Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

K moři autem za polovinu. Prozkoumali jsme cestu golfem na zemní plyn

Dojeli jsme na zemní plyn na francouzskou riviéru. Bylo potřeba trochu plánovat, ale téměř celou cestu jsme zvládli na CNG. S VW Golf TGI jsme za palivo zaplatili 1 200 korun, s nafťákem by to vyšlo minimálně na dvojnásobek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T57o94m90á28š 30V55a51l19d66e78r 7883440509

Líbí se mi nový směr u VW koncernu.Ještě by to chtělo Leon v kombíku. Ptal jsem se u různých prodejců a je to docela bída. Buď drastický rozdíl v ceně, nebo úplně nemožná motorizace. A teď beru vozy rodinné a ne pidivozy. Chce to rozhýbat pořádně trh. \možná se zdraží CNG na dani, ale nebude to tak markantní, jelikož plyn se používá i jinde a způsobilo by to podvody a výraznou inflaci.

0/0
17.8.2014 23:53

P54e12t41r 52S20v43a21č39i92n89a 8806759241772

namátkou jsem vybral auto: rok nad 2010,motor na benál více jak 2500cm3 = cena 345k a ušetřené peníze oproti VW TGI prostě propálit v benzínu?

http://www.automodul.cz/alfa-romeo-159-3-2jts-q4-aut-navi-kuze-c558151

0/0
14.8.2014 14:54

P27e57t38r 32M31i86c20h55a57l 2250774351672

Špatně. Ten Golf půjde v roce 2024 ještě prodat za cca 80 tisíc, kdežto ta Alfa s bídou za 20. A je po rozdílu.

0/0
14.8.2014 20:48

T53o21m58á28š 71V91a50l92d46e61r 7733320719

A proč rovnou nekoupit ojeté CNG rok výroby kolem roku 2010?Srovnáváte hrušky s jablky. Pokud někdo kupuje vůz na plyn, chce šetřit dlouhodobě. Rozdíl může dělat až 4Kč /km.

0/0
17.8.2014 23:34

J71a37n 64M14a19r52s15c77h34i60k 5371550673

Akorát ke konci článku je chyba, zmíněných 46tis kč je rozdíl CNG vs benzín, ale oproti naftě je ten rozdíl do 15tis Kč, tak že návratnost je do roka (stačí nájezd 15tis km)

0/0
14.8.2014 13:01

P57e40t97r 54M26i74c84h75a66l 2280434711182

Pokud by byl zemní plyn zdaněný jako benzín nebo nafta, tak by vyšel podstatně dráž. A pokud se jeho používání rozšíří, tak také k vyššímu zdanění určitě dojde.

Neodpustím si malé "rýpnutí" - s naftou jezdím pod 1,80 Kč za kilometr, dojezd s velkou rezervou mám 1000 km (rekord mám asi 1150 km a v nádrži mi zbyly asi 2 litry nafty). Natankuji kdykoliv a kdekoliv. Při ročním nájezdu něco přes 15 tisíc km nemám důvod přemýšlet o plynu.

0/0
13.8.2014 21:37

T82o73m84á80š 95V63a10l58d24e81r 7903520169

Měl jsem naftu a už bych ji nechtěl. Náklady ještě nižší než u vás, měl jsem štěstí na spolehlivost pohonu a přesto bych ji už nekoupil. To radši už kvůli ekonomice ten plyn. Každý má jiné priority :-).

0/0
17.8.2014 23:39

P35e29t88r 29M60i31c71h14a44l 2200934911442

Respektuji názor. Já se dívám na kombinaci ekonomičnosti provozu a praktičnosti. Aneb nejezdím za drahý peníz a nemusím přemýšlet kdy a kde natankuji. Při objemu nádrže 55 litrů a spotřebě kolem 5 litrů mám spolehlivý dojezd s rezervou 1000 km.

0/0
21.8.2014 2:28

Z98d47e94n14ě19k 30Ř41e11z68á41č 2917525

CNG auto je levnější na provoz a servis stojí téměř  stejně jako benzín . Měl jsem doma .MUltipla. CNG  stará ,nová a BLU -to je pouze cng ,Focus CNG  ,C3 cng , C-MAX  cng . Punto CNG . CADDY CNG 5x   . GOLF 4 variant  CNG . Touran CNG . Olel zafira CNG ,  Takže si troufám tvrdit že o autech na CNG něco vím  mám najeto s CNG po celé evropě přes 400tkm . Kdo chce šetřit tak jezdí na CNG a pokud je stanice v dosahu je to super. Domácí plnička nemá cenu řešit . Náklady jsou u všech aut kolem 1kč na km . caddy momentálně dlouhodobá spotřeba 4,3kg -dojezd 550-600km .  LPG je už mrtvá záležitost .dojezdí ty šroty co jsou už předělané a do nového auta to dát nejde za nějakou realnou cenu . . CNG pouze tovární zástavba .Auta fungují dobře .

