Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Komentář: Bruselští ekoteroristé ždímají automobilky

Evropský trh s auty už není světová superstar. Pro světové automobilky je to spíše otázka prestiže než výdělků. Ale možná to tu brzy „zabalí“. Tolik aut, aby se zaplatily obrovité vynucené náklady na vývoj, totiž starý kontinent nepojme. Z tlaku unie na snižování emisí musí někomu prasknout nervy

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J63i17ř66í 20Š57e38j79n58o12h51a 4262323514743

Brusel dusí všechny, kromě  byrokratů. 

Těm tento kocourkov naopak svědčí.

Samozřejmě jenom do doby, než všechno krachne.

0/0
16.10.2014 18:13

V16l93a57d32i17m87í86r 32B26u55l12d25r35a 5737575335787

Zmešení nádrže či zmenšení objemu nádobky ostřikovače. A jak uvádí článek v odkaze na Mercedes C, je jedno zda auta jsou stará rok či 20, jezdí v reálu za 8 - 9 litrů na sto.

Nevím jak kdo jezdí, ale je umění jezdit se starým autem ekonomicky, záleží na stylu jízdy a těžké noze. Např. včera jsem jel do Prahy (přes 100 km) s malým automatem, 1.4 16v, 98 koní,  klasický čtyřstupňový automat s měničem. Nic ekonomického. Přesto jsem v tempu 90 na silnici a 100-110 na dálnici udržel spotřebu na 10 let starém autě udržel na průměrné spotřebě 5,8 litru na sto. I s automatem se musí umět jezdit a využívat setrvačnost hydrauliky. Dnes jsem jel s o rok starší Octavií motorem 1.6 se 102 koňmi a klasickou převodovkou, téměř tutéž trasu a udržel jsem ji na 5,2 lit na sto.

Když jsem jezdil dvoutaktním Wartburgem tak jsem jezdil za 6,7 na sto, a v ne zrovna aerodynamickým Trabantu s karburátorem z roku 1971 (je původní) to jezdím za 6,5 na sto. Věřím že mít možnost zkusit nějakou tu super novinku tak ty 4 litry dle normy dám. Ve Fordu Mondeo z roku 2007 se 130 koňovým dieslem jsem to dal za 4,7 lit nafty, a to už je loď...

Takže mě by těch 41 litrů u Mercedesu C stačilo. Ale ostřikovače by mě štvali...

0/0
14.10.2014 21:26

J24i72ř73í 36Š79e54j66n18o38h17a 4962493884933

Rda: nevěřte  palubnímu počítači v koncernových vozech:-)

0/0
16.10.2014 18:14

P43e19t96r 74M45i68c67h83a96l 2230754841492

Je to stejně pitomost. Na dovolené jsem měl z půjčovny tříválcové Polo staré asi tři roky a chlemtalo to skoro 7 litrů naturalu. Moje dvoulitrová Kokta stará něco přes dva mi bere v průměru kolem pěti litrů nafty. V rámci ekologie jde spotřeba aut postupně nahoru. ... Na hlavu postavené.

0/0
13.10.2014 16:26

P64a54v22e53l 84S54t27a46v18j78a11n78í24k 6138655987581

Třeba neumíte jezdit s benzínovým motorem.

0/0
14.10.2014 13:24

J79i34ř76í 66S17c81h26w75a81c87h 8198564878756

na hlavu je postavené očekávání, že benzíňák bude žrát stejně nebo nedej bože ještě méně jako sazomet....

0/0
14.10.2014 13:30

P22a13v69e26l 53M82a94t52o64u43š75e95k 5100277728654

Chudinky automobilky! Dělají vlastně charitu! Kdyby bylo vše podle nich, spousta míst na světě by byla dávno neobyvatelná. Již dnes jsou města, a bohužel i mnohá horská střediska, zamořena smrady z aut. Samozřejmě, že i mezi ekology jsou blbci, stejně jako všude jinde, ale v zásadě mají pravdu. Problém je v tom, že většina lidí pravdu nechce slyšet. Lidé obecně neradi slyší o problémech, chtějí si užívat a nechtějí být takovými tématy zatěžováni. Je to pohodlné, ale také velmi hloupé a neodpovědné. Pokud je existence lidstva závislá na výrobě a prodeji aut, pak je to silně krátkozraké a svědčící o potěšilosti ekonomů. Každému uvažujícímu člověku musí být jasné, že počet aut se nedá zvyšovat do nekonečna a že už i současný stav je v některých oblastech neúnosný. Je pěkné, že automobilky chtějí vydělávat na prodeji aut, ale to, kdo bude odstraňovat důsledky jejich počínání, je absolutně nezajímá a tváří se, jako by žádné problémy (emise z paliv, hluk, prach, nehospodárný provoz) neexistovaly. A mnozí lidé jim ve své pohodlnosti fandí a jejich odpůrce raději nazývají ekoteroristy, než aby se zamysleli nad svým počínáním a své jízdy autem omezovali.

