Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Fiatu a Volkswagenu hrozí žaloba kvůli údajům o spotřebě

Italská organizace na ochranu spotřebitelů Altroconsumo hodlá zažalovat automobilky Fiat a Volkswagen kvůli údajnému nadhodnocování palivové úspornosti jejich modelů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J80i71ř39í 46Š87e32j38n70o42h97a 4112983434183

Za lhaní o potebě by měli platit vichni.

0/0
2.10.2014 21:35

M35a35r60t88i41n 92F92r60a96n58t79i84š75e95k 7835810683225

a můžu se k žalobě přidat i když Fiat ani VW nemám?

0/0
27.9.2014 12:23

M98a13r94t14i80n 32F73r57a78n34t89i75š47e10k 7565290683365

a můžu se k žalobě přidat i když Fiat nemám?

0/0
27.9.2014 12:23

A66l69e44š 17P64e29l74c 5807653127554

Pokud uvažuju o koupi auta, tak spotřebu beru z www.spritmonitor.de . Jejich statistiky jsou tvořeny skutečnými motoristy s jejich skutečnou spotřebou.

+2/0
25.9.2014 9:06

J41i85ř60í 39D88v98o39ř22á31k 5538383248830

Škoda Oktávka , 1,6 nafta Greenline ,Výrobce 3,3 l /100 km.Test Svět motoru , číslo 8 ? 50 %dálnice 50 % silnice průměr 4,7 l / 100 km.Průměrná rychlost 77 km/h.

0/0
25.9.2014 19:15

J24a67n 70K31r20p79e38c 5566373564252

jak je videt, spotrebu resi nejvice majitele hjundeee a dieslu. prece tu slevu nechteli zadarmo a ted breci ze za ty penize vlastne zadnou slevu nedostali. jak vtipne...

0/−2
25.9.2014 8:32

A97n76t91o47n74í38n 10P66e70t11r47a47s 5391465584114

K vzteku to může být třeba pro zaměstnance účtující náhrady za provoz svého auta. Rozdíl mezi realně dosažitelnou a v TP udávanou spotřebou muže klidně v nákladech dělat i korunu na km..... Hlavně že výrobce přinese oběť na oltář CO2 boha.....

+2/0
25.9.2014 7:22

J26i17ř47í 82D38v54o60ř92á95k 5588533708850

No ono nejde o spotřebu , ale o emisní limity CO2.Stačí si přečíst EU reguloci 443/2009.Není to čtení pro zbabělce.

+1/0
24.9.2014 19:52
Foto

V73l98a14d39a 44V40a21n16e90k 9463916534708

Palubní počitače proměřují všechny;-) 0,2-0,5 l na 100km !! Hyundai i 30 1,6 benzin-Chorvatsko 140 km/hod na tempomatu +klima , na počítači 6,9l !  Skutečná  ,dle mobilní applikace  - 7,1 l .

+2/−1
24.9.2014 16:12

J52o81s75e29f 41N83o60v78a22k 5498882726868

A rozdíly v čase kdy vypnou tankovací pistole u různých benzínek v tom máte započítané? A teplotní roztažnost taky? Seknout se o dvě deci na 1000 km mi přijde jako docela prima rozptyl.

+3/0
24.9.2014 16:26
Foto

V53l26a98d51a 26V84a38n79e96k 9123436184938

Se vším počítám ;-) Tankoval jsem při cestě do Chorvatska vždy do plné,po "cvaknutí pistole " jsem docvrkal ještě +-4-5l,až byla vidět hladina a pokračoval v cestě. S roztažností benzinu je třeba počitat,a hned jet s "plnou" delší trasu,aby benzin nezačal vytékat ven ,jinak se tento způsob tankování nedoporučuje,ale pro měření skutečné spotřeby je nejpřesnější!

0/0
25.9.2014 6:09

T15o47m93á34š 69H55o39r66a 2129775268765

já spotřebu sleduji dlouhodobě, s novým vozem po ujetí cca. 32 tisíc km (cca. 34 tankování) je rozdíl mezi počítačem a tankováním menší než 0,1 litru.

