Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Elektronika popírá motorkářské instinkty, můžete brzdit i v zatáčce

Moderní technologie, které zajišťují bezpečnou a stabilní jízdu, dnes v podstatě najdete v každém automobilu. U motorek to zatím tak slavné není, tedy kromě systému ABS, který je ale standardem jen u dražších strojů. Letos přišla opravdová revoluce, rakouská KTM nasadila asistent, který motorkáře protáhne zatáčkou..
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
VH

a právě ve zdokonalování výbavy/různá elektronika/vidím problém-řidič je odtržen od reality motocyklu a je mu podsunut názor,že může jet jako šílenec a elektronika za něho všechno vyřeší

1 0
možnosti
JP

J97a24n 13P60e95k15a

18. 11. 2014 13:12

Super, jen lidi naučte spoléhat se na elektronický nesmysly, potom přesednou na jinej stroj a jsou rázem ve špitále...

3 0
možnosti
VN

to je stejny jako pouzivat kozenou kombinezu s chranicema, nebo jet jen v tricku a kratasech.

0 2
možnosti
RS

Motorka se narovnává jen při brzdění přední brzdou. Zadní brzda naopak pokládá. Proto, když už je nutné brzdit v zatáčce, je lepší pro stabilizaci průjezdu zatáčkou použít s citem obě brzdy, což dělá i tento systém.

7 0
možnosti
Foto

Jo, to už jsem taky zjistil - ale nikdo mi to nevěří :-) Proto si vštěpuju kudy jezdím, že když se v zatáčce leknu, tak mám jako první pustit plyn (abych hned i zaměstnal pravou ruku a neměla blbé tendence hrabat po brzdách) a když je nejhůř aspoň zkusit najít zadní brzdu - ono dost často je průšvih takového charakteru, že je stejně potřeba tu zatáčku přiostřit (například abych se vyhnul tomu nešťastníkovi předemnou, co hned za zatáčkou zabrzdil).

Ale - pro úplnost - to už je v 99% případů všechno řešení vyeskalovaných chybových situací, které vznikly tím, že nebyla správně zvolena rychlost vjezdu do zatáčky (+ vzdálenost od předchozího vozidla, rychlost vs. viditelnost "za roh" atp.)

2 0
možnosti

J66a40n 23Č26e63r27n90ý

18. 11. 2014 8:25

Hmmm asi dobrý, kdyz fakt dojde k pruseru. Snad to mlade "drave" jezdce neukoleba v pocitu, ze nemusi u jizdy pouzivat mozek. 8-o

1 0
možnosti
VF

No sice se najde hodně kritiků ale rozhodně to je krok kupředu. Jestli to dokáže zvýšit bezpečnost jízdy tak super. V autě jsem před pár lety vyzkoušel ESP a je to bomba. Auto chytne smyk a samo se srovná. To je super. V takové situaci se většinou jedná instinktivně tak je fajn že tlektronika to udělá správně za člověka.

Mám starší moto bez ABS a počítám s tím ale nejsem proti.

2 0
možnosti
JK

J95a41n 78K85r17p97e30c

18. 11. 2014 7:55

elektronika zatím mozek nahradit neumí.

4 1
možnosti
VN

zalezi jak to myslite. zda tak, ze kdyz nekdo jede bez mozku pres limit, na coz pak nestaci ani ABS, ani tento pomocnik, tak to samozrejme souhlasim. ale je mnoho situaci, kde mozek nestaci a tito pomocnici jej nahrazuji velice dobre.

1 0
možnosti
SP

Teť už je jen otázkou času,kdy z toho eu udělá povinost.Jezdím 20 let a nepocítil jsem potřebu nějakého asistentu,mám totiž v hlavě mozek a ne nas...o.Nejsem příznivce těchto věcí na motorkách.

3 2
možnosti
JM

Pokud máte v hlavě mozek, víte, že teď se nepíše teť.

0 0
možnosti
VN

a v podstate kdybych mel tuto elektroniku na motorce, tak bych byl usetren minimalne 2 nehod, kdy jedna byl ciste instinkt (vjelo mi auto do pruhu a ja zabrzdil a zatocil - bocni podklouznuti a letel sem po zemi) a druha bylo spatne odhadnuti zatacky a obava pustit brzdu a zatocit (poklopit), kdy samozrejme slo o urcitou nezkusenost, nicmene tato zkusenost lze ziskat pouze podobnou praxi, jinak jde opet spise o instinktivni jednani ('zamrznuti na brzde'), stalo se mi to po 11 letech jezdeni. cili opet tezko o 'zacatecnikovi', jen urcite situace nelze zazit/naucit dokud se nestanou a v ten moment je zminena elektronika urcite na miste a muze zachranit spoustu zivotu (ja mel jen vzdy stesti zatim).

6 0
možnosti
PZ

prave proto jsou motoskoly.... kde se vas snazi podobne blbych instinktu zbavit. bohuzel i v autech jsou podobne blbe instinkty u kazdeho druheho, tohle totiz plati i u aut... guma zjednodusene receno bud brzdi nebo zataci kdo ma blbej zlozvyk ze ne a dostane se do nejake mezni situace tak to zjisti prilis pozde.... a podle me tyhle asistenty vytvareji falesny pocit bezpeci pro ty kteri maji spatne navyky

1 0
možnosti
VN

je to urcite nejzajimavejsi pokrok v oblasti bezpecnosti jizdy na motocyklu, protoze tato oblast je mnohem komplexnejsi nez u aut a zrovna bocni podklouznuti predniho kola je fatalni a nejde nijak resit manualne. a vubec to neni o tom zda umim nebo neumim jezdit na motorce, nepredvidatelnym situacim se nevyhne nikdo.

3 0
možnosti
TB

"zrovna bocni podklouznuti predniho kola je fatalni a nejde nijak resit manualne" - tohle není úplně pravda, přední kolo mi v zatáčce uklouzlo 2x, poprvé jsem lehnul a po druhé (o necelý rok a 10.000km později) jsem to ustál. Já to připisuju právě zkušenostem. Vypadalo to nějak takhle: https://www.youtube.com/watch?v=FC95BySWciA

0 0
možnosti
Foto

Hm...takže víc začátečníků si začne myslet, že umí jezdit a kolem a kolem na nehodovosti se nic nezmění

1 2
možnosti
DJ

Buďte v klidu. Málo začátečníků začíná na takto drahých strojích. A určitě se nadá očekávat, že se tento systém nějak rychle masově rozšíří. V každém případě je to obrovský pokrok v bezpečnosti.

1 0
možnosti
  • Nejčtenější

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě

24. dubna 2024

Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...

KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části

25. dubna 2024

Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!