+1/−4
13.10.2014 12:06

M54i64c28h97a64l 95P59a72v96l46á39t 9373183714399

Ano, tohle je typicky ekoteroristicky vylev. V rozporu s realitou, v rozporu s daty, v rozporu s raciem. Diky za hezkou ilustraci k clanku!

+3/0
13.10.2014 12:24

B36o60h89d34a66n 20M42a48r54e74k 5835806217324

Už používání přívlastku terorismus v souvislosti s ekologií je oxymoron, ale co zní to dost úderně. Tak já si ještě pamatuju jak to smrdělo ve městech u silnic na začátku devadesátek. To se prostě nedá s dneškem srovnat a to jezdilo mnohem méně aut. A představ si, že za to vděčíme EU. Jediné co se musí stát, je změna metodiky měření spotřeby, aby odpovídala realitě, ale to je řešitelné.

0/−2
13.10.2014 18:16

M41i85c25h58a19l 31P64a91v69l77á57t 9173193524559

Nejde o oxymoron. Jde naopak o hezkou ilustraci toho, ze teror muze mit i jinou tvar nez sebevrazedne atentaty. Ostatne zelenym bezmozkum jde v prvni rade o vyvolavani strachu, takze ten vesely obrat je naprosto na miste.

Za to rozhodne nevdecime Evropskemu svazu.

Ono nejde o uvadenou spotrebu, jde jenom a pouze o uvadene hodnoty neskodneho plynu CO2. Od toho se vsechno odviji..

0/0
14.10.2014 13:41

V46á64c25l55a71v 46Z69e49l36i48n98k44a 2312780523892

Pan Pavlát to vystihl velmi dobře. Uvědmote si laskavě, že vše co člověk dělal od prvotního ovládnutí ohně mělo a má nějaké vlivy a následky na životní prostředí. Dost často můžete slyšet termín externality, který zahrnuje právě tyto všemožné doprovodné efekty. A pokud jde o automobilky, tak ty pouze reflektují poptávku. Chybu hledejte v lidech. Stačí se jen podívat, jak jsou zejména v Česku populární SUV, kdy si kdejaký jouda dodává na důležitosti tím, že se nám tu po Praze posunuje v dvouapůltunovém tanku s tříapůllitrovým motorem. Tohle je třeba řešit. Situaci, kdy si tupé masy začaly budovat své ego na tom, že se z domu až do práce vezou autem a o MHD pohrdlivě nazývají "socka". Zeleným jsem tohle už při různých diskusích říkal mnohokrát, ale zjevně se jim do převýchovy mas moc nechce. Mohli by totiž snadno vyfasovat nějakou po čuni.

+2/0
13.10.2014 13:29

R21a77d60e73k 15N53e21u59m62a17n71n 5682302568195

;-Dkdejaký Jouda si vydělá na tříapůllitrový motor - jen ty ne

0/−2
13.10.2014 22:19

V13á32c95l97a38v 29Z65e65l60i93n26k75a 2312690323302

Vážně jste tak naivní, že si myslíte, že na všechny ty X5 nebo X6 se poctivě vydělává? V tom počtu, co jsou hlavně tady v Praze k vidění? Dovolte abych se od srdce zasmál. To by naše ekonomika musela vypadat kapánek jinak. Zkuste se třeba podívat v čem jezdí hoši ze všech těch firem šikovně napojených na magistrát a další podobný xindl. Možná pochopíte. Dneska je bohužel stav takový, že když vidíte X6ku, tak si můžete v klidu říct zase nějaký odkláněč a tak na 90% se trefíte. A s X5 to bude podobné.

