Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Autofotka týdne: Modrý uličník, zakladatel party dravých mrňousů

Renault 5 je jedním z nejslavnějších francouzských aut všech dob. Ve sbírce českého milovníka renaultů je parádní ostrá verze R5 Alpine, samozřejmě modrá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M67a93r26e12k 29J74a46n53e87č78k71a 1877166293631

Také jsem kdysi R5 vlastnil ve sportovní verzi GTE, r.v. 1987, též označované jako super5 s motorem 1,8 červené barvy. Bylo to malé, ale velmi výkonné auto (díky velmi nízké hmotnosti), natož pak tohle ve verzi Alpine. Akorát to mělo velmi tvrdý podvozek, takže v městě byla dosti cítit každá nerovnost na vozovce, protože to nemělo kapalinové tlumiče, ale plynové. Taky to mělo velmi nízký přední spojler (na krabičku cigaret). Ani jsem už nepočítal, kolikrát jsem ten spojler opravoval. Svezení bylo v tom ale úžasné. Snem bylo pak Clio Williams, ale pak přišla rodina a byl nutný jiný typ většího rodinného vozu, takže R5 šla z domu, protože to nebylo moc bezpečně auto (tenké plechy, umělohmotná výztuž předního nárazníku a jiné). Ale taky mělo až neskutečně drahé náhradní díly, oproti obyčejné verzi R5 typu campus apod. a po 200 000km na tom začalo vše odcházet jedno po druhém, takže velmi drahý koníček a na vrakáčích jsem byl jako doma :-)  Ale přesto rád na tohle auto vzpomínám, protože ty jízdní vlastnosti byli naprosto úžasné a na cestě to sedělo jako přibité.

+1/0
1.12.2014 9:58

P79a24v19e76l 44G61n65i14d25a 1295904304907

Jo jo. Byla bílá. A co jsme spolu zažili. Dodneška na ní vzpomínám. Poletucha jedna.:-)VR^

0/0
30.11.2014 23:07

P16a78v40e14l 72G81n41i58d46a 1835814584237

A taky zeleno-červené rejsové potahy měla. A střešní okno, kterým pršelo. A ventilátor, který vyskakoval, když se najelo na muldu. A taky přední sklo nám vyskočilo za jízdy z Pinduly v cca 90km/h, když nás dajaky Kurviňak, keremu to bylo pomale s golfem natlačil v pravotočive zatačce do krajnice, kde byla ďura jak na mamuta....V

0/0
30.11.2014 23:11

P55e50t14r 12M69i15c83h42a11l 2230214101502

:-)

0/0
30.11.2014 23:15

R97u51d73o35l80f 37P68e67t22ř83e15k 4884566571

Vlastnil jsem R5 TL, vyroben v roce 1976.Koupil jsem ho ojetého v roce 1983 za 65000 Kčs.Spolehlivé vozítko!

+1/0
30.11.2014 19:34

J96a64n 95J30e93ž56e62k 3441205457575

oběktu?

0/0
30.11.2014 13:26

J29a76n 94J77e89ž15e31k 3181155767185

sorry, to patřilo jinam...

0/0
30.11.2014 13:27

Z61d59e72n88ě32k 78H83a79n51z80l 1731646812294

R5 nádherné autoR^

+2/0
30.11.2014 12:16

P66e79t42r 10R17u57m83p59l80i24k 4839777349123

sice ne alpine, ale 5 jsem měl. Živý a usporný auto, ale třeba sundávat převodovku aby se mohl vyměnit klínák:-/

0/0
30.11.2014 10:59

P50e88t79r 36M24i57c50h34a22l 2590654801152

R5 je dneska už legenda. Na svou dobu dobré auto na svezení.

+3/0
30.11.2014 10:40

M73i22r70o13s56l46a23v 83Š52i78m16k57o 7775963472755

Dělala se i verze s turbomotorem vzadu s cca 200k. Vyznačovala se tím, že motor vydržel do 50 tis. km.

0/0
30.11.2014 9:55

D94a64v30i37d 94M10a24t65ě25j23ů 2575172177238

To byla myslim verze Williams s trilitrem ulozenym vzadu.

0/0
30.11.2014 16:08

L60u93k43a44s 23N55o33v76a70k 4929809323448

Tak to fakt nebyla.

R5 Turbo se delala ve dvou seriich. Motor 1.4 Turbo misto zadnich sedacek, rozsirena...(homologacni special pro zav.sk. B).

Prvni serie mela jeste hlinikovou karoserii, druha uz normal...

To co popisujete bylo Clio V6 a melo myslenkove navazat na onu R5 Turbo

0/0
1.12.2014 7:11

J40o11s39e76f81f 55M69u91s31i70l 7809895186950

Krásný tříšroubový kola.

0/0
30.11.2014 9:01
Foto

J56a55n 49D39o98č33e58k45a70l 1434326721695

To zase fotil nějakej jouda :-P.

0/0
30.11.2014 1:02

M14i12c82h96a92e63l 97K84o87n43e67č86n25ý 6842513799139

Taky tam postrádám celkovej pohled z boku, celkovou palubku, pracoviště řidiče a motor. Tyhle detaily co tam dali, jsou dobrý jako umělecký foto, ale zde je potřeba spíše dokumentační foto. Trochu víc od oběktu poodstoupit a dát oběktivu vyšší clonu, aby ostříl víc do prostoru. Ale dnes tam mají alespoň kontrastní pozadí, takže je vidět tvar auta. Jinak auto a článek dobrý

0/0
30.11.2014 13:09

J35a48n 66J98e83ž47e70k 3691325867725

oběktu? oběktivu?

+1/0
30.11.2014 13:28

P96e78t65r 17M76i52c86h93a38l 2170814151292

Třeba měl špatný objed. ;-D

+2/0
30.11.2014 18:24

M62i87c67h33a53e57l 52K54o20n32e76č32n88ý 6322433419599

To jsem ale blbec;-)

+1/0
30.11.2014 19:00

Z20d29e66n28ě28k 80M65o24r10á30v56e44k 5967978158843

Hezky rekonstruované, škoda těch nic neříkajících příliš detailních záběrů, ze kterých není vidět celek, obzvláště z interiéru, kde jsou hezká anatomická sedadla. A asi zrcátka nejsou originál, z výroby měly zrcátko jen u řidiče.

0/0
30.11.2014 0:21







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.