Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Renault převrátil twingo naruby, má motor pod kufrem

Třetí generace twinga přiváží kromě líbivého vzhledu a nepřeberného množství personalizace i hodně netypickou koncepci. Díky spolupráci se smartem je teď z nejmenšího renaultu auto s „převrácenou“ koncepcí, má tedy motor vzadu a pohon zadních kol.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P20e31t15r 48B44á52č73a 8335806175265

Designove je to jak Fiat 500.

S motorem vzadu si asi chteji v Renaultu hrat na sportaka ;-D

0/0
28.9.2014 12:30

J45a72n 34N26o52v79á15k 9325298224295

Kde má to auto rezervní kolo?

Vepředu nic...

Vzadu nic...

0/0
24.9.2014 10:11

M44a80r66t87i39n 33L21ž33i86č25a58ř 9585717502574

Nikde jak je dnes běžné, foukací sada na opravu pneu je v kufru

0/0
24.9.2014 10:31

P41e45t28r36a 32B37a12m14b98o85u35s24k23o40v49á 6765430988296

sada není v kufru, ale pod nohama spolujezdce v přihrádce;-)

0/0
25.9.2014 8:29

M54a32r27t67i44n 34L64ž41i82č95a27ř 9195967862254

to je slovíčkaření, důležité je že tam není rezerva ale lepící sada

+1/0
25.9.2014 10:29

M66i53c76h53a65l 48F26r53ý43d59a 1362289223472

Rezervní kolo? V této době?

+1/−1
24.9.2014 13:53

9611114450287

jojo, inteligentně řešené auto

Doporučuji kouknout co je pod přední kapotou a jak se otevírá!

http://www.youtube.com/watch?v=2PlmQHgKTWU

+7/0
24.9.2014 9:22

R32o72b23i41n 26Ž72i13ž15k69a 2668784436536

;-DR^ To by mi neprodal ani Horst Fuchs.

+1/0
24.9.2014 9:59

Z52d28e94n31ě52k 89F28l42i74n76t78a 9602283281794

ten mluví jak totální degen... jinak má samozřejmě pravdu, ale to podání. Brrr, až mě mrazí, že tohle je dospělej člověk...

0/0
24.9.2014 12:11

9311814550767

Neříkám, že ne, ale tady nejde o to, jak mluví, tady jde o informaci, že tohle Renault fakt nezvládnul...

0/0
24.9.2014 12:25

Z15d71e45n85ě78k 48F31l14i39n33t32a 9532503381894

vždyť já taky neříkám, že říkáte ano ;-D .... taky píšu, že má pravdu. Ale vedle toho konstatuju to, co mě zaujalo snad ještě víc - co je to za přestárlý jelito :-)

0/0
24.9.2014 13:58

9691484770927

njn, každý je nějaký. Tohle bych spíš viděl na předčasně vyspělého puberťáka...ale když jsme to viděl poprvé, měl jsme vypnutý zvuk, tak jsem to nevnímal :-)

0/0
24.9.2014 14:03

V18l82a50d96i79m81í94r 98H50r94u33b53ý 1504481977222

Pro ty, které to zajímá a v článku to nenašli - pod přední kapotou není nic, žádný úložný prostor, ani rezervní kolo.

+2/0
24.9.2014 9:16

M71i95c50h88a58l 17P14a48v92l52á72t 9493363944739

Mazane!

0/0
24.9.2014 9:19

M39a91r90t85i37n 36K78o36v13á38ř 2511510319436

Taky jsem si říkal, co znamená foto č. 6.

0/0
24.9.2014 21:11
Foto

R34o81m57a26n 84K48o31z50e65l 4307226413604

Teda, motor vzadu, vždyť to bylo označováno koncem 80.let jako dávno překonané, když si člověk vzpomene na škodovky s motorem vzadu.

+1/0
24.9.2014 9:12

M47a71r77t56i16n 96L32ž83i26č55a73ř 9685297792204

A 911 jej tam má stále a Boxster/Cayman dokonce má motor uprostřed R^

0/0
24.9.2014 9:49

J22a61n 79N79o11v19á50k 9115508164125

Ano, ale zamyslete se nad tím proč. Kvůli praktičnosti toho řešení to není.