+2/−2
13.8.2014 15:12

L64u72k55á18š 42Š57m17a11h20e48l 2647854472664

Proč nejde LPG dát do nového auta "za nějakou reálnou cenu"? http://www.kia.com/cz/content/mam-vuz-kia/lpg/ Tohle vám třeba přijde jako nesmysl?

+2/0
13.8.2014 15:51

P22a98v14e48l 62M89a88t60a64s 1621635190727

Jezdím na LPG s různými auty už 15 let a myslím, že ještě nejméně dalších 15 let jezdit budu. Síť plnicích stanic CNG je zatím naprosto nedostatečná. Tím neříkám, že provoz na CNG není ten nejlevnější, ale bohužel je zatím spojen s určitým "nepohodlím".

Jiank ten článek je koncernové PR;-D

0/0
13.8.2014 17:04

Z69d21e15n66ě86k 96Ř75e95z57á26č 2957115

CNG je budoucnost a je otázkou čím budete za 15 let jezdit na LPG . Stanic na CNG  je dost a vše je otázkou plánování cest .Já jezdím pravidelně a tankování mě nijak neomezuje . Rekordman na CNG  caddy maxi CNG nádrž na 37kg cng, dojezd v pohodě 750km na jedno tankování . Při větším tlaku se natankuje až 45kg . Ale pokud někdo jezdí 1000km a nechce tankovat tak musí opravdu jinam .

0/0
13.8.2014 19:06

R62a86d89e34k 59N81e18u66m51a17n42n 5952292788115

pokud napíšeš, že "stanic na CNG je dost" - děláš ze sebe jemně řečeno hlupáka

+2/−1
13.8.2014 21:29

Z63d13e18n92ě53k 32Ř83e46z89á15č 2817765

LPG nemá  už u těchto aut žádnou výhodu oproti naftě  jezdí to za stejnou cenu  a není to tovární kvalita auta se předělávají u obchodníka .  Je mnohem lepší koupit rovnou auto na CNG než předělávat nějaká auta , jedno kde  .LPG program má už jen KIA -HUN, a opel .ještě je caddy LPG ale to je mrtvá věc -nejede žere .nemá cenu komentovat  . Ostatní už to pustilo . V několika časopisech se tu už řešilo a tak nemá cenu tomu věnovat prostor a nějak argumentovat  .LPG je už otázkou dožití aut .CNG je budoucnost . ten co to chápe jezdí levně .ostatní at jezdí na benzín nebo naftu .

+2/−1
13.8.2014 18:57

J88a70n 70S63a81l17o46m10o13n 4979350141795

Pokud je mi známo, tak světové zásoby zemního plynu jsou mnohem vyšší než stávající zásoby ropy. Tedy v případě, že začneme využívat i těžbu hydrátů metanu, kterého je v mořích neuvěřitelné množství. CNG je v tomto případě zatím jediný reálný pohon pro budoucnost.

0/0
13.8.2014 13:58

R54a52d31e61k 77N18e46u18m94a21n91n 5492332518785

a co prachy za ztracený čas při opakovaném tankování?

náklady a ztracený čas za vyhledávání čerpaček na zemní plyn a zajížďky za nimi?

jako podnikatele mě nafta stojí polovinu (DPH, snížím si zisk = platím menší daň z příjmu, zdravotní a sociální daň)

+1/0
12.8.2014 23:07

J77i49r10i 29M77e14n29s94i79k 6528590877817

A co nepodnikatel? Ten si nic snížit nemůže. Pouze sebevědomí.:-P

+4/0
12.8.2014 23:29

J78a97n 65S76a13l22o98m79o61n 4839210951455

No, pokud máte větší vozový park a k budově kde máte firmu zavedený plyn, pak můžete mít plničku i na firmě. To samé platí pro soukromé využití kdy může člověk v rodinném domku s přivedeným plynem mít doma svou malou plničku. Jinak je to samozřejmě o propočtech a časem se dá počítat s tím že se množství plniček na CNG zvýší tak, jako se zvýšilo množství plniček na LPG.

+2/0
13.8.2014 13:50

M68a93r59t78i24n 58K65u67l31h62á97n15e36k 4753352569519

běžte už do háje s tím nesmyslným CNG a PR články na něj 

oproti LPG je dražší pořízení i servis a údržba, CNG má menší výhřevnost a tím i větší spotřebu , nádrž je podstatně těžší a pouze válcová takže ne místo rezervy...

