Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Autofotka týdne: Google auto je v plné síle, vyráží do provozu

Internetový gigant Google je pravděpodobně nejdál ve vývoji auta, které nebude potřebovat řidiče. Společnost uveřejnila finální vzhled vozidla, které teď vyráží na testování do provozu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P61e34t48r 40K58o89š27í61č39e63k 8251770715571

Hurá. Konečně budu moct jezdit vožralej.:-)

+4/0
8.1.2015 18:07

D52a53v15i84d 68B37o46u93c49h79a17l 8229570629

Na to už civilizace řešení našla, dokonce celou řadu. Namátkově třeba tohle (ale skutečně není zdaleka jediné): http://cs.wikipedia.org/wiki/Taxi

0/−2
13.1.2015 21:33

P80e96t53r 33K35o57š51í78č32e58k 8731380465701

Díky za odkaz. Ten si budu muset prostudovat. Nevěděl jsem, že mě někdo bude ochoten kdykoliv a kamkoliv vozit jen za cenu benzinu (plus nějaké ty halíře/koruny za úbytek gum, atd.), a bude vždy čekat připravenej 24 hodin denně před nemovitostí, ve které se budu právě nacházet :-)

+2/0
14.1.2015 1:05
Foto

R79i64c47h67a20r58d 58H64o23r93k90ý 1118764247

Bojím se - a asi je to rozumný - že stejně nebude smět bejt posádka na plech, že si to legislativa nějak pořeší. Už vidím dopravní nehodu, jak z jednoho auta vyleze parta nametenejch a z druhýho pár po násilném přerušení soulože. Všichni budou stát uprostřed silnice a civět překvapením. Nakonec na silnici zbydou střízliví jen cyklisté. ;-D

0/0
28.1.2015 14:49

M40i98r59o51s77l69a97v 58B66u70d54a 9452102107732

Takových mínusujících technomaniaků bez jediného rozumného argumentu, to jsem ještě neviděl8-o

Řízení ale hlavně silniční provoz je natolik komplikovaný a plný různých situací, že to počítačový mozeček této obludy prostě nezvládne. Počítač ještě neumí samostatně myslet a neporadí si s každou situací!!

+2/−1
5.1.2015 11:12

M82i35r93o97s10l32a68v 25B69u53d47a 9142322417392

...ale když se podívám, kdo tady sází ty mínusy. ani se nedivím. Věční kritici a odpůrci aut nebo trollové.

+1/−1
5.1.2015 11:23

R39o44b55i74n 64Ž90i59ž24k86a 2688114806156

Komplikovaný je možná tak pro vás. Většina provozu je už jednoduchá a předvídatelná daleko jednoduššími softwary, než tím, co je už teď v tom autě. Problémy se značením neexistují. To auto přesně ví, kam má jet, kam jede, jaká je tam dopravní situace a pokud a tu značku rozeznáte vy, rozezná ji i software. Nutnost se někde proplést, zacouvat - opět, už dnes parkující asistenti u nových aut umí zaparkovat sami a to třeba s přívěsem. Pokud to má situaci kolem auta zmapovanou v 360 stupních do posledního centimetru, vleze se i do míst, která by vás nikdy nenapadla.

Samozřejmě ještě bude třeba hodně testování, ale při troše znalosti silničního provozu a technologií absolutně není důvod předpokládat, že se to neprosadí.

Já chápu že máte řízení rád, alespoň okruhy vám zůstanou úplně stejně jako se ještě dneska zůstává Chuchelský hipodrom milovníkům jiné archaické přepravy:-)

+4/−1
5.1.2015 21:24

M79i95c64h22a57l 63P48a20v64l17á77t 9243183394439

Pekne jste predvedl, jaky je pohled nekritickeho fanouska techniky. Ono je hezke fandit vyvoji novych veci, ale prece nemuzete popirat realitu! :o)

(A kdyz jsme u toho, tak tohle je "auto" naprosto k nicemu, naprosto bez ohledu na to, zda ho ridi ridic nebo pocitac. Jiste, casem mozna bude opravdove auto.)

