Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Autofotka týdne: Prohlédněte si unikátní český roadster

Pokud máte rádi automobilové rarity a k tomu navíc ryze českého původu, měli byste pořádně zbystřit. Ve Vysokém Mýtě se tento víkend objevila Škoda 440 Karosa. Je to ojedinělý roadster, který málem zmizel v propadlišti dějin.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P27a37v28e36l 10J55a70n95s39a 2785269971214

co vlastně znamená ten termín "roadster"? jak to popsat česky?

0/0
9.9.2014 10:08

P45e63t37r 72J50a19n58á81k 5982981642

Roadster, také známý jako spyder nebo spider, je auto s dvěma sedadly, většinou bez střechy (nebo se střechou skládací) a bez bočních a zadních oken.

0/0
16.9.2014 18:08

T17o40m80á88š 68V69a61v44e56r94k45a 7621820192874

obr.č5 - parkovací brzda je ovládaná levou nohou? Jinak moc pěkné!

0/0
8.9.2014 23:03

M15i62c86h26a90l 67P47a47v40l50á89t 9533903824459

Velmi pekne. A jista mira spriznenosti s RTOckem se nezapre.

0/0
8.9.2014 14:24

J38i28ř70í 91K25o88c17u70r18e64k 6635644505288

KAROsárny SodomkA. Komu...si vadilo jméno pana Sodomky, jelikož odkazovalo na původního majitele a člověka který tu firmu vybudoval z ničeho ještě za císaře pána. Jako mnoho dalších: Znárodněno (rozuměj obrozjená loupež) a přejmenováno.

+2/0
8.9.2014 14:01
Foto

I74r88e40n31a 92V53o92s45t76o90u48p22a51l31o38v21á 2534123148622

Nádhera! Jen mě na fotce motoru zarazil neupevněný akumulátor i když držák je tam. To by se mu nemuselo vyplatit při jízdě na našich silnicích....;-)

0/0
8.9.2014 12:17

V26l54a89d26i73m22í25r 55H26r18u36b14ý 1814951227742

Zřejmě tam ten akumulátor jen tak strčil, aby mohl auto vyvézt z garáže kvůli focení. Ve veteránech, které většinu času stojí pod plachtou v garáži, se akumulátory nenechávají, obvykle sběratel jeden akumulátor používá pro několik aut. A neznám nikoho, kdo by tu baterku pečlivě šrouboval pokaždé, když potřebuje jen popojet po dvoře.

0/0
8.9.2014 12:55
Foto

I10r22e68n89a 90V44o81s93t11o76u75p64a48l78o53v19á 2614463658572

to je rozumné vysvětlení....

0/0
8.9.2014 12:58
Foto

M44a50r14e29k 41C77e89r59n82y 5218186687

Az na ten moturek je to super kara...R^

0/0
8.9.2014 11:47

P34a26v45e53l 89N44o72v34o19t18n31y 8719442487893

Restaurování perfektní, dobrá práce, ale co ty budíky pod palubkou. To asi moc původní není.

+1/0
8.9.2014 1:07

R76o38m82a94n 30H59o56r27n64í71k 2645692594661

Mně se to teda líbí, zvláště je pěkná barevná kombinace. Jistá podoba s autobusem Škoda 706 RTO (vajíčko) je nepopiratelná, ale tak obojí pochází od Karosy a ze stejné doby. Jen škoda, že to nešlo do sériové výroby.

Každopádně to oživení totálního vraku si zaslouží mou hlubokou poklonu.

+1/0
8.9.2014 0:50

J91i44ř28í 65Z67ý95k24a 9629173651700

zajímavé jsou i ty fotky před renovací ...

http://cabrio.cz/carsFoto/140320597700750002.jpg

http://cabrio.cz/carsFoto/140320597700750009.jpg

Kdyby to nebylo z laminátu, tak to dávno skončilo v hutích ...

+1/0
7.9.2014 21:42

P11e92t33r 35M41i82c56h96a38l 2980814531382

Tak to lze považovat úspěšnou renovaci za malý zázrak.