+2/0
13.10.2014 22:29

M70i90c34h66a94l 40P90a81v40l21á13t 9953193384969

To bych ponechal uz uplne stranou. Ja osobne znam dost lidi, o kterych by prumerny zavistivec jiste rad tvrdil, ze si na to ci ono nevydelali poctive. A lhal by!

0/0
14.10.2014 13:42

J79a16n 90M89a40t97o82u54š61e91k 6226947230204

no právě, každý jouda přepočítává svůj život akorát na peníze.

0/0
13.10.2014 22:49

R37e45n37é 91H84o50l97á38n32e51k 3187903141266

Vážený,  jak často a kam budu jezdit svým autem, to Vás ani v nejmenším nemusí zajímat.  Sebe si omezujte dle libosti, když Vás to tak baví.

0/−3
13.10.2014 13:34

J96a18n 61M69a50t65o28u94š25e78k 6426887710184

to kam si budete jezdit svým autem mi bude u pr..le ve chvíli kdy na jeden kg paliva nebudete potřebovat 10.000 litrů vzduchu.Co vím tak ten berete všem a nikomu za něj neplatíte. Chce to vytáhnout hlavu ze zadku a začít přemýšlet.

+1/−2
13.10.2014 16:51

T79o15m13á28š 94J67u29r82e67č67k27a 3533562819763

Ještě někdo si myslí, že se dělá ekologie pro blaho matky země a čistej vzuch?

0/0
13.10.2014 11:49

J67o47s32e16f 77M37i63k82i60n 5353714545194

Další problém podstatně zhoršující emise jsou nekvalitní silnice. Za to jsou odpovědné vlády. NIkdo nedá dotaci na opravu silnice, pouze na nové.

+2/0
13.10.2014 8:49

J49a22n 22N52o61v35á30k 6524464156723

Z těch lamentací mi vychází několik závěrů:

1) Vývoj je v automobilkách zoufale drahý a neefektivní.

2) Přímo v článku je video s autem, které má kombinovanou spotřebu 1l/100 km. Celý fór je ve snižování hmotnosti, aerodynamického a valivého odporu. Ale oni se nimrají v motorech, kde jakýkoli pokrok stojí strašné prachy, místo toho, aby udělali místo 500 kg kastle 50 kg kastli z uhlíkových vláken ála BMW i3.

Pokud má někdo chuť vřele doporučuju skvělou přednášku a snižování spotřeby paliv v dopravě: https://www.youtube.com/watch?v=RjcWx7U1sjQ

0/−6
12.10.2014 22:57

V18á57c77l34a92v 11Z33e21l70i23n47k20a 2932660653392

Opět krásná ukázka demagogie.

K bodu 1. Ano, ano týmy špičkových vědců, techniků a výpočtářů jsou hlupáci a čekají, až jim nějaký Novák poradí z Česka. Nad tím se lze leda tak blahosklonně pousmát.

K bodu 2. To úžasné auto je, podle toho co jsem měl možnost slyšet, spíš experimentální koncept, který je pouze dvoumístný a pokud se nepletu, tak navíc s posezením v tandemu. Opravdu velice praktické pro dopravu čehokoli. Nevím kolik rodin v ČR je tak bohatých, aby si mohlo dovolit kapotovanou motorku za odhadem milion. A stejně to neřeší problém normálních aut, která mají přepravovat rodinu. Až někdo udělá podobné vozítko, do kterého se vejdou dozadu tři dětské sedačky, k tomu 500-700 litrů bagáže do kufru a bude to stát podobně jako Golf nebo Oktávka, tak v tom začnu vidět budoucnost.

Dále k bodu dva. Snižování hmotnosti je do určité míry cesta s tím lze souhlasit a je to i plus pro bezpečnost, protože klesají setrvačné energie při nehodách. Ale prosil bych opět bez demagogie. Nejsem sice automobilář, ale pokud vím, tak hmotnost současných karoserií se díky narůstajícímu podílu vysokopevnostních ocelí a ocelí se zvýšenou pevností udává někde mezi 20-25% hmotnosti vozu. Vámi uvedených 500kg karoserie už je tedy slušný silniční tank a nikoli auto pro běžnou rodinu. A dále taktně mlčíte o tom, že kovové karoserie jsou samonosné, zatímco u karbonu se neobejdete bez podvozku nebo tomu alespoň donedávna tak bylo.

