Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kouzlo supersportu VW je v motoru, který se odváží postavit jen Italové

Volkswagen XL Sport je asi nejrychlejším dvousetkoňovým autem díky nízké hmotnosti a skvělé aerodynamice. Ušetřit kilogramy pomohl i nejsilnější dvouválec na světě, právě ten je na celém autě nejzajímavější. Je to motor Ducati s desmodromickým rozvodem ventilů. To je geniálně vymyšlené, ale na provedení neobyčejně složité řešení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L46u21k34á79š 83J45a92k68e30š 7446782571947

tak jsem prošel fotky a ten pohled na interiér mě dostal úplně stejné kolečko s kterým pouštím světla i v mé Octavii :D Od sporťáku bych čekal i originálni design

0/0
23.10.2014 23:31

P37e82t74r 92B22a76u58e98r 9450525687269

Řekl bych, že to je jeden z VW podpisů, mají ho skutečně všude.

0/0
24.10.2014 13:43

J62a48r43o26s88l31a21v 35D90r52o17b45n52ý 6636258787527

recyklace článku cca před měsícem? nechce se mi to hledat

0/0
23.10.2014 17:47

S69v59a23t62o81p45l35u45k 29S87i56l92n34ý 4112676649638

Kdyby chtěl někdo vidět, jak to vypadá konstrukčně, tak tady je takový hezký nákres:

http://img.motorkari.cz/upload/images/cache/clanky/2013-06/25329/20130608140531-desmo_jpg_resize_1000x830__type_jpg_.jpg

+1/0
23.10.2014 17:39

S96v58a52t40o23p67l31u13k 83S75i38l50n57ý 4612796569748

A nešlo by ty ventily prostě nasadit na takovou malou klikovou hřídel stejně jako písty? Podle mě by to bylo jednodušší řešen než dvojitá vačka.

0/0
23.10.2014 16:48

V91á54c62l79a12v 17R79o69s43e63n42b66e51r48g 6799877422277

Zdvih ventilu nemůže mít sinusový průběh, to by byl uzavřený jen v horní úvrati.

+1/0
23.10.2014 17:06

S29v98a39t46o55p40l78u61k 59S16i77l39n94ý 4232766369748

"Spalovací prostor tak má extrémně podčtvercovou konstrukci"

Co to proboha je? 8-o

+1/0
23.10.2014 16:43

J20a10n 50K93r50p71e70c 5796133884452

ctvercovy motor je ten ktery ma stejny zdvih pistu jako vrtani valce (prumer valce). podctvercovy motor (vysokootackove, zjm. motorky, nektere vicevalcove benzinaky) ma vetsi vrtani nez zdvih a nadctvercovy (nizkootackove zjm. diesely) maji vetsi zdvih nez vrtani. podctvercove motory se zpravidla vyznacuji mensim krouticim momentem, mensim kompresnim pomerem, vysokymi otackami a vysokym pomerem koni na litr. nadctvercove motory jsou na tom presne obracene. ctvercove jsou tak nejak uprostred. vim ze je pouzivalo u nekterych benzinovych 6ti valcu BMW, ale urcite se najdou i jinde.

+8/−1
23.10.2014 16:54

S41v36a57t62o25p43l59u56k 44S55i98l32n10ý 4502566729908

Velké díky za vysvětlení. Ani nevíte, jak jste mi tím mnohé objasnil, co mi dodnes bylo nejasné (mimo jiné závislost krouťáku na zdvihu, čili vlastně délce kliky) :-)

0/0
23.10.2014 17:03

J68a29n 89K25r72p69e87c 5906333774362

tak on je to vlastne stary dobry princip pakoveho mechanismu. vetsi paka, vetsi sila.