0/0
8.11.2014 22:53

Z26d68e20n17ě61k 59J24a65n57á86k 5937163498290

Určitě je třeba změnit systém pro uvádění spotřeby aut. V každém servisu vám řeknou, že reálná spotřeba je vždy vyšší, než udávaná.  Udávaná by měla být garantovaná, při určité rychlosti a s prodávanými pneu auta a při provozu na silnici. Mám 2 roky Hyundai I20 kde se uvádí 6,5/4,3/5,1, tedy kombinovaná 5,1 l/100 km, Při pravidelných jízdách Praha - Litoměřice a rychlosti na dálnici do 120 km/hod. má vždy spotřebu 6,0-6,1 l a ukazatel ukazuje 5,7 l vždy o 0,4 l méně. V autorizovaném servisu mi ke spotřebě řekli, že jezdím opravdu úsporně, protože tato auta mají spotřebu i přes 7-8 l. Fixlování ukazatele spotřeby nekomentovali.

+2/−1
24.9.2014 15:51

J16a24n 90M54o79h42y21l46a 6782229839861

Zaprvé, každé oficiální měření musí být za jasně daných všech podmínek ovlivňujících spotřebu, což vaše (ani něčí jiná) cesta skutečně těžko splní, a platit to bude i v době lepších předpisů. Zadruhé, žádné dva motory nejsou úplně stejné a tudíž nemohou vykázat identickou spotřebu ani za stejných podmínek. Zatřetí, ukazatel spotřeby v autě nefixluje, jen prostě není přesným měřicím zařízením (ani nemůže být).

0/0
24.9.2014 17:13

T78o43m43á30š 50H48o82r74a 2109265288715

Já mám v KIA Ceed CRDi 1,6 94 kW udávanou kombinovanou 4,1 litru, zatím mám spotřebu 4,41 litru po 32 tisících km (včetně zajetí), přičemž město (Brno) tvoří cca 40% celkové vzdálenosti. Podle mě je to hlavně o stylu jízdy.

0/0
8.11.2014 22:55

M45a51r28t51i45n 28S53t86e83r49n 3492244744564

Spotreby udavane vyrobci se vetsinou dosahnout da, jenze pouze unylou jizdou kdy vetsinu cesty podtacite motor na vyssi rychlostni stupen pomalymi otackami, pomalu se rozjizdite a s dostatecnym predstihem brzdite (zejmena motorem). To, ze vam diky tomu za kratsi dobu odejde spojka pripadne setrvacnik je zase jina vec ;-D

Napriklad v Nemecku je nicmene pro automobilistu vyhodne, kdyz vyrobce udava spotrebu a emise nizsi nez jsou ve skutecnosti bezne, protoze pak majitel auta plati nizsi KFZ-Steuer ;-)

0/0
24.9.2014 15:44

L96u82k64á78š 89M97u32l73l79e80r 2327372452555

Ono je to relativní. Mám Seata Alteu 1,9TDi a když jedu v hustějším provozu okolo 80-90 km/h, tak palubní počítač ukazuje i 4,3l/100km ale když se na to šlápne a jede se ostřeji, je ta spotřeba třeba 5,3l.... takže je to relativní

0/−2
24.9.2014 15:41

M29a88r94t28i19n 37S23t68e10r59n 3672964124384

Taky jsem mel 1.9TDi a palubni pocitadlo se dalo dostat klidne i ke 25 l/km (zejmena pri rozjezdu na jednicku).