0/0
6.1.2015 12:46

R81o33b31i93n 36Ž34i41ž24k11a 2548354196906

Fanoušek techniky ano, nekritický rozhodně ne :-)  Před Google autem ještě je dlouhá cesta, ačkoliv je legislativně delší než technicky. Reagoval jsem hlavně na hloupý příspěvek, který jako chyby vyjmenovával věci, které jsou už dávno vyřešené a v některých případech dokonce nasazené a osvědčené v praxi.

+1/0
6.1.2015 17:45

R74o79b21i41n 30Ž87i20ž88k56a 2818904736776

A jinak že je to auto naprosto k ničemu? To jste zase vzal kde? A že to není "opravdové" auto? Možná podle nějaké vaší subjektivní definice, která, zcela upřímně řečeno, nezajímá vůbec nikoho :-)

+1/0
6.1.2015 18:04

D90a28v78i47d 96B50o82u30c80h15a44l 8789860789

Heterosexuály se základními znalostmi mechaniky a reálného života rozhodně ano, pane kolego. :-)

0/0
13.1.2015 21:31

D54a64v49i21d 13B38o38u29c89h37a66l 8819860519

Málokdy vidím člověka, který je tak málo schopen analyzovat děje kolem něj, jako jste právě předvedl vy.

Takže namátkově: klimatické podmínky, poškozené (nebo zcizené, zasněžené atd.) značení, strom spadlý do cesty, propadlá vozovka, zvíře na silnici, člověk na silnici, z jiného auta spadlý náklad, kámen spadlý ze svahu, někdo, kdo signalizuje, že o kus dál se něco stalo, jakýkoli rušící prvek (znáte ty srandisty s laserem?) náhlé náledí na mostě, které je schopno vzniknout tak rychle, že ještě nikdo nezareagoval, děti na nadjezdu, házející po autech kameny, prasklá pneumatika, špatně zavřená přední kapota, která se za jízdy otevře a zničí velkou část senzorů, upadlé kolo, auto, které vyjelo v protisměru ze svého pruhu, přeskočilo svodidla a jede do vás... a je mnoho dalších situací, které kupodivu lidský mozek ještě zvládne, ale elektronika rozhodně nikoli.

Jedinou šancí by byla kompletní, ale skutečně bezvýhradní konverze silniční dopravy na ucelený systém, kde všechny prvky komunikují a nikdo do toho nezasahuje. Pak už tam zůstanou jen ty stromy a balvany na cestě, puberťáci a teroristé.

Jenže to už můžeme jezdit vlakem. ;-) Mimochodem - hint pro vás - pročpak ještě právě ty vlaky, kde je řešení problému PODSTATNĚ jednodušší než u silniční dopravy, neřídí počítače, ale pořád je to o lidech? Schválně - přijdete na to?

0/0
13.1.2015 21:46

M32a91r76t49i13n 61S56e49d95l32á16č38e68k 1170549970164

Tak pokud to bude přesné tak, jako jejich mapy, tak to potěš koště.8-o

+1/0
5.1.2015 8:52

Z95d50e10n40ě43k 90W41e78r70n49h61a98r87t 6207395672958

Myslím, že si hodně počkáme. Technicky je to asi zvládnutelné, ale problém je právní. Za vozidlo a škody jím způsobené musí někdo nést odpovědnost, současné zákony jí dávají řidiči - jako právně odpovědné osobě, která může hradit škody nebo být trestně postižená. Koneckonců proto taky do toho musí namontovat řízení, jinak to nesmí do běžného provozu. 

... a než se změní zákony, které tohle vyřeší, to si tedy hodně počkáme...

+1/0
5.1.2015 8:48

M78a57r22e67k 39J83a26n 2973242534882

Úplně přesně. Legislativa v UE tak za 10 let v nejlepším případě./EK dělá předběžné studie/.V Česku možná okolo roku 20159.Příjemný den.R^

0/0
5.1.2015 9:51

M95i10c69h22a45l 38P60a85v45l50á91t 9573843174339

Dodejme, ze NASTESTI.

