Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Česko pokryl led. Zopakujte si, jak na něm jezdit

Česko pokryla ledovka, kdo si není jistý, asi by neměl vůbec usedat za volant. Základní rady pro ty, kdo musí: brzděte s koly rovně, netočte moc volantem a na plyn šlapejte jen zlehka.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M74a98r73t43i75n 85V81o59j60á74č35e75k 9782698908237

no pokud je ledovka tak mám největší problém dojít k autu pak už to jde celkem v pohodě ...hlavně v klidu ,žádný stres a na silnici nepanikařit R^

0/0
2.12.2014 23:02

F67r24a76n86t87i34s32e60k 83M53i50k35e55s 8323217640722

To je radiluR^;-)

0/0
2.12.2014 22:26

J58a61n 75F17r32o39l37í11k 6166140405584

Na ledovce s hladkým povrchem je úplně jedno jaké pneu máte. Zimní gumy se projeví hlavně na neuježděném sněhu nebo v rozbředlé sněhové břečce. Půl života jsem jezdil s diagonálkami a žádný problém. Fakt je, že hustota provozu byla tehdy malá. Důležité je brzdit motorem a pomáhat si ruční brzdou na zadní kola a tím nechat adhezi pro přední na řízení.

+2/−1
2.12.2014 16:50

P14a52v23e20l 16J63e41ř61á91b17e53k 7571592324267

Zimní- lamelové pneumatiky mají větší dotykovou plochu - tedy větší tření s povrchem vozovka. navíc jsou měkčí - lépe přilnou. Brzdit motorem ano, ale může se stát, že tření kol na povrchu vozovky bude tak malé, že motor zhasne a auto jede jako sáňky.

Když přitáhnu ruční brzdu, tak naopak předek odlehčuji.

0/0
3.12.2014 14:36

F49i47l94i69p 81T98ř86e45b10a 6963780858746

Docela mě překvapuje, že nikdo nikde nezmiňuje tu nejednodušší radu na zimu - držte se v kolejích, a raději brzděte, než uhýbejte. Tam, kde je sníh/led/břečka vyježděný až na asfalt se auto chová slušně - pokud se tam udržíte. Jakmile ale vyjedete mimo, máte na krku zimu se vším všudy.

A když už vyjedete, vracejte se opatrně, když kola najednou "zaberou" pod plynem, nejspíš skončíte v příkopu.

0/0
2.12.2014 15:23
Foto

I69v86a89n 50K14o19p64t62a 5437562651587

No, jak kdy. pokud je pod sněhem ledovka, je lepší jet mimo koleje. Stejně tak, pokud to je uježděný sníh (defakto led). Ten čerstvě projetý sníh má přeci jen lepší adhezi než led, nebo ujetá vrstva sněhu. O tom vlastně svědčí Váš druhý odstavec. vaše rada, ano dobrá, ale pokud je to projeto na suchý/mokrý podklad.

osobně třeba do kopce kde vidím že už někdo visí se snažím jet mimo vyjeté koleje (mimo ujetý sníh)  a v 95% případů vyjedu relativně bez problémů-

0/0
2.12.2014 17:29

Z68d80e16n48ě16k 91H30a43n25z87l 1791836372294

Pri 160km/h jsem ztratil situaci nad vozem,pritom mam zimni pneu,byl jsem prekvapen

+2/0
2.12.2014 14:39

Z57d22e73n70ě51k 45H27a67n98z15l 1571266862274

Kdyz ukazali ve zpravach ledovku,samej Bavorak ve svodidlech.Ono to uklouzlo ve 120

+1/0
2.12.2014 11:16

D58e84n87i46s 49W74i48t19z63k94u 5373372649457

to bude tím, že se škodovkáři bojí vyjet na silnice, někdy je čas leštit a jindy zas jezdit, teď je čas leštění

+1/−3
2.12.2014 11:27
Foto

O32l70d59ř29i97c22h 52V10y24k76y68d66a53l 1929491939564

Na Š MB 100, Š 105 a 120 má v zimě málokteré auto.

0/0
3.12.2014 11:16

S91a10m 64S30e55l23d23r83i22c54k 8191137192755

R^;-D

+1/0
2.12.2014 17:11

D24a17v61i31d 75R44y96c96h87e14t15s83k72ý 9696791180930

Motoristé už mají mít měsíc přezuto - to vyplývá ze soukromého ediktu Humla Stanislava, s.n.b.?

+4/0
2.12.2014 10:27

M26i24r11o80s45l64a79v 11B24u45d15a 9232102977892

Já přezouval předevčírem a nic jsem nezmeškal. Přezouvám podle počasí a ne podle data v kalendáři.:-)

+3/0
2.12.2014 10:29

J21a66n 92D51l45o40u27h27ý 8216940123760

to je přání pana Humla... ;-D

0/0
2.12.2014 14:00

P26e49t39r 50Š23t41ě45p 2243863940736

Podle toho, co jsem viděl včera na cestě, má přezuto sotva polovina lidí. Doufám že ti všichni, co se rozmázli na letních, kromě nulového plnění od pojišťovny dostanou ještě flastr od policajtů...