0/0
24.9.2014 10:05

M23a26r22t17i52n 64L86ž70i57č24a70ř 9775147782534

Protože 911 je klasika a vzhledem k tomu že nové Twingo sdílí platformu s novým Smartem, tak to že má motor vzadu a poháněná zadní kola je také jasné R^

0/0
24.9.2014 10:30

M85i27c83h35a42l 67F92r56ý80d45a 1492119293972

Ano, je to dvojče smartu a proto motor vzadu. díky tomu to může mít i velký rejd

+2/0
24.9.2014 13:52

J67o91s76e47f 64V95a81l77a 9230413573553

ale fuj - jiste vite, ze motor vzadu mela uz koncepce tatrovky od ing. Ledwinky v roce 1935 a stale se ta koncepce vraci. A zalistujte si v archivech rallye a vsimnete si, ze u maleho modelu Renault 5 existovala asi 3 roky verze s pohonem zadnich kol ( typ odpovidajici zarazeni pro dnesni WRC) a motorem pred zadni napravou, protoze proste u dvoukolek to prenaselo lepe vykon na silnici. Ze to auto je potom pretacive, tak na to prisli ( pozde) nekteri Hitlerovi dustojnici, kteri si Tatru 8 koupili a v zatacce se namotali na strom

0/0
24.9.2014 11:21

T22o37m54á34š 90J31u65r39e41č46k31a 3953292849393

R5 turbo. Lancia Stratos měla motor před zadní nápravou a hnanou zadní nápravu a lancia 037 a Porsche 959 taktéž.

0/0
24.9.2014 14:56

J90i79ř48í 59K17o15c35u18r22e50k 6795464865758

Škoda 120 neumožňovala verzi kombi, tohle ano. Zřejmě soudruzi od Renaultu našli řešení jak nacpat motor pod kufr. A nebyli jediní - svého času to uměl Barkas a třeba taky Subaru Libero.

Ono se to nezdá, ale konstrukční řešení pohonu zadní nápravy je jednodušší než pohon přední nápravy. Soudruzi z AZNP plánovali Škodu 120 jako předohrab, ale nějak se v ČSSR nenašel nikdo, kdo by vyrobil homokinetický kloub.

+1/−1
24.9.2014 12:14

R48a62d87e52k 63D54o61l98e35ž32a21l 2569933160450

No nejznámější je asi VW 412 a VW 1500/1600, to byly opravdu velké kombíky s plochým motorem vzadu. I starý Fiat 500 se dělal jako Giardiniera, tj. pickup.

0/0
24.9.2014 12:49

V35l46a16d27i73m84í57r 38H12r65u74b73ý 1774461297652

Jen poznámka, verzi kombi umožňovala už Š 1000MB, že se nedostala do výroby je jiná věc, ale funkční prototyp stále existuje. Přestavbu na "kombi" měla i tatra - T624.

+1/0
24.9.2014 14:16
Foto

M53i88r61o10s44l29a80v 31S50t47e26i92n97e18r 6798124953655

Renault míval trhák- byl to R4-L.

Od té doby nějak přešlapuje- nové "lidové" vozy vůbec nejsou lidové, spotřeba neodpovídá době. Třeba můj Yeti je o dost větší, 4x4  a s 110 HP  silnější, mám však praktický průměr spotřeby při svižné jízdě jenom málo přes 5 litrů, při úsporné jízdě i v kopcovitém terénu lze jezdit za 4,8 litru.

Yeti se mi líbil i proto, že má podobnou karoserii, jako míval nadčasový R4-L, pohodlný vstup a velký vnitřní prostor.

Konstruktéři by měli myslet více na užitnou hodnotu, teprve potom na originalitu nebo "krásu". Měnit stále karoserii je také neproduktivní. Jednou osvědčenou lze přece dlouhá léta vylepšovat podle technického pokroku , dělá to třeba Mercedes G nebo Toyota Landcruiser.

Pověsti značky by přispělo, věnovat větší péči přesnosti při výrobě, kvalita je nejlepší prodejní argument.

+4/0
24.9.2014 8:32

V56i72k10y60r 39B42o44h24u66m15i26l 58S42t59r57a43n19s74k50y 9327818576549

On R-14 byl také trhák (5. dveře v době, kdy byly jen u standardních kombíků), R25 v 6ti válci nebyl také k zahození a o dobových R-8 a povíůečném R-4 nehovoře. Zapomíná se tu na R-5, který vyráběli v licenci i Japonci.  co takhle R-12, která motorizovala část Evropy včetně ČSSR via licence Dacia?

