Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Znám tajemství nízké spotřeby. Učil mě závodník, co jezdí za 0,4 litru

Vyzkoušeli jsme jízdu s autem, které má v rukou školeného řidiče spotřebu 0,4 litru na 100 kilometrů. V nepohodlném, ale úsporném prototypu jsme se snažili jet podle rad školitele co neúsporněji. Přesto jsme měli spotřebu o litr vyšší.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J77i90ř50í 36B58r19u76t15o21v94s26k69ý 3356359859641

Kdyby náhodou přidal plyn,mohlo by to vzlítnout-proto ty bezp.pásy;-D

0/0
24.5.2015 16:44

R98o71m68a29n 14V75a36v92ř20í19č11e94k 7626965368964

je to asi kvůli regulím závodu, ale pořád se mi nedaří pochopit existenci pětibodových bezpečnostních pásů u něčeho co jede maximálně 48 km/h

+6/0
22.5.2015 11:59

E78m44i46l 40P40l71í18h85a45l 7914229321261

Moje pravidla. Rozjezdy/akcelerace mirne, z kopce vyuzivam gravitace na ziskani potrebne rychlosti. Mirne kopce dolu volnobeh. Prudsi kopce dolu zarazena rychlost. Pokud neni nutne do kopce neakceleruji, potrebnou rychlost ziskavam pred kopcem. Cca 800m prd obci vyradim, do obce dobrzduji rychlosti. Auta na horizontu dojizdim na pohodu. V hustem provozu nespecjam. Obecne nejvice paliva spotrebuje akcelerace, proto ta rada s rozmyslem na brzdu. Rychlostni limity +5% nad predepsane. Vyse uvedene aplikuji v souladu se selskym rozumem. Poslednich 20kKm mam za prumer 4.3 l/100.

0/0
21.5.2015 22:23

M25a18r52t27i85n 69V26a58n78ě34k 9124637562253

Tak vás bych nechtěl potkat. Jste přesně ten typ řidiče, kterého když potkám, tak mám pocit, že mu ukradli plynový pedál a proto mu každý rozjezd trvá týden.

+1/−2
22.5.2015 1:26

M48i17r81o51s24l68a28v 90N90o88v55á33k 4376639827837

A nebo, když brzdová světla častěji svítí, než nesvítí. Před každou zatáčkou si musí přibrzdit, i když není potřeba se brzd ani dotknout. Děs.

+1/−1
22.5.2015 9:19

P21e63t14r 76M94i11c57h76a76l 2370204481982

Proč? Já jezdím tak nějak podobně a při zrychlování třeba na konci obce většině aut za sebou ujedu. Dlouhodobě mám spotřebu lehce pod 5 litrů.

+2/0
22.5.2015 10:34

P19. 44N75o82v55á68k 1775629496

Z kopce volnoběh ? To žere víc jak s kvaltem..

+1/−1
22.5.2015 15:37

A96l63e96x 34Š26t63a71j61n42e61r 7741934225473

U novejch aut.

0/0
23.5.2015 21:16

J59i79ř30í 47S58c14h74w86a58c78h 8908804538786

uzavřený přívod paliva při brždění motorem je v autech asi tak 15 let.....;-)

0/0
24.5.2015 18:06

J50i80ř94í 14S30c71h66w49a78c70h 8838934158246

píše: z mírného kopce volnoběh (aby to nezpomalovalo), prudší kopec zařazená rychlost

+2/0
24.5.2015 18:04

J94a57r72o14s96l95a26v 13M34a30r28i58k 4746205151275

"Zjistil, že kromě jízdního stylu hraje velkouroli i váha vozu." ........ tomu rikam zjisteni!! :-).

+3/0
21.5.2015 17:46

M42i44c19h91a20l 60K66r69e73j49č80a 5198106596633

Taky by me vic zajimalo seriove vyrabene auto se spotrebou 3,5-4l/100km nez tyhle "blafy"

+2/0
21.5.2015 16:37

M64i97c59h91a10l 15K85l83e56m61e47n55t 9739856708969

Čím víc trapnějších keců v článku, tím zřejmě dle redaktorů kvalitnější článek. Poslední dobou čím dál častější jev...

