Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Znám tajemství nízké spotřeby. Učil mě závodník, co jezdí za 0,4 litru

Vyzkoušeli jsme jízdu s autem, které má v rukou školeného řidiče spotřebu 0,4 litru na 100 kilometrů. V nepohodlném, ale úsporném prototypu jsme se snažili jet podle rad školitele co neúsporněji. Přesto jsme měli spotřebu o litr vyšší.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J17i29ř71í 72B16r43u34t87o11v80s28k66ý 3486719839171

Kdyby náhodou přidal plyn,mohlo by to vzlítnout-proto ty bezp.pásy;-D

0/0
24.5.2015 16:44

R27o28m78a40n 81V64a81v61ř83í33č76e79k 7846645858564

je to asi kvůli regulím závodu, ale pořád se mi nedaří pochopit existenci pětibodových bezpečnostních pásů u něčeho co jede maximálně 48 km/h

+6/0
22.5.2015 11:59

E44m29i31l 61P80l89í66h54a36l 7434649661311

Moje pravidla. Rozjezdy/akcelerace mirne, z kopce vyuzivam gravitace na ziskani potrebne rychlosti. Mirne kopce dolu volnobeh. Prudsi kopce dolu zarazena rychlost. Pokud neni nutne do kopce neakceleruji, potrebnou rychlost ziskavam pred kopcem. Cca 800m prd obci vyradim, do obce dobrzduji rychlosti. Auta na horizontu dojizdim na pohodu. V hustem provozu nespecjam. Obecne nejvice paliva spotrebuje akcelerace, proto ta rada s rozmyslem na brzdu. Rychlostni limity +5% nad predepsane. Vyse uvedene aplikuji v souladu se selskym rozumem. Poslednich 20kKm mam za prumer 4.3 l/100.

0/0
21.5.2015 22:23

M54a39r83t61i17n 39V34a90n26ě19k 9524467192883

Tak vás bych nechtěl potkat. Jste přesně ten typ řidiče, kterého když potkám, tak mám pocit, že mu ukradli plynový pedál a proto mu každý rozjezd trvá týden.

+1/−2
22.5.2015 1:26

M82i65r54o13s45l94a71v 31N28o49v32á36k 4376619337137

A nebo, když brzdová světla častěji svítí, než nesvítí. Před každou zatáčkou si musí přibrzdit, i když není potřeba se brzd ani dotknout. Děs.

+1/−1
22.5.2015 9:19

P48e98t25r 39M38i93c92h27a76l 2340614641282

Proč? Já jezdím tak nějak podobně a při zrychlování třeba na konci obce většině aut za sebou ujedu. Dlouhodobě mám spotřebu lehce pod 5 litrů.

+2/0
22.5.2015 10:34

P20. 78N25o70v11á82k 1875819396

Z kopce volnoběh ? To žere víc jak s kvaltem..

+1/−1
22.5.2015 15:37

A28l71e59x 33Š21t43a39j80n12e71r 7671224705523

U novejch aut.

0/0
23.5.2015 21:16

J30i78ř60í 87S71c36h35w20a42c17h 8138174698166

uzavřený přívod paliva při brždění motorem je v autech asi tak 15 let.....;-)

0/0
24.5.2015 18:06

J64i36ř77í 44S31c18h80w53a79c14h 8828584868956

píše: z mírného kopce volnoběh (aby to nezpomalovalo), prudší kopec zařazená rychlost

+2/0
24.5.2015 18:04

J32a88r96o15s49l36a93v 90M49a94r25i54k 4136175381515

"Zjistil, že kromě jízdního stylu hraje velkouroli i váha vozu." ........ tomu rikam zjisteni!! :-).

+3/0
21.5.2015 17:46

M30i13c73h33a25l 74K92r32e90j61č70a 5768986556153

Taky by me vic zajimalo seriove vyrabene auto se spotrebou 3,5-4l/100km nez tyhle "blafy"

+2/0
21.5.2015 16:37

M23i48c39h87a53l 20K97l67e42m22e72n85t 9829286768149

Čím víc trapnějších keců v článku, tím zřejmě dle redaktorů kvalitnější článek. Poslední dobou čím dál častější jev...

