Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Elektromobil, který není třeba nabíjet, získal evropskou homologaci

Možná to je opravdová revoluce v automobilovém průmyslu. Nebo také další slepá ulička. Quant e-Sportlimousine získal evropskou homologaci, a tak se možná s touto pojízdnou elektrárnou potkáme na silnici. Bez ohledu na neobvyklý pohon půjde poznat na první pohled. Obří limuzína má velmi sportovní křivky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

S97a24m29u78e45l 96H54a94v92r39á42n90e91k 3569902503891

Problém rychlého nabíjení akumulátorů se nechá vyřešit tím, že budou mít všechny elektromobily pár stejných akumulátorů. Po vybití jednoho řidič přepne na druhý a vybitý si nechá za běžný obnos vyměnit na "čerpací stanici" za nabitý akumulátor. Ušetří se tím spousta času.

0/0
5.8.2014 14:46

P53a67v13e27l 55K25u26r49a93l 5711344370540

nevýhodou je že můžete měnit akumulátor na konci svého života s mizernou kapacitou za nový akumulátor který pojede lépe. Značný rozdíl v jejich hodnotě.

Kladu si otázku komu se to bude chctít sledovat, nemluvě o tom kdo bude ochoten tyto akumulátory na benzínkách skladovat (vcelku solidně umrtvené peníze ve chvíli kdy nikdo nechce držet ani základní náhradní díly skladem)

Krom toho každé vozidlo různých výrobců bude mít jinou zátěžovou křivku... je tedy dost pravděpodobné že univerzální akumulátor nebude moc efektivní...

0/0
6.8.2014 23:39

P88a51v84e69l 15O58d61r52a37z44i18l 6104349287750

Pokud ty akumulátory nebudou vaše, tak vám to může bejt jedno a tyhle vyjeté aku se pak dají teoreticky strkat do stacionárních aplikací, kde na rozměrech či hmotnosti až tak nesejde, a tím je problém částečně řešen.

0/0
7.8.2014 10:55

P18a11v81e37l 60Ř45a54p32e36k 7342516989125

Celý automobilismus je slepá ulička Rv

+1/−1
4.8.2014 21:20

T39o50m35á30š 66H47a49a90s 7151317502411

Skutečně? V tom případě doporučuji rubriku "Kultura". :-)

+1/0
6.8.2014 1:27

O87l47d26ř32i93c27h 30H96o50r41á92k 2884959761185

Pokud by tento elektrolyt dokázaly nabíjet / recyklovat i OZE, bylo by to skvělé využití.

(OZE se vyznačují nerovnoměrností výkonu a i úplnými výpadky dodávky, takže by operace musela být přerušitelná)

+2/0
31.7.2014 20:37

J44i28ř58í 45D62v59o58ř22á85k 5188873428850

Homologace znamená , že vozidlo může vyjet na pozemní komunikace.Ty údaje , vztažené na jeden elektromotor odpovídají tahači návěsů(Zhruba 12 . litr v naftě s turbem). Mám radši tu o té Červené Karkulce.

+2/0
31.7.2014 19:59

J77a84n 12F78r40o94l71í97k 6376980425174

Princip osmózy je znám poměrně dlouho. V roce 2009 byla v Norsku spuštěna první elektrárna s výkonem celých 4 kWh. V roce 2015 (uvádí se v článku z roku 2009) má už zásobovat 10 tis. domácností. Rád se nechám příští rok překvapit.;-D

0/−1
31.7.2014 22:46

P31a11v61e97l 57Ř45a33p89e39k 7152716569855

Odkdy se výkon uvádí v kWh???

+2/−1
4.8.2014 21:24

P87a81v39e34l 39D23o15s83t43á28l64e38k 5231589105147

Všechno co sníží závislost naší civilizace na jižních a východních zaostalých a despostických režimech má smysl, i kdyby se ta elektřina vyráběla v uhelných elektrárnách. R^

+14/−1
30.7.2014 22:24

P20e16t28r 25M37i41c57h96a24l 2380724641512

Uhlí taky dojde. Spíš jádro.

+7/0
30.7.2014 22:33

A56l72e22x55a92n52d23r 42K72o97s85t37k32a 5869826959696

Kdyby ČR postavilo dostatečné množství jaderných elektráren, tak by bylo v dost unikátní pozici. Jediná zem, která by nemusela kupovat ropu. Pokud by se uhlí nepálilo v elektrárnách ale konvertovalo na benzín a naftu (lze bez problémů, technologie známá) tak by stačilo na mnoho, mnoho let.

