Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Test porsche do terénu: macan je supersport mezi SUV

Vysoké mohutné auto je dnes hit a vědí to i u Porsche. Jejich SUV rozhodně patří k tomu nejlepšímu, co je v této kategorii momentálně na trhu. Přebytek výkonu zabalený do mohutné karoserie předvádí velké divadlo. A zatáčkami umí letět jako opravdický supersport.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J67i85ř96í 15P73a12n19t22l57í75k 8243463504673

Místo toho tady plácat do větru - podíval bych se na youtube na nejake hodnoceni. Nevím, ale není tohle nějaká specialita východní Evropy ty úvahy o tom, že si takové auta kupují lidé s komplexem méněcennosti. 

Já nemám pocit v USA (12 let jsem tady), že by majitelé takových aut něčím podobným trpěli. Líbí se jim, mají na to, tak si to koupí. Řekl bych, že tyto úvahy vznikají v ČR a dál na východ. 

Možná vaše názory vychází z vědomí, že na to nemáte a také má na tom podíl nepřiznaná závist.....?

0/0
12.11.2014 1:52

M34i65r96e67k 65H80r85o26c98h 3329624700255

Hm, Porsche by se mělo držet toho co umí. Skvělé sportovní vozy jsou prostě dokonalé ale tohle je prostě prasopes. nepochybuju, že si to najde své fandy, ale jak už tady někdo psal, není to ani sporťák, ani tereňák. A když vidím SUV na nízkoprofilových gumách, tak se musím smát. Něco to totiž vypovídá o majiteli, který si jej koupí.

0/0
9.11.2014 16:25

L48i96b64o37r 45Š72a22j15a 2590850750641

Němci prostě auta umí! Mít ty prachy, neváhal bych!;-)

0/0
9.11.2014 10:57

J68a72r23o61m36í15r 31Ž10e56l63í28s53k54o 9325611314975

Pokud je to stejný šmejd a vrak jako Cayenne tak není o co stát. To je tak když se někdo sere do segmentu kde nemá co hledat.

0/−3
8.11.2014 10:56

M22a31r79t47i51n 81L66ž35i55č86a26ř 9545567612534

V čem je šmejd? Porsche se zabívám 29 let, sám jsem majitelem už 3 Porsche, tak mi řekněte v čem je Cayenne šrot

Jediný problém u 1 generace je u Turba nutný repas po 100 000 km a u verze S u některých modelů se stávalo přehřívání prostředních válců, což automobilka řešila v rámci záruky

+1/0
9.11.2014 10:06

J90a18n 78P14a30l56á36t 3195112448206

Se svejma 12 cm se do Blanky určitě vejdete.

0/0
8.11.2014 9:38

P26e95t17r 73V26i29n66t82r96l63í76k 3516464911

ais bych si takové auto nekoupil, kdo má rád velké vozy se mnou nemusí souhlasit, ale jsem zastáncem teréňáků, nebo osobáků, tyhle SUV jsou prostě od každého půlka ale od žádného celé ...

0/0
6.11.2014 19:15

A74l19e53š 47L95e54w68i47c72k95i 5915779701228

To moc velký výběr nemáš, Mercedes G, Toyota Landcruiser, Nissan Patrol, Mitsubishi Pajero...

0/0
7.11.2014 16:32

D28a17v10i32d 20J41i79n31d25r39a 6900184806394

Tak já nevim, ale pro mě by toto auto určitě nebylo, a to hned ze spousty důvodů. To že se to někomu líbí někomu ne, mě zrovna ne (prostě u porsche se nový model dělá tím, v CADu se vezme stávájící model a dá se funkce zaoblit). Vnitřek... když chci řídit loď měl bych být na moři, když mám komplex méně cennosti, mám asi toto. Nevím, ale prostě když vidím mohutnost volantu a páky převodovky, tam to ve mě evokuje pocit, če budu sahat na něco velkého, když sám nic velkého nemám??? No nic jen má taková úvaha. Jízdní vlastnosti... to bude to vážit přes 2 tuny, tak jízdní vlastnosti to nemá. Jízda rovně super, ale to zvládne i žigul (sice pomalu ale dá to) na polňačku to asi nikdy nepojede a do trochu terénu určitě nikdy.

