l pohonnych hmot. Udrzba -za cenu stejnou jako u benzinu. Jizdni vlastnosti - pri 130 kW zadny ropzdil mezi benzinem a naftou. Nekultivovany chod - pouze na volnobeh a to mne nezere

+1/0
30.7.2014 16:50

M87a42r58e72k 55O19p 9949593940453

bez ohledu na Turbo je spotřeba BENZINaku vzdy v radech 10% vyssi, coz pri najezdu nad 30.000 km vyrazny rozdil

+1/0
30.7.2014 13:31

J14o89s14e77f 29N40o24v74a52k 5678592676648

Ani ne - jedřív 200 tisíc na benzínu, pak jsem přesedl na diesel, mám opět 200k a pokukuju po benzínu. Diesel mi prostě nevyhovuje a má dražší servis. Uvidíme, jak turbobenzíny, tohle céčko je jedním z kandidátů.

+3/0
30.7.2014 8:47

J13a90n26a 92N91o32v19á64k55o18v85á 6437359263774

A u dieselu máte taky na přední nápravě o 150kg víc, takže i jízdní vlastnosti jsou u benzínu podle mě lepší.

+1/−1
30.7.2014 11:55

J49i53ř75í 94Z51ý97k37a 9729403851360

je to i osobních preferencích a stylu jízdy. Jezdíval jsem 35t km ročně, přesto jsem si raději zvolil turbobenzin, než turbodiesel. Z toho dunění dieselu by mě bolela hlava, jezdil bych domů mrzutý, unavený, cesta by mě štvala a dost možná bych s tím zaměstnáním sekl mnohem dříve. 

Stejně tak mám raději široké spektrum použitelných otáček u benzinového motoru, než to úzké u dieselu. U dieselu abych pořád řadil (často předjíždím, rád si užívám klikaté silničky atp.).

Že mě to na provozu stálo více? To je otázka. Za sledovaných 100t km (230t km mělo auto celkem) jsem neřešil žádný problém, mimo ramene a táhla řízení, které jsem poškodil o výmol. Jestli by srovnatelné auto s turbodieselem bylo na tom podobně si netroufám odhadovat. Srovnání mám pouze s autem o pár tříd níže, které se poměrně dost kazilo.

0/0
30.7.2014 11:26

P15a93v71e83l 35G44ö74t97z14e 4903162142425

Mam 114t km na 2.2 turbodieselu a zatim funguje vse, dlouhodoba spotreba 6.2 l/100km. Ze by mi to auto trhalo penezenku na servisnich nakladech, to jsem si rozhodne nevsiml. Samozrejme auto ma nejake vibrace jako kazdy diesel, ale neverim, ze 210konovy turbobenzin bude dlouhodobe zrat 6,2 nebo ze by mel nejake nizsi servisni naklady. neverim tomu.

0/0
30.7.2014 14:34

J11o53h50a94n 34Z58i69n43g96e88l 2571745276161

Já jezdim ročně 50.000 a preferuju benzin.

0/0
30.7.2014 22:02

P90e69t60r 92F88e29i61g46l 5818593610462

Teď jsem koupil do rodiny druhé auto benzin...jezdí s tím primárně manželka a najede 15k ročně...už jen pořizovací cena byla výrazně nižší a spotřeba je naprosto v pohodě...není naprosto důvod kupovat do takového auta diesel...

0/0
31.7.2014 10:15







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.