+1/0
31.7.2014 7:30

P43e86t32r 85M28i98c53h40a57l 2550334411202

Má to ale dva háčky:

- stačilo by to krakování kapacitně pokrýt spotřebu benzínu a nafty?

- jaká by byla výsledná cena takovýchto paliv? Pokud mě paměť neklame, tak se něco podobného u nás už zkoušelo a nakonec to skončilo právě kvůli vysoké ceně. Ovšem je pravda, že tehdy stála ropa celkem pakatel.

0/0
31.7.2014 12:03

A10l50e49x41a85n55d52r 81K30o16s85t70k46a 5179426869146

A) na stačilo je jen technický problém postavitz dostatek tlakových nádob vedle sebe. B) cena je o trochu vyšší než z ropy. Respektive, když musí energii na zpracování kupovat za tržní cenu, tak je cena vyšší než z ropy. Poměrně snadno by to dorovnala speciální sazba za elektřinu. A státu by se to za stoprocentní energetickou nezávislost vyplatilo. Dnes je ČR nesmírně snadno vydíratelné.

+2/0
31.7.2014 12:57

P54e74t10r 54M94i85c41h65a38l 2720684251442

Ovšem už ta stavba a údržba tlakových nádob je investice. To by chtělo solidní ekonomickou studii. Nezavrhuji to, jen se snažím podchytit všechna fakta. ... Jinak s tou energetickou vydíratelností souhlas, ovšem to zdaleka není jen problém ČR.

+1/0
31.7.2014 21:49

A95l89e10š 62L96i44s86o90v10s36k52ý 9872224803468

Ano, byli jsme uranovým Kuvajtem, než nám ho v 50.letech zdarma vytěžili političtí vězni a vše se odvezlo daleko za Ural.

+7/0
31.7.2014 12:43

P24e80t90r 20M52i53c11h57a40l 2640154641172

Kdyby nám soudruzi uhradili vzniklé škody (a zdaleke nejen za uran), tak by Kuvajt byl hodně chudým příbuzným.

+7/0
31.7.2014 21:52

M75i57r81e83k 66T85u19r95e69č83e20k 4963102230532

A kdyby se ropa mohla prestat pouzivat zitra, tak nas to nezachrani. Den po tom by se vetsina nelegalu z blizkeho a stredniho vychodu objevila v Evrope.

+1/−1
30.7.2014 23:45

F47r57a66n82t15i94š50e56k 81P57o71l89í93v41k69a 8961905791788

Pochopitelně by to bylo ruku v ruce se stavbou plotů a změnou politiky EU ohledně přistěhovalectví ;-D

+3/0
31.7.2014 10:16

P24e51t54r 68M30i35c70h49a54l 2960794231522

Nezní to marně. Ale otázka je, kolik to bude stát (myslím provoz, elektrolyt, jeho znovunabití atd.).

+5/0
30.7.2014 22:08

I39v56a20n 82M97a32r59e22k 6344118102

!!Že by konečně perpetuum mobile ? ! ? ! 8-o 8-o 8-o !!

+2/−6
30.7.2014 21:52

L36u93k95a24s 63B10u85c28h27t30a 8979120924877

V áčkách maj Teslu, ta se mi líbí asi víc!;-D

0/0
30.7.2014 20:48

J45i56ř43í 54Z95ý58k11a 9449293601460

Tesla je moc fajn auto. Nedávno jsem ji potkal v provozu a až jsem se zastyděl, jaký kravál vydává moje služební auto. Tesla si jen tak tiše plula ulicí. A ten odšťuch při rozjezdu, paráda.

0/0
30.7.2014 20:58

F31r85a98n68t30i66š89e50k 53P42o36l39í55v85k53a 8211605941328

A apk ho jednou neuslyšíte na cestě a třeba uděláte krok do strany kvůli překážce a je vymalováno ;-)

V USA už řeší že by měly vydávat zvuky.

+3/−1
31.7.2014 10:18

J40i54ř26í 93D62v74o25ř66á37k 5518973908740

Rád bych si tento článek přečetl ještě jednou.Tak za pár let.(možná měsíců).