+4/0
21.5.2015 16:03

M72a25r37t83i78n 84L63ž79i56č94a73ř 9235867642274

Design něco mezi Porsche 356, Broukem a Toy Story ;-D

+3/0
21.5.2015 15:50

P91e93t88r 12K15o73s29u84t41a 2321441405205

Ne toy story ale toi toi budka.

+1/0
22.5.2015 6:17

P51e88t20r 13B23á56č97a 8605706705355

Koho zajima spotreba, dulezity je ten krasny pocit z jizdy. Jezdim za 12-16l 100km a rozhodne me to zily netrha.

+5/0
21.5.2015 14:50

M37a84r59t40i57n 45S83e79d77o93n80a 2905936266709

Lide maji auta z ruznych duvodu. Jedni na prepravu z bodu A do B za nejnizsi naklady, druzi pro radost z jizdy, dalsi na machrovani a honeni ega pred okolim, jini na loveni jednodussich slecen.

+2/0
21.5.2015 16:12

J40a53n 40S94a61l44o53m52o37n 4679840691105

No, je zajimavý, že já si dokážu užít pocit z jízdy i při nízké rychlosti a úsporném způsobu jízdy. Ono to asi nejspíš bude stejně o člověku a o tom co považuje za "krásné". Ale faktem zůstává, že silnější a větší motor je v konečném důsledku úspornější než nějaká slabá jebka 1,2 HTTi. :-)

+1/0
21.5.2015 16:18

L40u66k65á30š 32V62a73ň30u24r87a 1365954473633

Ona za chvili EU naridi maximalni zrychleni a rychlost a bude klid. Alespon uz nebudou ti silenci co jedou brzda plyn. Jednoho takoveho jsem potkal vcera s Fabkou HTP.

0/−6
21.5.2015 13:06

P62e26t70r 96B25á86č51a 8255546305745

Fabia HTP tak to musel byt opravdu silenec v takovym nadupanym stroji ;-D

+3/−1
21.5.2015 15:32

J19a90n 83S41a31l72o72m74o83n 4499200381595

No tak to musel mít vysloveně vír v nádrži. Tenhle motor je tak na prd.... no co mám říkat, snad to všichni znáte ;-D.

0/0
21.5.2015 16:19

M67i41c51h50a26l 64K13r98e23j79č90a 5368666696683

No ja to teda neznam. A co bych to nepriznal - ani se nechystam poznat

0/0
21.5.2015 16:34

T82o57m24á21š 44K54u23c70h89a87ř 3917241638301

Takových ekozávodníků, co odmítají akcelerovat a překročit šedesátku potkávám na silnici celkem dost.

Přitom nejvíc ušetří ten, co vůbec nevyjede.. :)

+11/0
21.5.2015 11:38

J93a14n 54S69a61l61o34m50o49n 4779580651485

A přitom ekojízda není o nějaké maximální rychlosti, ale spíš o plynulosti jízdy. Čím plynuleji člověk jede a čím lépe řadí, tím menší spotřebu má :-).

0/0
21.5.2015 16:20

P49e55t40r 84N47ě56m25e32č27e78k 1282594962823

Bože, na co mají při těch rychlostech kombinézu a přilbu?;-D8-o

+9/0
21.5.2015 11:22

Ř37e21h60o38ř 38V87l52a92s15á83k 2234824481736

Na ochranu? Jestli na těch vozíčcích šetří každý gram, tak nějaké nárazové testy určitě nebudou na pořadu dne. Spíš naopak.

Smrtelný náraz může být už v malé rychlosti, protože se to celé rozsype a člověku projede hrudníkem ostrá plastová tříska....

