Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dodge pokořil Evropany. Nejsilnější sedan světa jede 326 km/h

BMW M5 nebo Mercedes E 63 AMG na něj nestačí. Dodge Charger SRT Hellcat je výkonnější a rychlejší. A jak je u amerických aut obvyklé, tak i podstatně levnější. Nový Charger Hellcat je nejvýkonnější a nejrychlejší sedan na světě. Prodávat se začne v příštím roce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T69o87m89á78š 32J75u74r45e64č84k18a 3433922579373

A opravte si článek, věta "Nejsilnější sedan světa" je poněkud matoucí. "nejsilnější sériově vyráběný sedan" by bylo lepší. Ono se stačí podívat na evropské "nesériové" sedany. BMW Alpina B6 Bi-turbo, Mercedes 6L V12 Biturbo AMG, BMW M3 GTS ..nejsou možná silnější, ale jsou rychlejší: B6 Alpina 334km/h, M 6L V12- 342km/h, M

3 GTS - 329km/h. No a pak tu máme ještě Ferrari FF4 (Ferrari ho označuje jako sedan, ale spíš je to dvoudveřový hatchback).  Je směšné, že BMW M3 GTS dosahuje stejné rychlosti s o téměř 300 koňmi méně.;-D

0/0
23.9.2014 7:35

K34a67r95e48l 31F70a75i84t 1108553658572

A k čemu je to vlastně dobrý?

0/0
4.9.2014 9:16

E46v80z25e70n 74S79o17u76k62u79p 1177974736268

Jenže tam BMW M5 má motor 4,4ccm.... kdyby tam dal šestilitr, tak mu Dodge kouká pořád na zadek....

0/0
28.8.2014 8:46

J82i35ř85í 28D23v46o85ř20á26k 5568833138800

Ideální vozidlo pro "Hopsenštrase"  D1 .Nebo pro pár  .itomců , co si musí něco dokázat.

+1/−7
26.8.2014 20:52

K32r65y27š37t64o48f 23L42a63n84í79k 1739540605965

nejlepsi jsou takovi, co musi mit na vsechno nazor. a cim negativnejsi, tim lepsi.

+8/0
26.8.2014 21:33

J73i15ř87í 49D97v81o42ř28á71k 5358643678860

A kde pojedeš 326 km/ h? Hlavně nepiš nic o německých dálnicích.I když není rychlost omezená , tak tam hodně lidí jezdí dopuručenou (130 km/h) .

+1/0
27.8.2014 19:29

J85a39n 75D35l53o13u17h88ý 7464559110109

Treba na okruhu v moste? Sosnove? Vysoke myto? Mnichovo Hradiste? A mnoho dalsich okruhu kde za par tisic muze clovek radit jak je libo....

+1/0
28.8.2014 8:56

R36a70d63e91k 96N23e63u75m64a27n26n 5692632358955

Některé úseky D5, D11 jsou v pohodě

Ale 326 je maximálka - určitě to chvíli trvá, než se to rozjede

0/0
29.8.2014 9:14

J82a66n 65D88l92o71u11h41ý 7324669380569

Radsi si koupim z dovozu ojety Dodge s rocni zarukou a najezdem okolo 100 000km nez za ty same prachy kupovat Ochcafku v TDIcku na hlinach se zarukou 2 roky ;-D Nejdriv se v tom aute aspon nech povozit a na D1 to udela vic parady nez neajkej evropskej pekac s oturbenym motorem do sekackyR^

+3/−1
27.8.2014 12:14

R82a94d94e10k 86N27e15u45m24a94n68n 5182322168295

Zapomněl jsi jistě říct, že je to pro všechny s malým penisem.

Teď jen - jak si na to auto všichni mají vydělat?

0/0
29.8.2014 9:11

D30a22v58i65d 89F76o20r15t 9780895216

:D nejrychlejsi mozna, ale jen na rovince :D

Zkuste si s SRT prolitnout par zatacek a pak tam vemte klidne tu M5, panoramu ci RS4(6)... pak prijde teprve smich pri pohledu na dodge ;-D

0/−2
26.8.2014 17:22

J16a19k35u38b 41F34e68i66f80a80r 7699269386519

vy jste to zkusil? Tipuju, že jste nejel ani v jednom z aut ve vašem příspěvku;-D;-D;-D

+3/0
27.8.2014 8:18

J58a89n 80D87l96o56u65h85ý 7514799290729

Dodge je predevsim o motoruR^ A vzhledem k tomu, ze v tomto pripade jde o full-size ci pony-car (Challenger), tak urcujici je cena vs konstrukcni reseni. Ten Dodge je take levnejsi nez M5 a to o dost!! To same plati O Dodge Viperu vs. BMW Z4. Zase to je o motoru, podivejte se na recenzi v TGR^