+1/0
5.1.2015 13:27

D90a17v87i96d 43B94o97u11c21h74a50l 8929380219

Nechápu, kde vidíte problém. Tady by odpovědnost docela klidně mohl nést ten, kdo s podobným krámem vyjel do provozu a uvěřil Googlu. Jen to nebude asi osob odpovědná, ale spíše osoba nezodpovědná...

Je zajímavé, kolik lidí skočilo na tohle nesmyslné PR Google a fakt věří, že tohle bude schopné jezdit po čtyřproudových silnicích a řešit situace, které tam nastávají, včetně všech nečekaných vnějších vlivů. To, že to pozabíjí pasažéry, co do toho sedli dobrovolně, bych ještě přijal, ale tolik nevinných obětí v normálních autech kolem, co zemřou v Google haváriích? :-)

0/0
13.1.2015 21:52

D26a24l45i75b87o89r 73M49a91t86y52á81š 1786806597388

Už se na to těším:

"Dobrý den, pane počítači. Ukažte mi řidičský průkaz a doklady od vozidla. Jaktože máte propadlou neaktuální verzi Windows? A těch virů! A nelegální software, no hrůza!"

"Pane příslušníku, popovídejte si v klidu s mým autem a správcem sítě firmy Google. Já jdu pěšky, nebo si stopnu nějaké normální auto."

+1/0
5.1.2015 8:41

M65a63r81t31i60n 34C89i36n56g54e11l 5115672104694

Windows?;-D;-D;-D

+1/0
5.1.2015 10:42

P87e66t56r 34H33l76o21u18š29e42k 9276673945201

jj a pak bude stačit jeden studeňák na bezpečnostním obvodu a Pán Bůh s námi :-P

+3/−1
4.1.2015 22:35

R89a23d28o29s60l46a84v 38K55l88a65u88d55a 5494408444712

Studeňák;-D   Tak předně ten systém je jištěnej a za další tohle není blikátko který sis doma zbastlil. U osazovacích automatů jsou studené spoje prakticky vyloučené, navíc probíhá několikanásobná kontrola....

+3/−2
5.1.2015 5:17

Z47d33e85n82ě93k 21W34e35r14n87h51a73r12t 6277175322408

To u serverů taky a stejně se každou chvíli reklamují. Zkrátka pokud je něco lidské dílo, může se to pokazit, tak to holt je....

+1/0
5.1.2015 8:49

M46i64l86a82n 47K48l32o12u37č10e44k 3660875658687

Myslím, že servery jištěny příliš nejsou, například že by při výpadku jednoho obvodu naběhl jiný apod. Ale i tak, pokud se to bude kazit méně často než když dělají lidé chyby, tak je to ok

+3/−1
5.1.2015 9:20

P87e96t54r 29H70l33o16u29š16e94k 9356413955861

to je strašný Rv

+1/−3
4.1.2015 22:32

P81e86t47r 81M32i18k93e79s 9848642850468

Tohle je jak designerske delirium tremens. Kam se na ne hrabe Borek stavitel nebo Roary, zavodni auto...

+1/−1
4.1.2015 22:26

V59í90ť83a 33N89o47v10á84k 1148233295611

Němci jsou taky hotový a taková S kláda s autopilotem je krásný auto..ne jako tahle 4 kolka.

0/0
4.1.2015 21:10

O12n69d22ř57e66j 75R52ů22ž89i15č50k27a 3571287162425

Podle mě to začne dřív než si myslíme, a to jako taxislužba v nějakém americkém městě.

+9/0
4.1.2015 19:59

M60i93r27o69s64l84a85v 55B38u32d70a 9452932957112

To možná ano, asi si to pořídí také pár firem ale tím to také skončí.

