Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Autofotka týdne: Google auto je v plné síle, vyráží do provozu

Internetový gigant Google je pravděpodobně nejdál ve vývoji auta, které nebude potřebovat řidiče. Společnost uveřejnila finální vzhled vozidla, které teď vyráží na testování do provozu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P51e70t39r 74K84o73š13í31č66e23k 8821650425631

Hurá. Konečně budu moct jezdit vožralej.:-)

+4/0
8.1.2015 18:07

D97a13v35i20d 19B26o31u90c65h60a64l 8369500129

Na to už civilizace řešení našla, dokonce celou řadu. Namátkově třeba tohle (ale skutečně není zdaleka jediné): http://cs.wikipedia.org/wiki/Taxi

0/−2
13.1.2015 21:33

P89e60t80r 90K13o31š40í68č84e72k 8401420555251

Díky za odkaz. Ten si budu muset prostudovat. Nevěděl jsem, že mě někdo bude ochoten kdykoliv a kamkoliv vozit jen za cenu benzinu (plus nějaké ty halíře/koruny za úbytek gum, atd.), a bude vždy čekat připravenej 24 hodin denně před nemovitostí, ve které se budu právě nacházet :-)

+2/0
14.1.2015 1:05
Foto

R33i88c68h61a61r11d 47H59o65r63k75ý 1298504417

Bojím se - a asi je to rozumný - že stejně nebude smět bejt posádka na plech, že si to legislativa nějak pořeší. Už vidím dopravní nehodu, jak z jednoho auta vyleze parta nametenejch a z druhýho pár po násilném přerušení soulože. Všichni budou stát uprostřed silnice a civět překvapením. Nakonec na silnici zbydou střízliví jen cyklisté. ;-D

0/0
28.1.2015 14:49

M54i17r83o29s22l48a94v 26B21u91d15a 9612712947802

Takových mínusujících technomaniaků bez jediného rozumného argumentu, to jsem ještě neviděl8-o

Řízení ale hlavně silniční provoz je natolik komplikovaný a plný různých situací, že to počítačový mozeček této obludy prostě nezvládne. Počítač ještě neumí samostatně myslet a neporadí si s každou situací!!

+2/−1
5.1.2015 11:12

M93i50r33o52s90l57a19v 45B40u47d80a 9502382597422

...ale když se podívám, kdo tady sází ty mínusy. ani se nedivím. Věční kritici a odpůrci aut nebo trollové.

+1/−1
5.1.2015 11:23

R40o46b66i64n 49Ž44i41ž84k35a 2718954216496

Komplikovaný je možná tak pro vás. Většina provozu je už jednoduchá a předvídatelná daleko jednoduššími softwary, než tím, co je už teď v tom autě. Problémy se značením neexistují. To auto přesně ví, kam má jet, kam jede, jaká je tam dopravní situace a pokud a tu značku rozeznáte vy, rozezná ji i software. Nutnost se někde proplést, zacouvat - opět, už dnes parkující asistenti u nových aut umí zaparkovat sami a to třeba s přívěsem. Pokud to má situaci kolem auta zmapovanou v 360 stupních do posledního centimetru, vleze se i do míst, která by vás nikdy nenapadla.

Samozřejmě ještě bude třeba hodně testování, ale při troše znalosti silničního provozu a technologií absolutně není důvod předpokládat, že se to neprosadí.

Já chápu že máte řízení rád, alespoň okruhy vám zůstanou úplně stejně jako se ještě dneska zůstává Chuchelský hipodrom milovníkům jiné archaické přepravy:-)

+4/−1
5.1.2015 21:24

M72i44c50h18a42l 97P92a68v93l34á98t 9173123264359

Pekne jste predvedl, jaky je pohled nekritickeho fanouska techniky. Ono je hezke fandit vyvoji novych veci, ale prece nemuzete popirat realitu! :o)

(A kdyz jsme u toho, tak tohle je "auto" naprosto k nicemu, naprosto bez ohledu na to, zda ho ridi ridic nebo pocitac. Jiste, casem mozna bude opravdove auto.)