K tomu pro mě asi nejzásadnější věc. Když všude říkáte SUV je bezpečné, je bezpečné to pro ty Naninky co ho dostanou od milence/přítele, pro těch pár nadšenců a pro zbytek osazenstva uvnitř, ale (fyzika) když 2 tuny roztlačíte na 200 (nebo i 300?) tak urzdit to bude trochu zážitek (to to auto asi zvládne) ale co když tam bude 80 letý pá ve fábii která je poloviční? Zde se v žádné možném případě nemůže hovořit o srážce osobního auta s SUV ale vždy SUV s osobním autem, protože poměr vah a rozměrů je markantní.

+2/−4
5.11.2014 6:52

L42u85k17á20š 24M37r78k20v43i43č90k89a 9716304515472

Doporučuji se svézt nějakým "sportovnějším" SUV. Jízdní vlastnosti a stabilita dokáže překvapit.

A k těm 2t - to má dnes skoro každé premiové kombi.

+4/0
5.11.2014 7:31

D36a52v32i73d 14J36i50n58d44r45a 6690644766734

Každé premierové kombi s hmotností 2 tuny je stejný sportovní vůz, jako toto porsche... Nenašel jsem jediné auto, které má váhu 2 tuny a má jízdní vlastnosti takové úrovně. To že tam nacpu 60 tisíc elektronických nesmyslů, co za mě řící, to tam nemusím sedět

0/−2
5.11.2014 13:50

J79a24n 77M38o90h65y59l90a 6622119139791

Bentley váží ještě víc a líný to rozhodně není ani v zatáčkách.;-D

0/0
5.11.2014 22:51

M22a76r97t87i40n 52L18ž48i69č54a85ř 9195227122834

Nesouhlasím, ano Porsche vždy navrhne prototyp, ten se následně na CNC vyřeže ze speciální "hlíny" co se používá na předlohy pro formy.

Potom se tento prototyp ručně opracovává, 3D naskenuje zpět a porovná

Takto je třeba několik fází

U složitějších věcí jako světla, či průduchy v předním spojleru existuje více modelů, které se porovnávají jak v PC tak 1:1 na modelu auta

0/0
5.11.2014 10:16

D72a77v43i73d 73J78i24n26d55r49a 6360694966604

Vy jste trochu nepochopil myšlenku. Bylo to psané s nadsázkou, je je smutné, že to vždycky vypadá skoro stejně jen trochu víc zaoblené. Vzhledem k tomu, že s konstrukčním programem pracuji denně, tak vidím trochu jinak ty inovace. Krom toho, těch metod jak se to dělá je spousta, to co zde popisujete je takový hybrid. Uvažte, že kdyby měli dělat celou předlohu vozu 1:1 z modelářské hlíny (clay) tak by to bylo těžké a ani by to pořádně nedrželo. Většinou je pod tím skelet, na to s dá vrstva, to se nahrubo opracuje, ručně dočistí, 3D ramenem naměří, dá se to do CAD programu, vytvoří se prototypy (např. 3D tisk) tak se testuje.... atd atd atd.... Stejně jako to dělá 95-99% všech podobných firem

0/−1
5.11.2014 13:53

M65a23r22t73i48n 54L63ž24i56č86a78ř 9845847362154

S Vaším popisem souhlasím a práce na modelech takto je, ale vzhledem k tomu že Porsche je můj koníček od 9 let a sám Porsche vlastním, tak vím jak u Porsche pracují

0/0
5.11.2014 13:56

M38a68r46t79i50n 78L59ž27i39č11a86ř 9485127282734

S Vaším popisem souhlasím a práce na modelech takto je, ale vzhledem k tomu že Porsche je můj koníček od 9 let a sám Porsche vlastním, tak vím jak u Porsche pracují

Samozřejmě mnozí kritikové namítnou, že 911 je pořád stejná a že jsou designeři a konstrukteři lemry líné, ale tak to není