I to slavné BMWi8 se chlubí tím, že je založeno na spojení kompozitního modulu pro lidi a kovového modulu pro pohonné agregáty a nápravy. Nijak zvlášť to nesleduji, ale zatím jsem nezachytil, že by se někdo odvážil zavěsit nápravy, motor s převodovkou a diferák čistě do karbonu. A ani se nedivím. Prasknutí karbonového rámu na kole jsem naštěstí jen viděl, nikoliv sám zažil, ale přesto stačilo. Férové by tedy bylo porovnávat nezkreslenou hmotnost samonosné kovové karoserie s tím, co jí musí nahrazovat a ne pouze s tou "pryskyřníkovou" budkou pro lidi.

+6/0
13.10.2014 11:20

J51a51n 29N66o69v94á73k 6734284546143

K bodu 1: Blbečky z nich udělal jistý A.Lovins už před nějakými 14 lety. http://en.wikipedia.org/wiki/Hypercar

K bodu 2: Je to produkt malosériové výroby, žádný koncept. Z nějakého záhadného důvodu VW ukončil výrobu, i když měl spoustu objednávek.

Navíc já psal o i3 a nechápu ten blábol, kdy matláte dohromady podvozek a karosérii. BTW. tu má i3 samonosnou, nejsou to kompozitové pláty na kovovém skeletu. A má to lepší bezpečnostní parametry než ocel.

0/−3
13.10.2014 12:05

V11á94c56l55a25v 11Z27e42l68i79n84k57a 2662330483432

Nemám čas a nejsem ani placen za to, abych v internetových diskusích korigoval pitomosti, takže už jen letmo.

K bodu 1 snad jen tolik, že kdyby to bylo, jak píšete a bylo to tak skvělé a úžasné, tak se dneska s ničím jiným nejezdí. Ergo za pitomce se prozatím jeví spíše pan Lovins. Znovu opakuji, že se bavíme o autech pro rodinu a ne o trochu větších kapotovaných motorkách za nemalé peníze.

K bodu 2. Dobře tedy tak produkt malosériové výroby. Jenže auta pokud mají být dostupná široké veřejnosti, tak musí být vyráběna velkosériově. Jinak zůstávají luxusem pro vyvolené. A právě přechod na velkosériovou výrobu je spojen s investicí, které se VW zřejmě obával. A ne bezdůvodně. Masovému elektromobilismu totiž stále podráží nohy to základní – akumulátory. Měrná kapacita se totiž přes veškerou tu úpornou snahu zvyšuje jen pozvolna. Dohrabali jsme se na nějakých 0,2 kWh na kilogram hmotnosti nebo možná už mírně přes, ale pořád je to málo. Znám lidi, co se touto problematikou zabývají hodně dlouho - v řadě odvětví v technice by se to totiž zatraceně hodilo umět snadno a ve velkém skladovat elektřinu - a o to víc jsou skeptičtí k nějakému náhlému skokovému posunu vpřed. Jdeme proti přírodě a to jde vždy hodně ztuha.

Vždyť i to slavné BMWi3, kterým argumentujete, má pod kapotou nějakých 20kWh nebo tak nějak. Je to odhadem ekvivalent nějakých 6 nebo 7 litrů benzínu při běžné účinnosti zážehového motoru. Pro město OK ale jinak pro legraci. A to už raději nehovořme o tom, že startujete a je -15. Topení spolu s dalšími spotřebiči pak může srazit dojezd nějak k polovině uváděného.

+2/0
13.10.2014 14:44

V47á36c73l12a57v 93Z69e89l11i93n84k16a 2482620143602

A ještě k tomu BMWi3. Přímo v nějakém jejich letáku jsem četl něco jako "díky velmi lehké konstrukci z karbonu a hliníku se podařilo hmotnost této novinky dostat pod hranici 1200 kilogramů ....". V jiné propagaci se zase píše o základním hliníkovém rámu podvozku, který kromě 200kg baterek nese kompletní hnací soustavu s deformačními zónami a teprve na něm je umístěn prostorový rám z uhlíkových kompozitů. Nějak se mi to o té samonosné karoserii nezdá. Vzhledem k tomu, co občas dokáže karbon - jakkoli je to jinak v celé řadě vlastností úžasný materiál - když schytá nešikovnou pecku, se ani nedivím.