0/0
6.1.2015 12:46

R19o76b17i56n 44Ž70i63ž55k28a 2418574236396

Fanoušek techniky ano, nekritický rozhodně ne :-)  Před Google autem ještě je dlouhá cesta, ačkoliv je legislativně delší než technicky. Reagoval jsem hlavně na hloupý příspěvek, který jako chyby vyjmenovával věci, které jsou už dávno vyřešené a v některých případech dokonce nasazené a osvědčené v praxi.

+1/0
6.1.2015 17:45

R11o88b21i15n 32Ž47i48ž29k96a 2178154876506

A jinak že je to auto naprosto k ničemu? To jste zase vzal kde? A že to není "opravdové" auto? Možná podle nějaké vaší subjektivní definice, která, zcela upřímně řečeno, nezajímá vůbec nikoho :-)

+1/0
6.1.2015 18:04

D10a42v52i97d 70B24o44u33c81h18a45l 8869430429

Heterosexuály se základními znalostmi mechaniky a reálného života rozhodně ano, pane kolego. :-)

0/0
13.1.2015 21:31

D26a10v79i54d 85B79o61u20c80h94a97l 8289900209

Málokdy vidím člověka, který je tak málo schopen analyzovat děje kolem něj, jako jste právě předvedl vy.

Takže namátkově: klimatické podmínky, poškozené (nebo zcizené, zasněžené atd.) značení, strom spadlý do cesty, propadlá vozovka, zvíře na silnici, člověk na silnici, z jiného auta spadlý náklad, kámen spadlý ze svahu, někdo, kdo signalizuje, že o kus dál se něco stalo, jakýkoli rušící prvek (znáte ty srandisty s laserem?) náhlé náledí na mostě, které je schopno vzniknout tak rychle, že ještě nikdo nezareagoval, děti na nadjezdu, házející po autech kameny, prasklá pneumatika, špatně zavřená přední kapota, která se za jízdy otevře a zničí velkou část senzorů, upadlé kolo, auto, které vyjelo v protisměru ze svého pruhu, přeskočilo svodidla a jede do vás... a je mnoho dalších situací, které kupodivu lidský mozek ještě zvládne, ale elektronika rozhodně nikoli.

Jedinou šancí by byla kompletní, ale skutečně bezvýhradní konverze silniční dopravy na ucelený systém, kde všechny prvky komunikují a nikdo do toho nezasahuje. Pak už tam zůstanou jen ty stromy a balvany na cestě, puberťáci a teroristé.

Jenže to už můžeme jezdit vlakem. ;-) Mimochodem - hint pro vás - pročpak ještě právě ty vlaky, kde je řešení problému PODSTATNĚ jednodušší než u silniční dopravy, neřídí počítače, ale pořád je to o lidech? Schválně - přijdete na to?

0/0
13.1.2015 21:46

M12a70r38t86i59n 36S64e74d14l27á97č15e25k 1680859530864

Tak pokud to bude přesné tak, jako jejich mapy, tak to potěš koště.8-o

+1/0
5.1.2015 8:52

Z33d24e11n60ě85k 63W90e14r17n95h23a62r89t 6867885292468

Myslím, že si hodně počkáme. Technicky je to asi zvládnutelné, ale problém je právní. Za vozidlo a škody jím způsobené musí někdo nést odpovědnost, současné zákony jí dávají řidiči - jako právně odpovědné osobě, která může hradit škody nebo být trestně postižená. Koneckonců proto taky do toho musí namontovat řízení, jinak to nesmí do běžného provozu. 

... a než se změní zákony, které tohle vyřeší, to si tedy hodně počkáme...

+1/0
5.1.2015 8:48

M15a90r97e43k 25J15a55n 2653722244782

Úplně přesně. Legislativa v UE tak za 10 let v nejlepším případě./EK dělá předběžné studie/.V Česku možná okolo roku 20159.Příjemný den.R^

0/0
5.1.2015 9:51

M63i15c64h36a22l 73P13a86v87l69á76t 9103953444599

Dodejme, ze NASTESTI.

