Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

OBRAZEM: Podívejte se na nové lady, vypadají parádně

Lada se pod křídly Renaultu s Nissanem mění v moderní značku. Na autosalonu v Moskvě se ruská automobilka pochlubila dvěma koncepty, které se do dvou let dostanou do výroby. Sedan vesta a SUV XRAY začínají novou éru automobilky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T18o95m27á68š 37J77u83r16e53č11k60a 3123802679913

Naleštěná ruská bída.

0/0
8.9.2014 12:18

K27a82r22e22l 26F36a45i79t 1628793448902

Vypadá 100x líp než yeti, roomster i fabie dohromady. A myslím že s tou kvalitou to taky nebude tak hrozný, žiguly vyráběli rusáci daleko kvalitnější už v době, kdy tady vymysleli embéčko. Já měl 15ku žigula 12let, před tím 12ku. Bezkonkurenční auto. Venku mohlo být 25 pod nulou a auto šlapalo jak hodinky. Za to škodovky a fiati se křísili jak šaman mrtvého.

+1/−1
3.9.2014 8:26

J21a35n 11D10l43o84u52h98ý 8366150363830

pořád to byl fiat z počátku šedesátých let upravený na polní cesty a ruský kolchozy :-/

+1/0
3.9.2014 12:12

P12e52t74r 60M77i96c50h59a39l 2600254671522

Ruské auto s francouzskou technologií? Tak to přeju šťastnou cestu ... ;-D

+3/−1
30.8.2014 2:42

A74d37a23m 73K14ř16i43v35s77k50ý 1313114120343

Stejně mě to vždycky fasciovalo. Země co poslala prvního člověka do vesmíru, země co umí postavit špičková letadla neumí vyrobit pořádný auto...

0/0
29.8.2014 23:00

P95e53t83r 88M73i17c60h44a28l 2840844501112

Nebýt koncem války ukořistěné německé technologie, tak by Gagarin letěl možná v důchodu (a nebýt W. von Brauna v USA, tak Glenn možná chvilku před důchodem). S těmi letadly máš víceméně pravdu, jen pořád trochu pokulhávají s elektronikou. Auta neumí, protože je to civilní výroba a tam se hůř kopíruje (jsou na to zákony).

0/0
30.8.2014 2:30

L63u76d48v45í96k 86G35a38j77d19o72š58í64k 2155823984282

Auto je trochu jiná problematika. Tam se řeší velmi silně ekonomika výroby. Vyrobit levně, ale aby to bylo funkční, spolehlivé a ještě to vypadalo dobře je daleko obtížnější, než když máte neomezený rozpočet a podstatná je jedině funkčnost.

0/0
30.8.2014 11:35

O77l17a92f 18F76r51a77n25t96i81š66e34k 5360590965653

Co je ruský to je třeba přejet tankem, zrovna tak jako tyhle dva nalíčený plecháče.

0/−4
29.8.2014 21:05

I69v45a48n 51P22o52k90o39r74n40ý 7489115898

Rodiče měli žigula vylepšenou 2101 s 13stovkou motorem (21011?), Brežněv sice dostal pár nadávek, ale jinak spokojenost. "Zastaralý" italský licenční auto (snad přepracován motor - v rozvodech OHV / OHC) plně obsazené dávalo na dálnici na frak novým, "moderním" 120kám obsazenými jen šoférem, o pohodlí ve srovnání s mladoboleslavskými konstitřasy ani nemluvě. I v mrazech to saunově topilo po pár metrech jízdy, bez ventilátoru, Škodovka ani v cíli cesty s ventilárem na plný céres. Už tenkrát byly škodofky out a žiguláři patřili (vyjma tuzexových aut) ke špičce na našich silnicích. Netvrdím to z důvodu, že ho měli rodiče, ale protože oproti škodovkám byli opravdu mnohem lepší, a to i přes ten relativně zastaralý původ ve Fiatu. Škodovky byly dokonce dražší, až nějakou dobu před převratem Žigulíky zdražili, protože kdo měl 64 tisíc a mohl si vybrat, tak samozřejmě do Škodovky nešel. Když se sem začali žigulíci dovážet, bylo jich habaděj, postupem času s rostoucí oblibou začaly být nedostatkové a pořadníky na Samaru spolu s nedostačujícími dovozy tomu daly korunu.