+1/−1
23.10.2014 17:06

P67e66t52r 50U43r29a33m 1572250243607

ale prd, paka (klika) je naopak mensi, akorat na ni pusobi vetsi sila (umerna druhe mocnine vrtani). Pri stejnem tlaku a by byl kroutici moment teoreticky stejny. Jenze vetsi vrtani umoznuje vyssi otacky, snizuje setrvacne sily a ztraty proudeni kanaly, protoze ventily jsou vetsi. To je typicke pro zavodni motor, ktery vykon honi vysokymi otackami, ale maximalni vykon je k dispozici pouze v uzkem pasmu. Motor ma velkou spotrebu, ale to u takoveho auta nikoho nezajima a nizka hmotnost a maly odpor vzduchu to bude u tohohle auta kompenzovat. Jenze supersport VW si moc lidi nekoupi, to by museli prodavat pod znackou Bugatti nebo Ducati.

0/0
23.10.2014 22:17

J62a29n 90K29r21p76e49c 5536933974782

ale prd? mate 2 motory se stejnym vrtanim ale ruznym zdvihem. ktera klikova hridel ma vetsi zalomeni - vetsi paku, a vetsi kroutici moment ve vysledku? (pri zachovani obecne stejnych podminek obou motoru)

0/0
24.10.2014 8:24

P75a43v69e55l 26Z62a86j73í33č20e81k 8294760886550

nevi nahodou jak je to u formuli ktere meli kolem 18000 ot? jestli taky pouzivali na kazdy pohyb ventilu jednu vacku

0/0
23.10.2014 12:44

B80o66h31u33m25i75l 87M17á65c69a 5341532586203

Přečtěte si článek "Vysoká motorářská u Koeniggsegu..." v této rubrice.

0/0
23.10.2014 15:09

B50o78h83u38m88i89l 18M80á86c12a 5691692506903

Oprava překlepu plným odkazem.

http://auto.idnes.cz/koenigsegg-bude-mit-motor-bez-vacek-a-pruzin-pro-ovladani-ventilu-py8-/automoto.aspx?c=A120412_224543_automoto_vok

0/0
23.10.2014 15:11

J50a80n 10K23r40p64e95c 5816313694822

na rizeni ventilu vacky nepotrebujete, je spousta jinych zpusobu casovani ventilu, nicmene vackou je to jedine opravdu spolehlive reseni (a mozna taky jedine povolene regulemi FIA). takze je to klasicky DOHC . uzavirani ventilu v zavodnich motorech je pneumatickymi pruzinami. jinak F1 motory tocily i kolem 19,5 tis., ted je omezeno na 18 tis. koncepci motoru s pouzitim jedne vacky na kazdy ventil jsem jeste nikdy neslysel, ale to neznamena, ze v nejake krajne nepravdepodobne instalaci existuje.

0/0
23.10.2014 16:32

J13a86n 35K13r84p90e18c 5386633814402

spatne jsem vas pochopil. to s tim demo rozvodem je tak, ze ona vacka slouzi na otevirani i zavirani onoho ventilu smerem nahoru i dolu pres soustavu vahadel.

0/0
23.10.2014 17:03

J96a90n 87U97l46m 7100799286632

Jak je to řešený třeba u silničních motorek, které taky točí šílený otáčky?

0/0
23.10.2014 12:42

J54a35r96o66m84í69r 20K23r93á24l 4670579244549

U dvoutaktu žádný problém. :-)

0/0
23.10.2014 13:44

J84a13n 82K76r11p21e60c 5416853184192

zavodni pneumaticke pruziny, bezne motorky pruziny nebo desmo jak uvedeno v tomto clanku.

+1/0
23.10.2014 16:35

P82e18t35r 41B27a94u12e13r 9160385767889

Viděl jsem tu několik komnetářů, které směřovali k otázkám, kdo s takovým autem bude jezdit nebo k čemu vlastně je dvoumístný sporťák a k čemu to je, když konstrukčně zvládne jen skoro dokonalý povrch?

Abych nespamoval, napíšu to je jen jednou, jak to vidím já.

Když VW postavilo Veyrona, tak šlo o jediný cíl. Postavit vyjímečné auto, které bude mít výkon 1000 koní a bylo úplně jedno, kolik to bude stát, nikdo neřešil náklady. Šlo o splnění jasného cíle a šlo se přes mrtvoly.