0/0
5.11.2014 13:58

A24l96e68s 22D10a57n34a 2537977897204

Nebud smutny ze sveho naradicka.... :)

Nekdo rika, ze na velikosti nezalezi.... :)

;-D

0/−1
7.11.2014 11:09

M34i33l78d58a 26C90r44h41o70n22e30k 8400381240856

:-) a mě se líbí

+5/0
4.11.2014 20:41

V72o43j23t31ě24c61h 36B18r84y59c20h70t39a 8462266682885

supersport mezi SUV. Ale mezi supersporty je to vrak :)

+1/−3
4.11.2014 18:47

D54e95j80a69n 17T15a77d18i88c 7852366397817

3,6 litrový přeplňovaný šestiválec - a pan ridic posloucha RockZone FM ! Rv

+1/−3
4.11.2014 13:41

M36i55c90h68a29l 20F66r34ý56d95a 1122189273322

Proč? No protože to není 6,0 V8 atmosféra...

+1/0
4.11.2014 15:38

M17a16r83e31k 98Z82a82h23r68a35d40i75l 6614539235181

Já se teda nechci hádat, ale mě přijde hodně hnusný...

+3/−3
4.11.2014 12:13

M83i28c29h97a33l 80F87r12ý90d34a 1982689443392

To taky je

+2/−2
4.11.2014 13:00

M55a23r21e13k 69Z89a65h77r30a54d59i36l 6714179545591

*mně, ale to je wurst...

0/0
4.11.2014 14:28

J83a35k57u93b 51F87e98i43f14a86r 7189609506209

to je věcí osobního vkusu. Mě se obecně SUV nelíbí.

0/0
4.11.2014 15:49

S79t91a88n69i65s95l46a15v 40M12o15k23r37ý 8637292126352

Nekomu se nelibi tohle, nekomu Panamera, nekomu X6 a nekdo nema rad Mondeo, nastesti si kazdy muze vybrat podle svehoR^ Nebo u nas spis podle penezenky

+7/0
4.11.2014 16:19

L38a75d28i27s53l19a59v 13S97o28k68o24l 1690562615902

Mně se nelíbí ani jedno z jmenovaných:D

+1/−1
4.11.2014 18:12

A22n92t19o25n91í25n 65S88v28o38b21o87d20a 3858929293761

Bulvární nadpis, mraky chyb v článku (4,7 metrů vysoké auto) a hrozný fotky. Dnes se vám to moc nepovedlo vážená redakceRv

0/0
4.11.2014 11:47

L33u87d57ě24k 81N14ě72m71e26c 5555461422174

Nevím, jestli tam udělali nějakou úpravu, ale to auto je 4,7 metrové a je vysoké. Co?

+1/0
4.11.2014 15:13

Š21t42ě90p52á79n 12V38a89n42ě28k 3593369117867

Prosche do čeho? Do terénu? Tohle? Na nízkoprofilových gumách? ;-D;-D;-D

+9/−1
4.11.2014 11:33

J30o40s73e85f 40V58a38l76a 9370843663333

je zajimave, ze se nikde neuvadi, ze jde vlastne o Audi Q5 s mohutnym tuningem od Porsche.......Pricemz Q5 je k sehnani za "lidovou" cenu, zhruba za stejne co Audi A4

0/−7
4.11.2014 10:52

T44o93m43á86š 51Z93e71m71a91n 3775798974525

A co asi tak píší v článku..

+6/0
4.11.2014 10:58

M12a75r95t31i58n 67K81o62v53á46ř 2692390353152

Někdy si tu připadám jako mezi retardovanými lidmi. Když už reagujete na článek, tak si jej přečtěte.

+12/0
4.11.2014 11:06

M30a80r83t62i75n 52L27ž70i66č96a34ř 9265487592914

To je stejný nesmysl jako napsat že Tuareg je stejný jako Cayenne...

