Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Volkswagen bude snižovat náklady, Škoda Citigo je v ohrožení

Německý koncern Volkswagen jde systematicky za cílem stát se největším výrobcem aut na světě. Kvůli nízkým výnosům ovšem musí přikročit k radikálním škrtům a racionalizaci. Mezi prvními "na ráně" může být trio z Bratislavy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L75i73b24o27r 34P91o80l44á96k 9922216315769

Mainstreamova automobilka Toyota... :-)

Dvořáku vy jste mi ale ...

A můžeš zase mazat i za tečky.Co takhle raději obhájit své tvrzení?

0/0
10.8.2014 16:18

K37a32r60e88l 80B15a55r39t56á72č28e73k 9572259922375

kvuli nizkym vynosum...to chteji byt nejbohatsi ihned???je videt ze tu nejsou pro lidi ale lidi pro ne jen aby to nesidili na bezpecnosti ridicu....

0/0
8.8.2014 7:22

J60i68ř43í 10S22c24h45w14a97c64h 8398504698846

ale prdlajs, jde o to že 2% zisk je 4x menší než má konkurence (8%). Představ si, že budeš podnikatel, každý měsíc vrazíš do podnikání 100 tisíc a vyděláš 102 tisíc. To tě ani neuživí. Ano já vím je to trochu jiný extrém.... ale u těch miliard jde taky o to, že, pokud je zisk jen 2% tak stačí celkem málo aby se něco zvrtlo a rázem je místo zisku ztráta 2% a to už je celkem průšvih.....protože se jedná o ztrátu mnoha miliard.....

....a ano pro lidi tu nejsou, není to žádná dobročinná organizace, ale primárně to je zdroj zisku pro majitele....

+3/0
8.8.2014 21:39

J79a88n 20P61r20o73c30h80á47z80k80a 5446692288837

Citigo se v roce 2013 prodalo kolem 45 tisíc kusů... to rozhodně tak malá prodejnost, aby auto skončilo.

0/0
8.8.2014 0:35

P61a72v17e85l 81O98d83r69a17z93i31l 6484739447110

Na poměry ve VW je to málo.

0/0
8.8.2014 20:47

J56a74n 26J31e57l88í77n35e82k 8743495942236

Scirocco je nádherný auto, ale jak si ve VW mohli myslet, že to bude prodejní trhák?

+1/0
7.8.2014 22:15

J28a73n 43M63o68h38y46l55a 6782189219721

Nemyslel i, ale pokud chcete ušetřit, tak prostě speciality zaříznete.

0/0
8.8.2014 2:25

L12u37k61a36s 13B22u86c26h42t17a 8989670704197

Tohle malý citiGO si koupila kámoška v áčkách za dobrý peníze a je to docela zábavné auto, občas s tím jedeme na oběd a zaparkujeme všude, parádně se s tím dá myškovat po městě. Jen bych do toho dal motor s BMW 320 si..... třeba

+2/0
7.8.2014 14:16

J54a39n 25M28o17h55y26l19a 6302229799131

Zaprvé, vešel by se tak akorát dozadu, zadruhé je to nesmysl u tohohle typu auta.

0/0
7.8.2014 14:28

J73i40ř79í 41Z28ý37k69a 9519493761150

1.2TSI 77kW by bohatě stačil. Případně 1.4TSI pro verzi RS

+2/0
7.8.2014 21:30

M32i54r22o 23S90l11á40d57e10k 3562698692754

Silnější motor by si zasloužil, třeba tu 1.4, celkem pěkně sedí v zatáčkách, řekl bych lépe než Fábka. Možná by byla tím i větší prodejnost, samo záleží na ceně.

0/0
8.8.2014 20:44

J45i34ř77í 95S53c94h81w45a27c82h 8988174228676

Pro ty, co malá auta kupují by to bylo asi drahé a těch, co by by si to koupili kvůli velmi dobré dynamice, by bylo poměrně málo. 

Navíc si myslím, že by se tam 1.4 vešla velmi obtížně, spíš se přikláním k názoru, že by se tam prostě nevešla....

0/0
8.8.2014 21:52

J75o28z36e52f 81H83r87i74c50i12š33i71n 4953160300776

Určite si to ale neodnese nynější Citigo, možná to příští tím že nebude anebo že bude na nynější platformě,

Peníze za vývoj jsou už  utopeny a teď už jenom vyrábět a prodávat jak to jde. A když to nejde tak zvážit jestli malinko zlevnit a prodat víc ale určitě ne zastavit výrobu.

+4/0
7.8.2014 14:12
Foto

M71i26r39o33s71l57a60v 34S26t70e80i60n37e72r 6768954183125

V kategorii miniaut jako Citigo je tlačenice. Tady lze získat zákazníky jenom servisem a spolehlivostí, to by VW i Škoda meli zvládnout. Kvalita se osvědčí až za pár roků, zatím jsou ta vozítka přiliš nová. Na začátku by asi pomohla prodloužená záruka, třeba na 7 let.