+1/0
24.9.2014 8:46

J26a38k64u76b 16Š60a28f58a80n79d38a 7485627261871

Je to v benzínu? A kolik ten Yetti stál? Srovnatelné s Twingem to asi nebude, že?

0/0
24.9.2014 9:24

J41o87s10e82f 89V48a85l35a 9790203763483

R4 byla desna houpacka s torznimi tycemi, od podobne houpacky Citroena 2CV se lisici tim, ze R4 nebyla z vlniteho plechu. Jinak jizdni vlastnosti opravdu nic moc, Auto tak na cestovani mezi polem a statkem.

0/0
24.9.2014 11:23

J74i30ř54í 62N55e81u31m76e78i80s86t27e84r 2122385193961

A když z těch kopců sjedete na rovnou silnici, tak to ten benzín dokonce vyrábí, počítám... :-o

0/0
26.9.2014 7:41

M24i11c76h62a80l 35H87a16u93f 4258659265551

Hm, jak praví otřepaný vtip, Citroen vymyslel šikmé ozubení, tak si ho dal do znaku, Audi prosadilo pohon 4x4, tak ho má taky ve znaku a Renault nevymyslel nic a tak si to taky dal do znaku..:-/

+15/−4
24.9.2014 7:56

T47o48m14á41š 62M28a18l63ý 5413596663

Pán je vtipálek, ovšem jeho  humor je  ubohým komunálním humorem. Renault byl vždy v popředí  designu i konstrukce. Zcela je tu opomenuto, že první skutečný hatchback  byl R 16.Nejen první ale také bestseler automobilového trhu...

0/0
24.9.2014 8:57

9321144180607

Hezké, ovšem znak audi nemá s pohonem 4x4 nic společného. Audi totiž vycizelovalo z automobilky Auto Union, která byla spojením značek Horch, Audi, Wanderer a DKW. Proto 4 kruhy. Ale s averzí vůču Renaultu s Vánmi souhlasím

+1/0
24.9.2014 9:26

J67o49s77e81f 66V50a60l28a 9770983743553

jenom nutno dodat, ze puvodni Auto Union pred IIWW existovala pouze na uzemi pozdejsiho DDR. Protoze ale nemecti soudruzi znacku oficialne rozpustili  a zrusili (misto ni vznikl VEB Zwickau vyrabejici Trabanty), vznikla ve skladu DKW v Ingolstadtu "nova" firma Audi. Navic "Audi" je pouze latinsky preklad nemeckeho "Hörch!"  Nazev Hörch byl pro kdysi tesnou spolupraci se spickami nacistickeho Nemecka pro verejnost neprijatelny. Cesky preklad je "poslouchej!"

0/0
25.9.2014 14:56

J43i70ř83í 65K31o11c39u37r98e88k 6715754615728

Renault nic nevymyslel. S tím bych byl opatrný, protože ... cituji z Wiki:

Už v roce 1903 vynalezl Louis Renault 5bodový bezpečnostní pás, z kterého automobilka Volvo vyvinula pás 3bodový. Poutáte se? A ani nevíte... Vymyslet urážku není nic těžkého. Vymyslet ji ale tak, aby si v ní člověk nevymáchal hubu...

Mimochodem, 4x4 pro audi vymyslel jistý Fergusson, který uměl dostat krouťák odkudkoliv kamkoliv. Ano, to quattro pro audi zkonstruoval výrobce traktorů.

0/0
24.9.2014 12:37

J31o27s17e78f 51C62í64s97a92ř 7507652770610

takže Renault zkouší koncepci, kterou mělo Š 1000MB?

0/0
24.9.2014 7:51

V84i69k66y46r 89B12o98h40u64m65i14l 33S61t29r52a38n66s19k50y 9817778776849

Porovnáváte-li to takto, tak jen připomínám, že zatímco v M. Bolselavi stále vyráběli "přechodný" typ Spartak/Octavia, tak Renault se svým 4CV, resp. dauphine, R-8 atd. měl koncept "všechno" vzadu již dávno v paži. Ne nadarmo se Š 1000 Malých Bolsetí kastlí podobalo R. Dauphine. Takže pozor na to kdo od koho "opisuje".