Když ale automobilky dělají takováto auta, jde podle mě mimo jiné i o kontinuitu vývoje. Dnes to bude sporťák, který s největší pravděpodobností nespatří běh sériové výroby. Ale budou na tom stavět dál a díky poznání například z desma v XL Sportu budou schopní pracovat dál. A klidně se může stát, že za 5 nebo deset let s tím bude jezdit Golf deváté nebo jedenácté generace. Tyhle auta se nedělají proto, aby se zvýšil prodej a zisk koncernu.

Mimochodem k čemu je dvoumístné R8, Porsche, Z4 nebo i levnější varianty dvoumístných kupé jako TT, MX-5, Tigra, Brera, Scirocco, Smarty, menší varianty Cooperu apod. Většina z nich taky není stavěná na náš tankodrom a většina z nich pohodleně odveze taky jen dvě osoby a přece jen se kupují a lidé v nich jezdí.

Není jich tolik jako Oktávek, ale jsou..

0/0
23.10.2014 12:01

L68a27d25i80s94l43a49v 23M82i82k46a 1121949634324

Nemyslím si, že dvoumístný sporťák je k ničemu, je to prostě typ auta, ale u tohodle mi vadí ten motor, mít to 6-8 válec, tak se mi to jen nelíbí, ale to je každého individuální věc co se mu líbí a co ne, ale takhle je to paskvil.

0/0
23.10.2014 13:04

P77e17t12r 22B48a88u56e12r 9600835807769

Možná paskvil, možná budoucnost. Nicméně zrovna EU tímhle směrem všechno tlačí. Minimální emise, minimální zatížení životního prostředí. Za vývoje motorů s nižšími emisemi se utratí miliardy ročně. A ta pomyslná hranice se blíží. Myslím tu hranici, kam až můžou s emisema zatlačit například dvoulitrový motory, pak se budou dál snižovat objemy motoru. Ale napsal jsem to hodně povrchně, tak problematika je samozřejmě složitější.

0/0
23.10.2014 13:15

J28i65ř53í 17S26c17h23w23a58c85h 8398654978466

jedná se o koncepci "minimalizace všeho"! 

V Caterhamu motor V6/V8 nikdy nebude, přitom si v dynamice s většinou V6 i V8 vytře pozadí.

0/0
23.10.2014 15:14

9931364980717

Ptáte se, kde se s tím dá jezdit? Inu všude, kde můžete jezdit i se svou Fábií....+ třeba na závodní dráze a v levém pruhu na německé dálnici...

+2/0
23.10.2014 10:10

J33a46k62u72b 34F94e14i25f38a10r 7219259636959

Všude se zmiňuje jenom maximálka a výkon. Ale co další parametry? Zrychlení z 0 na 100, z 0 na 200?

+2/0
23.10.2014 10:08

P23a66v30e57l 38Z75a30j93í80č49e72k 8914760456240

me by spise zajimalo spomaleni pri te hmotnosti... muze to byt docela uzasna hodnota

+1/0
23.10.2014 12:45

P11e93t29r 13S88t60e44j23s55k41a58l 3139108784236

Narvat do sportaku diesel a nazvat to Sport a jeste Eco (asi nemel DPF ani SCR, mozna ani EGR) to je neuveritelna blbost posledniho zhruba desetileti.

0/−1
23.10.2014 9:54

J11i43ř31í 43S52c40h26w46a96c33h 8518394648226

a co je na tom k neuvěření? Zákazníků. co se chtějí svézt rychle a lacino jsou mraky, je jich mnohem víc než těch, co se chtějí svézt rychle a je jim jedno co to bude stát.

+1/0
23.10.2014 10:01

P98e41t27r 67S11t37e15j91s21k73a45l 3779538734256

Jasne, hlavne at to nic nestoji a jede to alespon 300kmh a ze jich bylo napriklad Fabia 1 RS, tedy ta jede 400kmh, nebo se to tak vodicovi jevi, kdyz auto za nim zacne vyrazne zaostavat, protoze v mraku dymu nic nevidi a dusi se.