0/−6
4.1.2015 20:04

J77a73n 28S29e30d48l80á31k 9272887426334

Není žádný důvod proč by lidé měli mít počítače doma (Ken Olsen, 1977)

+20/−1
4.1.2015 20:35

L69u84d42v16í42k 28G93a52j53d28o12š91í46k 2835363114382

Ano. Pan Olsen ovšem vycházel z toho, co počítače v roce 1977 dokázaly. S tehdejšími schopnostmi počítačů měl jistě pravdu. Nepočítal ovšem s tím, že se schopnosti počítačů poněkud posunou.

Nějak mě nenapadá, co by tak asi auta mohla za 40 let dělat jiného než to co dělala těch víc jak 100 let doteď - vozit lidi nebo náklad. :-)

.

Osobně si myslím, že největší překážkou pro masové rozšíření takových aut je sám člověk. A tahle překážka se dost blbě likviduje. :-)

+1/−6
5.1.2015 2:17

J52a81k76u95b 19Š49a49f83a10n85d22a 7225237951511

A nesměřujeme už k tomu? Jde spíše o definici počítače. Mnohým stačí telefon + tablet.

0/0
5.1.2015 8:35

M75a52r61t85i52n 88C63i13n75g12e58l 5335542264374

Akurat, ze telefony (smartfony) a tablety su v podstate tiez pocitace, ze?:-)

+1/0
5.1.2015 10:48

J82a63k54u29b 87Š45a59f56a72n75d92a 7655587271171

Ano, jde o definici počítače. Počítač může být i v termostatu, v lednici...

0/0
5.1.2015 12:45

C39y41r14i15l 49P70a40v73e25l85k63a 4276732298165

Největší problém bude, jak naprogramovat reakce na nesprávné a netypické chování ostatních, na špatné nebo chybějící značení a podobně.

+2/0
4.1.2015 18:47

M89i25l38a83n 57K38l57o68u76č63e40k 3910155228767

A právě to může být největší výhoda, stroj narozdíl od člověka může sledovat všechna auta okolo a jejich pohyb, také na takové chování může reagovat rychleji. Druhá věc je, že pokud by takových aut přibývalo, tohoto lidského chování by ubývalo.

+6/−1
4.1.2015 18:55

M94i96r53o58s93l28a91v 49B20u87d22a 9322802137122

Ostatní auta asi problém nebudou. Mimochodem, okolní auta stačím sledovat celkem dobře sám. Problém budou silnice, značení, počasí a nečekané dopravní situace které se někdy řeší domluvou (posunky) řidičů. Dále bude problém manévrování na neznámých místech a spousta dalších situací.

0/−3
4.1.2015 19:38

J81a42n 81S53e69d12l50á29k 9422587116824

Pokud spolu budou auta komunikovat tak je to stejné jako posunky řidičů ne?

+6/−1
4.1.2015 19:49

M45i38r84o39s48l67a12v 19B67u29d29a 9702212717322

To tedy dost dlouho nebude. Nepřehánějte tu důvěru v elektroniku8-o Stejně to celé skončí po pár nehodách a žalobách.

0/−5
4.1.2015 19:55

J87a72n 69S25e34d86l72á60k 9582597326684

jste jako dělník v průmyslové revoluci.

+8/−1
4.1.2015 20:00

M16i92r56o34s25l45a27v 18B14u81d12a 9812832227112

Jsem realista, silniční provoz je natolik komplikovaný, že nejde vše předvídat. To není jako autopilot v letadle!

0/−6
4.1.2015 20:02

J92a23n 22S61e82d57l40á27k 9402697886844

jediné co nasilnici v tomhle směru překáží, je lidský faktor v okamžiku kdy ten zmizí bude tam bezpečno. Nástup bude pomalý, ale stane se, nejdříve to bude jezdit jako taxiky bez řidiče a časem si mladá generace zvykne radši při přesunu z místa namísto hrát něco na nintendu nebo dělat práci s noťasem řidičů bude ubývat a jakmile jich bude méně než lidí bez řidičáku (resp automatických vozítek) tak se začnou z normálních silnic vytlačovat až zmizí jen na povolené úseky či dráhy, zbytek ovládnou auta bez řidiče budou moci jezdit vyššími rychlostmi a zipovat s větší přesností že se s nimi člověk nebude moci srovnat.