Náhradní díly nebyly v každé Mototechně, ale většina dílů se dala zaměnit z Fiata. Táta si na něm ledascos udělal sám a jezdil s ním ještě nějakou dobu po převratu, teprve škodováckej Favorit mu začal, možná sa 30tiletým historickým odstupem, konečně šlapat na paty. Na silnicích nebyla nouze potkat vyvařené škodovky, to se u žigulů nestávalo. Jeden díl výfuku tam rusáci dokonce dávali z nějakého nerezu, protože když táta vezl auto po vlastní ose do šrotu, tak furt tam byl ten originální díl. Na motoru bez jakékoliv opravy natočil přes 400 tisíc km. Plechařina taky OK, akorát spodek po koupi ošetřen Tlumexem a gumoasfaltem. A na celý zbytek život auta pokoj. Čepy, brzdy - běžný servis.

Tak jako Dacia (zejména Duster boduje i na vyspělých trzích) začala dávat s renaultovskou technikou na frak jiným, dražším značkám, tak by Lada mohla dát nafrak našim nabubřelým škodofkářům, kteří si myslí, kdo ví co nemaj.

+3/−2
29.8.2014 20:54

I54v39a53n 51P19o17k42o71r84n65ý 7939805218

Ještě jsem zapoměl - v té samé době vyráběný Fiat polski 125p se nedal srovnat se stejným licenčním žigulíkem 2103 (1500 motor). Ten polák byl takový těžkopádný, hlučný, neohrabaný, k tomu méně kvalitní, tomu pšenka u nás nekvetla.

+1/0
29.8.2014 20:57

J70i37ř38í 71S18c73h34w16a52c62h 8908684538466

VAZ 2101 byla licence Fiatu 124, takže už ten měl OHC motor...;-)

0/0
29.8.2014 21:23

M67a91r27t32i22n 34K73o86v74á34ř 2611500929136

Vyšší prodej Dacií Duster je daný hlavně dobře trefenou užitnou hodnotou za co nejnižší cenu. Kvalita, kterou by to mohlo dávat na frak dražším značkám, tam není (za tu cenu ani být nemůže) a ani žádné vyšší ambice tam nikdy nebyly. Dacii Renault koupil na produkci lowcost aut pro východní trhy. Prodejní úspěchy i v západní Evropě svědčí o tom, že tenhle záměr se Renaultu nad očekávání povedl.

+5/0
29.8.2014 21:19

L58u73d20v22í49k 43G27a15j68d87o85š19í30k 2115913844592

O čem píšete? Že za bolševika byl Žigul králem jednooký mezi slepými?

Krom toho jste jaksi pozapomněl, že díky RVHP nikdo tehdy ve východním bloku nesměl vyrábět nic lepšího než Rusáci i kdyby to uměl.

+2/−2
30.8.2014 11:41

M91i84r30o47s21l77a28v 56R59y30š44a35v85ý 9591102236920

nesměl vyrábět ... nebo neuměl vyrobit?

Že by nemohli jinde vyrobit něco lepšího bych chápal v případě, že by měli potíže s dobytem. Jenže oni odbytové problémy neměli, co se vyrobilo, to se prodalo a ještě byla poptávka neuspokojena.

I ČSSR vyvážela do tehdejšího SSSR mnoho věcí, a nikdo nediktoval, že musí mít lepší / horší vlastnosti. Škoda jen, že polistopadoví vlastizrádci obchodní vazby zpřetrhali, ostatní antikomunistické státy nás rády nahradily. Pak jsme se 20 let pokoušeli obchodní vazby obnovit a nyní je opět v rámci embarga ztratíme. Jak efektivní, hlavně pro úřady práce, že

0/0
30.8.2014 22:59

J12a28n 73D63l84o58u81h81ý 8966310303480

Nevíš, co píšeš. Proč škodovka nemohla dělat větší motory, než 1300? Proč se musela task dlouho držet motoru vzadu, atp. Výroba aut (a nejen aut) byla stanovena z Kremlu. :-/

0/0
3.9.2014 12:16

J24a94n 89B13u23r39i24a83n 5389977527754

to je snůška kravin ;-D

0/0
31.8.2014 20:03

P86e63t83r 27B90á74č84a 8665456665265

Tak na to, ze je to Lada nevypada vubec zle, sice bych si ji v zivote nekoupil, ale divat se na to da :-)

+1/0
29.8.2014 15:53

M42i13r76o93s63l10a97v 95Š82i38m52k45o 7905293512575

Jestli bude mít Lada techniku Nissanu, tak proč ne. Jestli Renaultu, tak v těch ruských podmínkách asi moc  neuspěje...

+2/−1
29.8.2014 10:14

J60a56n 47D16l48o43u55h71ý 8196720243450

Ještě otázka, jak to uspěje na ruských silnicích ;-D

0/0
3.9.2014 12:18

V39á15c86l45a46v 10M36a13i25x42n41e55r 7855620615551

Vypada pekne !!