+6/−1
21.5.2015 11:25

J48a77k96u45b 54F53e64i18f71a28r 7539789196759

to je ale pak na prd takovéto "auta"

+1/0
21.5.2015 14:36

T75o35m35á19š 63K77u95c39h88a49ř 3307771948551

Protože jinak by nevypadali jako závodníci, ale jako banda kutilů. :)

+15/0
21.5.2015 11:41

P50e55t70r 63N17ě50m83e49č81e81k 1152534282293

Přesně R^

0/0
21.5.2015 12:04

L48u41d83v58í77k 76G26a79j57d14o29š69í77k 2195883574242

Až zase na to video s debilní podmalbu hudby.

Jako vždy. iDnes není schopen udělat to nějak normálně aby to neprudilo.

Už jsem na to tak alergický, že zvuk na počítači preventivně před spuštěním videa na iDnesu úplně vypínám a raději oželím i přiblblé komentáře.

Přitom bez zvuku by to video fungovalo jako informace naprosto stejně.

Strašný nešvar... :-/

+4/0
21.5.2015 11:11

J76i57ř18í 67S25c57h88w70a68c91h 8368534528146

Přesně tak styl jízdy ovlivňuje spotřebu mnohem více, než si novináři uvědomují: 

tak se stalo že mezi čtenáře byla zaseta turbo-pověra. Novináři testující auto s turbomotory naprosto stejným způsobem jako atmosféry, číli běžná jízda někde mezi 2000-3000 otáčkami začali čtenáře zásobovat naprosto mylnými informacemi, že turbomotory mají vyšší spotřebu než stejně používaná (ekvivalentní) atmosféra. Trochu pozapomněli, že takto "stejně" používaný turbomotor běžně dodá o cca 25-50% větší výkon a tedy je logické že jeho spotřeba bude o něco vyšší. Holt není styl jako styl....

+2/−1
21.5.2015 10:05

J19a59k75u90b 56F64e71i98f28a39r 7699979656449

Tohle není auto, jak je to v článku nazýváno, avšak laboratorní "myš" na které se cosi testuje.

+11/−1
21.5.2015 8:09

J47a71r74o59s34l67a38v 95L19e61b32e83d93a 3866199847880

No, jestli bude pokračovat vývoj aut stejným směrem jako dnes, pak se jednoválcového motoru 0.4 litru taky dočkáme... Ale bude mít 3 turba Rv

+6/0
21.5.2015 8:26

J35a14k10u19b 19F11e28i41f91a52r 7769399786969

Bohužel jak píšete, akorát to bude mít životnost tak Praha-Brno a zpět:-/

+6/0
21.5.2015 8:47

S27a90m 54S32e95l26d75r29i84c74k 8231497242675

dovolím si drze poopravit - ani ne zpět ;-)  tedy jen Praha-Brno a pak zpět snad vlakem ;-D 

a že prý: "Zjistil, že kromě jízdního stylu hraje velkou roli i váha vozu."  tak dokonce I VÁHA vozu.. a já, naivka, jsem myslel, že je to HLAVNĚ váha vozu..

0/0
21.5.2015 10:02

J69a83k89u42b 49F44e92i65f34a37r 7699569286419

třeba myslel vodováhu, že mu z toho v kopci tekl benzín;-D;-D;-D

0/0
21.5.2015 14:37

J25a60n 66P40r64o14c91h49á63z22k67a 9221162298346

Mohli by v tom jezdit závody a ten, kdo bude mít nejmenší spotřebu vyhraje - napínavější jak F1 :D ;-)

+2/−3
21.5.2015 6:31

M95a69r86t59i68n 32S67l86á95v38a 4620345345309

Naše jízda proběhla na městském okruhu v Rotterdamu, kde dnes (21. května) startují do ostrého závodu Shell Eco-Marathon roztodivné prototypy zaměřené na co nejnižší spotřebu energie, kromě speciálů poháněných spalovacím motorem (tankujících benzin, naftu, ethanol, plyny) mají svou kategorii i elektromobily.

