Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Motorářská kouzla: čtyřválec Audi se má vyrovnat osmiválcům

U Audi si hrají s myšlenkou přepracovaného čtyřválce, který by se měl hladkostí chodu vyrovnat šesti nebo osmiválcovým jednotkám. Patent na něj získala automobilka v roce 2013, myšlenka je ovšem nejméně čtyři roky stará. Kdy a zda se s ním setkáme ve výrobě, zatím nevíme.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T55o26m61á56š 20Z76e87m15a42n 3265238394675

Kultivovanost více-válců souvisí s rozložením pracovního zdvihu v otáčce motoru - čím více válců, tím méně je "hluchých" míst kdy nezabírá žádný válec.

U více válců se pracovní zdvihy překrývají a tím vytvářejí plynulý chod.

+5/0
21.8.2014 12:54

K17a17r85e38l 75V32a90c59h67u97t 9353362789603

Kultivovaný chod je u "méněválců" BOHUŽEL vždy závislý na otáčkách... tzn. dá se eliminovat JEN v určitém rozmezí otáček - a v těch jiných (obvykle těch nižších) nižších bohužel motor vždy nějak "KLEPE"...  :-/

Příklad:  Dnes tolik oblíbená tříválcová 1.2 HTP se dá docela dobře "naučit" jezdit bez klepání v oblasti nějakých 4000-4200 otáček = tady si to můžete hladce a ladně svištět po dálnici rychlostí nějakých 125-135km/h ... Ale jak sjedete z dálnice, zase se ozve charakteristické tříhrnkové "klepání". ;-)

+1/0
21.8.2014 19:20

P25e25t89r 46M64i79c10h67a94l 2410754931782

Já hlavně nechápu, jak si tříválec někdo může koupit.

0/0
24.8.2014 1:01

J91a68n 74T48o24n 9386512376293

Až někdy dospějete, tak to pochopíte. Takový hloupý příspěvek nemůže snad napsat dospělý člověk.

0/−1
24.8.2014 12:08

P75e31t85r 34M84i53c64h65a92l 2580834501192

Chlapečku, jezdím skoro 30 let. S tím slavným tříválcem jsem se párkrát svezl - je to děs a hrůza. Jet to nechce a žere to i trávu kolem cesty.

0/0
24.8.2014 13:49

M54i26c10h33a91l 12M37o17u27c42h43a 9558969803754

Bezva. A ten zvuk osmiválce k tomu bude hrát z reproduktorů... Ať už jdou ty euro-ekovolové do háje...:-/

+7/0
21.8.2014 12:49

J39i60ř86í 63Z31ý73k87a 9699703421920

to dneska dělá kde kdo ... třeba BMW, nebo i Škoda

0/0
21.8.2014 15:19

J74i82ř51í 76Z19ý10k29a 9179273651930

ještě jsem chtěl dodat ... bohužel. Tento přístup totiž naprosto odsuzuji.

+2/−1
21.8.2014 15:20

M97i38l27a45n 26K48r23á67l 8903508961661

Tak si to nekupuj,

+1/−1
21.8.2014 15:58

L62i54b32o51r 22G63o31n69d43e42k 2447903660457

Má vyrovnat...? Ale nevyrovná, to je jisté. Papírové hodnoty nejsou všechno.

+2/0
21.8.2014 12:18

J60a68k21u94b 91F65e92i55f52a52r 7319299356829

Já bych si osobně A8 s ničím menším než V8 nekoupil.

+1/0
21.8.2014 12:09

M42i53c19h34a82l 10F82r64ý20d70a 1552259633232

no hlavně bych si A8 nikdy nekoupil;-D

+1/0
21.8.2014 12:13

J56a14k80u33b 10F83e60i69f34a58r 7189389696879

tak když chcete limuzínu vyšší třídy a nechcete jít rovnou do RR nebo Bentley, máte na volbu S-klasse, BMW7 nebo A8. Pravda komu se líbí Panamera tak třeba i tu.

0/0
21.8.2014 12:38
Foto

D39a95n 69R20u98b49í18n 4583113469

Neblázni tenhle národ škodovkářů si nabuší radši Superba a myslí sí, že je to totéž.

+3/−1
21.8.2014 16:48

P56e21t23r 59M84i56c83h31a20l 2760914381952

Jsem škodovkář a tento názor nesdílím. Naopak souhlasím s Jakubem.

0/0
24.8.2014 0:59

J27a47n 11P82a58r92m48a 1983344

Co je lepší než sex? Dvakrát sex...

A stejný je to i s válci u motoru...

+8/0
21.8.2014 11:22

M90i54l93a31n 41Š59v55a53g24r16o95v31s31k62ý 9362489565738

Ale třikrát sex je horší než nic.

0/−1
21.8.2014 12:11

M72i61c53h48a77l 62Z13e40t23e81k 3128162750527

Již brzy bude v Ženevě představeno Audi A8 1.2 HTP.

+18/0
21.8.2014 9:58

P53a17v22e88l 68V40a61j61n88e59r 4310482244887

Což bude ovšem top verze, základ bude 1.0 HTP tříválec. :-)

+8/0
21.8.2014 10:34

J31i26ř79í 29Š31v53e91c 6353602395106

a v social edition to bude 0.2hdi a jednoválec s přidavnými šlapkami

+4/0
21.8.2014 10:53

V54á53c77l55a24v 39S41v14o88b54o78d19a 3291369660150

náhodou 3 válec ve fábii má krásný chod, na každém semaforu se krásně rozklepe abyste věděli, že ještě běží. když ve výbavě není otáčkoměr a je tak nádherně tichý, tak se to hodí ;-D

+7/0
21.8.2014 9:30

J41i98ř91í 58S27c40h64w26a34c59h 8848364568316

ano tdi, se rozklepe, benzín HTP, nikoliv....

