Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pronájem auta nabízejí další značky, VW Sportsvan za necelých osm tisíc

Mít auto je drahý špás. V rodinné ekonomice je provoz a údržba auta po bydlení druhou nejdražší položkou rozpočtu. Firmy proto často volí u svých služebních flotil dlouhodobý pronájem. Takzvaný operativní leasing začínají nabízet firmy i soukromníkům. S limitovanou akcí na nový rodinný model přišel nově Volkswagen.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J27a34r53o30s80l90a68v 84D76r90o68b25n31ý 6606708967807

na dva roky je dlouhá doba. U mého zaměstnavatele je pronájem kár na 10ti měsíců a splátky podstatně přijatelnější

0/0
12.9.2014 23:51

A34n63t18o97n90í66n 10S79e60b75e53r56a 7183338740199

Já jsem koupil 3 leté auto na splátky. Koupil jsem za 160 a po 4 letech ho pořád za 90 tisíc prodám.  Když sečtu ztrátu ceny, pneu, pojistky, přeplacení úvěru, servis atd, tak se po prodeji auta dostanu na měsíční náklady cca 2,5 tisíce kč. (bez benzínu samozřejmě, ten se paltí tak či tak)

8 tisíc je sakra moc.....

0/0
11.9.2014 11:32

J55o34s46e46f 69K43o63p27e63c15k70y 9704622595

Tak vzhledem k tomu, ze za tech 8 000kc mesicne /a uznavam, ze je to stale trochu moc a cena by mela lehce klesnout/ dostanete kazde 2 roky nove auto, tak je srovnani se 3 roky starym trochu bezpredmetne...

+1/0
11.9.2014 14:40

J92a45n 31D41l92o25u96h37ý 7354679530499

Zajizdet kazde dva roky nove auto... Pro me dost pruda. Naklady na servis noveho auta je nula nula prd. Vymena zabehoveho oleje,filtry. Najezd 20k je malo. A hlidat abych ja nebo deti neznicili interier ci exterier auta, to nic moc. Kdyz si u sveho auta promacknu treba 5. Dvere nestoji me to nic, proste to necham byt. U pronajmu clovek bude muset platit spoluucast. A u interieru je to jeste x krat drazsi. Jenom ten kus hadru na sedaku u ridice stoji 3000kc.

0/0
12.9.2014 7:18

R30a24d25e37k 68N67e92u16m75a35n34n 5592202908105

Operativní leasing je pro ty, co s autem jezdí jako prase - orve destičky, kotouče, tlumiče, pneumatiky ....

0/0
10.9.2014 23:39

P89a44v84e94l 38O26d11r82a17z35i75l 6394599217270

Operativní leasing je o pohodlí, ne o úspoře. Zvlášť ne pro někoho, kdo skoro nejezdí, tomu se totiž normálně nejvíc vyplatí slušná ojetina, nebo vlastní auto a dojezdit do smrti.

+5/0
9.9.2014 23:07

J98i78n92d29ř23i48c12h 35Š46k13o76p56e82k 4665211700315

přesně tak. Vše co si člověk neudělá sám a nechá si zajistit externě, za to tvrdě platí

0/0
10.9.2014 7:25

P12e24t16r 92S49l71o24v32á28k 9415185127929

A ten co jazdi, pre toho to tiez nie je:) 20tis na rok je smiesne omezenie

+1/0
10.9.2014 22:28
Foto

D37a43v93i57d 36K55r66á89s77e60n87s19k48ý 7907610697

Hm, přišlo mi to jako relativně prasečina - než jsem si spočítal svého postaršího Forda Focuse. Za 8 roků vlastnictví jsem do něj - kromě benzínu - vrazil asi 550.000 Kč. To je pořízení (již jako jetý), veškerý servis, olej do motoru, "okena" do ostřikovače, pojistky, dálniční známky atd. atd. Vychází to asi 70.000 ročně, tedy téměř 6.000 Kč měsíčně. U operativního leasingu sice nejspíše nemám "v ceně" např. ty dálniční známky (přinejmenším rakouské a slovenské), "okenu" či parkování, ale na druhou stranu mám k dispozici výrazně novější vůz, než je ten můj.

