Diskuze

Renault Eolab je Clio budoucnosti. Na 100 km mu stačí litr benzinu

Automobilka Renault přiveze do Paříže koncept Eolab. Ten představuje vůz segmentu B nepříliš vzdálené budoucnosti. Plug-in hybrid velikosti Clia ušetřil na hmotnosti neuvěřitelných 400 kilogramů a normovaná spotřeba v cyklu NEDC se chlubí hodnotou jeden litr na sto kilometrů.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MH

co se hmotnosti tyce je muj vzor Renault R4, ty jeho plateny sedacky me vzdy dostanou, bozi kara

0 0
možnosti
ZD

Spousta dobrych napadu,napr pohyblivy spoiler a deflektor,poklice,"prevodovka".....

ale kdy to spatrime v praxi?

0 0
možnosti
AK

Pri znižovaní hmotnosti plne obsadeného auta bude každý cestujúci povinne, hodinu pred jazdou užívať pol litra Gutalaxu.

0 0
možnosti
Foto

Škoda, že všechny tyto koncepty a prototypy skončí někde uprostřed vývoje a do prodeje se nedostane téměř nic. A když už se něco( hybrid, elektromobil, úsporný automobil) vyrábí, tak stojí takový prachy, že si většina lidí koupí raději normální auto.

A ještě jsou velké rozdíly mezi jednotlivými státy. Někde to vlády podporují, jinde ne.

3 0
možnosti
MH

Bojím s, že je tam těch hejbat tolik že ještě za 20 let to bude silně poruchový ...

0 0
možnosti
MJ

Zajímavé, ale "...by chtěl Renault uvést na trh během následujících deseti let", je v automobilovém průmyslu hodně dlouhá doba a nakonec to může být všechno jinak ;-)

0 0
možnosti
ŠP

Zajímalo by mě, jaká bude spotřeba v případě jízdy na delší vzdálenost. Ocekavam ze v té mitrove spotřebě bude zapocitan dojezd na baterie.

0 0
možnosti
JN

J54a58n 19N80o90v78á16k

2. 10. 2014 17:53

píšou dojezd 60 km na baterie, takže ten litr benzínu stačil na zbývajících 40 km.

Tedy skutečná spotřeba 2,5 litru/100 km. Pořád docela dobrá hodnota.

0 0
možnosti
Foto

J33a45n 23V75a28l82č84í38k

2. 10. 2014 10:09

Vypadá to zajímavě - a stejně zajímavé bude sledovat, jak to bude s životností všech vychytávek... aby selhání jedné nezmrzačilo celé auto. Servis se patrně prodraží...

0 0
možnosti
OU
Uživatel požádal o vymazání
0 0
možnosti
DZ

Nechci být rejpal, ale co se stane když se střetne 600 kg auto se SUVem , které má dvě tuny a kterých jezdí po silnici požehnaně? Co já vím, tak snižování hmotnosti se řešilo na začátku 90. let (materiály karoserie, různé odlehčení...)...ale rozhodně to nemá jen pozitiva, viz. bezpečnost.

0 0
možnosti
JJ

To auto nemá 600 kg, ale skoro 1000. Což je běžná váha malých aut, jen toto je při té váze větší, takže vyšší užitná hodnota.

Vůči velkým autům bude mít menší vůz při srážce vždy hendikep. Pokud ale v budoucnu dojde na takového technologie a úspory váhy, klesne hmotnost všech aut a poměry zůstanou.

4 0
možnosti