+4/0
21.5.2015 16:03

M55a44r60t37i48n 84L23ž13i43č90a13ř 9405567252164

Design něco mezi Porsche 356, Broukem a Toy Story ;-D

+3/0
21.5.2015 15:50

P12e74t66r 63K60o24s27u14t21a 2551601615395

Ne toy story ale toi toi budka.

+1/0
22.5.2015 6:17

P72e14t91r 83B12á52č34a 8735486315245

Koho zajima spotreba, dulezity je ten krasny pocit z jizdy. Jezdim za 12-16l 100km a rozhodne me to zily netrha.

+5/0
21.5.2015 14:50

M79a84r55t57i19n 12S55e36d41o55n44a 2805176326209

Lide maji auta z ruznych duvodu. Jedni na prepravu z bodu A do B za nejnizsi naklady, druzi pro radost z jizdy, dalsi na machrovani a honeni ega pred okolim, jini na loveni jednodussich slecen.

+2/0
21.5.2015 16:12

J82a37n 40S48a81l86o32m82o40n 4399980281375

No, je zajimavý, že já si dokážu užít pocit z jízdy i při nízké rychlosti a úsporném způsobu jízdy. Ono to asi nejspíš bude stejně o člověku a o tom co považuje za "krásné". Ale faktem zůstává, že silnější a větší motor je v konečném důsledku úspornější než nějaká slabá jebka 1,2 HTTi. :-)

+1/0
21.5.2015 16:18

L14u90k41á62š 53V51a82ň75u67r69a 1945184103343

Ona za chvili EU naridi maximalni zrychleni a rychlost a bude klid. Alespon uz nebudou ti silenci co jedou brzda plyn. Jednoho takoveho jsem potkal vcera s Fabkou HTP.

0/−6
21.5.2015 13:06

P30e83t37r 33B83á61č91a 8695956435985

Fabia HTP tak to musel byt opravdu silenec v takovym nadupanym stroji ;-D

+3/−1
21.5.2015 15:32

J48a37n 56S11a25l28o20m83o27n 4329490231805

No tak to musel mít vysloveně vír v nádrži. Tenhle motor je tak na prd.... no co mám říkat, snad to všichni znáte ;-D.

0/0
21.5.2015 16:19

M36i65c48h44a24l 67K44r39e81j61č12a 5978126156243

No ja to teda neznam. A co bych to nepriznal - ani se nechystam poznat

0/0
21.5.2015 16:34

T66o45m43á93š 97K62u14c24h36a73ř 3517501848341

Takových ekozávodníků, co odmítají akcelerovat a překročit šedesátku potkávám na silnici celkem dost.

Přitom nejvíc ušetří ten, co vůbec nevyjede.. :)

+11/0
21.5.2015 11:38

J81a12n 79S70a55l96o28m22o57n 4549380971685

A přitom ekojízda není o nějaké maximální rychlosti, ale spíš o plynulosti jízdy. Čím plynuleji člověk jede a čím lépe řadí, tím menší spotřebu má :-).

0/0
21.5.2015 16:20

P66e74t53r 13N23ě23m94e26č81e87k 1552254272313

Bože, na co mají při těch rychlostech kombinézu a přilbu?;-D8-o

+9/0
21.5.2015 11:22

Ř51e21h69o71ř 26V59l15a98s59á32k 2374554181956

Na ochranu? Jestli na těch vozíčcích šetří každý gram, tak nějaké nárazové testy určitě nebudou na pořadu dne. Spíš naopak.

Smrtelný náraz může být už v malé rychlosti, protože se to celé rozsype a člověku projede hrudníkem ostrá plastová tříska....

