Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kamiony v roce 2025: aerodynamické tahače, které nepotřebují řidiče

Mercedes se pochlubil konceptem Future Truck 2025. Designově nápaditý tahač včetně aerodynamicky optimalizovaného návěsu je prošpikován nejmodernější technikou. Řidič to ocení, posune si sedačku bokem a auto pojede samo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M58i90r68e71k 83T78u82r62e57č91e26k 4363722430182

A ted' o te Cervene Gargulce... ;-D ;-D

0/0
30.11.2014 8:41
Foto

J63a47k98u62b 93M67e65l16z27o66c98h 6125355695622

Tak nám to dneska vysvětloval jeden člověk v tom jejich "stánku" v Hannoveru a je to krapet jinak.

Systém funguje pouze na dálnicích a podobných komunikacích. Mimo ně musí řídit řidič.

Řidič už by neměl být jenom řidič, ale současné i dispečer, kterej ve volný chvíli pracuje jinak (plánuje další přepravy, apod.)

Tahač nebude předjíždět, protože za auto před sebou nevidí, když auto před nim zastaví, zastaví tahač taky, případně předá řízení řidiči. Auto se umí vyhnout překážce, která vyčnívá z vedlejšího pruhu, ale ne překážce ve svém pruhu.

Tahač umí udělat místo pro vozidla IZS

+1/0
1.10.2014 15:19

L91u80m42i43r 87N49o62v82a60k 8261893226528

přitom to může jet vlakem, kolik kamionů se vejde na jeden vlak s jedním strojvedoucím, kterej si porno na tabletu sjíždí už dnes? :)

+1/0
1.10.2014 13:12

M22a13r77e61k 29K27l91u38f47a 3148804334956

Co je to platné, že to je moderní, aerodynamické a i docela pěkné, když to stejně ten paňáca za volantem na těch jejich nezimních gumách na Velkém Beranově stejně zase rozhází přes tři pruhy a všichni budou za ním v koloně stát.  :-/

+1/0
30.9.2014 18:49

J96i10n15d77ř60i25c63h 55Š66k55o72p80e62k 4755301590585

ber to tak, že v kraťasech, tričku a pantoflích se mu nechce do sněhu pod kopcem nasazovat řetězy. To si radši počká na TV, aby mohl plkat, že silničáři zaspali:-)

0/0
30.9.2014 19:06

J98i20ř16í 49D25v15o23ř85á97k 5578173428730

Řídil jsi někdy náklaďák? Nebo jenom blbě kecáš ?

+2/0
30.9.2014 19:58

E87r14a94z82i68m 39G86o63l25d83s43t91e95i49n 6326945732545

Řidič kamionu v lakovkách;-D8-o A v kabině fotka rodiny namísto prasačin...

+3/0
30.9.2014 13:59

D21u74š71a83n 31P73e95š85e93k 3655619554110

Už to testovali na typicky českou dopravní situaci - předjede vás i.iot, hned před vámi hamtne na brzdu a na poslední chvíli před vámi odbočí doprava?

+3/0
30.9.2014 12:50

O76n56d19ř47e39j 16Č73a71p34k75a 6891681333514

Viděl jsem video od Volva, kde to zkoušeli na posledním sériovém modelu s plným návěsem... řidič si málem kousnul do volantu, jak rychle ten kamión stál :-)

0/0
30.9.2014 17:06

J34i41ř71í 31D89v58o34ř22á68k 5298763388330

Jasně , 40 tun zastavíš na pár metrech. Elektronika poruší přírodní zákony.

+1/0
30.9.2014 20:00

R98i46c65h89a76r30d 28K80r46á93l 4728747850353

Když tak čtu, k čemu všemu nebude potřeba (ve svém důsledku) lidský faktor, tak si říkám, že WALL-I zase nebyl tak úplně "mimo" film.