0/0
7.8.2014 20:49

K33a44r42e80l 50F43a33i63t 1508893308132

Pořád se všude píše, jak všechny automobilky mají problémy, jediná škodofka...potažmo VW jsou v zisku, jak se prodává čím dál tím víc aut atd. No ono to asi taky nebude tak růžové jak to vypadá. A s tím Citygo....to byl úlet století.

+1/0
7.8.2014 11:37

J91i57ř72í 30S75c77h38w50a50c45h 8948634948306

a kde všude se píše, že "....jediná škodofka...potažmo VW jsou v zisku...."?

Já to tedy čtu dnes (od Karla Faita, co si to evidentně vymyslel) poprvé...8-o

+2/0
7.8.2014 13:35

V59l70a14d68i50m94í98r 29F20i22b75i47g81e96r 5514301231374

A potřebuje VW šetřit? Myslel jsem že jsou v zisku. A pokud si na sebe něco vydělá je nesmysl to rušit, pokud nemají něco ziskovějšího. Pro velkou úsporu by se možná stačilo zbavit automobilky Seat co jsem četl tak ta není v zisku roky.

+1/0
7.8.2014 9:05

M69i75l80a60n 56Š44v24a13g75r42o33v94s93k90ý 9442559795388

Ale dává vyrobené kusy do soutěže. ;-D

0/0
7.8.2014 11:30

J43a89n 28M25o43h50y62l72a 6102649659621

Být v zisku nebo být v zisku, který je menší než byl očekáván, to je zásadní rozdíl.

+1/0
7.8.2014 14:28

V12l68a48d52i43m80í91r 88F93i32b18i93g59e84r 5254441781514

To ano ale pořád je to zisk a ne ztráta. Každý model nemůže snášet zlatá vejce, některé na to potřebují víc času. No a Citigo by potřebovalo i nový design.

0/0
8.8.2014 7:15

L52a87d16i17s73l43a98v 36B85a62r44c23a92k 9601409749

no to se dalo cekat - VW,nebo SKODA, FIAT atd ostatni znacky - preplnene sklady, ale jak potrebujete jednoho zenika na vymenu vchodovych dverich -  zacne problem - ten nezaplni statni kasu a v tom ohrozeni jsou jen vlastnici domu a o ta vlada nema zajem tak se omlouvam asi to nema souvislost s automobilkama

+2/−1
6.8.2014 23:56

J76i67ř42í 90S31c95h13w46a56c51h 8108334928356

To že neseženeš dobrýho zedníka nemá s automobilkama opravdu nic společného....

Za to může dřív neskutečná snaha dnešních rodičů dostat synka, co by byl dobrým zedníkem na stření školu, aby nemusel makat rukama....neb řemeslo se dnes považuje za něco méněcenného....

+9/0
7.8.2014 0:51

M56a12r87t83i30n 85K20a59r80á41s44e68k 9478913628188

Roste obrat a klesaji vynosy? To si tak trochu odporuje ne?

+1/−1
6.8.2014 23:37

J69i72ř79í 65S33c84h68w12a82c20h 8958834218706

no pokud náklady rostou rychleji než obrat, tak ani trochu ....;-)

+3/0
6.8.2014 23:47

M96a52r83t84i38n 51K86a45r58á51s90e56k 9818313418508

Muzete to rozvest? naklady nemaji s vynosy zadnou souvislost ....

0/−5
6.8.2014 23:48

J63i67ř76í 19S58c46h25w32a61c75h 8458644978606

ale mají:

zjednodušeně řečeno obrat - náklady = výnos ;-)

+6/0
7.8.2014 0:17

M82a36r48t83i56n 33K96a49r48á77s32e41k 9318923308748

No ono ve skutecnosti spis obrat = vynosy = trzby a vynos-naklad=zisk.

0/−1
7.8.2014 9:08

J43i77ř55í 11S87c64h43w56a12c29h 8438354478236

no ano, máš pravdu,. My ekonomo-laici si "výnos 2%" automaticky přeložíme na zisk stejně jako, když se tu píše o zrychlení za 7 vteřin, je nám jasné o co jde.... ale prudiči hned poukazují na to, že vteřina je jednotka úhlová nikoliv časová.... ;-)

Měl jsi hned na začátku jasně poukázat na to že pro ekonomy je za výnos nekompromisně považován veškerý příjem tedy obrat....;-)

+2/0
7.8.2014 10:01

J28a35n 69J22e86ž91e94k 3971935917655

2x mamlas?

0/0
7.8.2014 6:38

M16a43r79t68i19n 67K91a90r40á82s25e89k 9648823378358

Clovek se tu snazi upozornit ze clanek i spousta diskutujicich maji pomatene zakladni ekonomicke pojmy, a fasne za to akorat minusy a posmesky, no co se da delat, mame demokracii a tak ma vetsina pravdu i kdyz bude tvrdit ze zeme placata....

+3/0
7.8.2014 9:14

J60a29n 23J76e93ž30e15k 3521845287125

Velkej mamlas, já. Omlouvám se.