+1/0
27.8.2014 12:18

T10o47m78á71š 88J25u20r75e20č94k20a 3853622449493

Naprostej souhlas, Ikdyž Viper bych do toho netahal. Ano první verze byla na ovladatelnost špatná a to hodně, extrémní přetáčivostí začínaje a přehříváním předních pneumatik konče. Druhá verze a verze GTR na tom byla o poznání lépe, ale ovladatelnost se zlepšila až závodní úpravou.V podstatě z amerik, co se týče ovladatelnosti, můžeme jmenovat jen Corvette ,GT-40 a následník Ford GT. Prostě amerika má brutální výkon a krouťák, ale jakmile dojde na zatáčky, nemůže BMW, Audi a mercedesu konkurovat

0/0
23.9.2014 7:10

L65a34d48i60s95l30a24v 41K86a38l27o80u42s 7545306661540

Asi bude levnější dojet na vrakáč. Tam si vybrat nějaký starý DODGE, nebo podobný tomuto a vrazit do toho buď tenhle motor, nebo z nějakého náklaďáku/autobusu, poladit a bude z toho DRAGSTER za pár kaček.;-D

+1/0
26.8.2014 15:57

R19i67c33h30a86r19d 90N53o15c62a40r 7625797945342

K čemu je to dobrý, že jede 326 za hodinu...to nemá vůbec smysl taková auta produkovat...

+4/−8
26.8.2014 14:15

M62i17l10a60n 13V29i33k 1527855163903

Už se těším, jak s tím pojedu po našich kvalitních dálnicích  - třeba mne to katapultuje až na Měsíc;-D. Je to jen firemní blbost - "naše auto je rychlejší než to vaše, heč!!" Jak batolata na písku ;-D

+2/−4
26.8.2014 14:55

J42a71n 43L76a30k89o38m64ý 7751945205284

No jedno jim nevezmeme, oni dělají auta s motorem co patří do aut, Evropa dělá auta s motorem do sekačky doplněným turbem, ale při 80tce to má nízký emise a krásnou spotřebu. Nehledě na to, že jejich auta s HEMIm stojí tak nějak míň jak V8 od Mercedesu a podobně, takže Dodge už na našich silnicích brzy nebude exotem - dle mě po příchodu Euro 7

+2/−2
26.8.2014 17:41

T77o25m56á16š 89B66u82r77a 4172426914

Prosím, ono je nějak normativně určeno, "co do aut patří"?

Jinak pokud jde o motorizaci evropských aut, pak jste na prudkém omylu. Ano - i Vámi dotčené trávní sekačky se tu vyskytují. Ovšem nejen ony. Je tu celá paleta motorů těmi třícylindrovými vrtichvosty počínaje a osmi- (případně i vícehrncovými) monstry konče.

Což v US produkci postrádám.

+1/−1
27.8.2014 10:21

J28a35n 54D68l63o35u84h25ý 7474249940759

Ja se tomu nedivim, ze v USA to nejak postradate. Ono kdyz V6 PentaStar zere stejne jako 1.4TSI pri rychlosti 100km/h. Tak furt V6 ma proste navrh. "Objem nicim nenahradis" Sesti valce maji proste nadherny zvuk, kultivovany chod a pri normalni jizde i "svete div se" normalni spotrebuR^

+2/0
27.8.2014 12:22

P28e20t38r 42B50á34č24a 8295396525875

jj poridme si radsi Fabiu :-P

0/0
26.8.2014 18:11

K31r45y55š22t43o84f 13L37a83n98í79k 1259500755315

jasne, vsechno zregulovat ci rovnou zakazat.

pak nema smysl ani vyrabet hracky pro deti.

+2/0
26.8.2014 21:32
Foto

R73a38d89i78m 71F14r81y48č38k94a 6611343425537

Podvozkove sice nesrovnatelne s M5 i E63 AMG(Vubec s celou 5kovou i Eckovou radou)  . Rychlost (vs maximalni vykon a vyuziti) je v normalnich podminkach taky jen relativni pojem . Ale uprime za tu cenu, pohodli ,prostor a vybavu + v zakladu uzasnej ladenej zvuk , to jsou pro vetsinu uz dostatecny duvody nad nim seriozne uvazovat .