+4/0
24.9.2014 8:43

J66i14ř76í 57K47o63c28u31r10e32k 6175884705318

Jeden malý rozdíl: Soudruzi z AZNP nedokázali schovat motor pod kufr.

Druhý malý rozdíl: Embéčko mělo kufr vepředu, ne vzadu.

0/0
24.9.2014 12:42

V36i86k16y94r 36B41o25h17u48m86i95l 60S74t41r31a23n48s94k74y 9297838676219

Přeci jenom uplynulo od r. 1964 půl století a to by mohlo být někde vidět, že?

0/0
24.9.2014 13:37

S27t42a35n87i18s65l68a42v 96V51a15l58t30r 3784591506905

Nepsali že je to auto s obracenou koncepcí a motor to ma vzadu? To ho má jako v těch cestovních kufrech? Nebo mi něco uniklo?

0/0
24.9.2014 7:26

J77i70ř77í 45N41o39v25á41k 8357492573

Jak Ti to může uniknout, když je to jasné hned z nadpisu? :-)

Motor je vzadu pod podlahou zavazadlového prostoru.

+1/−1
24.9.2014 7:50

J75i66r57i 81B41e22c86v20a67r 7292979746

Také by mne zajímalo, jak se k němu přistupuje při údržbě! Nebo je to zároveň i první "bezúdržbový" motor?!

0/0
24.9.2014 9:07

J22a97k86u93b 16Š97a34f70a42n45d53a 7495337261301

A on je to první motor pod kufrem?

0/0
24.9.2014 9:26

9481704560527

U Renaultu? Těžko ;-D a jak se k němu leze? Víte, jak ,,jednoduché" je u Renaultu vyměnit žárovku ve světle? Třeba u Modusu musí dolů celý nárazník

0/0
24.9.2014 9:28

L75u36b52o10m70í12r 57P81ř63e30c76e18c77h90t59ě20l 9257432635121

pokud je to jako ve smartu I a II gen, tak se tam leze podlahou v kufru nebo zespodu. prekvapive. vetsina se toho da udelat takto a vetsi servisni zasahy ( se resi vytazenim motoru se zadni napravou. je to na to uzpusobene, takze to s patricnym vybavenim je otazka pul hodiny

0/0
24.9.2014 14:28

M43a48r55t51i77n 41S85e49d95l67á46č86e50k 9979588141642

Jen boční silueta? Hned při prvním pohledu na to auto jsem se lekl, co že to má ten Fiat 500 za divné logo?

0/0
24.9.2014 6:59

M55a20r67e62k 97K63r68o84l63l 5891282550170

Nějak mi uniklo, co má tohle auto pod přední kapotou. Myslel jsem že by tam mohl být také zavazadlový prostor, ale v článku jsem o tom nic nenašel...

+15/0
24.9.2014 5:58

V51á57c21l46a36v 42M71á50c66h31a 1552163149317

tipl bych, že pod přední kapotou jsou nohy řidiče

0/0
24.9.2014 9:22

J43a37n 22N20o53v72á68k 9275838594465

Chladič, nádržka chladící a ostřikovací kapaliny, baterka.

0/0
24.9.2014 10:10

J86i37ř87í 87P79u77t27í63k 7418773273402

Za mě to tedy líbivý design moc není, ale to je koneckonců věcí názoru - od té doby, co přišel Renault s reklamou "tvůrce automobilů", se mi jeho auta výrazně nelíbí. Ale co mi vadilo u starého Twinga, se který jsem měl možnost jezdit, bylo hodně odfláknuté zpracování interiéru. A to ani ne tak šílenou barevnou kombinací (prezentovalo se to pokud vím jako auto pro nezávislou mládež, tak proč ne), jako spíš tím, že plastové prvky hoodně nelícovaly tak, jak by měly, po pár měsících vrzalo úplně všechno a tak nějak se to celé víc opotřebovávalo. Taky pokud svítilo sluníčko, nebylo vidět na - displej? budík? takové ty segmenty uprostřed... Mělo to taky hodně velký poloměr otáčení, na ulici, kde jste se s Felicií v pohodě otočili, jste si museli s Twingem couvnout. A koukám, že v novém modelu už mají vzadu 2 sedačky, ne jen jednu lavici. :-) Tak snad to bude pokrok.

+1/0
24.9.2014 1:21







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.