Ostatně čísla hovoří sama za sebe. Když odečteme o těch cca 1200kg řekněme takových 300kg na baterky a jejich uložení, tak nám pořád zbývá docela dost na to, aby to bylo nějak lehoučké, jak jste se tu rozplýval. A to tam narozdíl od běžných aut nemáme spalovací pohonný agregát s veškerým tím příslušenstvím okolo, což jsou hodně velké položky na hmotnosti. Upřímně, na takové vcelku malé auto s pidikufrem, kam bude nejspíš problém dostat většinu kočárků, je ta hmotnost spíše veliká. A pokud jde o cenu k milionu, tak to už je spíš k pláči. Jestli takto má vypadat pokrok, tak to ať radši není.

+1/0
13.10.2014 14:46

M74a55r29t20i75n 65V90o94k91o48u32n 9708713653706

vsimate si, ze predevsim v otazkach zivotniho prostredi, udrzitelneho rozvoje ci alespon zachovani lidske civilizace a podobnych otazkach maji lide tendenci volit ty reseni, ktere neznamenaji nejake zasadni nepohodli, idealne vubec zadne? ono je totiz mozne najit spousty argumentu pro i proti k nejakyk konkretnim otazkam, ale z nejakeho duvody bezny clovicek, tedy ten co cte blesk a sleduje novu, se vzdy prikloni k tem argumentum, ktere pro nej znamenaji pohodli. existuje na to cela psychologicka studie, ktere dopodrobna vysvetluje, proc to tak je. Nastesti ti lide, kteri vladnou EU, nastesti takto nepremysleji a zabyvaji se tim, jak to tu bude vypadat treba za 100 nebo 500 let, coz tady nikomu z vas zrejme ani neprislo na mysl, ze? proc taky, to uz tu prece nebudete, tak proc se starat! hlavne ze si muzete vozit zadek v aute ktere ma alespon 100kW, abyste do cile dojeli o 5s drive nez s uspornejsim modelem

0/0
12.10.2014 21:01

A98l45o56i40s 35M91a80ň12a52s 2102856649249

faktem je, že ekologie je celosvětový problém a dnes je čína největším ekologickým likvidátorem a jelikož ovzduší je celosvětové, tak je snaha EU o zelené zítřky dost kontraproduktivní. Fakt, že zaměření na některá odvětví je patrné až přespříliš a pak tady chybí celosvětová snaha a ochota. OSN je jen spolek k ničemu protože z jejich rezolucí apod si nikdo nic nedělá.

0/0
12.10.2014 21:46

P16a41v36e30l 26M80a96t91o76u29š32e70k 5690817168654

Podívejte se na mapu zemí podle ekologické stopy a zjistíte, že Čína v tom vašem "ekologickém likvidátorství" silně zaostává za Evropou, Severní Amerikou a Přední Asií! Jenže svádět všechny problémy světa na Čínu je dnes v módě a taky je to evropský a americký pokus o útěk před odpovědností, který lidé v této části světa baští.

0/0
13.10.2014 11:48

V55á47c29l38a38v 24Z16e12l15i72n34k82a 2742260673752

Sakra člověče nešťastná, máte alespoň tušení o čem píšete? Zelení věrozvěsti v Bruselu, že koukají 100 nebo 500 let dopředu. Nenechte se vysmát. S jejich odborným diletantismem ve většině technických otázek jako například zákaz žárovek, prosazování OZE, mrzačení motorů u aut a tuny dalších podobných výplodů ve všech možných i nemožných oblastech nebude třeba tenhle časový horizot řešit. Ekonomicky zhuntovaná EU bude už dávno kolonií Číny nebo nějaké jiné rozvíjející se země, která neudělala chybu s melouny ve vedení. A pokud jde o auta, tak 100kW už je možná trochu moc, ale to co se na základě výmyslů z Bruselu musí dělat s auty a jejich motory nyní je minimálně stejný extrém druhým směrem.