. domácí plničky jsou fajn --- za 150.000,- a musíte řešit doplatky spotřební daně

+2/−4
12.8.2014 22:49

M19a27r29t63i39n 95K55u24l46h21á52n97e25k 4653872329419

a na domácí plničce natankujete auto za 5-6 hodin :-P

0/0
12.8.2014 22:50

J45a34n 45S10a38l11o32m24o56n 4449670701765

No však. Přijedete večer domů a připojíte. Ráno máte "dotankováno". :-)

0/0
13.8.2014 13:51

J46a73n 33L20a74k92o76m80ý 7381965135634

To nejsou oslavné články na CNG jako takové, ale na to, že nejlepší a nejúžasnější VW a jeho česká pobočka mají auto na CNG a tak je to třeba dávat na obdiv na každém kroku. Jinak CNG je fajn, ale pokud je v autě z výroby, nic neubírá, sníží těžiště a jezdí se na něj příjemně. A vidět ten olej v motoru po 30 000 km - to je zázrak ;-D Ono je pořád příjemný jezdit za 5 kilo něčeho v ceně 26 korun za kilo, a pokud si někdo kupuje nový auto a má ho splácet, je to otázka třeba 800 měsíčně navíc, ale taky pak mnoho a mnoho kilometrů navíc za stejné peníze.

+1/0
13.8.2014 3:56

M77a47r23t68i15n 96V19o82k93o39u10n 9208503793266

CNG ma vetsi vyhrevnost nez LPG, proto ma take mensi spotrebu nez LPG :)

0/0
13.8.2014 13:02

Z95d49e82n61ě87k 52Ř68e73z78á74č 2157895

Máte špatné informace .CNG má naopak větší množství energie v 1kg než LPG .1kg cng -1.55litru benzínu . 1litr LPG -0.85litru benzínu . proto auta na LPG víc žerou LPG než benzínu . Servis originál CNG aut je naprosto stejný jako servis benzínového ekvivalentu . Mám za sebou asi 30 aut na CNG a několik LPG ..

0/0
13.8.2014 19:18

A93l55e60š 16L37i42s46o60v63s19k54ý 9502464573878

Až se plyn rozšíří, tak ho stát zdaní stejně jako benzín. Proč by nebral, kde může a když může.

+6/0
12.8.2014 22:07

J81i16ř72í 22K68o93u76t79n41ý 7559459255206

A co domácí plničky ?

0/−1
12.8.2014 22:11

J18i72ř44í 92K10o17c25u36r43e33k 6725774145298

Ano a za vytápění se bude paltit dvakrát tolik, takže se předje zpátky na uhlí.  Nechtěli jsme být eko? Přičemž nastanou těžké časy. Namísto ukrytého žida bude Speciální Složka policie při domovních prohlídkách hledat kotel na "podřadné palivo". A ti, u kterých se najde nevhodný kotel, budou koncentrováni. Stejně by umřeli zimou, takže co. Ať žije ekofašismus. ;-O

0/0
14.8.2014 16:48

P62e86t93r 41V25l39c64e86k 5672155625457

Tady se přicházejí ujišťovat "plynaři", jak jsou mazaní.....:-P

+3/−4
12.8.2014 20:12

J91a46n 24R30i85e55g30e14l 1384406635212

tak urcite, neplynari zavidi, kolik plynari usetri a tak aspon plkaji po diskuzich :)

+1/0
12.8.2014 20:14

P96e60t23r 72V80l60c78e76k 5702225435907

;-D;-D;-D znám hodně těch, kteří si pořídili první auto na plyn............neznám ale nikoho, kdo si pořídil druhé auto na plyn.....;-D

+2/−2
12.8.2014 20:34

R84a95d12e48k 84R15e27n80d30u12l82a 7825459716

Zkuste se podívat na http://forum.cngklub.cz/, tam jich najdete několik

+1/0
12.8.2014 21:07

J40i78ř30í 85K45o30u85t28n44ý 7109349195296

U nás ? Multipla 1 , Multipla 2, VW Touran 1,4 TSI.  Nyní: žena Grande Punto EVO 1,4 CNG , já VW Passat 1,4 TSI CNG. Byl bych blázen jezdit na jiné palivo. Zatím není rozumnější alternativa. ;-)

+3/−1
12.8.2014 22:07

T82o85m96á52š 79S13o32u44k88u52p 4813295330230

A jen blázen by si koupil Multiplu. Natož dvakrát ;-)

+4/−2
12.8.2014 22:47
Foto

P82e90t94r 77M40a36t19o30u98l55e84k 6767220154

Též mám Multiplu na CNG (ještě starší "ponorku") a šel bych do ní znovu.