+1/0
24.9.2014 15:46

M93a28r54t93i50n 10S19t30e36r30n 3492714714474

Tedy 25 l/100 km samozrejme ;-D

+1/0
24.9.2014 15:47

L29u18k81á97š 63M18u30l59l29e56r 2467692682945

ano okamžitá spotřeba je při rozjezdech obrovská, ale měří se to snad podle průměrné, ne? ;-D;-D;-D

+1/0
24.9.2014 15:57
Foto

V77l39a39d35a 70V50a85n13e82k 9503156334658

Mohl se pochlubit,že z kopce má  1,7 l /100km ;-D

+1/0
24.9.2014 16:16

L97u62k74á78š 47M65u75l49l91e76r 2697432932185

Nebo když auto stojí v garáži tak má 0l/100km :D teda pokud nemá děravou nádrž ;-D;-D

+1/0
24.9.2014 16:20

J44i98ř97í 56S80c40h23w51a95c90h 8238104318606

z kopce při zařazené rychlosti a nesešlápnutém plynu (brzdění motorem) je u dnešních moderrních motorů spotřeba 0

0/0
24.9.2014 19:18

D25a35v40i91d 40P52š32t95r54o76s98s 9139929540854

a max kámošova 1.2 HTP při jedničce v omezovači je neměřitelné max displeje je 99l/100km a tady byly jen -- ;-D

0/0
24.9.2014 21:55

Z61b68y91n76ě42k 51B14í83l93ý 1347910511555

Spotřebitel který věří, že bude jezdit za udávané hodnoty musí být hloupý :)

+1/0
24.9.2014 15:38

J66i82n64d46ř44i24c34h 66M46i76t12t50e85r 6471540303573

V USA mají stejná auta úplně jinou spotřebu než v Evropě. Automobilky by se nedoplatily. Reálná spotřeba od udávané se u nás liší klidně dvojnásobně. A ty stop start systémy na autech co mají 400 koní, jsou legrační.

+5/0
24.9.2014 14:56

J76i47ř68í 65S43c31h31w32a87c19h 8218504468676

v USA se dost často pod stejným označením prodávají o dost pozměněná auta a metodika měření spotřeby je jiná.

Pokud má někdo reálnou spotřebu dvakrát vyšší než tu normovanou, tak jezdí jako hovado brzda-plyn, no prostě to neumí.....nebo má motor v naprosto dezolátním stavu.

0/0
24.9.2014 19:23

J47i11n75d39ř70i21c61h 68M78i30t28t25e91r 6881360563133

Právě o tu metodiku mi jde. Zdá se mi že to co se děje v EU je naprosto mimo realitu. Použití jiných pneumatik, přehuštění, jiný řidší olej, odpojení alternátoru, utěsnění všech spár , podtáčení motoru a podobné fígle a pak máte papírovou spotřebu 5 l. V reálu jezdíte za 7,5 l. Já to neřeším, mám BMW 650 i, starší typ r.2009 osmiválec, 4.8 l, spotřeba 12.2 l/100 km.Na spotřebu kašlu, jezdím tak, abych si to užil a neplatil moc pokut . Jezdí to jak čert a ta akcelerace je skvělá.

0/0
24.9.2014 20:59

R58o63m45a56n 54H82o89k32y61n43á23ř 8550141229258

Dokud budou standardní laboratorní testy, např. na trojku 2500 otáček po dobu deseti minut, pro výrobce je jednoduché nastavit vůz právě na tyto laboratorní podmínky. Udávaná spotřeba a s tím související emise CO2 nejsou jen marketingovým trikem, v řadě zemí na to máte navázanou výši pojistky, která pak dramaticky roste. Jenže v EU není vůle toto změnit, jako ve všem kolem, jde v první řadě o lobby. Průkazné byly například dlouhodobé testy AUTOCARu a podobných seriózních časopisů (ne, opravdu ne Svět Motorů nebo Autohit)

+1/0
24.9.2014 14:40

D98a18v64i49d 19P18e83š19e94k 3183671478460

Ja jezdim Hyundaiem i20 kolem 5,3l po okreskach, kdyz jsem auto pujcil matce, bylo na palubnim pocitaci 6,5l.

Je to o ridici, jeho stylu jizdy,silnici, provozu, kvalite benzinu/nafty atd. Motor nebo znacka auta uz nehraje roli. Kdo chce dostane se i pod udavane hodnoty, kdo jezdi jak prazak, nema problem jit i o 30% nad ne. 