0/0
9.9.2014 19:08

V40l33a62d28i83s11l79a62v 62B11u25r21y48š48e98k 3983896332764

to je divný, já teda najedu ročně zhruba 20 tisíc a kromě nafty kupuju jen pojištění, zhruba 4000 kč, prohlídku asi 5000 Kč, dálniční známku 1500 kč, pneumatiky vyjdou ročně do 4000 Kč, tak to dělá i s vodu do ostřikovače maximálně 15 000 Kč

+1/0
9.9.2014 19:44

V48l87a92d82i53s93l85a94v 25B28u17r91y85š40e58k 3233146802854

a samozřejmě je k tomu potřeba připočíst, že mě auto ztratí za 5 let hodnotu asi 250 000 Kč, tak je to pořád jen 65 000 ročně, rozhodně mě to připadá lepší, než dát skoro 100 000 Kč ročně za WV, kterej se do kopce nerozjede

0/0
9.9.2014 19:56

J50i57n35d25ř43i92c91h 81Š83k14o76p43e71k 4115621260265

ztrátu hodnoty je třeba přičíst maximálně, když uvažuješ, že ho za pár let pošleš zas do světa.

0/0
10.9.2014 6:52

M46a49r19t33i96n 16P64o44s54p18í39š80i88l 8355941276147

tak to asi funguje na novém autě, ještě je třeba připočítat ztrátu ceny. Další roky už nebude prohlídka za 4, ale třeba za 20.

Já před lety vedl "účetnictví" k felicii a km vycházel kolem 9 Kč po třech letech. Nákup, všechny servisy (výměny oleje, z oprav jen spojka a výfuk), PHM a kouknul jsem za kolik se podobné prodávají v bazarech, sečetl odečetl a bylo to těch letech téměř 9 Kč na km.

0/0
10.9.2014 8:57
Foto

M81i29c23h72a59l 89N61a21j11m89a47n 7839453896320

To je celkem dost. Já mám kalkulaci na několik firemních aut v rozmezí 5,6 - 6 kč/km. Jedná se o  propočty za 6 let provozu.

0/0
11.9.2014 6:50

V24á42c75l63a71v 61P52o51u69s79t88k83a 3610111932

Tak jestli do jetého Focuse vrážíte 70 000,- Kč ročně, pak pude chyba u vás.

+1/−3
9.9.2014 20:03

J78a81n 26M67o29h43y12l52a 6862599569211

Není, jen správně počítá všechny náklady, když se baví o všech nákladech. Fakt, že to většina ostatních nedělá je jiný problém.

+2/0
9.9.2014 22:22
Foto

D95a25v27i59d 18K28r16á65s56e58n40s55k51ý 7397770527

Možná ano :-) ale na druhou stranu, do této částky mám zakalkulovanou i kupní cenu (180.000 Kč). Už jsem taky měnil gumy (4x letní a 4x zimní), nějaké "drobné" opravy jako brzdy, tlumiče, výfuky....... nakonec do každého auta "se" holt musí něco málo nasypat.

0/0
9.9.2014 22:24

J91a69n 16D98l20o17u21h65ý 7674779700889

Co s temi pneu delate? Ja na jednom z nejstarsich vozu letni menim az ted po 11 letech/150000km a zimni jsem menil 2krat (sjeti na 4mm). Do auta jsem za celou dobu vrazil cca 40000kc bez pojisteni. Ztratu ceny do auta nepocitam, auta dojizdim az do srotu(prorezaveni nosnych dilu karoserie). Pocitat ztratu ceny do auta mi prijde na hlavu, protoze auto neni investice v 99% nakupu.

0/0
11.9.2014 8:16

J21i89n87d13ř24i49c56h 35Š52k29o79p64e55k 4445471290505

pokud v těch 550 000 není započítána oprava zaviněných havárií, na které nebylo pojištění, auto muselo být nějaký páteční model. Věčně problémy a věčně na servisu.Jinak si provozní náklady u vlastního auta bez započtení PHM ve výši přes 68 000 ročně neumím představit

+1/0
10.9.2014 6:51

P69e25t88r65a 59M59a26l52á 7561118881145

H už taky nabízí operativní leasing, sice pouze pro zaměstnance, ale za opravdu podstatně jiné ceny

+1/−1
9.9.2014 15:07

T60o91m39á57š 26P54ř66i69b37y41l 7128817518102

pro normálni lidi je to drahé.... to si radeji koupit auto a po pěti letech ho prodat a je to levnější...

+3/0
9.9.2014 15:06

J71a89k50u52b 74F68e90i24f97a62r 7809339606399

normální lidi? Co si pod tím představujete?