+3/0
30.9.2014 12:21

V24á14c10l10a58v 54S82v37o62b51o40d30a 3831799850970

Do té doby by měla být vybudována infrastruktura a systém by měl fungovat po celé Evropě. - a o co že ne :-)

+8/0
30.9.2014 11:54

M83i35c70h86a96l 42A10n76d53r12l43í74k 8131231893842

1) Jestli to bude stejný typ displeje jako se teď používá na telefonech a tabletech, tak to se v létě při sluníčku mají páni řidiči co těšit.

2) Jak se řeší předání řízení z autopilota zpět řidiči? Když řidič zrovna spí nebo nedává pozor, tak to bude někam sjíždět do odstavného pruhu? Nebo to pro jistotu zastaví a bude to blokovat dopravu?

Nějak mi stále chybí články o infrastruktuře, která bude zapotřebí aby byli autopiloti v autech použitelní i v praxi.

+2/0
30.9.2014 11:40

J94a84n 59P35a43v14l71i37c33a 1490900821613

Mercedes používá display místo klasických budíků už minimálně 10 let

+1/0
30.9.2014 14:01

J24i78ř86í 60D62v24o85ř76á12k 5988533268120

Nákladní ? Místo klasických budíků ?

+1/0
30.9.2014 19:57

M66i58c77h39a34l 29T76a36l16s92k94ý 7908228340108

Aha, takže řidiči budou jezdit v oblecích jo? A na návěs se to bude taky nakládat samo?

+2/0
30.9.2014 11:09

J36a81n 35P15r75i36b61y29l 5800595347367

Super. To znamená, že takový kamion už nebude z ničeho nic najíždět do levého pruhu těsně před projíždějící osobáky a následně nebude tři minuty předjíždět jiný kamion souvislou jízdou?

Nebo bude i tato funkce naprogramována do autopilota, aby to co nejrealističtěji připomínalo řízení průměrného kamioňáka?

+3/−7
30.9.2014 9:55

J38a32k80u98b 81L33o43s60m55a34n 6664909221536

Jste trapný!

+5/−4
30.9.2014 10:40

J37i94ř11í 59Š53v68a29g93r 3648760985266

Není! 

Ale já ty kamioňáky chápu. Prostě pospíchají. 

To, že přijedou o 5 vteřin dříve, určitě stojí za naštvání několika řidičů osobáků a blokování dopravy.

Právě kvůli nim byla vymyšlena značka ,,zákaz předjíždění pro kamiony''.

Ale abych nekřivdil, toto je specialita kamioňáků z Polska, Bulharska a Rumunska. Kdekoli po Evropě.

+6/−1
30.9.2014 10:58

J43a76k60u81b 51L76o15s47m26a12n 6794639711206

Tak schválně, já dnes budu jezdit v klidu, pomalu a schválně kolik závodníků v osobácích mě ohrozí (rychlou změnou pruhu těsně předemnou atd atd...) Jsou to řidiči osobáků kdo dělá nejvíce prasáren!!! Ale vás je víc, tak si to nepřiznáte:-)

+7/−2
30.9.2014 11:05

J22a51n 75P91r31i78b80y19l 5440485757537

Na rychlé změny pruhu těsně před někým jste specialisti vy. Pak následuje několikaminutový závod v souběžné jízdě dvou kamionů, který nakonec vyhraje ten, co jede o 1km/h rychleji, než ten druhý.

+1/−3
30.9.2014 12:56
Foto

K64a33r75e84l 62H61r14u27š55k44a 2441211568167

A úplně nejlepší je, když mezitím přijde kopec, ve kterém předjíždějící kamioňák zjistí, že je na předjíždění těžký, vzdá to a vrátí se zpátky do pravého pruhu...

0/0
30.9.2014 13:54

J19a70n 75P32r56i84b57y73l 5140565837517

Tak on by asi dokončit předjíždění, nebo ho dokonce vykonat rychleji zvládl, ale ten hlavní důvod proč předjíždí tak dlouho je spotřeba.