+6/−1
21.5.2015 11:25

J53a87k87u65b 98F92e46i48f82a70r 7389379886179

to je ale pak na prd takovéto "auta"

+1/0
21.5.2015 14:36

T10o24m33á54š 37K74u75c10h86a82ř 3217471638671

Protože jinak by nevypadali jako závodníci, ale jako banda kutilů. :)

+15/0
21.5.2015 11:41

P24e30t74r 66N14ě98m72e92č98e89k 1252344842123

Přesně R^

0/0
21.5.2015 12:04

L38u98d43v88í70k 96G97a44j98d81o27š43í29k 2525113154532

Až zase na to video s debilní podmalbu hudby.

Jako vždy. iDnes není schopen udělat to nějak normálně aby to neprudilo.

Už jsem na to tak alergický, že zvuk na počítači preventivně před spuštěním videa na iDnesu úplně vypínám a raději oželím i přiblblé komentáře.

Přitom bez zvuku by to video fungovalo jako informace naprosto stejně.

Strašný nešvar... :-/

+4/0
21.5.2015 11:11

J60i39ř78í 33S61c94h70w32a89c44h 8168254438396

Přesně tak styl jízdy ovlivňuje spotřebu mnohem více, než si novináři uvědomují: 

tak se stalo že mezi čtenáře byla zaseta turbo-pověra. Novináři testující auto s turbomotory naprosto stejným způsobem jako atmosféry, číli běžná jízda někde mezi 2000-3000 otáčkami začali čtenáře zásobovat naprosto mylnými informacemi, že turbomotory mají vyšší spotřebu než stejně používaná (ekvivalentní) atmosféra. Trochu pozapomněli, že takto "stejně" používaný turbomotor běžně dodá o cca 25-50% větší výkon a tedy je logické že jeho spotřeba bude o něco vyšší. Holt není styl jako styl....

+2/−1
21.5.2015 10:05

J13a89k73u71b 87F49e31i76f65a68r 7799319926499

Tohle není auto, jak je to v článku nazýváno, avšak laboratorní "myš" na které se cosi testuje.

+11/−1
21.5.2015 8:09

J70a78r29o91s92l45a63v 93L15e77b75e13d71a 3656799627900

No, jestli bude pokračovat vývoj aut stejným směrem jako dnes, pak se jednoválcového motoru 0.4 litru taky dočkáme... Ale bude mít 3 turba Rv

+6/0
21.5.2015 8:26

J29a64k52u23b 53F55e80i23f65a31r 7839729206539

Bohužel jak píšete, akorát to bude mít životnost tak Praha-Brno a zpět:-/

+6/0
21.5.2015 8:47

S40a12m 31S61e21l24d24r31i96c74k 8191837942945

dovolím si drze poopravit - ani ne zpět ;-)  tedy jen Praha-Brno a pak zpět snad vlakem ;-D 

a že prý: "Zjistil, že kromě jízdního stylu hraje velkou roli i váha vozu."  tak dokonce I VÁHA vozu.. a já, naivka, jsem myslel, že je to HLAVNĚ váha vozu..

0/0
21.5.2015 10:02

J83a76k65u95b 13F76e59i65f49a35r 7279339486789

třeba myslel vodováhu, že mu z toho v kopci tekl benzín;-D;-D;-D

0/0
21.5.2015 14:37

J36a23n 79P31r93o33c45h11á49z14k68a 9471762978676

Mohli by v tom jezdit závody a ten, kdo bude mít nejmenší spotřebu vyhraje - napínavější jak F1 :D ;-)

+2/−3
21.5.2015 6:31

M76a14r68t59i84n 38S88l65á86v68a 4430935735619

Naše jízda proběhla na městském okruhu v Rotterdamu, kde dnes (21. května) startují do ostrého závodu Shell Eco-Marathon roztodivné prototypy zaměřené na co nejnižší spotřebu energie, kromě speciálů poháněných spalovacím motorem (tankujících benzin, naftu, ethanol, plyny) mají svou kategorii i elektromobily.