+5/0
26.8.2014 14:12

M91i23l62a74n 47V32o33t17a22v51a 5394446861212

zase další neřiditelná cihla s motorem na kolech. To je jako kdyby Hyundai udělal nejsilnější auto a někdo ho chtěl porovnávat s německými prémiovými značkami....ehm

+3/−8
26.8.2014 13:32

V76l48a93d86i65s29l59a85v 38N59o79h82e49j95l 7278267818601

= znouzectnost . podivej se na nejrychlejsi casy na Nordschleife.

0/−1
26.8.2014 13:44

J70o83s91e84f 27D49o13l52e96ž66a25l 1486497371

(Anglie), (Anglie), Německo, (Anglie), Japonsko, Německo, USA, Japonsko, Nizozemí, USA. Tohle je Top 10 pokud započítávám Radicaly a McLaren P1 (který to měl dát pod 7, ale McL čas nezvěřejnil - asi proto, že neporazili 918) - to jsou auta v závorce. A 10. je oficiálně Donkervoort, ale je to stejné auto, jako zajelo 9. čas, tak sem 10. bral Vette . A teď ještě o čem tato statistika má vlastně vypovídat... Pan Votava to trochu přehnal (neřiditelná cihla to nebude), ale jinak má docela pravdu - z pohledu evropského trhu si tento Charger například s M5 moc konkurovat nebudou, ač jsou to na papíře auta podobné (stejné) kategorie.

0/0
26.8.2014 14:36

V27l70a71d88i11s73l67a22v 92N15o84h12e93j63l 7828367898941

no, jednak to pan Votava prehnal a druhak Vette i Viper nejsou specialni sportaky jako Radicaly apod, a nebo jsou vyrazne levnejsi nez jina evropska sportovnejsi vykonna seriova (treba Ferrari ci Lambo tam neni v tech Top 10), cili ta statistika se da vzit jeste trochu jinak - jako ze USA auta si nevedou spatne ani na okruhu, neni duvod zobecnovat zvlast kdyz toto ma mit take sportovnejsi moznosti nastaveni. nicmene me osobne i tuha zadni naprava pridava fun-factor (mel sem firebirda, ted mam mustanga) a ne ze je to neriditelny, proste se to ridi jinak

+1/−1
26.8.2014 15:07

J69o78s73e12f 28D90o31l54e83ž22a31l 1926697881

Ano, proto jsem třeba ty Radicaly dával do závorky. Nijak nerozporuju to co říkáte, jen jsem chtěl poukázat na dvě věci. Tyhle auta, ač si mohou teoreticky konkurovat, tak v realitě mají zcela jinou klientelu. US auta výchází v poměru cena/výkon určitě lépe než evropská premiová produkce, takže by se čistě papírově mohlo říct, že jsou lepší. Ale naprostá většina lidí auto nevybírá podle papíru (a ne jen podle ceny a výkonu) a tady už se dostáváme k tomu, že evropský zákazník většinou vybírá podle trochu jiných kritériích, než zákazník americký a proto si ty auta v konečném důsledku nekonkurujou. Například si myslím, že je opravdu minimum zákazníků, kteří svoje Ferrari vymění za Vette, ač se to na papíře může zdát jako jasná věc. Já nechci říkat, že je jedno lepší než druhé, protože to je, jak jsem psal, dost na subjektivním pohledu. A druhá věc je ta samotná statistika časů, protože ta je v konečném důsledku irelevantní (ač je to marketingově silná pomůcka). Ten čas má nějaký význam právě hlavně u aut jako jsou ony Radicaly, protože to jsou opravdu auta na okruh a popravdě to má pdole mě i větší význam u toho Vipera ACR, než třeba u 918, protože to je v podstatě taky hlavně auto na okruh, zatímco s tou 918 se opravdu minimum majitelů někdy přiblíží k tempu, se kterým to auto zajelo na Nordschleife rekord. A právě u kategorie M5 je tento ukazatel úplně zbytečný, protože v 90% případů (řekl bych že doopravdy to budeještě více) jejich majitelé potřebují aby je to auto rychle a hlavně pohodlně dostalo z A do B a nějaký čas na trati je jim k ničemu a jen v těch 10% případů se chtějí s tím autem bavit. Jinak souhlasím, že ta oblíbená věta, jak ameriky umí jezdit jen rovně, dnes už rozhodně neplatí. Prostě je to jak srovnávat jabka a hrušky, oboje je dobrý, ale každý trochu jinak.