+1/−1
29.8.2014 9:21

P44a15v33e70l 53R67y45b33e89c93k16y 8694873419640

...a měli by je vyrábět s prosklenou střechou......aby bylo vidět na ty pitomce co si takové auto koupí....

+3/−5
29.8.2014 7:48

L58u23k61á58š 81K11o48p29č57a 1865944712967

Je ubohy nadavat na vyrobky a obcany statu jen kvuli jeho vedeni at to jsou rusove nebo americani nebo na jakekoliv jine obcany nejakeho statu. Lidi jsou vsude stejni, resi stejne problemy jako vy. Jen maj politicke vedeni se kterym vy zrovna nesouhlasite. Nenavist k obcanum jineho statu vede jen jednim smerem a to velmi spatnym smerem.

+5/−1
28.8.2014 23:29

V93l90a70d42i19s84l28a51v 37N90o54h44e97j27l 7578157458771

to jste vedle, nejde o nenavist, ale o obezretnost podlozenou dlouholetou zkusenosti (at osobni ci predanou)

+3/−6
29.8.2014 1:51

V89l62a82d59i53s46l42a13v 68N48o43h35e75j61l 7958127238141

ja bych se bal, ze kdyz si to koupim a postavim do garaze, tak Putin tu garaz prohlasi za svoje uzemi Rv

+3/−8
28.8.2014 22:50

R75a63d41o95s85l29a59v 94K14l53a46u33d58a 5664738374512

Garáž a kolem jí okruh o průměru 200 km:-P

+2/−1
28.8.2014 23:18

M34a64r89t32i31n 98S83v18o65b54o34d77a 7509687442845

prodej bude stejný jako v Rusku. Jedna velká nula.

+2/−3
28.8.2014 22:19

P61e28t26r 28N93e58s39v22a30d86b74a 2384405966199

Rusové přetáhli Designera korejcům ;-D. To aby se H/K začali bát.

0/0
28.8.2014 21:09

P70e84t38r 73M13a39r94e19č19e17k 1283451609248

Měl jste a mysli severní korejce ?! :-)

0/−1
29.8.2014 8:52

V20á52c35l30a15v 63P18c44h24á31l46e88k 8616912341892

Nemělo by v titulku článku být velké "L"? - Lada  je snad název/značka, ne?

+3/0
28.8.2014 20:31

O22l33i37v79e30r 47N54e58u35m76a42n81n 3640136829

to je ta ceska kapitalizace. Je to ale spravne.

Obvykle se pouziva tento vzor. "Automobil Skoda Fabia, ale jezdi skodovkou."  

Tedy potom. "Automobil Lada Niva, ale jezdi ladou (diva se na ladu)."

+1/0
28.8.2014 20:56

M15í13r91a 24K33r66a92t25o75c71h80v33í46l 8496239264714

Je to rychle jedoucí favorit. Nedávno jsem viděl Volgu, poslední typ. Jiné kafe, skoro pecka. Co můžete od kosočtverce se šikmejma očima. Něco jako úsvit.;-D

+3/0
28.8.2014 19:22

T81o38m86á79š 90K11u88c43h19a52ř 3647111798121

Nemám rád auta, kde není poznat, kde je předek a kde zadek. Viz Vesta..

0/−1
28.8.2014 18:10
Foto

V41l31a16d23a 32V67a75n58e27k 9413986894408

Já už nekoupim  ani  benzin od ruského  Lukoilu Rv:-P Blokujte  Lukoil !!

+7/−10
28.8.2014 17:44

R16a31d81e75k 95H89o62l90e62c23e49k 3956600378231

Lukoil koupili Maďaři.

+5/0
28.8.2014 20:00
Foto

M52i63r61o92s68l57a58v 65S70t89e94i83n71e91r 6968794573185

Dobře jim tak!

0/0
29.8.2014 20:30

O35l91d52ř55i60c11h 87G39l16i79t93z92n70e68r 2152810885

Všichni co tu dnes ohrnujete rypáky jste asi zapomněli, jak vy, nebo vaši rodiče jste spali týdny, možná i měsíce před Mototechnou a podepisovali denně pořadník na LADY-ŽIGULI ? Prodavači Mototechny měli žně na úplatcích, ředitelé podniků, řezníci, zelináři a další se předháněli s obálkami. Rv

+6/−13
28.8.2014 16:43

J68a82n 43M28a49t20o46u20š83e98k 6206147810374

Podle sebe soudím tebe. Nám nic ruskýho nesmělo přes práh nikdy.