+1/0
5.1.2015 13:27

D67a18v13i45d 24B37o78u65c17h81a41l 8259670449

Nechápu, kde vidíte problém. Tady by odpovědnost docela klidně mohl nést ten, kdo s podobným krámem vyjel do provozu a uvěřil Googlu. Jen to nebude asi osob odpovědná, ale spíše osoba nezodpovědná...

Je zajímavé, kolik lidí skočilo na tohle nesmyslné PR Google a fakt věří, že tohle bude schopné jezdit po čtyřproudových silnicích a řešit situace, které tam nastávají, včetně všech nečekaných vnějších vlivů. To, že to pozabíjí pasažéry, co do toho sedli dobrovolně, bych ještě přijal, ale tolik nevinných obětí v normálních autech kolem, co zemřou v Google haváriích? :-)

0/0
13.1.2015 21:52

D38a63l21i72b58o27r 90M36a57t55y66á30š 1546716117418

Už se na to těším:

"Dobrý den, pane počítači. Ukažte mi řidičský průkaz a doklady od vozidla. Jaktože máte propadlou neaktuální verzi Windows? A těch virů! A nelegální software, no hrůza!"

"Pane příslušníku, popovídejte si v klidu s mým autem a správcem sítě firmy Google. Já jdu pěšky, nebo si stopnu nějaké normální auto."

+1/0
5.1.2015 8:41

M29a87r19t28i73n 91C70i45n87g56e54l 5725822514534

Windows?;-D;-D;-D

+1/0
5.1.2015 10:42

P15e23t88r 52H62l65o13u38š14e68k 9506183895961

jj a pak bude stačit jeden studeňák na bezpečnostním obvodu a Pán Bůh s námi :-P

+3/−1
4.1.2015 22:35

R44a77d72o66s64l81a53v 94K35l81a28u44d46a 5804878804132

Studeňák;-D   Tak předně ten systém je jištěnej a za další tohle není blikátko který sis doma zbastlil. U osazovacích automatů jsou studené spoje prakticky vyloučené, navíc probíhá několikanásobná kontrola....

+3/−2
5.1.2015 5:17

Z79d13e81n83ě78k 11W66e87r52n75h34a52r25t 6447865122948

To u serverů taky a stejně se každou chvíli reklamují. Zkrátka pokud je něco lidské dílo, může se to pokazit, tak to holt je....

+1/0
5.1.2015 8:49

M78i66l56a38n 14K77l85o49u40č44e57k 3370835838937

Myslím, že servery jištěny příliš nejsou, například že by při výpadku jednoho obvodu naběhl jiný apod. Ale i tak, pokud se to bude kazit méně často než když dělají lidé chyby, tak je to ok

+3/−1
5.1.2015 9:20

P67e86t61r 36H86l26o41u95š88e87k 9636243645521

to je strašný Rv

+1/−3
4.1.2015 22:32

P58e56t75r 29M11i93k85e85s 9338232550538

Tohle je jak designerske delirium tremens. Kam se na ne hrabe Borek stavitel nebo Roary, zavodni auto...

+1/−1
4.1.2015 22:26

V79í10ť24a 27N57o17v28á96k 1688413505291

Němci jsou taky hotový a taková S kláda s autopilotem je krásný auto..ne jako tahle 4 kolka.

0/0
4.1.2015 21:10

O24n42d51ř79e40j 95R17ů88ž97i85č25k78a 3141777372175

Podle mě to začne dřív než si myslíme, a to jako taxislužba v nějakém americkém městě.

+9/0
4.1.2015 19:59

M73i65r92o75s50l62a13v 84B52u18d86a 9482962177442

To možná ano, asi si to pořídí také pár firem ale tím to také skončí.