Zdroj:http://auto.idnes.cz/nizka-spotreba-01q-/automoto.aspx?c=A140729_193110_tec_technika_rja#utm_source=sph.idnes&utm_medium=richtext&utm_content=clanek-box

předpokládám tedy, že s tím závody pojedou a opravdu vyhraje ten s nejnižší spotřebou ;-)

+6/0
21.5.2015 7:14

R94o35m69a57n 86H69o23r56n18í58k 2635792304291

Jaký význam tohle vůbec má? Takováto vozítka neposkytují ani pohodlí, ani bezpečnost, z důvodu chybějícího odpružení a co nejlehčí možné konstrukce budou díly podvozku odcházet raz dva, nehledě na fakt, že bez odpružení to "musí" výtečně sedět. Aby to jelo pod litr, obsluha musí být co nejlehčí a musí ovládat techniku co nejúspornější jízdy, samozřejmě je zapovězena jízda po kopcovitém terénu, jinak to bude chlastat jak Zeman, tedy pokud to kopeček vůbec vyjede.

Je to absolutně k ničemu.

+8/−11
21.5.2015 3:54

D76a74n36i37e72l 41J37a67n82k95o 9589199560732

Pořádají se závody v kdečem tak proč né v nejnižší spotřebě.

Pokud navíc je třeba kategorie jednotné váhy vozu + osádky je to jen a jen o umu každého.

Podobných aktivit se velmi často účastní universitní týmy které jsou schopné přijít na lecos a to následně prodat automobilce a třeby VY to osobně využijete za pár let ve svém voze.

+11/0
21.5.2015 7:50

R70o11m12a78n 67H28o68r85n96í64k 2285592204491

V tom případě by se měli zaměřit na nejvyšší možnou účinnost motoru, než na co nejnižší hmotnost vozidla a co nejaerodynamičtější tvar. Dal bych jim standardní kastli a dejte ji co nejefektivnější spalovací motor, co využije maxima z odpadního tepla.

+2/−2
21.5.2015 8:26

V38á95c88l11a47v 19M30á12c34h60a 1922923369527

jak to říct, ono formule 1 je vlastně taky k ničemu, cihly na chatu to neodveze, do městského provozu pouze na jedničku, pomalu popojíždět v koloně s tím taky nejde a zařadit si trojku pouze na dálnici je na houby. Ale přesto F1 přinesla hodně poznatku a vývoje.. takže asi tak...

+13/0
21.5.2015 9:16

J73a97n 77V22e49s85e17l56ý 5834223122601

Tady to pán vysvětluje.

https://www.youtube.com/watch?v=kMTCNOlozTA

0/0
21.5.2015 9:29

D89a76n71i18e23l 30J87a17n53k10o 9699179190642

Ale oni jsou i soutěže kdy se "tuní" seriově vyráběný motor.

Spíše vám asi chybí rozhled v podobném segmentu.

každopádně by jste se divil kolik velkých firem poletuje okolo těchto soutěží - neb tady se objevují neotřelé nápady a vylepšení.

0/0
21.5.2015 10:53

H49o98n76z27a 73D35v42o43ř33á65k 1504465703635

Něco podobného asi říkali i bráchům Wrightovým, když běhali po pláži s tou svojí konstrukcí..

+6/0
21.5.2015 10:27

J53a81n 21S75a98l86o28m53o39n 4269470721145

Výzkum a vývoj + testování prototypů. Zkušenosti se pak mohou odrazit i v reálném životě.

0/0
21.5.2015 16:23

P29e97t72r 38M69i12c83h45a17l 2780654471752

Jeden člověk jede průměrnou rychlostí do 40 km/h bez pérování a klimy v nepohodlí se spotřebou 1,4 litru? To s běžným autem ve čtyřech lidech pojedu podstatně pohodlněji, dvakrát rychleji a se spotřebou na osobu 1,25 litru.

+24/−4
21.5.2015 1:45

L28u56k53á16š 67Š75m58a33h63e71l 2877934182324

Takové auto asi nebude "běžné".

0/−1
21.5.2015 8:56

M45i95r68o60s79l11a30v 22B44u59d36a 9802442857272

Auta se spotřebou 5 litrů jsou dost běžná.

+9/0
21.5.2015 9:18

M45i12c55h37a32l 67K71o98l33á57ř 9710231790

a navíc 4 x  1,5 = 6,00 :-)

0/−1
21.5.2015 9:53







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.