Ale v kazdem pripade fandim testovani na silnicich v realnem prostredi a agenture, ktera chranizakazniky, ta nam tady chybi.

+3/−6
24.9.2014 14:27

R28o39m41a95n 41H15o61k86y10n21á92ř 8270851169188

Jak byste definoval "jezdí jak Pražák"? Asi velký mindrák z malinkého korejského auta :-(. Každopádně k Vašemu příspěvku... nemáte pravdu v tom, že kdo chce, dostane se pod udávané hodnoty... Renault Clio Combi 0,9 turbo, Yeti 1,2TSI apod. nejsou přece na to, aby s nimi jezdil jeden člověk bez nákladu 70km/h po okresce. Pod udávanou hodnotu se můžete dostat se silným dieslem nebo alespoň 2 litrovým atm benzinem.

+6/−1
24.9.2014 14:36

J77a48n 22M73a17t13o25u82š34e85k 6466937740534

"jezdí jak pražák" je k vidění každý pátek v Praze na D1 směr Morava, kdy jedou všichni "pražáci" domů za babičkou.

+5/0
24.9.2014 14:54

R50o48m85a44n 52H13o32k12y26n23á98ř 8590381979968

náplavy z náplavky ;-)

+1/−2
24.9.2014 15:11

D70a31v33i11d 74P41e56š94e93k 3393431128550

"jezdi jako prazak" se pouziva jako oznaceni lidi, kteri neustale zrychluji azpomaluji i kdyz by se dalo jet konstantni rychlosti.

Př. Mezi auty 1 a 2 vznikne mezera, ktera je o 10cm vetsi nez auto 3. Ridic 3. auta podrazuje, prilepi plyn na podlahu a musi se dostat do vznikle mezery, protoze to jedno predjete auto velmi prijemne pohladi ego onoho ridice.

Stejne tak je velmi prijemne jezdit 8 let v aute za pul milionu a prodavat ho potom za zbylou hodnotu (dotycni si mysli jak nejsou bohati). Potom mate lidi (jako ja), kteri jezdi v malem aute (to jsou ti podle vas zamindrakovani), kteri po 4 telech prodavaji auto s kupni hodnotou z ctvrt milionu a kupuji si auto nove (sice tam neni to pohlazeni ega, ze ridi drahou vec, ale sedaji co par let do novych aut a jejich naklady na dopravu jsou vyrazne nizssi). 

A abych vas trochu uklidnil, tak "jako prazak" jezdi lide ve dvou mestech v ČR. V Praze a Karvine, ale po zmene znacek uz karvinaky poznate teprve, kdyz jedou pred vami.

+3/0
24.9.2014 16:10

R16o19m94a20n 86H42o59k71y17n82á42ř 8130851749318

co mám zkušenosti, tak nejhůře jezdí Pardubičáci a Hradečáci

0/0
24.9.2014 16:47

R98o74m56a73n 27H85o63k64y22n91á98ř 8220921539908

a ještě teda k té zamindrákovanosti, jezdím ještě menší autem z r. 1991, nedávám to ale do souvislosti s tím, že mi předjede zlý Pražák ve velkém silném autě

0/0
24.9.2014 16:49

D15a18v11i75d 94P16e28š87e72k 3943471348620

k tomu Vam muzu jen rict jen to, ze o velikosti auta a zamindrakovanosti jste zacal vy, ja psal k tematu clanku, tedy spotrebe

To ze styl jizdy nekterych ridicu vyrazne zvysuje spotrebu je nepopiratelne a na velikosti auta a nakladu uz potom vubec nezalezi, protoze s jinym stylem jizdy by spotreba byla vyrazne mensi

Viz chlapek, ktery s fabii dojel k nejsevernejsi pumpe v Evrope a mel prumernou spotrebu kolem 3,5l (myslim)

0/0
24.9.2014 18:21

T48o89m97á88š 65O35č94e28n81á69š84e69k 2523541817270

Zrovna s Fiatem jezdím v dlouhodobém průměru za 5,3l/100km, což je o 0,3l méně, než je spotřeba udávaná výrobcem. Na druhou stranu, to co udávají automobilky u dnešním motorů je většinou opravdu zavádějící.