0/−6
4.1.2015 20:04

J40a58n 17S86e60d74l70á52k 9802437256564

Není žádný důvod proč by lidé měli mít počítače doma (Ken Olsen, 1977)

+20/−1
4.1.2015 20:35

L71u20d26v41í41k 38G23a28j41d33o75š62í30k 2655113264362

Ano. Pan Olsen ovšem vycházel z toho, co počítače v roce 1977 dokázaly. S tehdejšími schopnostmi počítačů měl jistě pravdu. Nepočítal ovšem s tím, že se schopnosti počítačů poněkud posunou.

Nějak mě nenapadá, co by tak asi auta mohla za 40 let dělat jiného než to co dělala těch víc jak 100 let doteď - vozit lidi nebo náklad. :-)

.

Osobně si myslím, že největší překážkou pro masové rozšíření takových aut je sám člověk. A tahle překážka se dost blbě likviduje. :-)

+1/−6
5.1.2015 2:17

J21a64k79u20b 47Š28a70f69a47n77d10a 7865157281151

A nesměřujeme už k tomu? Jde spíše o definici počítače. Mnohým stačí telefon + tablet.

0/0
5.1.2015 8:35

M96a80r69t69i94n 46C76i31n64g75e16l 5275402744634

Akurat, ze telefony (smartfony) a tablety su v podstate tiez pocitace, ze?:-)

+1/0
5.1.2015 10:48

J83a21k50u86b 78Š26a87f45a17n39d15a 7935227661531

Ano, jde o definici počítače. Počítač může být i v termostatu, v lednici...

0/0
5.1.2015 12:45

C80y63r32i88l 57P11a60v14e44l66k50a 4686432438255

Největší problém bude, jak naprogramovat reakce na nesprávné a netypické chování ostatních, na špatné nebo chybějící značení a podobně.

+2/0
4.1.2015 18:47

M63i94l62a29n 47K34l33o31u17č63e20k 3120525818597

A právě to může být největší výhoda, stroj narozdíl od člověka může sledovat všechna auta okolo a jejich pohyb, také na takové chování může reagovat rychleji. Druhá věc je, že pokud by takových aut přibývalo, tohoto lidského chování by ubývalo.

+6/−1
4.1.2015 18:55

M38i46r26o70s62l49a72v 58B21u40d93a 9632492357742

Ostatní auta asi problém nebudou. Mimochodem, okolní auta stačím sledovat celkem dobře sám. Problém budou silnice, značení, počasí a nečekané dopravní situace které se někdy řeší domluvou (posunky) řidičů. Dále bude problém manévrování na neznámých místech a spousta dalších situací.

0/−3
4.1.2015 19:38

J80a30n 93S47e94d71l78á58k 9702897606264

Pokud spolu budou auta komunikovat tak je to stejné jako posunky řidičů ne?

+6/−1
4.1.2015 19:49

M97i65r35o92s96l93a42v 23B67u18d14a 9952982917412

To tedy dost dlouho nebude. Nepřehánějte tu důvěru v elektroniku8-o Stejně to celé skončí po pár nehodách a žalobách.

0/−5
4.1.2015 19:55

J23a56n 87S22e91d36l53á24k 9832367716604

jste jako dělník v průmyslové revoluci.

+8/−1
4.1.2015 20:00

M64i90r50o53s91l14a78v 82B96u94d42a 9372372557382

Jsem realista, silniční provoz je natolik komplikovaný, že nejde vše předvídat. To není jako autopilot v letadle!

0/−6
4.1.2015 20:02

J80a48n 16S36e38d90l74á78k 9652387766144

jediné co nasilnici v tomhle směru překáží, je lidský faktor v okamžiku kdy ten zmizí bude tam bezpečno. Nástup bude pomalý, ale stane se, nejdříve to bude jezdit jako taxiky bez řidiče a časem si mladá generace zvykne radši při přesunu z místa namísto hrát něco na nintendu nebo dělat práci s noťasem řidičů bude ubývat a jakmile jich bude méně než lidí bez řidičáku (resp automatických vozítek) tak se začnou z normálních silnic vytlačovat až zmizí jen na povolené úseky či dráhy, zbytek ovládnou auta bez řidiče budou moci jezdit vyššími rychlostmi a zipovat s větší přesností že se s nimi člověk nebude moci srovnat.