+1/0
30.7.2014 20:27

S44t76a42n23i86s59l95a62v 18R60o48s55e18c27k86ý 9685529471499

Někteří diskutující, dávejte si pozor na pravopis, elektrolit by bylo něco jako elektrický kámen.

+9/0
30.7.2014 19:19

P48e95t29r 91N14o91v45á93k 8145989620

nejak moc velky pokrok mimo zadluzovani zel nevidim ;-€ 

pokud si Forduv zamestanaec z montazni linky pred 100 lety 8-o mohl Ford T koupit za 4 vyplaty ... pozdeji mozna za 3 8-o 8-o 

predpokladal bych napr. cenu kvalitnich automobilu dnes stejnou nebo nizsi, samozrejme ne v socialismu!!

Dojezd elektomobilu starych cca 100 let je podobny dnesnim... 8-o  nejak neverim na ty MARKETINGOVE reci ... ale samozrejme velmi rad bych se pletl!!

0/0
30.7.2014 19:16

P98a55v50e61l 93S78o53b40o33t11k97a 5680324

Ve vývoji akumulátorů jsme narazili na fyzikální limity. a viz níže - jde o auta s motorem 24, resp. 30 kW, takže když si zapnete světla a klimatizaci....

0/0
30.7.2014 20:07

S93v77a47t53o56p38l97u84k 13S57i52l77n25ý 4842376319508

A pořád dokola jak kolovrátek ;)

Spotřeba světel v porovnání se spotřebou motoru je zcela zanedbatelná ;)

Klima či topení už něco sežere, ale pořád to dělá tak max. pětinu spotřeby motoru. 

A druhů akumulátorů existuje celá řada a hustota el. energie na kg se zvyšuje, takže zatím žádné fyzikální hranice se nekonají ;-)

+2/0
30.7.2014 21:15

R62a54d61e92k 15H56o33d18a25ň 9216247481493

V roce tuším 1905 nebo 1908 ujel elektromobil na jedno nabytí trasu dlouhou cca 200 km. Kolik ujedou dnešní elektromobily? Tesla S v max palbě ujede cca 500 km, tzn. za posledních cca 105 let se dojezd elektromobilu prodloužil o 150 %. To není žádná bomba, na to že tu můžete číst články o novém naprosto unikátním průlomu v aku které učiní elektromobily ještě lepší a úchvatnější tak zhruba 10krát ročně.

Víte, možná se fyzikální hranice nekonají. Jenže realita je taková, že většina těch průlomů je sice průlom fyzikální či chemický, ale současně je evidentní že proces výroby toho akumulátoru bude tak náročný na technologii a čistotu (popř. i na materiál), že zůstane u laboratorních pokusů, protože ty aku potřebné do elektromobilu by stály víc než pět spalovacích vozidel.

0/0
30.7.2014 23:03

S36v95a96t35o53p90l46u75k 11S77i94l97n96ý 4822776929258

No tak to mi dejte teda link na to, jak elektromobil v r. 1908 ujel 200 km. ;-)

Nicméně nemá smysl tu srovnávat, pakliže neznáme tyto zcela kardinální fakta:  jakou kapacitu měly baterie? Jakou měly hmotnost? Jakou rychlostí auto jelo? Pak nám z toho třeba může vyjít, že při stejné rychlosti a hmotnosti baterie by dnešní auto ujelo 800 km ;-) 

A průlom v bateriích se opravdu zatím nekoná, nicméně zlepšení tu jsou a právě kvůli nim bude moct mít Tesla baterii 120 kWh místo současné 85 kWh, ačkoliv bude stejně velká, tedy vyšší hustota energie asi o 41 %, což je solidní, ne? ;-)

0/0
30.7.2014 23:42

R18a81d46e16k 16H77o41d84a42ň 9966337301823

Zkuste např. zde http://elektromobil.vseznamu.cz/historie-elektromobilismu, bohužel většina článků o Kriégerovi je ve francouzštině.

0/0
30.7.2014 23:52

F72r87a19n12t50i28š86e11k 77P59o27l25í61v76k65a 8931175731548

Po pravdě řečeno, ano je to lepší než nic, ale na druhou stranu dokud nebude zlepšení v řádech, tak stále budou baterie obrovské a moc výhod tento koncept nepřinese :-/

0/0
31.7.2014 10:21

P24e10t13r 41N11o42v30á28k 8655509210

obavam se ze vetsina techto projektu je pouze Tunel na ucet danovych poplatniku ci zabava tech co na to mají! Samozrejme NIC proti zabave ale za sve!