+1/0
7.9.2014 22:12
Foto

I22r47e73n68a 28V87o28s79t12o74u51p26a86l53o78v80á 2934623758742

hustý, tak to klobouk dolů

0/0
8.9.2014 12:19

J39i58ř57í 63E93r39b39e81n 1233614386927

Včetně příběhu a dalších fotek: http://cabrio.cz/?page=car&id=38

0/0
11.9.2014 20:23

M61a73r37t55i57n 49P92o88j77m52a31n 8897571831255

R^ to musí být svezení...

+1/0
7.9.2014 19:59

P94e13t28r 57M14i29c77h62a81l 2880254151342

Tak na pokochání se určitě. Ale na delší cestu to asi už není.

+1/0
7.9.2014 20:44

P57e87t97r 87M22i22c32h34a78l 2500344451222

Za mě R^.

Pro krtiky designu - uvědomte si, že rok výroby toho auta je 1956. Chápu, že ne všem se to musí líbit, ale to je věc osobního pohledu na věc (vždyť jsou i lidi, kterým se líbí Multipla).

Co mě ale překvapilo, že to auto váží prázdné jenom půl tuny (celková váha 850 kg). Takže i ve dvou lidech to mohlo docela slušně jet.

+3/0
7.9.2014 19:30

T81o85m61á15š 36T72a45t54í23č85e20k 5430802870428

Jaksi byly všechny auta dřív lehčí. Řidičák jsem dělal v rajchu, v té době bylo auto střední třídy spíš lehce pod tunu než nad (tuším že moje první, Passat, měl 970 kg). Tunu a půl už měly fára, dnes je to obyč.

0/0
8.9.2014 1:14

R95o73m72a68n 34H87o64r29n64í33k 2125452714911

Nad tunu mají i leckteré dnešní nákupní tašky, těžko říct, kde se ta váha bere, když to má motor jak z natahovacího autíčka.

0/0
8.9.2014 2:03

T69o33m76á32š 67T16a95t76í30č82e88k 5410872130738

Hromada technologie něco váží, protikorozní úpravy asi taky, pak jsou ty karoserie mnohem bytelnější, ok, dřív měly auta většinou rozměr, ale to byl jen tenké plech... No a vzhledem k obrovskýmu pokroku ve výkonnosti motorů se na váze právě zase až tak moc nešetří. Ten můj první Passat, to si pamatuju snad fakt správně, měl 69 koní, což je dnes běžný v motorizovanéch nákupních vozíkách. :-)

0/0
8.9.2014 2:12

J21i77ř77í 40E44r91b82e76n 1613764876927

Jestli to není tím, že ta auta jsou jaksi bytelnější a bezpečnější. Citigo váží o pětinu víc než Š 1000 MB, ale v případě nehody máte v Citigo asi stokrát větší šanci přežít bez vážnějšího zranění, než v tom měkkém embéčku...

0/0
11.9.2014 20:25

Z30d42e50n12ě70k 98H81a31n25z86l 1661586292354

Peknej kousek!

+2/0
7.9.2014 18:45

M98a96r51t84i44n 56H75a25r89t21i33g 9679404572776

Vzácný to je nepochybně. Hezký ale ne.

+4/−2
7.9.2014 17:37

M49a10r69t90i28n 12H55a87r42t85i70g 9889304522956

Ještě to doplním. Tím, že se mi to auto nelíbí nijak nesnižuju zásluhy a nadšení jeho majitele. A je rozhodně dobře, že se do toho pustil. Byla by škoda nechat někde shnít tak vzácný kousek na prach. Takže moje výtka míří pouze k designu. Jinak samozřejmě R^

+2/0
7.9.2014 18:16

J90a21k81u24b 65P83r78o19k90e52š 6463538262593

Vydite a me se libi a to tak ze hodne. Pripomina to doby kdy se jeste delala hezka auta. Nevim proc, ale ta doma skoncila v podstate na celem svete v roce 1971 od te doby sou to nejprve krabice a nasledne pak design rozdupaneho mydla kery vydrzel az do dnesni doby. Az ted na behem druhe dekady 21 stoleti se zda, ze auta dostavaji zase trochu styl.