+3/0
12.10.2014 21:51

J35i79n84d16ř95i49c54h 84M73i17t68t37e17r 6641310973943

Mám BMW 650i , osmiválec, 5 l, 270 kW. Jezdí skvěle a na nějaké úspory kašlu. Žere 12 l/100 km , ale ta akcelerace je parádní. A co bude za 100 nebo 500 let je mi jedno. Věřím, že lidi jsou chytří a kreativní a pokud se vyčerpají zdroje, najdou si jiné. Spotřebování ropy povede k inovacím a bude to výzva. Už dnes jsou vidět elektromobily, palivové články a další technologie. Ale musí to přijít jako reakce na trh s energií a ne jako příkaz pomatenců z EU. Podívejte na ten průšvih s fotovoltaikou a ostatními OZE.

+2/−1
13.10.2014 10:31

V86l53a48s45t84i77m27i29l 27T21e17n71c19e11r 4120640937890

Zkusím ještě někde v bazaru koupit nenažraný osmiválec navzdory sterilni EU. Zanedlouho budou v prodeji pouze šlapací autíčka, nebo high level - elektrovehikly s dojezdem 150 Km.

0/0
12.10.2014 20:39

J55a36k79u48b 51K78o83s 3536502980434

Auta sice mají papírově nižší emise CO2, ale v reálném provozu už dlouho žerou furt stejně.

+2/0
12.10.2014 19:30

V77á64c69l60a76v 31Z79e31l40i89n94k17a 2882750313432

A co jste čekal? Už jsem to tu napsal, že aerodynamika a mechanika resp. její součást dynamika se nedají přečarovat tím, že nějaký humanitně vzdělaný technický analfabet rozhodl, že auto bude jezdit za tolik a tolik. Například takové standardní atmosférické 1.6 16V z období krátce po přelomu milénia mívaly v TP kombi spotřebu někde kolem 7l/100km. Když člověk nebyl magor, tak nebyl problém se do toho vejít a nebyla to rozhodně žádná šnečí jízda. Dnešní podobně výkoná auta mají v TP nějakých 5 až 5,5l/100km, ale pokud to budete chtít dosáhnout, tak budete v provozu za brzdu. Když pojedete normálně tak v klidu litřík až půldruhého přidejte.

+3/0
12.10.2014 22:02

M76i11l96a66n 35D52r69a41g51o68u16n 7156969656

evropská unie se nebezpečně blíží svému vzoru  RVHP,kam to došlo se ví,

+3/0
12.10.2014 16:34

M10i34r75e30k 83T42u51r11e57č33e79k 4833712580652

Ty úchylne pozadavky EU na snižování emisí se nedaji dodrzet. Brzy zbankrotujem a vetsina lidi nebude mit co jist - ale co, aspon budeme mit nizke emise...

+2/0
12.10.2014 16:20

V41l72a58d74i56m50í75r 48T11e75m52l22í10k 1285357621737

...bude se jíst jen zelí, to poroste vždy a všude, a to bude teprve emisí ....

0/0
13.10.2014 11:48

P26e43t33r 93D82v22o54r47a10k 3341100487429

Navrhuju zrušit katalyzátory. Auta pak budou produkovat menší množství CO2 a budou tak EKOLOGIČTĚJŠÍ ;-D;-D;-D

+1/0
12.10.2014 12:41

J54a68n 96M82a84t36o43u55š31e19k 6596577370294

Obávám se, že autor skočil na lep koncernové propagandě (v zemi původu měli k propagandě vždy blízko), kdy je schopen evidentně bez bližší znalostí celé problematiky publikovat takovýto komentář. Je evidentní, že koncernu se začíná nedařit respektive odmítá investovat směrem, kterým je nutné. Snaha o vytvoření největšího výrobce na světě holt něco stojí a peníze chybí ve vývoji. Příkladem může být zaspaný vývoj v oblasti elektromobilů, když před cca 4 lety když proběhla první vlna uvádění sériových elektromobilů ostatními výrobci, tak koncern nechal šířit obdobná prohlášení a komentáře, že se jedná o slepou uličku automobilového vývoje a jedinou správnou cestou je plyn. Dnes sledujeme v televizi reklamu na revoluční elektrický pohon VW a oslavujeme hybridy VW, ale to už většina seriózních výrobců, kteří na rozdíl od impéria investují do vývoje mají. Takže pokud chcete jezdit po silnici za das auto s dat TDI, ze kterého lítají brikety, které musíte dýchat pak chápu kritiku regulace emisí v Evropě.

