Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kia začala v Česku prodávat svůj první elektromobil Soul EV

Korejská Kia Motors začala v Česku prodávat elektrickou verzi modelu Soul pod označením EV. V prvním roce očekává prodej do deseti vozů. První elektromobil korejské značky má mít dojezd až 212 km a maximální rychlost 145 km/h. Doba dobití z běžné zásuvky je 12 hodin, v případě rychlonabíjecí stanice je to 33 minut.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J36a62n 40D28l12o82u16h86ý 7904619870369

A to se vyplati :-D jako hracka na machrovani dobry, jako dopravni prostredek - predrazena bida

0/0
16.9.2014 7:05

M62a41r63t61i24n 58Č34e94r49n30ý 7981264501

Kdyz slysim v souvislosti s elektromobilem o ekologii tak se musim smat.

+3/−2
14.9.2014 18:53

J93a93n 25N56o79v91á68k 6234504886193

Chápu, že to prodávají tak draho, když nestíhají vyrábět. Však BMW začal s plánovanou výrobní kapacitou i3 na 20000 aut/rok a po půl roce výroby začal intenzivně pracovat na výrobní kapacitě 80000 aut/rok.

Každopádně nechápu, co stojí na tomhle elektromobilu 500 000 Kč navíc (počítám minus 100 000 za součástky, které elektromobil nepotřebuje).

+1/0
13.9.2014 23:56

A84n88t34o84n97í44n 94S73v42o25b81o72d18a 3664733199242

Kusova vyroba je drazsi nez hromadna, vyvoj pro par aut je drahy

+2/0
14.9.2014 0:04

J14a49n15a 62M23e76r18o87p90e 7398209697289

Baterie bývaly nejdražší (cca 200-300 000) a obávám se, že je stále neumí vyrobit levněji.

0/0
14.9.2014 10:03

J22a22n 52N54o75v35á34k 6484964156353

Nová baterka do Priusu stojí 130 000,- Kč. Ale pal to čert, třeba ať to stojí 200 000. Na druhou stranu tam není drahý a složitý spalovací motor, spojka, výfukový systém, olejový systém, karburátory, alternátor, .....

Pořád mi do toho půl mega dost chybí.

0/0
15.9.2014 8:13

A35n83t34o21n31í16n 89S15v82o53b19o10d82a 3554713219252

Ekonomicky nesmysl, jen pro fandy EKO. Silnicni dan neplati firemni auta hybridy, LPG i CNG

0/0
13.9.2014 23:43

L96u17k14á83š 14K23a12ň69o30k 9638899486841

myslím že většina lidí najede asi 6 - 10 000 za rok

pokud jezdí skoro denně, tedy řekněme 20x za měsíc (snadné počty..) tak to máme asi tak 25 - 45 km na den - tedy na takové ježdění je auto dobré pro každého průměrného

pokud jedu dál, pak čekám, že mi dojezd "vydrží" déle, tedy pokud to nebude maximálkou po dálnici. Umím si představit každých 100  - 150 km pauzu na 30 minut pro dobití, napití, vyčůrání :-)

tedy po dostavbě nabíjecí sítě nevidím problém.. ?

tedy, pokud mi na to někdo půjčíte :-)

0/0
13.9.2014 22:33

L75u16k44á79š 37K39a52ň95o65k 9838489146851

no a k ceně - benzinová verze je za cca 400 000, servis bude za 5 000 na rok, to je při 7 letech 440 000, spotřeba 7 (ale to bych rád viděl..) a jsme na 620 000, vůči tomu je o 230 000 dražší verze s omezeným dojezdem samozřejmě zvláštní nabídka.. ale - pokud někdo vymyslí nějaké daně, silniční atd pro firmy, pak proč ne?

+1/0
13.9.2014 22:42

M74i13l21a68n 97V14o23t18a51v89a 5104516301702

Dokud k romu stat nedomysli nejake ekonomicke pobidky jako nizsi dan atd., tak jako je to v jinych zemich, tak je to o nicem.