+1/0
26.8.2014 15:38

M19i52l65a77n 34V37o25t17a91v57a 5894856101242

jenže tady se to z nějakého nepochopitelného důvodu překlopilo v hodnocení kvality na základě okruhů.  To přeci není vypovídající hodnota pro rychlou komfortní jízdu. Sedněte si do té krabice a dojeďte do Itálie a pak to dejte s BMW. Ten z krabice bude potřebovat dovolenou na rekonvalescenci i když tam možná bude o minutu dříve.

0/−1
26.8.2014 22:00

J54a48n 69D70l75o29u77h70ý 7634249520799

Konkurovat si predevsim nebudou kvuli cene. Dodge je lidovka a tomu odpovida i cena. BMW M5 je s cenou nekde uplne jinde a to hlavne kvuli dosti rozdilne konstrukci vozu.

+1/0
28.8.2014 9:04

P67e55t89r 54T90y10č45k94a 6915512979142

Neřiditelná možná proto, že řídit neumíš a musí ti pomáhat elektronika.

+4/0
26.8.2014 13:48

M11i61l78a62n 85V26o22t41a90v16a 5984456521592

je vidět, že mimo prázdných hlášek tomu rozumíš jak moje tchýně atomovým hlavicím. Ono to je o podvozku, ne o elektronice. A až někdy přesedneš z Mjundaje do těchto značek a přestaneš o nich jen číst, tak takhle už nebudeš nikdy mluvit. Víc důkazů není potřeba

0/−2
26.8.2014 14:00

J26i49ř21í 48K87o50c35u54r68e69k 6275464655898

Jo třeba takový Saleen S7R ... když byly roku 2004 v Brně závody FIA GT, tak vyhrál. Proti Maserati MC12 a podobným strojům. Lap record 1:59. Jelo se 500 km nebo 3 hodiny.

http://en.wikipedia.org/wiki/2004_FIA_GT_Brno_500km

Ale klidně sí dál melte svou mantru...

+1/0
26.8.2014 15:41

M50i14l31a13n 49V65o69t24a50v25a 5834476121202

a to je právě ten problém. z nějakého nepochopitelného důvodu jste se dostali k okruhovým závodům, které nemají proti komfortu rychlé jízdy žádnou vypovídací hodnotu. To je jak vyprávět o rakatě, do které se dá sednout a určitě předhoní letadlo.

+2/0
26.8.2014 21:56

M88a61r56t53i12n 41R82a94y83m52a63n 4562778563928

no jo, jeznze stale kdyz si sednete dovnitr a sahnete ne palubku tak si reknete hm, korejske levne auto. Jizdni vlastnosti bych taky hadal lepsi u Evropske konkurence, ale co je jeste dulezitejsi tak kdyz si sednete do M5 nebo C63 AMG tak ujedete 1000km, vystoupite a budete schopni jeste fungovat, kdezto jizda v tomhle americkym aute vas vycerpa, ten hluk vibrace, minimum kultivovanosti, budete se citit jak po ceste se zigulikem pres Alpy a dojezdu do Italie. V tom je ten hlavni rozdil a i o tom je diametralne odlisna cena.. ;) ale takove veci mohou vedet jenom lidi co se o auta zajimaji hloubeji nez na pohled do ceniku a technickych parametru.

+4/−2
26.8.2014 13:25

V19l44a48d59i31s89l85a83v 95N94o85h89e12j98l 7958647508481

no, porad jde o to co kdo preferuje, kdyz chci zazitek z jizdy, tak nechci gauc a kultivovanost. to same je pohon zadnich kol, to se da take vycitat a nebo to milovat.

+2/−1
26.8.2014 13:38

T25o64m17á22š 72B44u34r16a 4552296774

A vy si myslíte, že na kultivovaném gauči na čtyřech kolech nelze mít zážitek z jízdy? Jestliže je to opravdu Váš názor, pak jste to ještě nezkusil, čímž jste o dost přišel.

0/0
26.8.2014 16:25

M48a91r87t23i30n 40R79a44y86m79a29n 4122768603578

Ono ja zastavam nazor ze C63 AMG rozhodne poskytuje prvotridni zazitek z jizdy! ;)

+1/0
27.8.2014 7:58

P25e50t80r 94T87y87č22k18a 6625902849962

To už dávno není pravda.

+2/0
26.8.2014 13:49

J71a14n 35K25r44a66l 4153567135970

Ale je. V 2007 som si kúpil po C220CDI ako služobne auto 300CC a bola to katastrofa-uz po 400 km

0/0
26.8.2014 18:00

M76a80r68t25i29n 62R68a94y62m39a61n 4242288823358

Prave ze stale je to pravda ... je to lepsi nez to byvalo, ale porad se v tomto ohledu evropskym cestovnim sedanum nevyrovna ... Treba i ten blazen Clarcson kdyz jel v s Mustangem nejakej ten jejich zavod pres pul Evropy tak rikal potom to samy.