+1/0
7.9.2014 19:05

R89o46m41a51n 72H47o46r66n87í38k 2165952504631

Od slova "vYdíte" to dál radši ani nečtu.

0/−1
7.9.2014 23:04

T52o57m84á86š 94T47a25t42í55č57e42k 5210652300598

Pravdu díš... až po: dostávají styl. Který? Ta nadupaná vyšší třída s okýnkama jak ve vězeňským autobusu? :-P

+2/0
8.9.2014 1:17

J98i75ř65í 11E70r81b95e33n 1563784786577

Jestli to není tím, že v 70. letech začaly být povinné bariérové zkoušky a rapidně se začala sledovat bezpečnost posádky i okolí vozu. Ostatně i to byl důvod, proč byla Š 100/110 nahrazena mnohem bezpečnějším typem Š 105/120 - ty staré typy ztrácely prodejnost také kvůli tomu, že nevyhověly na bariérovce, a jen tak postavit nový vůz nešlo, takže Š 105/120 má karosérii od Giugiara, který to uměl spočítat.

Hlavní slovo dnes mají konstruktéři bezpečnostních prvků a designéra pozvou skoro až nakonec, přičemž mu dají nějakých 2-5 cm hloubky, aby na tom stvořil umění...

0/0
11.9.2014 20:30

J53o53s93e85f 59Č86t37v55r48t94n60í66č31e21k 8740132849929

Jééé8-o

0/0
7.9.2014 16:35

W40a35l80t45r 37S38e40d40l49á92k 8690613615399

Dokázali jsme vyrobit opravdu zajímavá auta a motocykly. Jawa 500 OHC neměla také chybu.

+1/0
7.9.2014 15:46

J25i68ř66í 88K12o63c55u61r77e92k 6145594805148

Ano, tehdy ještě žili pánové, co do praxe přišli za 1. republiky. Později se na místo šéfa chodilo spíš za politické zásluhy, než profesní odbornost. Což máme v jistých firmách, bohužel, doposud. LuftJarda jako exemplární příklad...

+2/0
8.9.2014 13:52

J44a48r69e30k 29K71u84b48a32c72k17a 3650565280553

To je ale hnus, velebnosti.

0/−5
7.9.2014 14:10

J87a61n 78F42r98o36l15í52k 6176240825394

Asi chtěl napřed postavit ponorku a pak změnil záměr. Jinak si nedovedu vysvětlit absenci lodního šroubu.;-)

0/−2
7.9.2014 15:24

L83u72k12a52s 32N77o59v35a14k 4549989403418

Ja tam vidim odkaz na RTOčko, vidim tam urcite tvary Tatraplanu kabrio datovaneho Stalinovi....

Ze to neni z dnesniho pohledu krasny, neznamena, ze v te dobe to nebylo moderni a hezky...

0/0
7.9.2014 18:53

A67l40b29e43r26t 93K97á97m43e32n 9144528809471

Já v tom vidím zbastardenú Felíciu.

Dvere a čelné okno ( + zrejme aj celá kostra) je z Felície. Na to nalepili neprimerane veľké blatníky s kapotami a čelom a je tu "nové", bohužial dizajnovo nevyvážené a preto nepodarené auto. Aj keď čaro dávnych čias je na ňom vidieť.

0/0
8.9.2014 10:48

J15i17ř42í 27K23o15c87u55r63e59k 6695644425788

Felicia, a v roce 1956? Opravdu? Vždyť se vyráběla až od roku 1959!Jak můžete zbastlit auto, které bude vyrobeno až za dva roky?

+3/0
8.9.2014 13:55

A68l30b82e17r78t 11K66á68m74e32n 9724978879411

To je síce pravda, ale čelné sklo a dvere sú nepopierateľne z Felície.  Môžme sa len domnievať,  čo v skutočnosti predchádzalo výrobe Felície (aký bol jej vývoj)  a prečo Felícia sa začala vyrábať a 440 ostala len pri tomto prototype.