+6/−1
4.1.2015 20:12

M37i84r72o98s49l81a19v 15B51u17d52a 9232542547102

Vy si vyberete vždy jen to, co se vám hodí...a to ještě ne zcela (posunky). Zbytek mého příspěvku komentovat nebudete? Asi ne, co, nevíte totiž jak.

0/0
5.1.2015 11:33

M37i43l72a90n 27K59l98o26u67č55e55k 3320535388617

Je to jen otázka času, prostě se vytvoří lepší sw a dříve či později bude reagovat lépe než vy. Nemyslete si že to dělají nějací hlupáci a akorát jim chyběla vaše rada, že je to na nic.

+10/−1
4.1.2015 20:12

M59i77r22o48s49l15a91v 67B56u63d38a 9152552707422

Kolik let už se používá například autopilot v letadlech? I přesto tam jsou dva piloti a ruční řízení!

0/0
5.1.2015 11:14

M64i29r84o76s30l34a64v 11B42u41d45a 9672232987332

Přesně, při každé nenadálé situaci to zůstane stát a hotovo. Vše nejde předvídat a naprogramovat. Navíc to zatím jezdilo jen v kalifornii tak mám obavy, co s tím verkem udělá počasí, například zasněžené silnice, výmoly plné vody atd. :-)

0/−3
4.1.2015 19:34

Ř23e62h59o28ř 62V24l61a94s75á87k 2884934671976

To celkem nevadí. S několika výjimkami typu sanitka je zastavení to nejlepší, co lze v problematické situaci udělat a co přitom řada řidičů z různých (často psychosociálních) důvodů nezvládne a zkouší nějak projet dál.

+2/−1
4.1.2015 19:45

M58i12r44o87s62l10a83v 89B88u19d75a 9822572867822

Já nemyslím jen sanitku. Najde se milión různých důvodů. Co já vím, popeláři, zametací vůz, sekání krajnice, práce na silnici a s ní spojené mnohdy špatné značení, problematické výjezdy odněkud atd.

Zůstane to stát a ani se to nehne, nebude to jak odřídit manuálně a to je špatné. Řídit to někde třeba smartphonem (pokud to půjde) mi připadá dost ujeté. Myslím, že jízda s tím bude dost velký vopruz pokud nepůjde o naprosto bezproblémovou a známou trasu!

Pokud řídíte, tak jistě víte, co vše se na silnici může přihodit.

0/−3
4.1.2015 19:53

T48o71m60á31š 88Š50t38r81i41g18n82e45r 9651707250341

To vsetko sa da naprogramovat. Pozrite si video - pracu na ceste uz zvladaju uz teraz. Tak isto auto nevbehne na zeleznicny prejazd ak nema istotu ze prejde. Alebo reaguje na ruku cyklistu ktory signalizuje odbocenie. A hromadu inych situacii.

Od coho myslite ze s tym najazdili milion km? Sleduju ako sa to auto sprava v roznych situaciach - casom sa vychytaju vsetky mozne a ostatne budu riesit generalne - zastavenim, spomalenim alebo naopak zrychlenim.

+3/−1
5.1.2015 0:26

M57i75r22o48s72l46a18v 20B64u44d60a 9612742387722

A kde to najezdilo milión kilometrů? Po kalifornii na krásných silnicích a za krásného počasí pod neustálým dohledem! Proberte se, člověče! Ani ten přejezd to neumí přejet, co potom složitější situace? Pusťte  to do Prahy navíc třeba když nasněží (není nutné) a uvidíte, jak daleko to dojede!

0/0
5.1.2015 11:21

M14i84r21o28s10l15a54v 94B47u37d23a 9922582797682

"To vsetko sa da naprogramovat"

Rozhodně nedá!

0/0
5.1.2015 11:34







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.