0/−1
30.9.2014 14:37

J35i33n33d22ř97i79c72h 16Š37k38o93p61e78k 4135781180585

to ale ostatní řidiče nezajímá. Pokud šetří, má se vléci pomalu bez předjíždění

0/0
30.9.2014 19:08
Foto

P18e33t29r 57P86r67o33c13h35á77z10k30a 3172476282204

Řekl bych že je to na obou stranách stejné.Jezdím s osobákem a dodávkou a vidím jak se chovají někteří řidiči osobáků i kamionů.Prostě všude najdete materiál který je na nic.U těch kamionů je to díky jejich velikosti a rychlosti víc vidět.

+1/0
30.9.2014 17:55

O58n14d29ř75e30j 21Č20a97p58k35a 6461641473924

Já to při všech těch zákazech tak trochu chápu, když pak jde třeba o to, jestli se stihne z Německa do Čech vrátit v pátek před půlnocí ještě před zákazem jízd, nebo místo víkendu s rodinou bude tvrdnout na parkovišti 10 kilometrů před čárou, tak se nedivím, že honí každou minutu...

+3/0
30.9.2014 11:33

J61a33n 78P69r34i47b35y42l 5110135747357

Taková jsou pravidla silničního provozu. Mění se jen velmi pomalu. Oni si to povolání vybrali sami a museli si takových pravidel být vědomi - byli z nich přezkoušeni, když si dělali řidičák. Naprosto nic je neospravedlňuje k tomu, aby na ně pak nadávali a úmyslně je porušovali.

+1/0
30.9.2014 12:53

J39a55n 68P80r59i38b72y53l 5400835687597

A vy jste evidentně kamioňák ;)

+1/0
30.9.2014 12:48

J53i87n57d98ř46i75c69h 74Š76k88o23p61e37k 4545241490495

má pravdu

+1/0
30.9.2014 19:07

M33a65r92t42i29n 17H44a71v28l79í76k 4830865647883

Nevidím žádnou změnu proti dnešku.

0/0
30.9.2014 9:45

D78a47v85i65d 87A81x54m52a14n38n 5592692806913

Jo tak to je typickej kamioňák... ;-D;-D;-D

+4/0
30.9.2014 9:29

Z46d75e45n97ě25k 44H28r35u86b93ý 5245788391416

Já myslím, že už taková auta mnozí mají, nebo si to alespoň myslí. Nedávno jsem po dlouhé době jel po dálnici autobusem, seděl jsem vpravo a když autobus předjížděl kamion, nestačil jsem se divit, co všechno ti řidiči za jízdy dělají. Řízení se věnoval tak jeden z deseti. Nohy na palubce, sledování TV/videa, psaní něčeho na mobil nebo tablet, atd.

+5/0
30.9.2014 8:08

M96i55l96a21n 39K74r72á65l 8443118631671

Kdyby jsi nebyl taková houska jezdil by jsi taky s kamionem a dělal tyto věci než jezdit smradlavým autobusem a šmíroval řidiče v práci;-D

+1/−5
30.9.2014 8:13

2772219872754

Tomuto říkáte práce?

0/−3
30.9.2014 9:39

V12l16a22d58i97m84í91r 49B87e52n80e32š 2502465614933

Čím se živíte vy?

0/0
30.9.2014 11:45

Z59d37e34n98ě28k 72D34u93f78e17k 2114724418

Souhlasím, je to vidět dnes a denně. Jsou vidět nohy ven z okýnka, četba novin a časopisů a pak se jeden diví, že řidič kamionu jede od jednoho svodidla k druhému až udělá hup a je v lepším případě na poli. Pak se diví jak divizna, že tam neudělali dálnici;-)

+1/0
30.9.2014 8:50

M79a42r63t67i19n 82Š36t13ě36p34á83n95e97k 3367463343831

Ja nevim. Ale kdyz sedim za volantem, jsem rad, ze se tam vejdu tak abych mohl slapat na pedaly. Abych dal nohy z okenka, musel bych byt hadi muz. ;-D