0/0
9.9.2014 0:19

J84i39ř79í 47E79r96b21e29n 1963214816277

Ty "sa môžeš len domnievať", zatímco normální člověk si koupí detailní knížku čerpající z archivních záznamů a pak se nedomnívá, ale ví :-)

http://www.grada.cz/spartak-octavia-felicia_5852/kniha/katalog/

.

Feldu zkonstruovali v Kvasinách, první funkční vzorek byl v létě 1956 přebastlen ze spartaka včetně vysoké zádě, laminátová verze Š 440 vznikla ve Vysokém Mýtě ve stejné době. Oba vozy mají stejně řešené čelní sklo i dveře. Celokovovou feldu šlo vyrábět na svářecích poloautomatech, zato laminátová by vyžadovala zavedení úplně nových technologií. Karosa byla ve všech čtyřech závodech (Vysoké Mýto, Jaroměř, Brno a Chlumec) vytížená a přetížená stavbami autobusů, vleků, speciálních nákladních aut atd., kvasinská automobilka živořila v bývalé bednárně a vše stavěla na koleně, dokonce i pořádný lis na plechové dílce jim sebrali právě ve prospěch Karosy.

Prostě soudruzi tu plánovanou ekonomiku nikdy nedokázali skutečně pořádně naplánovat a neuvěřitelné peníze proplýtvali neužitečnou hrou na škatulata, takže jim nezbylo na pořádné investice.

0/0
11.9.2014 20:47

J35a78r84o65s83l55a39v 64V29o73j11t31ě44c12k45ý 4483478674936

No to je ale obluda, štěstí že se to na silnice nedostalo, vidět to v nějakém starém filmu tak zvracím Rv

0/−12
7.9.2014 13:29

M49a17r98t24i78n 29Š89t26ě61p80á56n10e84k 3957963833401

Skoda, ze to v nejakem neni. Bylo by fajn vedet, ze jste se doma pri sledovani nejakeho filmu pozvracel;-D;-D

+1/0
7.9.2014 21:38

J88i88ř66í 87E51r58b75e64n 1643774266457

Pochlub se, co jsi kdy sám vytvořil kromě fleků na koberci?

0/0
11.9.2014 20:48

A93d74a80m 58Š52a87n76g28a79l70a 6867634651223

nepáči, možno v červenej

0/0
7.9.2014 11:26

J12a47r26o10s45l48a15v 61K17r58o77u36p60a 3650506476

Je pravda, Slováci vyrobili mnoho ovela krajších aut!

+4/−1
7.9.2014 13:14

D23a63n21i98e26l 86S81y29r35o52v19ý 4164225199285

Tak to je skvost.R^

+9/−1
7.9.2014 10:10

L79i34b84o46r 73F26i48e77d79l95e88r 6239727109740

R^

+1/−1
7.9.2014 9:49

M60i26r62o38s32l72a10v 54Š22i84m60k44o 7795193952945

Krása ! Škoda, že se nevyráběl. Pravděpodobně proto, že karoserie nemá mnoho společného se sériovým autem, takže cena... Ze soc sektoru považuji za nejhezčí poválečné kabrio wartburga. Kdyby se ale dělalo tohle...Dost nadčasové.

+9/−1
7.9.2014 9:30

M55a94r49e58k 56K36l79u13f73a 3958254434286

Nejhezčí byla z mého pohledu bezesporu Felicia a Š110R  ;-)R^

+5/−1
7.9.2014 9:52

J30a96n 68T56r35u76n57e89č59e79k 2949169342407

auta jsou to bezesporu krásná, ale Wartburg 313 je za socíku tak trochu zjevení: http://de.wikipedia.org/wiki/Wartburg_313#mediaviewer/File:Wartburg-313-1-Sport-Coupe.jpg

+6/−1
7.9.2014 12:51

P33a87v65e13l 96K69r10e92u66z77i60g25e13r 7884810340589

To jsem neznal, díky za rozšíření obzorů. Vypadá trochu jako Volvo P1800. ;-)

+1/0
7.9.2014 14:15







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.