Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Česko pokryl led. Zopakujte si, jak na něm jezdit

Česko pokryla ledovka, kdo si není jistý, asi by neměl vůbec usedat za volant. Základní rady pro ty, kdo musí: brzděte s koly rovně, netočte moc volantem a na plyn šlapejte jen zlehka.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M82a18r94t57i92n 78V82o64j10á24č31e79k 9142608908817

no pokud je ledovka tak mám největší problém dojít k autu pak už to jde celkem v pohodě ...hlavně v klidu ,žádný stres a na silnici nepanikařit R^

0/0
2.12.2014 23:02

F83r33a34n88t60i39s55e24k 16M64i43k16e62s 8413567890752

To je radiluR^;-)

0/0
2.12.2014 22:26

J16a98n 70F31r54o84l36í31k 6456300845334

Na ledovce s hladkým povrchem je úplně jedno jaké pneu máte. Zimní gumy se projeví hlavně na neuježděném sněhu nebo v rozbředlé sněhové břečce. Půl života jsem jezdil s diagonálkami a žádný problém. Fakt je, že hustota provozu byla tehdy malá. Důležité je brzdit motorem a pomáhat si ruční brzdou na zadní kola a tím nechat adhezi pro přední na řízení.

+2/−1
2.12.2014 16:50

P42a33v74e40l 40J37e86ř33á19b36e57k 7751602124267

Zimní- lamelové pneumatiky mají větší dotykovou plochu - tedy větší tření s povrchem vozovka. navíc jsou měkčí - lépe přilnou. Brzdit motorem ano, ale může se stát, že tření kol na povrchu vozovky bude tak malé, že motor zhasne a auto jede jako sáňky.

Když přitáhnu ruční brzdu, tak naopak předek odlehčuji.

0/0
3.12.2014 14:36

F63i77l18i37p 28T56ř82e43b20a 6263500948826

Docela mě překvapuje, že nikdo nikde nezmiňuje tu nejednodušší radu na zimu - držte se v kolejích, a raději brzděte, než uhýbejte. Tam, kde je sníh/led/břečka vyježděný až na asfalt se auto chová slušně - pokud se tam udržíte. Jakmile ale vyjedete mimo, máte na krku zimu se vším všudy.

A když už vyjedete, vracejte se opatrně, když kola najednou "zaberou" pod plynem, nejspíš skončíte v příkopu.

0/0
2.12.2014 15:23
Foto

I25v63a91n 98K24o87p60t93a 5197172251827

No, jak kdy. pokud je pod sněhem ledovka, je lepší jet mimo koleje. Stejně tak, pokud to je uježděný sníh (defakto led). Ten čerstvě projetý sníh má přeci jen lepší adhezi než led, nebo ujetá vrstva sněhu. O tom vlastně svědčí Váš druhý odstavec. vaše rada, ano dobrá, ale pokud je to projeto na suchý/mokrý podklad.

osobně třeba do kopce kde vidím že už někdo visí se snažím jet mimo vyjeté koleje (mimo ujetý sníh)  a v 95% případů vyjedu relativně bez problémů-

0/0
2.12.2014 17:29

Z54d17e89n70ě72k 89H41a49n15z42l 1341196132594

Pri 160km/h jsem ztratil situaci nad vozem,pritom mam zimni pneu,byl jsem prekvapen

+2/0
2.12.2014 14:39

Z93d70e53n38ě58k 42H52a13n48z44l 1341516662364

Kdyz ukazali ve zpravach ledovku,samej Bavorak ve svodidlech.Ono to uklouzlo ve 120

+1/0
2.12.2014 11:16

D49e66n20i95s 58W43i95t51z74k61u 5293542589677

to bude tím, že se škodovkáři bojí vyjet na silnice, někdy je čas leštit a jindy zas jezdit, teď je čas leštění

+1/−3
2.12.2014 11:27
Foto

O61l98d53ř68i10c21h 83V56y34k36y16d51a94l 1919191149834

Na Š MB 100, Š 105 a 120 má v zimě málokteré auto.

0/0
3.12.2014 11:16

S84a91m 71S25e28l78d30r24i77c85k 8391507412905

R^;-D

+1/0
2.12.2014 17:11

D32a21v93i98d 29R10y88c66h98e90t72s80k45ý 9396691740870

Motoristé už mají mít měsíc přezuto - to vyplývá ze soukromého ediktu Humla Stanislava, s.n.b.?

+4/0
2.12.2014 10:27

M15i91r44o82s40l11a91v 88B13u94d27a 9912792517462

Já přezouval předevčírem a nic jsem nezmeškal. Přezouvám podle počasí a ne podle data v kalendáři.:-)

+3/0
2.12.2014 10:29

J48a86n 87D23l96o84u41h10ý 8286360853150

to je přání pana Humla... ;-D

0/0
2.12.2014 14:00

P44e25t39r 12Š86t62ě62p 2853643630246

Podle toho, co jsem viděl včera na cestě, má přezuto sotva polovina lidí. Doufám že ti všichni, co se rozmázli na letních, kromě nulového plnění od pojišťovny dostanou ještě flastr od policajtů...