0/0
9.9.2014 16:29

V71l59a66d48i67s31l90a37v 49B17u39r89y80š59e23k 3383236172234

já si pod tím představuju zaměstnance, který většinu svého výdělku odevzdá státu a není na tak významné pozici, aby mu zaměsnavatel poskytnul služební auto, pro toho je to skutečně drahý, pro takovýho normálního člověka je lepší si auto koupit a po 5 letech prodat

+1/0
9.9.2014 18:59

J59a86n 36M12o14h35y29l22a 6462939769761

Pokud má nízký nájezd tak často ne.

0/0
9.9.2014 22:24

J91o92s36e97f 76K73o62p24e29c18k44y 9494432235

No nevim. V pripade, ze tim koupit a prodat myslite nove auto. Tak bych rekl, ze to mozna neni pravda. Za 5 let nove auto ztrati na hodnote cca 250 000kc + PR/HP + servisy/garancky + gumy a ruzne drobnosti. Pokud zvolite pronajem za 6000 mesicne jste za 5 let na 360 bez jakykoliv starosti... a mate za tu dobu 3 nova auta... Asi to neni pro kazdeho, ale pokud se ceny pronajmu jeste trochu upravi smerem dolu, bude to opravdu financne zajimave...

0/0
9.9.2014 22:32

P84a86v41e11l 68O49d73r19a11z52i44l 6574629227470

No to se ale podívejte, co vám za 6000 nabídnou...

0/0
9.9.2014 23:02

J19o54s43e72f 40K46o95p54e60c46k63y 9594912935

To mate pravdu. Vsak nize pisu, ze nabidka Skodovky /a dle clanku i VW/ se musi jeste upravit. Skodovka nabizi auta uz v hodne slusne vybave, ale ta motorizace je zatim katastrofa.

0/0
10.9.2014 8:03

J67o89s50e41f 80K44o34p37e12c81k90y 9834632285

Pokud cena klesne k 6000 mesicne za auto nizsi stredni tridy tak do toho pujdu. Pro lidi, co nenajezdi vice jak cca 15000km rocne a nemaji nutnou potrebu auto vlastnit, to zacne byt financne docela zajimave...

0/0
9.9.2014 14:02

J21a50n 75M19o63h11y75l13a 6752879429791

15k už je dost, ale do 10 se to vyplatí podle mne už za tyhle ceny.

0/0
9.9.2014 14:18

J64o15s88e80f 25D60r98á56s89a72l 2704165381

za 6 vám skoda nebídne třeba jetiho

0/0
9.9.2014 14:35

J19o18s44e37f 63K14o69p96e28c52k18y 9264832865

Nabidka Skodovky by chtela trochu doladit. Myslim, ze by bylo dobre nabizet jakykoliv typ, v jakekoliv motorizaci a vybave. "Kupovat" si Oktavku se 77kw ci Rapida se 63kw motorem mi neprijde jako rozumne...

0/0
9.9.2014 14:56

D51e20n64i23s 61W98i10t79z29k47u 5313662409837

nezačne, protože min.nájezd je 20tis ročně a to se měnit nebude, protože vy musíte automobilce vytvořit zajímavou ojetinu s kterou pak může vstoupit i na tento trh.

0/0
9.9.2014 17:31

J16o37s48e78f 69D80r53á91s40a75l 2224825711

max. nájezd

0/0
9.9.2014 19:35

P82a45v61e80l 64Z40á72c57h45a 8344589181170

Když jsem si u meho prvnoho auta nakonec spocital cekovo naklady, zapocital jsem do toho cenu koupe a odecetl cenu za kterou jsem to prodal. Tak jsem se dostal skoro ke 4tis mesicne....kdyz si vezmu, ze bych si mohl priplatit litr a jezdil v novym o tridu vetism aute :-) tak se na to divam trochu jinak.

+6/0
9.9.2014 13:58

J38a38n 88U96l15r96y72c85h 3898898144381

Je to o prioritách - někdo chce auto vlastnit, tak buď má hotovost nebo si půjčí a po splacení auto vlastní. Jiný jen chce mít stále téměř nové auto a užívat ho relativně bez starostí, bere ho jen jako službu, netrvá na vlastnictví, proto toho je operák dobrá možnost. Je to podobné jako u vlastnictví/pronájmu nemovitosti, s tím rozdílem, že nemovitost je investice, což auto není (pokud nejde o veterána).