+2/−2
23.10.2014 11:08

J79i71ř30í 25S67c48h38w70a43c91h 8828844578316

A proč by to ty "vodiče" v sazometech mělo nějak zajímat, vždyť ty co mají "sportovní" benzíny V8 4.0-6.0 to taky moc nezajímá, že ve městě smrdí násobně více než malá auta.

0/0
23.10.2014 16:13

L79a47d31i78s10l55a98v 40P44r97o51t17i19v31a 7566966734864

Výmysl bláznů. Kde s tím bude jezdit ? A nebo bude páchat trestné činy a někoho zabíjet ?

0/−10
23.10.2014 9:24

V51á30c27l60a31v 23K96u73t69n70a82r 7740277518573

pokud se vám to nelíbí, nikdo vás to nenutí kupovat - dál si zůstaňte u tříválcové fábie, popř kola nebo mastné tyče

+5/0
23.10.2014 9:39

M69i41c36h24a98e53l 27H26a48m36a 1312724592383

Vy jste ale protiva...rekl kdysi davno nekdo vasemu pra pra pra pra pra predkovi.

+2/0
23.10.2014 9:41

L17a23d46i28s95l42a36v 13P28r26o17t81i35v85a 7386576684794

Výmysl bláznů .  Kde s tím bude jezdit ? Není škoda té práce ?

0/−10
23.10.2014 9:22

J98a59n 49K88r30p82e73c 5436343144782

jinak k technickemu reseni. "hydrostely" jsou dle meho nazoru jedno z nejhorsich reseni vymezovani vule ventilu. neni bezudrzbove, je nepresne v pokrocilejsim veku a drahe na opravy. co se tyka samotneho rozvodu, existuje daleko lepsi technicke reseni a sice pneumaticke "pruziny" ktere se bezne v motosportu vyuzivaji. desmo je spise takove retro pro fanousky, a nepotrebuje zastavbu dalsiho zarizeni k tlakovani ventilu, coz je dobre pro motorku, ale u auta se takovy problem diky vetsimu prostoru a vaze zarizeni max. v jednotkach kilogramu nevyskytuje.

0/0
23.10.2014 8:40

J33a98n 49K47r45p62e56c 5466563304192

pokud auto i s ridicem nebude vazit do 350 kg, tak to bude velice bidny jizdni zazitek. motorkove motory jsou tak silne podctvercove prave proto, ze muzou mit mly kroutici moment kvuli nizke hmotnosti. permanentne bde v haji spojka, motor neustale pobezi na max - na coz neni uplne staveny, pokud tedy ma byt zivotnost delsi nez 10tis. km. bude eztremne drahy na provoz. to uz pak vyjde daleko lepe mazda rx8 se svym vanklem, nez toto. navic ta mazda je paradni i po vizualni strance i po letech. a buhvi proc jsou ty rx8 jako ojetiny extremne levne, a dobra polovina jich je nepojizdnych, ci v poslednim tazeni...

0/0
23.10.2014 8:12

J31i65ř23í 19S17c27h27w41a87c89h 8678504738986

bohužel životnost Wankelu je taková malá katastrofa....ani Mazda řadu problémů nebyla schopna vyřešit......to dnešní tak kritizované  turbomotory jsou oproti wankelům "nesmrtelné" držáky.

+1/0
23.10.2014 9:56

J87a27n 92K62r53p62e18c 5316343934272

jako ze motorkova 1,2 v aute bude mit lepsi vydrz, jo? drzte se kontextu. pokud se wankel spravne jezdi a udrzuje, neni s nim zasadnich problemu. pokud se vcas podchyti ono selhavani zpusobene opotrebovanymi brity, neni repase pro svou jednoduchost nijak zvlast nakladna a ve sve podstate neni takova udrzba vc. one repase nijakzvlast nakladnejsi nez u bezneho, remenem pohaneneho turbodieselu. ovsem pokud nekdo wankel jezdi bez radneho rezimu a az do smrti, tzn. dokud jde jeste nastartovat, pak se nemuze divit ze ma motor v haji.