0/0
13.9.2014 22:33

Z31d51e11n52ě10k 66H97a77n12z65l 1131286422684

to je paráda.Žadný olej,výfuk,SVÍČKY A PODOBNĚR^

0/0
13.9.2014 12:11

M29i40r32o65s78l27a48v 98B58u61d64a 9852342767332

Jo,  a také mizerný dojezd :-)

+2/0
13.9.2014 14:14

J26a43n 38F16r67o30l54í64k 6406480475874

to je špičkový dojezd. Po dvou letech užívání se začne pomalu snižovat. Ještě nám měli prozradit jestli to má benzinové nebo naftové topení popř. v rámci té ceny přibalila KIA kožichy.

0/0
13.9.2014 16:17

J95i10ř54í 64K78o71c54u87r20e66k 6445714135328

Na dojíždění do práce a v pátek na nákup těch 200 km stačí. Kdo najede denně přes 200 km, pro toho to není. A nejenom tím, že je to elektromobil. Být v té karoserii benzíňák, stejně by si ho dotyčný asi nepořídíl - na dálkové cestovnání to moc pohodlné nebude.

0/0
13.9.2014 20:26

V31í92ť49a 86K24r41u31t53i85š 1310744225737

Nemusite najet denne 200 km, staci kdyz realne dosazitelnych 150 potrebujete najet klidne jen 1x za mesic. A v tu ranu nejaky elektromobil pada, protoze stejne musite mit doma "normalne" pouzitelne auto (ktere stoji ctvrtinu).

Takze na kratke trate super, ale to mi staci benzinak, ktery zere sice nakladove 2x tolik, ale vzhledem k najezdu to netreba resit. A na delsi trasy nepouzitelne ...

0/0
14.9.2014 0:00

J47a74k74u90b 26F41e39i51f98a13r 7959859236789

Jelikož se jedná o jednoúčelové auto pouze do města, je cena naprosto nesmyslná. Pokud by to stálo cca 200tis, asi bych do něčeho takového klidně šel.

+2/0
13.9.2014 9:09

J87i22ř58í 98K65o13c45u97r60e25k 6535344155668

Nevím proč spousta lidí nedokáže (nebo hůř: nechce) operovat s pojmem celkové náklady vlastnicví. Jeden uvažuje pouze cenu paliva, jiný zase jenom cenu vozu.

Si k tomu autu za 200.000 kKč připočítejte benzín/naftu na 150 tis km. A jsme ve městě, takže 7/l na 100. V dnešních cenách 370 tis Kč. Plus 10x výměnu oleje a jsme bezmála na 600.000 km za nejlevnější benzíňák a to se na něm nic nepokazilo a nebyly měněny rozvody.  Při popojíždění po městě bude po 150 tis. km ten benzíňák na odpis.

V elektroautě Vám po 150 tis. km (zhruba 800 nabíjecích cyklů) začne odcházet baterka...

0/0
13.9.2014 20:24

V52í23ť33a 89K66r96u17t23i45š 1740274395727

Takze po nejakych 8-10 lety provozu jsme u obdobneho benzinaku na 600tKc. Tenhle elektricky vytvor stoji jen v porizovacce 850. A pri dnesnich cenach EE tech 150tkm take stoji zhruba 150tKc. Stale rozdil zhruba 400tKc v TCO.

Uzitna hodnota nesrovnatelna, protoze dojezd EV v realu bude 120-160 km dle teploty (topeni, klima), takze stejne potrebuji "normalni" auto uz jen pro stredni pojizdky.

0/0
13.9.2014 22:14

J79a32r88o53s11l10a61v 42D40r36o32b18n18ý 6376488237597

Si myslím, že většina světa ma ekonomické smýšlení, takže nějaké EKOsmýšlení zvlášť ve státě co je ekonomicky na dně je trošku mimo

+7/0
13.9.2014 0:19







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.