+1/0
4.11.2014 11:35

J57a68k81u18b 60F59e84i74f60a87r 7459739766229

Anebo Bentley Continental GT že je Pheaton;-)

+4/0
4.11.2014 15:50

M79a43r15t34i42n 46L85ž19i58č27a67ř 9485107532134

Macan se Porsche povedl, oproti Cayenne svežejší design, luxusnější interier, slušné motory, na hory, polňačky, chaty,... stačí bohatě

0/0
4.11.2014 10:06

L87u11d83ě38k 37V96i20n47č 6765467853226

4.7 m výšky? Vejdu se alespoň do Blanky? (rovněž pozdnější čas?)

+1/0
4.11.2014 9:15

P29a34v76e11l 90M38o34r91a30v22e46c 1154535674257

Sakra sorry, jsem měl pár skleniček a přemáčkl jsem se (používám anglickou klávesnici talze to mám vedle sebe)

0/0
4.11.2014 8:56

M32i94c98h11a41l 26M35o60u44c42h85a 9758379503154

Alespoň automobiloví novináři by měli být dostatečně fundovaní na to, aby nepodléhali marketingu a koukali na auta realisticky. To, že je někde nějaké auto vyfocené na skále neznamená, že je to auto do terénu. Stejně, jako Citroen C4 Picasso není auto určené k houpání se na obří houpačce, i když tak bylo svého času v jedné reklamě  zobrazováno...

.

Veškerá SUV jsou auta určená k provozu na silnici. Vyšší světlá výška a větší průměr pneumatik znamená, že na horách vyjedete z neprohrabaného parkoviště a nemusíte řešit 15cm sněhu, nebo že opatrně můžete dojet po polní cestě k chalupě. Jediná vyjížďka do opravdového terénu by na prémiovém autě napáchala škody za desítky až stovky tisíc, protože by se v lepším případě odřely a rozlámaly nástavce prahů a nárazníků, spíše by se ale prahy pomačkaly a nárazníky upadly. Dlouhodobý provoz v terénu by potom auto zničil zcela, protože komponenty podvozku, řízení i hnacího řetězce jsou totožné jako u osobních modelů.

.

A onen "magický" volič režimů pro jízdu v terénu má v takovém autě zhruba stejnou funkci jako tlačítko "RACE" a stopky ve "sportovních" autech, která váží 2 tuny...

+18/−1
4.11.2014 6:59

V17l24a93d68i49s32l46a96v 43B70u97r61y74š62e18k 1629262907914

tak já zrovna s SUVéčkem projíždím po takových cestách, na který bych s nízkým autem neprojel a SUV jsou především auta do města, kde bravurně zdolávají jízdu po rozbité vozovce, staveništích, jezdí po trávě či chodnících a podvozek nemají taky stejnej jako jejich nižší bratři. Samozřejmě že když je to auto, který jezdí 200 km v hodině po dálnici, tak nemůže zdolávat terén jako véeska.

+3/0
4.11.2014 7:17

P65e79p60a 23J90e22t28e91l 4594745399938

Co jsem vypozoroval, tak jediná skutečná výhoda těchto podivných vozidel (kromě leštění ega) je to, že auto může zaparkovat na trávě za vysokým rantlem, co nejblíž u vchodu do makra.

+9/−2
4.11.2014 8:13

M91i16c54h83a94l 98M46o52u30c62h54a 9758649433824

Ale to zase ne, SUV jako takové je koncepčně dobrý druh auta, který dává smysl. Je prostorné, pohodlné, umožňuje již zmiňovanou jízdu třeba ve sněhu nebo po polní cestě, ve městě se člověk nemusí bát o drahý nárazník při parkování kolmo nebo příčně k obrubníku a přitom si zachovává jízdní vlastnosti v běžných situacích srovnatelné s autem osobním. Za mě je tedy SUV fajn. Já jen nechápu, proč na něj novináři pohlížejí jako na auto do terénu...? Do terénu je LR Defender nebo Toyoty řady 7x a rozdíl oproti osobáku člověk pozná okamžitě po nasednutí...