PROC se skoro nikde nikdo nezmini ze ta GREEN auta nejsou VUBEC Green ... pokud by byla energie zatizena podobnou dani jako nafta/benzin  NIKDY by je 95% lidicek nikdy nechtelo  natoz bez legalizovanych Tunelu prejmenovanych na Dotace

+2/−3
30.7.2014 18:59

P93e23t55r 28N14o16v87á93k 8415599160

Bjorn Lomborg, green cars have a dirty secret    8-o  ;-€ 

http://1url.cz/Ua5J

   

20/20/20  8-o ;-€ 

http://www.project-syndicate.org/commentary/the-myth-of-green-energy-security/czech

0/0
30.7.2014 19:18

J23a40k32u28b 89F54e10i74f89a34r 7329789156819

Tedy pokud získal homolagaci, asi funguje.

Vypadá hezky, neotřele, parametry zní dobře, i kdybych si z nich ubral 10-30% jak je tomu u většiny komerčně prodávaných vozů.

Otázkou je samozřejmě elektrolyt, tedy cena, případně jeho možnosti recyklace, resp. oživení např. i v domácích podmínkách.

+4/0
30.7.2014 18:47

J69a56n 17F69r29o10l31í60k 6666640145694

Homologace znamená, že auto je bezpečné v provozu. Spolehlivost a jízdní parametry nikdo neřeší.

+1/0
31.7.2014 22:50
Foto

F42i72l58i16p 23D41o94n18é 2863711199821

Co to je za elektrolit??? Kolik toho asi stojí 1L????

0/0
30.7.2014 18:46

K51a75r28e89l 60Z85a70c44e49k 7451449591807

8-o

+2/0
31.7.2014 3:24

P34e21t59r 83N61o73v67á23k 8305219370

jako ze marketingovy tah asi velmi zajimave   

ale jinak ...

jinak mi to s elektromobily pripomina  popularni vedeckotechnicke casopisy  cca vydane kolem války ;-€ ;-D 

v roce 2000 nebo drive budou auta a motocykly   skoro perpetuum-mobile   diky supravodivym magnetum  a jist budeme 1-2 tabletky za den ...  a litani na mesic bude jednodussi malem jak jedna zastávka vlakem ...   jsem nadseny priznivce novych technologii ALE ...

0/0
30.7.2014 18:41

P25e83t21r 90N83o96v94á96k 8475349270

jinak OBRI nadnarodni koncerny   nas krmi zvasty a tezce lobuji za ruzne regulacni nesmysly typu ruseni KLASICKYCH ZAROVEK ...

vymysleji utopisticke Strategie (presneji receno tunely) typu Lisabon 2000

doji nas pre populisticke "GREEN"  strategie 20/20/20 

chystaji na nas 30/30/30

A TLEMI SE nam za zady do xichtu + ziraji co si jeste nechame za blbosti libit ci natlouct do hlavy ....  8-o ;-€ 8-o

+5/−1
30.7.2014 18:53

A53l80e41x10a79n92d69r 30K95o37s98t35k87a 5309456339346

A jen tak mimochodem, supravodiče nejenže existují, ale teplota, při které fungují se s výzkumy postupně zvyšuje. A uvědomte si, že aby byly použitelné do výrobků pro široké masy, tak nemusí být schopné pracovat při pokojové teplotě. Pokud bude supravodivý efekt fungovat za řekněme -30c, tak se to dá v pohodě udržet..

0/0
30.7.2014 20:22
Foto

P97e50t68r 31P64r89o73c76h74á79z59k52a 3492476222554

Po přečtení různých odkazů na zahraniční stránky jsem nabyl dojmu,že to zase tak skvělé nebude.Opět se vezou zbytečné baterie se všemi nedostatky,plus chemie.Spousta mrtvého balastu a malý efekt.Spíše se přikláním k tomu,že i tentokráte se jedná o slepou cestu.Větší budoucnost dávám palivovým článkům.

0/0
30.7.2014 18:31

P17a67v77e52l 61S92o73b53o10t24k98a 5260574

Souhlas, ale palivový článek není řešení - zvládne pouze nabíjet akumulátor, ale provozní výkon vám nedodá (resp. čím větší výkon má dodávat, tím více klesá jeho účinnost a abyste jím mohl přímo pohánět auto tak by vážil několik tun. Jde o proudové hustoty, polarizaci elektrod a takové ty kraviny.).