+1/−4
2.12.2014 20:00

J43i71ř96í 51B74o29l60f 8905737138175

Jasně, na ledu mě zachrání jen zimní pneumatiky ;-D  Možná to bude pro vás novinka, ale na ledu brzdí zimní a letní plně stejně = nijak :-)  Mám auto na zimních a v pondělí večer jsem byl rád, že jsem se pomalu doklouzal tam, kde jsem chtěl ...

0/0
3.12.2014 6:47

K92a60r12e86l 65V58a84c95h83u68t 9493612139843

Doplňte základní poučku ještě o:  NEPŘEDJÍŽDĚJTE! ... (kdo předjíždí, skončí brzo v příkopě) ;-D ... Věřte, že rychlost  25 km/h  je až až (na hladkém ledě)!  ;-)R^V

0/0
2.12.2014 10:14

M74i16r64o10s67l61a75v 34B71u28d18a 9732432757512

Nevěřím, předjíždím a ve škarpě nekončím. Víte, on je také rozdíl v tom, kdo jak odhadne podmínky a to, co si může dovolit. Jinak je na tom řidič začátečník nebo ten, kdo se prostě nikdy nenaučí jezdit, jinak je na tom vyježděný řidič.

Ne, opravdu nebudu jezdit stylem toho, kdo si nevěří, bojí se nebo neumí jezdit. Předjedu.

+4/−1
2.12.2014 10:27

D91e43n21i12s 22W41i45t88z20k54u 5793652119977

přesně, prvních 200 metrů vyzkouším a buď se dá nebo nedá, ale jezdit dvacítkou protože je na silnici centimetr sněhu, je blbost

0/0
2.12.2014 10:31

M89i73r31o44s47l89a54v 54B36u73d45a 9552272367402

Karel sice píše "na hladkém ledě" ale jinak souhlasím z poznámkou, že za těch 200 metrů to může být zase jinak a opatrnost je nutná vždy. Jezdit ale zbytečně jako s hnojem a zdržovat ostatní je také blbost.

0/0
2.12.2014 10:37

D68e56n84i50s 29W41i75t16z50k11u 5713422709747

já proti opatrnosti nic nemám

0/0
2.12.2014 11:10

J88a23n 80F19r32o73l37í43k 6516970385614

Je obrovský rozdíl jezdit v běžných zimních podmínkách, většinou na uježděném sněhu, kde to klidně mimo dálnici rozjedu na 80-90 a před zatáčkami sundám na 50-60 abych nedoplnil ty co už jsou rozeseti v poli a jízdě na čisté ledovce. Pokud není ledová vrstva nějak narušena nebo tam není trochu sněhu je lepší nejet vůbec. Takový extrém je však velmi málo k vidění. Naposled jsem to zažil 23.12.2012 v Brně. Nedalo se ani dojít k autu.;-)

0/0
2.12.2014 16:59
Foto

I88v83o 37F76. 85C27i61l79i85c32h 1800592771584

Tahle rada je poměrně diskutabilní, pokud jedu do uklouzaného kopce, tak se snažím udržet rychlost, abych ten kopec s mým poměrně těžkým autem vyjel. Takže ty pomalejší nutně musím předjet.

+2/0
2.12.2014 12:50

D97e24n93i45s 27W21i82t60z84k31u 5733182149657

na ledovce je úplně jedno jestli mám letní nebo zimní gumy

+3/−3
2.12.2014 9:53

K40a23r42e52l 90V78a38c27h65u72t 9933562529233

No, tak úplně stejné to není... ;-) ... ale fyzika je fyzika, to jo! R^

0/0
2.12.2014 10:15

M19i37r58o37s71l94a78v 45B36u14d91a 9432352157332

Pokud to nejsou zrovna pneu. s hřeby nebo granulemi karbidu křemíku, tak je to jedno.:-)

+5/−1
2.12.2014 10:23
Foto

I52v54o 21F19. 56C23i54l19i48c17h 1860782681964

Opravdu to zcela jedno není, ta měkčí směs zimní gumy se i na tom ledu chytá o něco lépe než tvrdá (a mrazem ještě víc ztvrdlá) letní guma. Ale já osobně jezdím s těmi zmíněnými granulemi karbidu křemíku.

+1/0
2.12.2014 12:52

D38e71n33i64s 39W47i75t93z25k79u 5423702619777

možná tak pro pojišťovnu to není stejné, ale co se týče jízdních vlastností, tak je to úplně jedno.na ledě kloužou všechny gumy stejně

+1/−2
2.12.2014 10:25
Foto

I15v48a97n 44K12o21p42t30a 5487452431657

No ty zimní se přeci jen chovají trochu lépe. Hlavně o fous lépe brzdí.

0/0
2.12.2014 17:32







Najdete na iDNES.cz