Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Autofotka týdne: Krásný spartak byl hvězdou závodu veteránů

Spartak letos slaví šedesátiny. S parádním smetanovo-vínovým zrenovovaným exemplářem z muzea Škody Auto jsme to oslavili na prestižním veteránském závodě z Hamburku do Berlína. Slavná škodovka za potlesku publika ujela bez zaváhání za tři dny přes 730 kilometrů ve svižném tempu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M68i35r55o62s29l58a65v 50S26t71e85i58n12e87r 6688764453435

V roce 1970 byla tato Oktávie oblíbeným vozem i v Německu, kam se dovážela pod názvem Popular. Koupil jsem si ji tam na podzim 1969- ojetou. Měla dva typické problémy- svislé čepy vpředu se musely mazat tekalemitkou každých 1500 km, to v Německu už nikdo neznal. Proto byly vymlácené a auto se na silnici dostalo rychle do nebezpečných kmitů na řízení. Druhý problém bylo řazení- občas se podařilo zařadit dva převody současně a stáli jste. Jinak na svoji dobu moderní a krásná karoserie.

0/0
3.9.2014 9:43

S66t30a62n15d55a 74C86h35v26o38s53t 1492188

Tohle je nadhera a ne ten silenej zmrsenej Barkas!

0/0
31.8.2014 16:30

V75l48a19d82i13m85i46r 21F79o39i59t 2315548633989

Krasavec

+1/0
31.8.2014 12:35

I62v15a53n 28M76a25r48e84k 6734638782

Spartak je opravdu krásný ale to třetí světlo je tam zcela zbytečné a kazí vzhled,snad se majitel snažil napodobit vzhled ktysi tak populární "Tatry" která měla reflektory opravdu tři. Ještě mohl ale pro "vylepšení vzhledu" a aerodynamiky na svůj stroj nainstalovat podélnou "rybí ploutev" tak jek to měla vzpomínaná "Tatrovka" 8-oR^

+4/−7
31.8.2014 9:29

M79a74r92t42i36n 96C75h63l20e19b91o15u64n 8903985329865

No ono ano nejde o vzhled jako spis o dobovou rallye úpravu. V 50. a 60. letech se používal na rallye jeden dálkový reflektor uprostred aby se při nočních zkouškách alespoň trochu vidělo . Saab ho měl třeba na střeše. Takže žádná inspirace Tatrou, ale ...."takhle to proste bylo " :-)

+5/0
31.8.2014 10:27

M89i13r83o10s20l87a72v 21B84u34d72a 9912362627452

Tedy pane Marek, takhle s veřejně ztrapňovat8-o A to se najdou další, kteří vám dají +. Pan Chleboun má pravdu.

+1/0
31.8.2014 11:11

J29i33ř15í 70K27o47c13u62r55e89k 6535884695108

Tyhle Škodovky mají s Tatrou víc společného, než si většina lidí uvědomuje. Jsou z doby, kdy byla ukončena "reorganizace" automobilního průmyslu v ČSR a to tak, aby se odstranila "nežádoucí" konkurence mezi fabrikami. Takže výroba osobních aut z Tatry Kopřivnice byla přesunuta do AZNP. A s tím i know how.

Takže Spartak i Octavia mají zadní nápravu Tatrováckou - příčně uložené listové pero a výkyvné polonápravy. Proudnicový tvar karoserie zase připomína Hanse Ledwinku.

Fotka diferáku: http://media1.mypage.cz/images/_tmb/media1:4931e4805bbcc.jpg/Spartak%20%28171%29.jpg

0/−2
31.8.2014 13:31

R87a37d77e92k 60F93o70l79p78r68e85c30h30t

Tyhle škodovky mají s Tatrou mnohem méně společného, než si myslíte. Koncepci podvozku, který je použit u Spartaka, měla Škoda už na Popularech a spol. (To, že podobné řešení měly Tatry 11 už o 10 let dříve, je věc jiná.)

Z osobních vozů se do AZNP přesunula jen výroba Tatraplanů, které vzadu žádné příčně uložené listové pero neměly, takže z tohoto směru také žádné know how u Spartaků využito nebylo.

Taktéž karoserie Spartaka Hanse Ledwinku nepřipomíná ani v nejmenším, fotografie obou jsem teď porovnával.

+2/0
31.8.2014 19:03

M51i71l12a71n 82Š55v56a84g41r84o37v14s48k86ý 9502379195668

Krásný spartak... Krásný? ;-D

0/−4
31.8.2014 9:14

J98a12r21o95m95í94r 98K75r68á73l 4490549454849

Jistě.  V té době ano.  A dokonce se vyvážely i do Austrálie (později hlavně Octavia kombi).  Ještě před pár lety jsem tam dva viděl.

+1/0
31.8.2014 10:14

J96i26ř61í 89B52o28č69e42k 6229244565516

Jj, právě takhle dvoubarevně lakované škodovky se hlavně vyvážely na tuzemský trh mířily hlavně jednobarevné. Škoda, bylo to moc krásné autíčko.

0/0
31.8.2014 13:19







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.