Podle mne s koncem ropného pohonu skončí individuální doprava a budeme jezdit hromadnou - elektrickými vlaky a trolejbusy.

Jen pro letadla, sanitky, hasiče, policii.. bude nějaká náhražka - buď syntetická ropa, nebo methyl a tak.

+1/−1
30.7.2014 18:36
Foto

P32e70t48r 72P70r97o95c64h94á88z90k66a 3322146232194

Nestrašte.Nebo mi dejte alespoň naději,že se toho nedožiji.Kdyby ta situace nedej bože nastala tak nezbude než přestavět motor na dřevoplyn a s tím dojezdit.:-)

+1/0
30.7.2014 18:38

K76a55r89e85l 78M79a61r66e79k 7715140764252

Nebojte, ropa nedojde ještě několik destiletí (min 50let, spíš déle).

+3/0
30.7.2014 18:45
Foto

P31e49t89r 56P28r52o19c21h78á78z49k25a 3902226782864

Uf,kámen mi spad se srdce.Mě stačí jedno desetiletí pak nejspíš budu odkázaný pokud budu na vozíček a tam mi elektropohon nějak nevadí.:-)

0/0
30.7.2014 18:55

P85a38v88e60l 43S32o68b19o39t78k51a 5180804

A dřevoplyn, ano, ale když to napočítáte tak tolik pěstebních ploch nemáme.

Kdysi jsem spočítal, že abyste nahradil dovoz ropy, nestačilo by vám na vypěstování potřebné řepky celé území ČR. Takže bychom museli opět nastolit tzv. Českou otázku :-)

(pozn. výpočet po mě nechtějte, spíš budu rád pokud to někdo zkusíte spočítat také abych měl kontrolu že dojdeme ke stejnému výsledku).

A když koukám na Vaši fotku, vy určitě také musíte pamatovat ty zlé doby kdy ještě fungovala hromadná doprava. Pak samozřejmě došlo k dohodám státu s automobilkami o její likvidaci, ale já se nechal vždy rád vozit.

+2/−1
30.7.2014 18:46
Foto

P92e29t48r 72P49r10o19c14h60á14z96k97a 3762506702864

Ne že bych byl proti MHD nebo HD,ale od jisté doby se mi auto líbí víc.Vím,že je to sobecké,ale když člověk je svým pánem a není odkázán na někoho jiného je to lepší.Bohužel doba kdy automobilky přichází s TSI motory a s vychytávkami kdy polovina válců odpočívá a podobně se mi svět zdá víc a víc škaredý.Pookřeji když slyším brumlat HD,nebo když se ozve zvuk Mustanga,kterým jezdí kamarád.Budu si to muset nahrát a pouštět před spaním abych si dokázal uchovat vzpomínku na normální svět.:-)

+2/0
30.7.2014 18:54

P67a82v79e93l 42S25o25b81o98t80k80a 5270484

To já se zase přiznám, že je mi nejlíp ve vlaku. Jednak jsem pár set metrů od velkého autobusového a vlakového nádraží ke kterému mi jezdí každou půlhodinu od baráku MHD, ale hlavně si dám rád pivko a ve vlaku nebo autobuse můžu pracovat (živím se programováním mobilních aplikací), tak je pro mne čas strávený za volantem dost drahý.

Ale jinak k té individuální dopravě - v našem mozkovém trustu Na Růžku máme zastánce elektromobilů, bioopaliv.... (vš elektro, strojní a tak) ale zatím jsme se nikdy nedopočítali jakémukoli řešení individuální elektrické dopravy. 

Indukční cívky, troleje,...nejdou dát všude a  akumulátory jsou dnes na fyzických limitech (a na kilogram mají 100x menší hustotu energie než benzín nebo nafta) a palivové články mají problémy s vyššími výkony, superkondenzátory s potřebnou kapacitou a jsou zatím jen v laboratořích....

Energetická škála je jasná - jaderná syntéze - jaderný rozpad - chemická syntéza - "elektřina" - "pára".... a mezi těmi kategoriemi je vždy několik řádů a s těmi elektromobily se bohužel pohybujeme k nižším energiím.

+2/−1
30.7.2014 19:04







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.