+2/−1
4.11.2014 8:33

P63e61p81a 66J32e66t73e34l 4244245579248

Prostorné? Houby. Je to zvenku velké a uvnitř malé auto. Těžké jako kráva, a zároveň má jezdit "sportovně", takže dostane nesmyslně výkonný motor a miliony různých asistentů, aby to šlo vůbec řídit.

+5/−2
4.11.2014 8:51

M17i36c41h33a78l 51M21o33u32c79h70a 9128189423944

Záleží na tom, o jakém SUV se bavíme... Třeba Chevy Suburban nebo Hummer H2 jsou těžké jako kráva a tím pádem i neohrabané, ale na vnitřní prostor si moc stěžovat nelze. Dacia Duster  prostorná příliš není, to je také pravda, ale zase nemá nesmyslně výkonný motor. Ale bavíme-li se o současných představitelích kategorie SUV, tak tam to rozhodně není tak hrozné, jak se snažíš popisovat. Hmotnost oproti osobním modelům, ze kterých SUV konstrukčně vycházejí, nijak dramaticky nenarůstá, stejně jako spotřeba. Nesmyslně výkonné motory se do některých SUV montují, ale pokud si to lidé kupují... A prostor - poměr vnější rozměry vs. vnitřní prostor se nijak nevymyká tomu, co známe od osobních aut (vyjma výšky auta, pochopitelně).

0/0
4.11.2014 9:17

P91e29p36a 40J59e45t46e62l 4574765219778

Tak vezměme si třeba tohoto krasavce. Vnitřní prostor řekněme focusu kombi? Tak to rozdíl v hmotnosti činí pouze 3/4 tuny, že.

+1/−1
4.11.2014 10:06

J22o34s82e86f 19V69a84l31a 9940163553283

Focus combi ? neurazejte Focus :-) ! jezdim rok s Audi Q5 quattro, coz je v zasade sesterske auto  Macan-Audi Q5 = asi jako Skoda Rapid -Seat Toledo. Porsche je pouze premotorizovane a pretechnizovane Audi, je to videt z detailu, treba podle pricek v motorovem prostoru nebo podle volantu nebo MMI systemu. Nevyhoda Q5 ( tim padem i macana) je relativne pohodlny interier, ale maly prostor kufru. Ackoli se v Audi da zadni lavice posunout o 10 cm dopredu, tak ani to VAm nezajisti nijak zvlastni objem nakladoveho prostoru. Proste je to sice sikovne, ale tezke a relativne i male (pro naklad) Auto. Zato se tezko vejde do podzemnich garazi nebo do jinych prostorove omezenych mist....

0/0
4.11.2014 10:49

M43i41c63h41a52l 38M59o86u61c64h65a 9918289323384

Ale to je přesně to, co píšu! Polní cesta, trocha sněhu, obrubník při parkování. Já proti SUV nic nemám, naopak ;-) Ale na rozdíl od ostatních řidičů SUV a na rozdíl od některých novinářů si nemyslím, že řídím nekompromisní teréňák, prostě jen chápu účely, pro jaké je to auto určené. Ale ono je to také tím, že vím, jak vypadá opravdový terén a jak auto, které je pro provoz v něm určené http://www.youtube.com/watch?v=1qdeCOKiiK8 ;-)

+2/0
4.11.2014 8:27

P87e76t75r 95S86t26r92a43k22a 9537667455283

Auto pro rovne dalnice. Ale proti gustu... V Cine je jich predobjednano mnoho. Porsche se tu dari.

+1/0
4.11.2014 1:17

J31i32ř34í 17Z96ý40k33a 9149273121310

Supersport, který umí jezdit rychle jen v přímce, jinak musí zasahovat ochrana proti převrácení tím způsobem, že přibržďuje některé kolo, takže místo toho, aby to zatočilo, jede to ještě chvíli rovně? Díky nechci. V losím testu to pohořelo jak kdyby to auto konstruovali amatéři a ne Porsche. I mnohem větší XC90 se v tom testu chovala lépe.

0/−3
4.11.2014 1:09

M92i45l67a48n 62Š47v31a32g53r77o65v98s66k27ý 9782519475538

No jo XC90, to jezdí slušně.

0/0
4.11.2014 9:16







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.