+9/−4
28.8.2014 16:49

A30n96t49o98n35í34n 22H57o81s98t75i86n89s59k88ý 6111351115374

Jestli u vás jste pucovali bustu Brežneva a jezdili v žigulu tvoje věc ale u nás to nesmělo do baráku stejně jako dneska!

+9/−4
28.8.2014 16:51

M72i56l68a21n 97P51o92k42o50r78a 6739662424652

já nevím, já na nový auto za komančů neměl, natož na úplatky ... Ale ti co tu frontu stáli, tak zase taky neměli moc na výběr, že? proto nad ladou klidně dneska ohrnu rypák ;-D

+1/−1
28.8.2014 17:09
Foto

J79o67s67e58f 20P32l81é22h81a 8921822397489

To je možná tím, že Sovětské vedení nařídilo, aby Lady byly nej auta z RVHP. Ostatním státům zakazovali vývoj a vylepšování svých značek. Takže například Škoda nemohla dokončit vývoj a spustit výrobu svého modelu Super Sport http://cs.wikipedia.org/wiki/Up%C3%ADr_z_Feratu#mediaviewer/Soubor:Skoda_Ferat.jpg

který si zahrál ve filmu Upír z Feratu. A na tu dobu šlo o automobil srovnatelný s japonskými či americkými vozy. Ale přišel zákaz.....

+1/−3
28.8.2014 17:13

R84o44m81a20n 51K50r92a83t85o36c63h97v30í61l 6676787906114

To je ale historie.

0/0
28.8.2014 18:30

D40a18v38i78d 37H16o87l53m18a54n 7435185833759

Máte na mysli licenčně vyráběný FIAT 124 ?

+1/0
28.8.2014 21:17

L26u40d51v90í57k 94G87a39j77d66o59š16í98k 2785293314512

Jenže za to nemohla úžasná kvalita Žigulů, ale bolševický režim který nic lepšího nenabízel a navíc auto se jen tak koupit nedalo.

+1/0
30.8.2014 12:09
Foto

F53i24l55i33p 59K40a36š37t76á42n66e26k 2669546844712

Drive vyrabeli v Rusku italska auta. Samotny italsky auto je slusne nabehnuti  na vidle. A s ruskym knowhow to ma korunu...

A ted renault vyrobeny v rusku... To bude zradlo. S nissanem to nemá nic spolecneho. To spis nissan knuci nad pritomnosti rencka.

A navíc myslim, ze rusaci ted budou spise potrebovat vyrábět tanky a dela. Valka na krku nevesti nic dobrého nejen pro rusy, ale i pro zbytek světa... Snad to brzy skonci.

+4/−5
28.8.2014 16:34

J50o35s73e37f 10V34a50l34a 9180593583153

Lada 2101 byla licence FIATu 124. To byl na svoji dobu sice neprilis inovativni, ale slusne auto celkem s vydrzi. Proto si licenci koupilo take nekolik zaharnicnich firem, Sovetsky svaz, Spanelsko, Jizni Kore, Indie. a takouvou F 124 Coupe bych si pral mit doma v garazi - Luxus. A o F124 Sport Spider vubec nemluvim

+3/−3
28.8.2014 16:55

M94a79r26t94i93n 64K50o67v75á40ř 2421380669836

Fiat 124 byl vůz roku 1967, takže na svoji dobu víc než slušné auto...

+3/0
28.8.2014 18:42

V23á77c77l90a75v 47D19o96h40n82a93l 3172268911478

jenže něco jinýho je originál a něco jinýho je krám od východního divocha

+2/−6
28.8.2014 22:50

M80a63r35t47i88n 16K38o57v51á81ř 2211160599966

Žiguli byl samozřejmě upravený na nekvalitní ruské silnice a taky omezené technologické možnosti výroby v "CCCP".

0/0
29.8.2014 20:55

R33a20d62i59m 51K77a67l16a36s 2110876832861

Přiznám se, že spíše na mě působí solidněji rumunská (francouzská) Dacia než ruská a rovněž francouzská Lada. Ani ten design mě nechytil. Možná jde o zvyk, ale s ruskými výrobky mám špatné zkušenosti... Asi mi někdo namítne, proč tedy jásat nad Rumuny? Ale Rumuni jsou tzv. dvojí, ti kteří jsou podobní nám a ti, kteří jsou podobní naší významné menšině. A co tak vím, tak ti první nechtějí být s těmi druhými spojováni.

+2/−3
28.8.2014 16:19

J62a34n 57F22r10o24l29í86k 6346130805244

Jen si ji dobře prohlédněte. Bude to jediné Putinem povolené auto ke koupi, tedy kromě ještě nějakých asijských.;-D

+2/−3
28.8.2014 16:38







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.