Diskuze

Kamiony v roce 2025: aerodynamické tahače, které nepotřebují řidiče

Mercedes se pochlubil konceptem Future Truck 2025. Designově nápaditý tahač včetně aerodynamicky optimalizovaného návěsu je prošpikován nejmodernější technikou. Řidič to ocení, posune si sedačku bokem a auto pojede samo.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

A ted' o te Cervene Gargulce... ;-D ;-D

0 0
možnosti
Foto

Tak nám to dneska vysvětloval jeden člověk v tom jejich "stánku" v Hannoveru a je to krapet jinak.

Systém funguje pouze na dálnicích a podobných komunikacích. Mimo ně musí řídit řidič.

Řidič už by neměl být jenom řidič, ale současné i dispečer, kterej ve volný chvíli pracuje jinak (plánuje další přepravy, apod.)

Tahač nebude předjíždět, protože za auto před sebou nevidí, když auto před nim zastaví, zastaví tahač taky, případně předá řízení řidiči. Auto se umí vyhnout překážce, která vyčnívá z vedlejšího pruhu, ale ne překážce ve svém pruhu.

Tahač umí udělat místo pro vozidla IZS

1 0
možnosti

L38u49m30i20r 24N69o60v44a30k

1. 10. 2014 13:12

přitom to může jet vlakem, kolik kamionů se vejde na jeden vlak s jedním strojvedoucím, kterej si porno na tabletu sjíždí už dnes? :)

1 0
možnosti

M50a74r92e22k 21K93l18u24f70a

30. 9. 2014 18:49

Co je to platné, že to je moderní, aerodynamické a i docela pěkné, když to stejně ten paňáca za volantem na těch jejich nezimních gumách na Velkém Beranově stejně zase rozhází přes tři pruhy a všichni budou za ním v koloně stát.  :-/

1 0
možnosti

ber to tak, že v kraťasech, tričku a pantoflích se mu nechce do sněhu pod kopcem nasazovat řetězy. To si radši počká na TV, aby mohl plkat, že silničáři zaspali:-)

0 0
možnosti

Řidič kamionu v lakovkách;-D8-o A v kabině fotka rodiny namísto prasačin...

3 0
možnosti

Už to testovali na typicky českou dopravní situaci - předjede vás i.iot, hned před vámi hamtne na brzdu a na poslední chvíli před vámi odbočí doprava?

3 0
možnosti

Viděl jsem video od Volva, kde to zkoušeli na posledním sériovém modelu s plným návěsem... řidič si málem kousnul do volantu, jak rychle ten kamión stál :-)

0 0
možnosti

Když tak čtu, k čemu všemu nebude potřeba (ve svém důsledku) lidský faktor, tak si říkám, že WALL-I zase nebyl tak úplně "mimo" film.

3 0
možnosti

Do té doby by měla být vybudována infrastruktura a systém by měl fungovat po celé Evropě. - a o co že ne :-)

8 0
možnosti

1) Jestli to bude stejný typ displeje jako se teď používá na telefonech a tabletech, tak to se v létě při sluníčku mají páni řidiči co těšit.

2) Jak se řeší předání řízení z autopilota zpět řidiči? Když řidič zrovna spí nebo nedává pozor, tak to bude někam sjíždět do odstavného pruhu? Nebo to pro jistotu zastaví a bude to blokovat dopravu?

Nějak mi stále chybí články o infrastruktuře, která bude zapotřebí aby byli autopiloti v autech použitelní i v praxi.

2 0
možnosti

J45a66n 62P17a18v24l51i14c38a

30. 9. 2014 14:01

Mercedes používá display místo klasických budíků už minimálně 10 let

1 0
možnosti

Aha, takže řidiči budou jezdit v oblecích jo? A na návěs se to bude taky nakládat samo?

2 0
možnosti