+1/0
9.9.2014 11:55

J55o12s42e58f 78D88r11á77s36a26l 2434665651

ona i ta nemovitost může být investicí velmi relativní...stačí změna uzemního plánu nebo sousedů a máte na krku neprodejný balvan

+5/0
9.9.2014 13:30

Z65d35e66n35ě69k 13W88e69r62n52h25a12r43t 6697245202858

Nevím, pořád mi to nepřijde moc výhodné... Něco jiného je to u firem, které tak přesunou peníze z investic do nákladů, tam to chápu. Ale pro soukromníka mi pořád uniká, proč by do toho měl jít...

+7/−1
9.9.2014 9:58

M92a55r57e51k 18K37a40l97i66n45a 3579404795218

Protože se o nic nemusíte starat a máte konstantně k dispozici nové auto... A navíc bez jakýchkoli velkých výdajů na počátku...

+5/0
9.9.2014 10:48

R93a31d40o48s70l15a60v 29K86l25a67u92d59a 5264568454282

A nebo taky ne. Dostanete se do problémů a nebudete mít nic.:-)

0/−1
9.9.2014 11:29

L85a67d50i33s87l19a24v 56M96i36k36a 1131669404394

Ale to u klasického leasingu, nebo půjčky taky.

+3/0
9.9.2014 11:44

J81a41n 30F79r12o30l52í14k 6356720685414

Operativní leasing je drahý špás. Perpetum mobile neexistuje. Ani to ekonomické.;-)

+3/−2
9.9.2014 11:12

M83a25r77a 23Š51t30e26f70e71k 3397862167

Definujte slovo drahé :-)

0/0
9.9.2014 12:06

J22a26n 91M73o78h33y25l29a 6832379209281

Protože se to celkově vyplatí. Jen si to velká část lidí neumí spočítat. Náklady na vozidlo jsou celkem dlouhý seznam. Pořízení, ztráta hodnoty, palivo, pravidelný servis, gumy, pojištění, nečekaný servis, čištění, parkování, čas strávený obíháním všeho potřebného atd atd. Řada těch položek se touhle službou znatelně zmenší až zmizí. Při nižším nájezdu kilometrů (jakkoli je ta hranice individuální) se to prostě vyplatí.

+1/0
9.9.2014 14:23

T95o75m42á97š 43V63a24l60d28e76r 7393410299

Když se řekne A, mělo by se říci i B . Za kompletní služby si připlatíte. Tato služba se vyplatí tomu, kdo má nadprůměrný plat, Kdo do této chvíli kupoval auto nové každé tři- čtyři roky. Ale je dobré, že existuje služba , která vyplňuje prázdný prostor a přináší další alternativu.

0/0
9.9.2014 17:33

J22i83n82d49ř69i67c51h 53Š23k67o85p38e78k 4345111560485

ztráta hodnoty - pokud si někdo koupí auto s tím, že ho dojede, tak určitě ztrátu hodnoty je zbytečné uvažovat. Sice dle ekonomomů nové auto ztratí při koupi teoreticky třeba 20 % ceny, ale žádné takové jsem v prodeji neviděl.......

0/0
10.9.2014 6:56

L57u55d14ě59k 27N75o87v28ý 2371179243361

Do toho bych tedy nešel, to se absolutně nemůže vyplatit. Ostatně podmínky typu maximální nájezd 20 tisíc ročně apod. mluví samy za sebe. Ono taky už z principu, ani v penězích nefunguje perpetum mobile a jestliže něco automobilky dělají proto, aby víc vydělaly, těžko na tom může zároveň vydělat i zákazník. :-)

+6/−7
9.9.2014 8:50

J87a44k85u59b 53F66e48i42f79a23r 7699689746819

kdyby to bylo tak nevýhodné, tak asi tato služba už dávno nefunguje.

+5/−3
9.9.2014 8:59

M17i56c69h64a39l 23M13e79č29i83a36r 1680930189945

Hypotéky sú kruto nevýhodné, ale kto chce bývať vo vlastnom a nemá na účte milióny, nemá na výber..a fungujú - rovnako ako podnájmy za cenu blížiacu sa výške splátky vlastného...

+3/0
9.9.2014 9:38
Foto

R30i42c59h36a26r35d 33N98e77u34g66e62b23a67u43e85r 6458849446672

A co je na hypotékách tak krutě nevýhodné?

+1/−1
9.9.2014 10:08

M40i58c72h77a11l 33M17e25č12i33a84r 1720390479595

Napríklad že splatíte aj o 70% viac ako si požičiate? Je rozdiel mať 100tis eur a zaplatiť za byt a požičať si 100tis a vrátiť 170... to je podľa mňa dosť nevýhodné..

+5/−7
9.9.2014 10:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.