0/0
23.10.2014 10:26

J66i43ř88í 32S80c20h22w58a88c38h 8838754208746

no právě: drž se kontextu, 

1. já o žádné motorkové 1.2 nemluvil!

2. Ohledně wankelu jsem ti jasně vysvětlil "proc jsou ty rx8 jako ojetiny extremne levne, a dobra polovina jich je nepojizdnych, ci v poslednim tazeni..." ;-)

0/0
23.10.2014 15:30

J56a25n 91K26r88p65e57c 5756473564442

ja vubec nechapu proc a z jake pozice semnou diskutujete. proc na me vubec reagujete, kdyz jste ocividne necetl ani clanek, ani muj prispevek. nejake amaterske filozofovani ohledne wankelu me taky nezajima, nebo opravdu mate pocit ze mi muzete o wanklech rict neco svetoborneho? muj prispevek se tykal odhadu koncepce XL ve vztahu k rotacnim motorum, jako priklad RX8 - coz jsou 2 zhruba stejnym zpusobem neotrele koncepce. co do toho placate nejake "dnesni turbomotory", nebo na me cilite plkem "životnost Wankelu je taková malá katastrofa" me timto opravdu neoslnite.

0/0
23.10.2014 16:07

J63i82ř12í 67S11c98h41w28a91c50h 8828374188166

???

hmm, tak holt jsi prostě jakýsi nechápavý....co nadělám. holt si budeš muset počkat na někoho, kdo tě oslní.... a vysvětlovat, proč jsem něco s něčím srovnal ti nebudu. Takže diskusi s tebou na tomto fóru, kde s tebou nesmí diskutovat jen tak leckdo, ukončuji. Howgh.

Bacha ať ti nepraskne žilka!

0/0
23.10.2014 16:29

P78e54t90r 84D70v14o51r81a87k 3961470257159

Ducati mě variabilní časování sacích i výfukových ventilů připravené v novém Testastretta DVT pro Multistradu na příští rok !

VDucati R^R^

0/0
23.10.2014 8:09

J44a37n 68N89o95v42á87k 6264374196903

Jsem zvědavý, jak dlouho bude trval zavedení těchto triků do masové produkce. Přece jen by se mi líbilo mít aut s kombinovanou spotřebou 2l/100 km. Neboli český ideál - dochorvatskaazpětnajednunádrž.

0/0
23.10.2014 7:38

L87i39b51o56r 27D34a73n86ě83k 4197191213

prvně jsem čet " do chorvatska na nudapláž" ;-D

0/0
23.10.2014 7:46

J65a90n 76U51l92m 7800949156292

a tam by asi o spotřebu nešlo ;-D

0/0
23.10.2014 12:49

J84i92ř95í 89S33c59h85w94a30c89h 8518444108966

tyto "triky" na snížení spotřeby jako "zmenšování počtu válců" či snaha o minimalizaci aerodynamického odporu se používají v masové výrobě už nějakých deset let.

Tady je to jen dovedeno do extrému.

0/0
23.10.2014 15:56

J40o61s93e64f 62Č32i59h41á94k 7351269120986

Škoda, že i karosérii neudělali italové :-)

+8/0
23.10.2014 4:45

V29á89c93l44a42v 14K71u12t45n55a66r 7930747868913

Jednoduchá pomoc - Alfa Romeo 4C :-)

http://www.mercedescla.org/forum/attachments/11266d1405406149-would-you-trade-your-cla45-alfa-romeo-4c-s1-l-alfa-romeo-4c-proposera-de-240-270-ch-284456.jpg

895kg, 240 koní, to přitom z prověřené 1,75 TBI, kterou nebudete muset kompletně servisovat každých 10 000km :-)

+3/0
23.10.2014 9:16

K62a29r66e75l 65V92o45r89e98l 4267411819697

Nádhera :-)

0/0
23.10.2014 0:05







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.