+3/−10
12.10.2014 9:54

P18a89v39e10l 39K97u27č19e55r25a 9412465898469

To je sice hezký, ale plyn CO2 produkují všecny živočichové kteří dýchají vzduch.:-)

+2/0
12.10.2014 10:01

J29i19r49i 51C48e61e 5435971532138

Jasně, elektřina roste na stromech, stačí ji utrhnout.

A jaderný pro jistotu elektrárny zakážem, protože jim nerozumíme a bojíme se jich...

+9/0
12.10.2014 11:21

R45o50m35a40n 70H21o24r43n34í84k 2355382204941

Ale vždyť přece Černobyl a Fukušima, ne? ;-D

Je jim jedno, že u té první byly vypnuty bezpečnostní okruhy a reaktor byl provozován v zakázaném režimu, a že stařičká Fukušima byla postavena na nevhodném místě, kde došlo najednou ke dvěma přírodním katastrofám, přičemž obě zvlášť byly velice ničivé. To ovšem nejsou s to pochopit, tak radši budou kázat větrníky hyzdící krajinu a čínské solární panely taktéž hyzdící krajinu, avšak navíc postavené na úrodné půdě. Za toto bych trestal!

+3/0
12.10.2014 11:50

J98a19n 44M36a58t50o66u52š88e53k 6196127980194

nikde nepíšu, že roste elektřina na stromech, ale na elektromobilech ilustruji jak se chová koncern když mu ujíždí vlak a ani nikde nepíšu nic o zdrojích elektrické energie. Takže doporučuji se naučit číst a nechat vychladnout hlavu.

0/−4
12.10.2014 12:20

V15á88c66l74a91v 85Z96e92l56i90n78k83a 2142270133642

No, vy maximálně tak ilustrujete, jak uvažuje typický meloun, rozuměj zelený, pro kterého jsou přírodní a fyzikální zákony španělská vesnice a který proto naprosto nechápe ty "přízemní" výhrady "zkostnatělých" inženýrů.

VW se totiž bohužel dostává do nezáviděníhodné situace, kdy mu zelení fanatici usilovně podkopávájí jeho jeho v podstatě domácí půdu. Opravdu si myslíte, že splňovat ty výmysly bruselských zelených věrozvěstů nic nestojí? Opravdu si myslíte, že by jinak nějaký motorář dobrovolně páchal takovou zhůvěřilost jako je výroba turbem přefukovaných tříválcových bubladel, když každý elév toho oboru ví, že klesnout u čtyřtaktního motoru pod čtyři válce je spolehlivá cesta k hrubému chodu a nepříznivým charakteristikám? Dovolit si to lze, ale pouze u motocyklů anebo automobilů jako byl legendární Maluch, protože tam to kompenzuje nízká hmotnost. Pokud máte hýbat s půldruhou tunou, nemáte přitom pod kapotou tři litrové hrnce a má to být použitelné auto a nikoli jakási futuristická kapka, tak máte zaděláno na problém. A to vše jen proto, že podle jakýchsi tabulek to vychází lépe. Jenže ony tabulky jsou klasickým příkladem šedé teorie v kontrastu se zeleným stromem života, jak se říká.

A elektromobily a vše další? Dovolte abych se zasmál. Není to tak dlouho, co bylo spočteno, že ten slavný hybrid, kterým se tak oháněl jeho zelený maestro Bursík, je díky veškeré té elektrovýzbroji ve skutečnosti horší pro životní prostředí než auto s klasickým motorem. Elektropohon je věc co do charakteristik výborná, o tem žádná, ale problém je s uskladněním "paliva". Kapacita současných baterií je stále ještě tak půl až jeden řád pod tím, co by bylo potřeba. V důsledku toho Vás potom tak elektrovýzbroj přijde na tolik, že levnějším "tankováním" to za celou dobu životnosti nesrovnáte. Ono je to na první pohled lákavé si v noci nabrat kilowatthodinu za zlomek toho, co vyjde v benzínu, ale ty věci kolem. Komerční sféra to má velmi dobře spočítané. To se nebojte.