Zdroj:http://auto.idnes.cz/nizka-spotreba-01q-/automoto.aspx?c=A140729_193110_tec_technika_rja#utm_source=sph.idnes&utm_medium=richtext&utm_content=clanek-box

předpokládám tedy, že s tím závody pojedou a opravdu vyhraje ten s nejnižší spotřebou ;-)

+6/0
21.5.2015 7:14

R95o44m86a75n 44H93o83r93n86í88k 2715592824371

Jaký význam tohle vůbec má? Takováto vozítka neposkytují ani pohodlí, ani bezpečnost, z důvodu chybějícího odpružení a co nejlehčí možné konstrukce budou díly podvozku odcházet raz dva, nehledě na fakt, že bez odpružení to "musí" výtečně sedět. Aby to jelo pod litr, obsluha musí být co nejlehčí a musí ovládat techniku co nejúspornější jízdy, samozřejmě je zapovězena jízda po kopcovitém terénu, jinak to bude chlastat jak Zeman, tedy pokud to kopeček vůbec vyjede.

Je to absolutně k ničemu.

+8/−11
21.5.2015 3:54

D60a37n65i98e60l 97J71a31n57k72o 9629499470562

Pořádají se závody v kdečem tak proč né v nejnižší spotřebě.

Pokud navíc je třeba kategorie jednotné váhy vozu + osádky je to jen a jen o umu každého.

Podobných aktivit se velmi často účastní universitní týmy které jsou schopné přijít na lecos a to následně prodat automobilce a třeby VY to osobně využijete za pár let ve svém voze.

+11/0
21.5.2015 7:50

R91o61m60a38n 71H48o53r69n80í70k 2415142834811

V tom případě by se měli zaměřit na nejvyšší možnou účinnost motoru, než na co nejnižší hmotnost vozidla a co nejaerodynamičtější tvar. Dal bych jim standardní kastli a dejte ji co nejefektivnější spalovací motor, co využije maxima z odpadního tepla.

+2/−2
21.5.2015 8:26

V26á78c87l34a55v 61M15á59c13h43a 1432743899747

jak to říct, ono formule 1 je vlastně taky k ničemu, cihly na chatu to neodveze, do městského provozu pouze na jedničku, pomalu popojíždět v koloně s tím taky nejde a zařadit si trojku pouze na dálnici je na houby. Ale přesto F1 přinesla hodně poznatku a vývoje.. takže asi tak...

+13/0
21.5.2015 9:16

J85a24n 22V94e55s36e11l35ý 5384423872441

Tady to pán vysvětluje.

https://www.youtube.com/watch?v=kMTCNOlozTA

0/0
21.5.2015 9:29

D82a89n55i93e67l 56J24a88n14k78o 9849389930852

Ale oni jsou i soutěže kdy se "tuní" seriově vyráběný motor.

Spíše vám asi chybí rozhled v podobném segmentu.

každopádně by jste se divil kolik velkých firem poletuje okolo těchto soutěží - neb tady se objevují neotřelé nápady a vylepšení.

0/0
21.5.2015 10:53

H51o42n57z26a 94D95v57o78ř83á66k 1574465573565

Něco podobného asi říkali i bráchům Wrightovým, když běhali po pláži s tou svojí konstrukcí..

+6/0
21.5.2015 10:27

J79a90n 50S55a46l21o77m24o13n 4199750861605

Výzkum a vývoj + testování prototypů. Zkušenosti se pak mohou odrazit i v reálném životě.

0/0
21.5.2015 16:23

P10e69t17r 38M83i10c68h84a68l 2760214461912

Jeden člověk jede průměrnou rychlostí do 40 km/h bez pérování a klimy v nepohodlí se spotřebou 1,4 litru? To s běžným autem ve čtyřech lidech pojedu podstatně pohodlněji, dvakrát rychleji a se spotřebou na osobu 1,25 litru.

+24/−4
21.5.2015 1:45

L85u13k16á88š 45Š30m97a66h19e23l 2387394902814

Takové auto asi nebude "běžné".

0/−1
21.5.2015 8:56

M18i36r39o48s50l18a44v 57B19u75d38a 9722452877712

Auta se spotřebou 5 litrů jsou dost běžná.

+9/0
21.5.2015 9:18

M21i23c38h18a54l 35K73o17l24á72ř 9550871920

a navíc 4 x  1,5 = 6,00 :-)

0/−1
21.5.2015 9:53







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.