0/0
24.9.2014 13:40

H86o29n66z28a 25D76v34o12ř20á79k 1244805863835

No, tak to abyste nemusel Fiatu něco doplácet ;-);-D 

Já měl teda spotřebu u Fiata o cca 1l vyšší než bylo v papírech, ale jinak na Itala nedám dopustit.

0/0
24.9.2014 14:29

R77o78m60a10n 26H31o93k20y56n67á57ř 8720321489258

pšššt, nebo ty doplatky zavedou, nemůžete přece jezdit mimo normu a ještě se s tím chlubit, takhle ten socialismus nevybudujeme

0/0
24.9.2014 15:12

M15i51l61a45n 69T85r75i80b15u46č70e65k 5954777844210

Spotřeba je tak čistě individuální, že na ty údaje nejde brát zřetel. Beru údaj od výrobce, jako ideální stav, který nelze v provozu dosáhnout. Faktorů ovlivňující spotřebu je dost.

+4/0
24.9.2014 13:20

R24o41s97t90i15s19l52a37v 60H33r75á72č97e70k 6528540856850

Spotřeba závisí spíš na řidiči, než na autě, mám Focuse a dá se jet za 4 litry, ale taky za 7.

+5/0
24.9.2014 13:09

J14a37n 61F44r26o97l12í97k 6546620555654

Za 4 leda z Macochy dolů.;-D

0/−2
24.9.2014 14:11

V96á42c70l56a42v 40S33v57o20b95o98d33a 3841459190130

při 80-90km/h mimo město to ty 4+ bere

+1/0
24.9.2014 14:16

D81a44v93i25d 78P20š73t56r58o79s24s 9109879170634

já dal s focusem 1.6 TDCI 4.7l se zaplou klimou bez ní by se za 4,5l jet dalo (jel jsem sólo bez nákladu) bez problémů ty motory se jim celkem povedly i když zátah nic moc.

0/0
24.9.2014 22:02

P88e81t93r 36H43o11f51m37a22n30n 6389744185380

Na cisla se pri koupi vozu nedivam, mam proste predstavu, kolik tak muze brat auto s motorem daneho objemu, vykonu a pri konkretni hmotnosti auta. A rozdilu se tak akorat zasmeju. Smich me ale prejde v okamziku, kdy mi ucetni proplaci cestaky podle technicaku a nikoliv podle skutecne spotreby.

+2/−2
24.9.2014 12:55

L37i59b79o87r 98J25e20l68í39n85e85k 9678230965626

v tom případě uplatněte skutečné náklady, nemusíte se řídit techničákem.. ale musíte je prokázat

0/0
24.9.2014 16:11

L25u33b68o13š 41M20y50s89l19i75k11o40v17j81a94n 9508452648288

Auta by se měla testovat v při zatížení a průměrných gumách.

Stejné jsou zavádějící výsledky nárazových testů. Měly by se dělat na základních modelech a ne s plnou bezpečnostní výbavou. Tj. stejné jako prodávat varnou konvici základní model bez izolace na kabelu a dražší s izolací a chlubit se vysokou bezpečností výrobku.

+6/0
24.9.2014 12:38

M31i29c44h22a87l 90P52a30v52l17á49t 9743863544739

U tech crashtestu si kazdy muze precist, v jake konfiguraci byl vuz testovan.

+1/0
24.9.2014 12:43

J95i96ř68í 70K75o28c85u69r70e21k 6965844135868

A při testech najezdit tolik, aby během testu proběhla minimálně jedna regenerace DPF. A ne se tvářit, že regenerace DPF je servisní zásah a tudíž se při ní spálené palivo do norem (tudíž do inzerované spotřeby) nepočítá.

+2/0
24.9.2014 12:52







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.