+1/0
7.8.2014 13:23

T66o60m61á55š 84F59i13r93b72a77c49h68e49r 9730250784300

;-D

0/0
7.8.2014 7:14

J37a93r85o96s96l37a21v 69V68o41j45t92ě66c84k48ý 4143258164716

Že ten humus přestanou vyrábět

SLÁVAR^

+3/−2
6.8.2014 23:24

A26l51e82x 18Š16t14a31j88n38e34r 7501864655523

Kdo chce levné skákadlo koupí sandero a ještě ušetří.

+6/−1
6.8.2014 23:20

L96u71c15i67e 48K76o22v89a12ř26í51k94o68v72á 1621576421725

To je rubrika Auto. Netahejte sem něco,co jako auto jenom vypadá.

+3/−1
6.8.2014 23:38

P55a57v34e51l 66O69d58r90a54z46i85l 6514699217150

Citigo jako auto ani nevypadá.

+2/−3
7.8.2014 11:01

J48a53n 58F58r82o60l20í47k 6776730705274

Rozdíl mezi Sanderem a Citigo (i ostatními malými auty) je v rozměrech (lépe se ve městě parkuje), spotřebě (tříhrnek a malá váha).

+2/0
7.8.2014 15:49

P13e86t79r 93Č69e60r86m39á33k 9798505239790

Jedná se o rozdíl třídy - citigo je mini vůz, sandero malý.

+2/0
7.8.2014 19:06

D26a80n17i62e98l 56K79r65a53u97s 4611573192874

Je to docela úsměvné, jak management myslí primárně na svou kapsu, aniž by je zajímalo, jaké konsekvence jejich rozhodnutí mají - fakticky totiž zvláště v Evropě platí, že snižování výrobních nákladů zvláště v nákladech na mzdy formou propouštění má sice velmi pozitivní dopad na ceny akcíí firem a tím i na hrubé příjmy managementu, ale na druhé straně to má negativní dopad na sociální systémy evropských zemí, které následně sahají k vyššímu zdaňování (i formou zvyšování příspěvků do sociálních fondů) právě příjmů firem i fyzických osob, tedy i firem a jejich managementu.

+5/0
6.8.2014 22:46

R23a96d74o72s41l29a90v 83K29l37a42u97d70a 5754508534602

Myslím že sociální problémy Slovenska jsou VW někde.

+2/0
6.8.2014 22:54

D24a35n78i41e46l 39K30r96a66u17s 4281563172244

Chyba pohledu - EU je fakticky jeden sociální prostor, takže případné problémy Slovenska jsou problémy celé EU.

+1/0
6.8.2014 22:58

R50a70d97o39s30l45a65v 53K48l16a84u61d25a 5774788294462

EU není žádný jeden sociální prostor. EU není ani jednotný pracovní trh. I když si to někdo myslí. V EU se jednotlivé státy snaží urvat něco pro sebe, protože to nikdo za ně neudělá. Zajímá snad někoho mzda v ČR? Nezaměstnanost na Slovensku? HDP v Maďarsku? K čemu by mu to bylo?

+4/0
6.8.2014 23:05

D66a81n32i21e13l 57K73r87a28u42s 4361113972934

Pokud se kouknete na kroky ECB a současně na to, kdo fakticky problémy předlužených zemí EU financoval, tak budete muset své tvrzení hodně upravit. Fakticky platí, že v časech růstu nejvíce vydělává Německo, aby v časech průšvihů nejvíce platilo. A je jen otázka, kde se to dostane na hranici únosnosti.

+3/0
6.8.2014 23:26

J27a22n 18F85r89o55l35í78k 6556310935894

Když to hrozí krachem tak to Germáni zatáhnou, to je fakt.

+1/0
7.8.2014 15:51

I22v87a96n 32H45r44o50n 5384496366701

Dotované modely zmizí. Jak jinak?

+2/0
6.8.2014 22:17

J57i67ř48í 85B35o71č70e76k 6359164795826

Cenu aut rapidně navyšuje drahý vývoj, co 4 - 6 roků nový model od každé třídy a značky plus každé dva roky facelift každého modelu ale ruku na srdce, kdo je na to zvědavý?  Uměle udržovaná zaměstnanost, nic víc.

+2/−1
6.8.2014 22:10

R60o65m20a60n 75P35o96l41á56č36e79k 5976159535

Zatím to funguje...

+2/0
6.8.2014 22:11

J38i78ř61í 58B75o82č68e58k 6299974665396

Jak vidíte, pomalu přestává a bude hůř. Cena ropy, energií atd atd.

+1/0
6.8.2014 22:17

J68a94n 31P28a44v61e90l 8513622808296

To už jsem četl před dvaceti lety. A stále to funguje ...

+5/0
6.8.2014 22:33

R76a82d26o19s80l41a51v 54K77l45a90u78d29a 5624518134112

Ono to zas tak nákladné není. Ty změny vesměs nejsou tak radikální a navíc se přenáší na všechny modely. Zákazník pochopitelně chce něco nového.

+1/0
6.8.2014 22:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.