0/−1
21.8.2014 15:26

V98á24c86l37a38v 40S16v18o21b14o17d19a 3811849410700

HAHAHA tak jste tím asi ještě nejel, samozřejmě mluvim o htp, ale pobavil jste mě to teda jo R^

0/0
22.8.2014 11:20

P10e20t11r 26K35o29z28á39k 3188953352475

Jen další věc, co se zase může po..... Už více lidí v servisech mi řeklo něco ve smyslu, že kvalitní auta se dělala do roku 2000 - asi to nebude náhoda....:-/

+1/0
21.8.2014 9:05

Z90b96y15n81ě28k 62K97o56ř19í15n49e38k 9754113919822

Třeba taková Škoda 105 ;-D

0/0
21.8.2014 11:11

P47e23t33r 55M43i49c28h24a35l 2460304811882

Š 105 se vyráběla do roku 2000? :-P

0/0
25.8.2014 17:13

M66a19r98t32i20n 82J72a22g19r 2145108659771

Výborně, pojďme do luxusní limuzíny za několik milionů dát 4 válcový motory, lidi co si to kupujou totiž nutně potřebují ušetřit palivo! .... Tak vymyslíme sra*ku, se kterou se dostaneme na nižší výkon a celej mechanismus motoru bude zase o něco složitější, náchylnější k posrání a ve finále zvedne jeho cenu ale hlavně že ten zpocenej čtyřválec v tom dvoutunovym autě bude na volnoběh potichu, sice aby se vůbec rozjel tak ho ještě pro jistotu proládujeme vzduchem, aspoň jednim kompresorem a dvěma turby ale to vůbec nevadí, ty tlaky jen prospějou servisním intervalům, protože v tom jsou přece prachy. No, ještě že i za pár let bude k sehnání E32/38 750i V12 s atmosferickym 5,4l.

+12/−1
21.8.2014 8:52

V71á53c10l95a76v 95S53v26o46b34o57d21a 3231459620650

výrobci za to úplně nemůžou, za to může EU a jejich dementní limity

+4/−1
21.8.2014 9:27

J62i14ř36í 61Š36v36e26c 6823292765786

dnes nikdo bohužel nechce dělat něco co vydrží 20 let. Ve vyspělých zemích, je hranice 100tkm právě ta, kdy se auto prodává a kupuje nové. Bohužel klasické atmosféry a V12 už asi nikdy nebudou. Ještě že mám jednu doma... :-)

+2/0
21.8.2014 10:58
Foto

J80a10n 73K10ř24í51ž 3439821491511

Nevím, nevím, soudruzi vývojáři:-/

+4/−2
21.8.2014 7:36

M81a45r33t15i91n 23B91o61r96a62k 2705595760558

Být vás víc takových, tak stále máme jen klacky :-/

+2/−2
21.8.2014 9:38
Foto

M48i46l61a51n 20S26t73r79n92a76d76e47l 4641346829200

To prirovnani k tomuto tematu moc nesedlo.

0/−1
22.8.2014 12:29

L98i93b29o81r 22B61l54á25h12a 6309346693

Omluva za mínus, máte pravdu.

0/0
23.8.2014 8:23

P37e24t81r 28M38i24c33h67a12l 2950314971412

A nebylo by nakonec jednodušší montovat tam šestiválce?

+11/0
21.8.2014 2:57
Foto

O64n71d53r22e24j 46S54k95o71p79a59l 9600826362654

Bylo, ale jak vam kazdy ekojantar vysvetli, sesti- a vicevalce jsou fuj, dvouvalec 0,8 se ctyrmi turbodmychadly ktery se ekologicky rozpadne po 100 tkm je ta spravna cesta...

+18/0
21.8.2014 8:06

T33o10m95á93š 23B52í54l33ý 2495610647

To není cool, teď je moderní narvat do pětimetrové limuzíny jednoválec s výkonem 100 kw:-/

0/0
21.8.2014 10:21

M46i94c68h86a40l 90F32r60ý24d29a 1882539573182

A k čemu je vlastně ta jednomístná pětimetrová limuzína?

0/0
21.8.2014 12:12

M19i33c81h27a19l 48M77o62u50c40h46a 9718309113464

To by nebyl žádnej "Náskok díky technice..."

0/0
21.8.2014 12:50

P51e28t97r 87U74r83a88m 1592750203727

Docela by me zajimalo, co si autor presne predstavuje pod pojmem "hladky chod" a jak souvisi s maximalnimi spalovacimi tlaky. Resp. jak souvisi maximalni spalovaci tlaky s vyvazenim motoru.

+1/0
21.8.2014 0:23

T30o90m14á15š 19J79u17r50e64č43k45a 3103662439543

Je vidět, že autor něco opíše aniž by nad tím trochu přemýšlel.

+1/0
21.8.2014 6:54

F97r27a15n45t98i53š59e39k 22H82á47j34e59k 2296449481925

Ale má čárku ;o)

0/0
21.8.2014 7:34
Foto

L67u42b37o15m42í58r 36J41a62n50o93t95a 5856834626875

Na iDnesu taky nic jinýho nedělá.

0/0
21.8.2014 11:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.