- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
no pokud je ledovka tak mám největší problém dojít k autu pak už to jde celkem v pohodě ...hlavně v klidu ,žádný stres a na silnici nepanikařit
Na ledovce s hladkým povrchem je úplně jedno jaké pneu máte. Zimní gumy se projeví hlavně na neuježděném sněhu nebo v rozbředlé sněhové břečce. Půl života jsem jezdil s diagonálkami a žádný problém. Fakt je, že hustota provozu byla tehdy malá. Důležité je brzdit motorem a pomáhat si ruční brzdou na zadní kola a tím nechat adhezi pro přední na řízení.
Zimní- lamelové pneumatiky mají větší dotykovou plochu - tedy větší tření s povrchem vozovka. navíc jsou měkčí - lépe přilnou. Brzdit motorem ano, ale může se stát, že tření kol na povrchu vozovky bude tak malé, že motor zhasne a auto jede jako sáňky.
Když přitáhnu ruční brzdu, tak naopak předek odlehčuji.
Docela mě překvapuje, že nikdo nikde nezmiňuje tu nejednodušší radu na zimu - držte se v kolejích, a raději brzděte, než uhýbejte. Tam, kde je sníh/led/břečka vyježděný až na asfalt se auto chová slušně - pokud se tam udržíte. Jakmile ale vyjedete mimo, máte na krku zimu se vším všudy.
A když už vyjedete, vracejte se opatrně, když kola najednou "zaberou" pod plynem, nejspíš skončíte v příkopu.
No, jak kdy. pokud je pod sněhem ledovka, je lepší jet mimo koleje. Stejně tak, pokud to je uježděný sníh (defakto led). Ten čerstvě projetý sníh má přeci jen lepší adhezi než led, nebo ujetá vrstva sněhu. O tom vlastně svědčí Váš druhý odstavec. vaše rada, ano dobrá, ale pokud je to projeto na suchý/mokrý podklad.
osobně třeba do kopce kde vidím že už někdo visí se snažím jet mimo vyjeté koleje (mimo ujetý sníh) a v 95% případů vyjedu relativně bez problémů-
Pri 160km/h jsem ztratil situaci nad vozem,pritom mam zimni pneu,byl jsem prekvapen
Kdyz ukazali ve zpravach ledovku,samej Bavorak ve svodidlech.Ono to uklouzlo ve 120
to bude tím, že se škodovkáři bojí vyjet na silnice, někdy je čas leštit a jindy zas jezdit, teď je čas leštění
Motoristé už mají mít měsíc přezuto - to vyplývá ze soukromého ediktu Humla Stanislava, s.n.b.?
Já přezouval předevčírem a nic jsem nezmeškal. Přezouvám podle počasí a ne podle data v kalendáři.
Doplňte základní poučku ještě o: NEPŘEDJÍŽDĚJTE! ... (kdo předjíždí, skončí brzo v příkopě) ... Věřte, že rychlost 25 km/h je až až (na hladkém ledě)!
Nevěřím, předjíždím a ve škarpě nekončím. Víte, on je také rozdíl v tom, kdo jak odhadne podmínky a to, co si může dovolit. Jinak je na tom řidič začátečník nebo ten, kdo se prostě nikdy nenaučí jezdit, jinak je na tom vyježděný řidič.
Ne, opravdu nebudu jezdit stylem toho, kdo si nevěří, bojí se nebo neumí jezdit. Předjedu.
na ledovce je úplně jedno jestli mám letní nebo zimní gumy
No, tak úplně stejné to není... ... ale fyzika je fyzika, to jo!