0/0
27.8.2014 7:57

J59i41ř89í 36K82o34c31u45r43e18k 6405614635848

Jo, zlatý kultivovaný evropský tříhrnek. Taková V8 se přece nedá vyvážit, ten motor vibruje... vždyť to nemá ani jeden vyvažovací hřídel, natož protizávaží! 8-o

0/0
26.8.2014 15:44

M45a71r13t54i27n 73R10a36y71m68a59n 4492678383558

Vy jste me evidentne vubec nepochopil.

1) Srovnavam C63 AMG nebo M5 s touto americkou karou. A ani jeden z techto vozu rozhodne nemaji nejaky vase trihrnky. A jen tak mezi nama, muj nazor je, ze motor pod 2 litry nechci.

2) Nemluvil jsem az tak o motoru, mluvil jsem o vozu jako celku. Americani nesladi podvozek tak aby zaroven drzel v zatackach a byl pohodlny. Umi bud jedno nebo druhe. Auto je treba dobre v zatackach a na okruhu, ale na bezne silnici z Vas vytrese dusi.

0/0
27.8.2014 8:03

G44e56o84r51g 89K83o34m25b30e29r72e54c 9454351176881

i kdyby jezdil 400 tak jim to je na 2 veci. Neomezena rychlost je jen v Nemecku, na Islandu a v Indii.

+5/−1
26.8.2014 13:03

M10a14r19t26i67n 57R69a11y18m35a33n 4692308753438

A ostrov Man.

+3/0
26.8.2014 13:21

O66n92d88ř97e60j 54Č20a73p11k21a 6551821343534

Zase tam není problém najít v rozumné vzdálenosti od baráku veřejně přístupný okruh nebo dráhu na sprinty... ne jako u nás, kde jsou volné jízdy pro auta pár dní v roce :-)

+1/0
26.8.2014 13:34

T29o63m11á63š 79B58u45r57a 4212866864

Jistě máte pravdu. Tvoří to tam dokonce celý byznys.

Otázka je, k čemu je to dobré. Dle mne jenom na hraní - k uspokojování potřeb infantilní duše. Průměrný dospělák si totiž nepořizuje sériové auto jako hračku - možná snad jako hobby do garáže, to ano. Jinak takový uživatel na svůj šlapohyb může mít různé požadavky, ale dětinské závodění mezi nimi nebývá. A jestliže ano, pak se jedná o svému okolí potenciálně nebezpečného "pilota".

+1/−1
26.8.2014 14:31

O86n83d42ř64e60j 63Č93a53p85k15a 6601551363564

Závodí se asi tak od chvíle, co se povedlo ochočit druhého koně... no a když po pár tisících letech vznikla auta a motorky, tak došlo i na ně - prostě to máme v genech už strašně dlouho...

Pořídit si auto jen tak "pro zábavu" není pro Američana žádný problém, ta cenová dostupnost je někde jinde, než u nás. Na dojíždění do práce bude samozřejmě mít něco jiného, úspornějšího - i když ani tyhle sportovní modely na tom nejsou při cestování po dálnici na tempomat zas tak zle (elektronika vypne 4 válce a jede to pak za cca 7-8 litrů na 100).

+1/0
26.8.2014 15:15

T43o89m39á18š 15B21u73r44a 4562886704

Já se omlouvám, ale jsem Evropan. A v Evropě žiji. Takže americký styl života je mému egu dost vzdálen. Tudíž z tohoto zorného úhlu hodnotím.

Proti závodění nic nemám - prosím proč ne? Ale na to si musím pořídit příslušné vybavení. Což tahle diskutovaná Fúrie není. Jedná se o sériové auto (sedan) a jako takový není určen k závodění. To že do její, jinak celkem pohledné kastličky, nacpali monstrózní a na hrubo vytesaný motor - div ji neroztrhli: však už na předku chudinka praská: těch děr! - znamená pouze projev amerického nevkusu a hochflancu. 

A spotřeba? Jak píši výše. Nechme se překvapit. Ovšem za osm to určitě nebude. Spíše tak něco mezi 16 až 20 litříky.

+2/−1
26.8.2014 15:45

O32n16d50ř26e97j 19Č81a12p21k73a 6691761193504

Tak ono to auto stejně není určené pro evropský trh, takže se dá očekávat, že bude stavěné podle amerického vkusu :-)

+1/0
26.8.2014 16:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.