- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Líbí se mi nový směr u VW koncernu.Ještě by to chtělo Leon v kombíku. Ptal jsem se u různých prodejců a je to docela bída. Buď drastický rozdíl v ceně, nebo úplně nemožná motorizace. A teď beru vozy rodinné a ne pidivozy. Chce to rozhýbat pořádně trh. \možná se zdraží CNG na dani, ale nebude to tak markantní, jelikož plyn se používá i jinde a způsobilo by to podvody a výraznou inflaci.
namátkou jsem vybral auto: rok nad 2010,motor na benál více jak 2500cm3 = cena 345k a ušetřené peníze oproti VW TGI prostě propálit v benzínu?
http://www.automodul.cz/alfa-romeo-159-3-2jts-q4-aut-navi-kuze-c558151
Špatně. Ten Golf půjde v roce 2024 ještě prodat za cca 80 tisíc, kdežto ta Alfa s bídou za 20. A je po rozdílu.
Akorát ke konci článku je chyba, zmíněných 46tis kč je rozdíl CNG vs benzín, ale oproti naftě je ten rozdíl do 15tis Kč, tak že návratnost je do roka (stačí nájezd 15tis km)
Pokud by byl zemní plyn zdaněný jako benzín nebo nafta, tak by vyšel podstatně dráž. A pokud se jeho používání rozšíří, tak také k vyššímu zdanění určitě dojde.
Neodpustím si malé "rýpnutí" - s naftou jezdím pod 1,80 Kč za kilometr, dojezd s velkou rezervou mám 1000 km (rekord mám asi 1150 km a v nádrži mi zbyly asi 2 litry nafty). Natankuji kdykoliv a kdekoliv. Při ročním nájezdu něco přes 15 tisíc km nemám důvod přemýšlet o plynu.
Měl jsem naftu a už bych ji nechtěl. Náklady ještě nižší než u vás, měl jsem štěstí na spolehlivost pohonu a přesto bych ji už nekoupil. To radši už kvůli ekonomice ten plyn. Každý má jiné priority .
CNG auto je levnější na provoz a servis stojí téměř stejně jako benzín . Měl jsem doma .MUltipla. CNG stará ,nová a BLU -to je pouze cng ,Focus CNG ,C3 cng , C-MAX cng . Punto CNG . CADDY CNG 5x . GOLF 4 variant CNG . Touran CNG . Olel zafira CNG , Takže si troufám tvrdit že o autech na CNG něco vím mám najeto s CNG po celé evropě přes 400tkm . Kdo chce šetřit tak jezdí na CNG a pokud je stanice v dosahu je to super. Domácí plnička nemá cenu řešit . Náklady jsou u všech aut kolem 1kč na km . caddy momentálně dlouhodobá spotřeba 4,3kg -dojezd 550-600km . LPG je už mrtvá záležitost .dojezdí ty šroty co jsou už předělané a do nového auta to dát nejde za nějakou realnou cenu . . CNG pouze tovární zástavba .Auta fungují dobře .
Proč nejde LPG dát do nového auta "za nějakou reálnou cenu"? http://www.kia.com/cz/content/mam-vuz-kia/lpg/ Tohle vám třeba přijde jako nesmysl?
Pokud je mi známo, tak světové zásoby zemního plynu jsou mnohem vyšší než stávající zásoby ropy. Tedy v případě, že začneme využívat i těžbu hydrátů metanu, kterého je v mořích neuvěřitelné množství. CNG je v tomto případě zatím jediný reálný pohon pro budoucnost.
a co prachy za ztracený čas při opakovaném tankování?
náklady a ztracený čas za vyhledávání čerpaček na zemní plyn a zajížďky za nimi?
jako podnikatele mě nafta stojí polovinu (DPH, snížím si zisk = platím menší daň z příjmu, zdravotní a sociální daň)
A co nepodnikatel? Ten si nic snížit nemůže. Pouze sebevědomí.
běžte už do háje s tím nesmyslným CNG a PR články na něj
oproti LPG je dražší pořízení i servis a údržba, CNG má menší výhřevnost a tím i větší spotřebu , nádrž je podstatně těžší a pouze válcová takže ne místo rezervy...
. domácí plničky jsou fajn --- za 150.000,- a musíte řešit doplatky spotřební daně
a na domácí plničce natankujete auto za 5-6 hodin
Až se plyn rozšíří, tak ho stát zdaní stejně jako benzín. Proč by nebral, kde může a když může.
Tady se přicházejí ujišťovat "plynaři", jak jsou mazaní.....
tak urcite, neplynari zavidi, kolik plynari usetri a tak aspon plkaji po diskuzich :)