+2/0
30.9.2014 9:35

T22o63m78á22š 30V25e26s38e47l77ý 5175938850739

někde jsem četl, že takhle zkusili dát kameru nahoru tuším do obytňáku a natáčeli co kamioňáci za jízdy dělají. Čumění do bedny, hraní her ani honění je až tak nepřekvapilo, "vyhrál" jeden, co měl v kabině komplet bicí a hrál na ně ;-D

0/0
30.9.2014 12:42

J89i22ř41í 85D79v48o51ř18á81k 5938843758110

Rád bych viděl řidiče , který dokůže dát nohy na pulubovku , aniž by demontoval volant.

0/0
1.10.2014 5:29

S30t71a92n87i38s95l52a70v 76S87r28b25a 4625514468924

myslím, že s ohledem na neskutečnou zátěž, kterou kamiony představují, se svět bude ubírat spíše vývojem jiného typu dopravy-něco ve stylu pohyblívých pásů nebo kolejnic, které ty kamiony budou vozit na delší vzdálenosti a na krátkých si to už vystačí i s dnešní úrovní. představa, že jakoukoloi dálnici okamžitě zaplní kamiony je neudržitelná a neskutečně drahá.

0/−1
30.9.2014 8:08

J65a97n 65K58r27p88e20c 5346463344912

vy byste mel byt poradcem zmr. Humla SNB. s vami by to dotahl jeste dal.

+1/0
30.9.2014 8:22

T96o42m24á36š 14R47ó31t41h 2614466562449

gratuluji, právě jste vymyslel železnici

+12/0
30.9.2014 10:27

P11e97t45r 93O69n70d19r90á29č35e54k 6408568905

R^;-D

0/0
30.9.2014 11:13

J20a13k64u23b 74N97o27v70á16k 9452834904851

Podle mně to s těma řidičema nebude tak hrozný - ti budou potřeba stále. Někdo stejně musí být tomu počítači nadřazen, navíc počítač zatím nenacouve na rampu, nevyplní papíry, na základě telefonátu nezanese do navigace kam má jet atd ....

Já říkám, že řidič tam bude potřeba stále - jen už nebude tolik řídit, což by (v případě řádného odladění řídicího SW) mělo mít za důsledek zvýšení bezpečnosti. Počítač se neunaví a vidí daleko dále než řidič. Jen už to prostě bude méně rizikové povolání a méně náročné, takže řidiči budou mít o 20% nižší platy ....

+1/0
30.9.2014 7:45
Foto

J11a36k47u98b 71M33e45l29z12o82c87h 6225885515642

Jestli dokáže autonomní tahač to, co se píše, pak zacouvat k rampě zvládne taky, papíry může vyplnit počítač i za pomoci RFID technologie a nastavení navigace už dávno může udělat dispečer na dálku.

+4/0
30.9.2014 8:40

J30i86ř50í 94D10v58o16ř73á49k 5518423908310

Jestli.

0/0
30.9.2014 20:02

2352989272324

Toto jsou chabé argumenty pro nutnost řidiče!

0/0
30.9.2014 9:38

M63i34l34a10n 43K34r28á92l 8573298851661

Už vidím naše autodopravce jak řidiči oznámí že když se jede na autopilota tak se mu to nebude počítat do výplaty

+12/0
30.9.2014 7:25

M45a20r91e19k 15Z81a63h80r63a13d45i16l 6354889915971

To si fakt někdo myslí, že se takhle někdy budou kamioňáci oblíkat? ;-D ...

+4/0
30.9.2014 7:11

P83a93v85e21l 60Ž62e22r71n29í11č94e62k 9502602756392

mně se líbí hlavně ta představa o tom řidiči...:-) Přesně takhle si taky představuju tureckého kamoiňáka, jen bych dal na ten jeho tablet nějakou klasickou četbu, než listování mezi salátky...

0/0
30.9.2014 6:54







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.