+1/−4
2.12.2014 20:00

J39i33ř75í 34B57o68l73f 8895267658795

Jasně, na ledu mě zachrání jen zimní pneumatiky ;-D  Možná to bude pro vás novinka, ale na ledu brzdí zimní a letní plně stejně = nijak :-)  Mám auto na zimních a v pondělí večer jsem byl rád, že jsem se pomalu doklouzal tam, kde jsem chtěl ...

0/0
3.12.2014 6:47

K27a71r47e59l 38V23a61c20h66u66t 9483252519983

Doplňte základní poučku ještě o:  NEPŘEDJÍŽDĚJTE! ... (kdo předjíždí, skončí brzo v příkopě) ;-D ... Věřte, že rychlost  25 km/h  je až až (na hladkém ledě)!  ;-)R^V

0/0
2.12.2014 10:14

M13i79r25o72s50l11a51v 65B37u65d29a 9212922847812

Nevěřím, předjíždím a ve škarpě nekončím. Víte, on je také rozdíl v tom, kdo jak odhadne podmínky a to, co si může dovolit. Jinak je na tom řidič začátečník nebo ten, kdo se prostě nikdy nenaučí jezdit, jinak je na tom vyježděný řidič.

Ne, opravdu nebudu jezdit stylem toho, kdo si nevěří, bojí se nebo neumí jezdit. Předjedu.

+4/−1
2.12.2014 10:27

D72e71n50i79s 33W57i18t15z63k67u 5103782579257

přesně, prvních 200 metrů vyzkouším a buď se dá nebo nedá, ale jezdit dvacítkou protože je na silnici centimetr sněhu, je blbost

0/0
2.12.2014 10:31

M81i73r80o93s21l38a79v 24B57u41d71a 9132872307232

Karel sice píše "na hladkém ledě" ale jinak souhlasím z poznámkou, že za těch 200 metrů to může být zase jinak a opatrnost je nutná vždy. Jezdit ale zbytečně jako s hnojem a zdržovat ostatní je také blbost.

0/0
2.12.2014 10:37

D30e36n60i80s 93W28i84t45z85k97u 5873232899807

já proti opatrnosti nic nemám

0/0
2.12.2014 11:10

J91a16n 92F79r10o63l66í75k 6416490335894

Je obrovský rozdíl jezdit v běžných zimních podmínkách, většinou na uježděném sněhu, kde to klidně mimo dálnici rozjedu na 80-90 a před zatáčkami sundám na 50-60 abych nedoplnil ty co už jsou rozeseti v poli a jízdě na čisté ledovce. Pokud není ledová vrstva nějak narušena nebo tam není trochu sněhu je lepší nejet vůbec. Takový extrém je však velmi málo k vidění. Naposled jsem to zažil 23.12.2012 v Brně. Nedalo se ani dojít k autu.;-)

0/0
2.12.2014 16:59
Foto

I88v21o 77C80i12l33i49c61h 1500752371494

Tahle rada je poměrně diskutabilní, pokud jedu do uklouzaného kopce, tak se snažím udržet rychlost, abych ten kopec s mým poměrně těžkým autem vyjel. Takže ty pomalejší nutně musím předjet.

+2/0
2.12.2014 12:50

D29e39n32i50s 73W51i26t45z92k19u 5893362639967

na ledovce je úplně jedno jestli mám letní nebo zimní gumy

+3/−3
2.12.2014 9:53

K89a54r22e54l 94V20a57c13h39u72t 9673152959633

No, tak úplně stejné to není... ;-) ... ale fyzika je fyzika, to jo! R^

0/0
2.12.2014 10:15

M73i37r40o25s77l53a60v 70B41u26d11a 9882322877952

Pokud to nejsou zrovna pneu. s hřeby nebo granulemi karbidu křemíku, tak je to jedno.:-)

+5/−1
2.12.2014 10:23
Foto

I78v31o 50C26i15l42i94c49h 1940802261914

Opravdu to zcela jedno není, ta měkčí směs zimní gumy se i na tom ledu chytá o něco lépe než tvrdá (a mrazem ještě víc ztvrdlá) letní guma. Ale já osobně jezdím s těmi zmíněnými granulemi karbidu křemíku.

+1/0
2.12.2014 12:52

D25e10n58i82s 68W55i61t70z64k78u 5733582199467

možná tak pro pojišťovnu to není stejné, ale co se týče jízdních vlastností, tak je to úplně jedno.na ledě kloužou všechny gumy stejně

+1/−2
2.12.2014 10:25
Foto

I29v22a94n 53K15o87p68t17a 5597512261877

No ty zimní se přeci jen chovají trochu lépe. Hlavně o fous lépe brzdí.

0/0
2.12.2014 17:32







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.