+6/−1
4.1.2015 20:12

M58i57r65o34s80l87a44v 43B12u74d72a 9942552757542

Vy si vyberete vždy jen to, co se vám hodí...a to ještě ne zcela (posunky). Zbytek mého příspěvku komentovat nebudete? Asi ne, co, nevíte totiž jak.

0/0
5.1.2015 11:33

M24i83l90a67n 42K49l74o70u67č44e47k 3700855588617

Je to jen otázka času, prostě se vytvoří lepší sw a dříve či později bude reagovat lépe než vy. Nemyslete si že to dělají nějací hlupáci a akorát jim chyběla vaše rada, že je to na nic.

+10/−1
4.1.2015 20:12

M38i92r55o56s41l59a55v 26B77u10d94a 9772672907482

Kolik let už se používá například autopilot v letadlech? I přesto tam jsou dva piloti a ruční řízení!

0/0
5.1.2015 11:14

M48i66r36o81s85l13a56v 77B30u51d18a 9822932657462

Přesně, při každé nenadálé situaci to zůstane stát a hotovo. Vše nejde předvídat a naprogramovat. Navíc to zatím jezdilo jen v kalifornii tak mám obavy, co s tím verkem udělá počasí, například zasněžené silnice, výmoly plné vody atd. :-)

0/−3
4.1.2015 19:34

Ř50e73h56o52ř 22V43l11a10s29á22k 2634384741896

To celkem nevadí. S několika výjimkami typu sanitka je zastavení to nejlepší, co lze v problematické situaci udělat a co přitom řada řidičů z různých (často psychosociálních) důvodů nezvládne a zkouší nějak projet dál.

+2/−1
4.1.2015 19:45

M42i54r96o13s76l94a97v 13B58u75d74a 9352462767352

Já nemyslím jen sanitku. Najde se milión různých důvodů. Co já vím, popeláři, zametací vůz, sekání krajnice, práce na silnici a s ní spojené mnohdy špatné značení, problematické výjezdy odněkud atd.

Zůstane to stát a ani se to nehne, nebude to jak odřídit manuálně a to je špatné. Řídit to někde třeba smartphonem (pokud to půjde) mi připadá dost ujeté. Myslím, že jízda s tím bude dost velký vopruz pokud nepůjde o naprosto bezproblémovou a známou trasu!

Pokud řídíte, tak jistě víte, co vše se na silnici může přihodit.

0/−3
4.1.2015 19:53

T88o50m71á31š 21Š62t54r13i20g47n36e14r 9651367620731

To vsetko sa da naprogramovat. Pozrite si video - pracu na ceste uz zvladaju uz teraz. Tak isto auto nevbehne na zeleznicny prejazd ak nema istotu ze prejde. Alebo reaguje na ruku cyklistu ktory signalizuje odbocenie. A hromadu inych situacii.

Od coho myslite ze s tym najazdili milion km? Sleduju ako sa to auto sprava v roznych situaciach - casom sa vychytaju vsetky mozne a ostatne budu riesit generalne - zastavenim, spomalenim alebo naopak zrychlenim.

+3/−1
5.1.2015 0:26

M48i27r12o40s19l63a85v 89B88u51d52a 9702972767462

A kde to najezdilo milión kilometrů? Po kalifornii na krásných silnicích a za krásného počasí pod neustálým dohledem! Proberte se, člověče! Ani ten přejezd to neumí přejet, co potom složitější situace? Pusťte  to do Prahy navíc třeba když nasněží (není nutné) a uvidíte, jak daleko to dojede!

0/0
5.1.2015 11:21

M18i64r32o92s32l23a65v 52B78u78d98a 9922922387672

"To vsetko sa da naprogramovat"

Rozhodně nedá!

0/0
5.1.2015 11:34







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.