+6/0
12.10.2014 14:00

J60a93n 79M39a56t48o51u97š70e93k 6616777960454

taky pohled, dovolím si připomenout, že součástí každého zadání nových emisních podmínek respektive nařízení se počítá jaký je finanční dopad na výrobce s ohledem na dostupné technologie, to není tak, že se někdo někde ráno probudí, podívá se z okna a řekne v roce 2020 budou emise CO2 95g/km. Za tím stojí poměrně dost práce a studií. A co se týká tvrzení, že ony požadavky na plnění emisí jsou jen nutné zlo si dovolím oponovat, že od doby kdy platí normy Euro zažil vývoj v oblasti automobilových motorů a celkové konstrukce takový rozvoj jako nikdy předtím.

0/−4
12.10.2014 14:16

M86i61r19e24k 34T28u94r68e63č27e18k 4123262860442

Ano, zazil jsem ten "Euro vyvoj", vsak take musim do mirneho kopce auto skoro tlacit! Mam nove auto, 1,6 l a pri mirnem kopci jedu tak tak, krokem na dvojku a ukazatel mi indikuje spotrebu 30 litru...

+3/0
12.10.2014 16:31

V78á66c62l35a85v 87Z57e18l28i78n58k49a 2242750303902

A o jakých motorech je řeč prosím? O kdysi tolik chválou opěvovaných "haťapkách", kde se pak někteří manažeři ve Škoda auto báli, aby jim někdo nerozbil hubu? Nebo o TSIčkách, pro které se mezi automobiláři vžil přepis "To Sem Idiot". A to ještě díky bohu, že je nedomrzačili úplně a ponechali čtyři válce. A v podobém duchu bychom mohli pokračovat.

Víte, právě od automobilářů jsem slyšel, že pokud tyhle "úsporné" motorizace jsou za moře, byť mírně faceliftované a pod jiným jménem, tak se deklarovaná spotřeba zpravidla nějakým záhadným způsobem zvýší na normální hodnoty. A víte proč? Protože při takovém rozdílu údajů v TP a skutečné spotřeby v reálném provozu by je nespokojení zákazníci u soudů roznesli na kopytech a při tamních odškodněních i ožebračili. To je sranda co? Jenže tohle si v novinách nepřečtete. Tohle se dozvíte například na konferenci, když se při veřením programu uvolní atmosféra.

0/0
12.10.2014 22:11

V44l24a59s55t91i32m93i12l 77T45e65n34c25e21r 4470460357200

No, mluvíte mi z duše. R^

0/0
12.10.2014 20:48

O35l25d94ř25i71c58h 97H13o11r94á54k 2684559531875

Nevím jestli jde jen o ekoteroristy. Ono totiž jinak zní, když se řekne:

- snížení emise CO2

- snížení spotřeby

Ono se totiž jedná o to samé, ale pouze to první zní správně ekopodvraťácky. To druhé zní jako normální požadavek a omezení závislosti na nebezpečných zemích jako jsou členové OPEC, muslimové, Rusko ... .

0/−2
12.10.2014 9:18

V96á27c66l11a37v 88Z85e43l67i32n18k52a 2912820133662

Nu, což o to. Normální požadavek to je, ale dynamika a aerodynamika jsou jaksi proti. Snižování spotřeby je trend, který trvá už od ropné krize v sedmdesátých letech. Jenže každý automobilář Vám řekne, že je to boj o každou desetinku litru, jenž se podaří ukrojit z reálné spotřeby, kterou Vy jakožto uživatel máte šanci při normálním provozování dosahovat. Požadavky bruselských ekomagorů jsou už zcela mimo rámec fyziky i techniky. Aby se jim vyhovělo, tak se auta mrzačí downsizingem motorů plus dalšími kravinami a papírové hodnoty spotřeby uváděné v TP se dostávají do říše pohádek. Aerodynamiku a fyziku nepřečarujete, to už jsme si řekli a s účinností tepelných oběhů, které využívají dnešní spalovací motory se také nedají dělat zázraky. Tam se jaksi staví proti materiálové inženýrství a další věci.

+6/0
12.10.2014 9:50

V21l13a88s64t94i75m49i98l 86T95e93n28c92e16r 4320750197800

Je radost sednout do plně naloženého služebního tříhrnku a solit to přes půl republiky po dálnici na školení. Zvracející smajlík by nebyl?

+1/0
12.10.2014 20:53

V37á24c29l79a34v 82Z46e38l60i56n49k50a 2542210273912

"H**no To Pojede"?

0/0
12.10.2014 22:14







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.