+1/0
13.8.2014 8:28
Foto

P66e61t12r 24M74a85t43o94u32l59e13k 6787220364

Tak jediným mým neplynovým autem byla kdysi dávno Škoda 100, pak už jsem měl jedině auta na LPG (Š105, Š120, Š Forman) a teď Fiat Multipla na CNG. Další auto bych chtěl zase na plyn (LPG nebo CNG). Jen v kategorii 8-9 míst k sezení je v ojetinách poněkud horší výběr a na nové auto (momentálně jen VW nabízí v ČR bezninový motor) milion skutečně nemám.

0/0
13.8.2014 8:32

P51a36v48e65l 21M17a13t36a49s 1321925810207

Rád poznám Vás i ty "chytrolíny", kteří odmítají další auto na LPG;-D

0/0
13.8.2014 17:07

P62a85v51e66l 12V89e27t76e37š50n67í54k 7475788865677

Zajímavé. Ale co podzemní garáže? Pustí tam takové auto?

+1/−1
12.8.2014 19:03

J44a73n 60R24i81e78g72e17l 1284646155112

CNG vetsinou ano, LPG ne.

+1/0
12.8.2014 19:59

P39a21v78e30l 91M75a80t18a80s 1911105880947

Není pravda, neodděluje se, takže buď ano, nebo ne.

0/0
13.8.2014 17:08

J58i23ř84í 80K21o73c37u25r68e15k 6575414675378

Což je velmi "veselé", neboť LPG je těžší než vzduch a zůstává dole, zatímco metan je lehčí než vzduch.

0/0
14.8.2014 16:50

R83o23m43a48n 47C83a25e47s25a70r 9463610710967

pokud mají odvětrávání, což v zahraničí mají už téměř všechny, pak to nebývá problém.

+1/0
12.8.2014 22:51

P78e86t52r 73V71l29c32e64k 5862355175907

Kolega se mně dva roky smál, jak jezdí na plyn............letos v lednu měl jeho motor na plynový pohon takovou závadu, že se nevyplatilo to auto ani opravovat a raději si koupil jiné auto, už ne ale  na plyn.....

+1/−7
12.8.2014 17:21

J77a85n 70R16i31e88g34e47l 1964936465532

hm a co kdyz zavada nemela nic spolecneho s plynem? Ty hlavo, podle najezdu za rok pocatecni investice zpet a pak setris. Staci, kdyz s autem za 100tis budes jezdit 6 let a nasetris na dalsi ojete. Samozrejme je vse o najezdu, ale od 20tis km/rocne je to citelna uspora. Pokud najezdis 5tis km auto je asi zbytecne a LPG se nevyplati taky....

+2/−1
12.8.2014 20:01

P62e15t78r 21V96l24c44e58k 5112405465807

měla, zpráva se servisu byla nekompromisní, motor na plyn nemá takovou životnost....

0/−3
12.8.2014 20:10

J61a83n 69R48i14e28g36e18l 1404556165392

souhlasim, pokud neni primo z vyroby, je tam par veci, co se muzou zkazit, kvuli vyssi teplote pri spalovani, ale ruku na srdce, kdyz predelam 5let stare auto na plyn a jezdil bych s nim dalsich 5 let, usetrim 100tis Kc, za to koupim dalsi ojetinu. Porad se Vam zda, ze se nevyplati? Osobne znam par lidi, co jezdi na LPG a uz by jinak nejezdili, ted i vcetne me :) je to treba zkusit, Vas znamy mel smulu, mohlo to byt LPG ale taky servis napise at ma klid, opravit se da vse, je to otazka ceny a stari auta.

+1/0
12.8.2014 20:14

P76e19t48r 56V37l34c10e83k 5502985205657

ojetiny určitě, ne však zánovní relativně kvalitní auta

0/0
12.8.2014 20:37

M49a21r66t71i90n 57V88o46k48o88u53n 9478283843426

ve skutecnosti to je presne obracene, nebot diky vyrazne vyssimu oktanovamu cislo a faktu, ze plyn nesmyva olejovny film na stenach valcu, maji CNG motory naopak zivotnost vyssi a to vyrazne, viz autobusy na CNG

+1/0
13.8.2014 13:04

M77a66r38t22i16n 98V48o44k87o74u86n 9308763393616

presne tak! protoze auta na benzin a naftu jsou totiz zcela neporuchova

0/0
13.8.2014 13:03

Z40d62e72n13ě97k 92H60a63n26z81l 1661686892864

ve Francii prestavujou auta na elektro.Zadny vyfuk,zadny vymeny oleje,zadny svicky

+1/0
12.8.2014 15:47

V65á11c37l52a90v 32P26o21u85s14t66k11a 3760781962

Všechna auta? 8-o

0/0
12.8.2014 15:56







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.