Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Auto na měkkých gumách víc žere. Od listopadu je povinný hlídač tlaku

Na nesprávně nahuštěných pneumatikách jezdí 65 procent řidičů. Od listopadu budou muset mít nové vozy systém pro kontrolu tlaku v kolech.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M62i47r21o11s68l62a28v 68J75a70r78o77š 6510112389747

Podle mě by bylo daleko účelnější mít povinné senzory vnějšího osvětlení, které automaticky zhasínají denní světla při snížené viditelnosti a rozsvítí potkávací světla. Neumím určit nakolik je podhuštěná pneumatika nebezpečná pro ostatní účastníky provozu, ale rozhodně umím určit jak nebezpečné je potkat auto v mlze, dešti nebo za šera s rozsvícenými denními světly.

0/0
4.11.2014 9:14

J27a80r56o43s76l95a51v 39D52r68o95b71n80ý 6886678607527

auto na měkkých gumách víc žere, tak uzákoníme denní svícení a v zimě auta bez sněhu, aby byla spotřeba o 15% větší

0/0
31.10.2014 22:37

J38i96ř87í 38Š15v35e73c 6903142835936

především výrobcům - jak pneu, tak aut.

0/0
30.10.2014 11:09

F78r79a15n43t88i62š71e73k 47P91a66t94z81e57l 7104656569868

A čím mi budou měřit kola když mě zastaví, mým měřákem nebo jejich anebo budou kontrolovat jen jestli nějaký měřák mám.

0/0
27.10.2014 7:41

F86i13l28i35p 61K71o40h85o87u74t 7310693847900

na youtube jsem viděl takové hezké české video o tom jaký to je nesmysl. Auto žere hlavně podle toho jak s ním řidič jezdí.

+1/0
26.10.2014 17:42

M67a45r73e88k 89H38r91u35b94y 6857152971718

Daleko vetsi efekty by melo, kdyby EU naridila instalovat vsem kravam pod ocas katalyzator ;-):-P

+3/0
25.10.2014 0:42

D12a16v79i15d 68H27u13r27k80a 3740533271431

V létě jsme koupili nové auto. Na sadu zimních kol sháním tři týdny ventilky, cena je 7.400 Kč. Importér mi řekl, že je bude mít jen pro své zákazníky na zimní sadu. Já si ale kupuji disk a pneu jinde. Měří se pokles tlaku nebo poměr tlaku v jednotlivých pneu?

+1/0
24.10.2014 16:06

M12i12l73o96s52l77a16v 74U36r46b83a20n 4748289940603

Myslím, že není problém jen u řidičů. Nejsem si jistý, zda čerpačky mají certifikovaný - kalibrovaný měřič tlaku na kompresoru, protože po dohuštění kol u čerpačky jsem si od kámoše půjčil kalibrovaný tlakoměr a byl tam rozdíl 0,3.

+3/0
24.10.2014 15:30

P17a41v29e63l 10O38t79a 6179684614525

To se pose.u. Ať jde EU někam

+4/−1
24.10.2014 13:00

L81u73k85á69š 29V70a56ň36u88r60a 1965434373903

Ale to, ze budou merice, nezajisti aby ridici pneu dofukovali. Nejjednodussi system s pomoci abs je levny ale stejne neupozorni na tlak nizsi treba o 10%.

0/0
24.10.2014 10:46

M95a74r69t95i94n 92R97a17y65m72a43n 4332638423728

a hlavne pokud budete mit upusteny vsechny stejne, nic nepozna :-D

0/0
24.10.2014 15:07

L32u65k38á89š 35K33o11h49o75u63t 7498284912159

jestli je u nás lobbing problém... tak v Bruselu už to musí být Mega průser

+5/0
24.10.2014 10:11

I10g19n96á91c 71M14r62k20v21i73č67k53a 2738172239355

Tady v EU kocourkově musíme mít všecko speciální, čím víc nařízení, tím líp. Jak jsme mohli doteďka jezdit 100 let autama bez toho měření tlaku... že to bylo ale utrpení, od kterého nám EU pomůže!R^EUV

+3/0
24.10.2014 9:52

J94i16r24i 62F66i93n68k 6527119667938

Jak jsem psal níže - např v USA je tato povinnost od roku 2006. Svět se prostě mění a nároky a normy taky.

+1/−4
24.10.2014 15:24

K34a92r41e55l 74N16o12v65o62t45n41y 6919381199215

Ty senzory jsou dobra vec, pouzivam je od roku 2001 na kazdem aute. Problem muze nastat na strane pneuservisu. Pred asi 8 lety mi prezouvali pneu v jednom neznackovem pneuservisu v Brne na Velke cene. Po vyjeti mi sensory ukazovali spatny tlak v pneu. Kdyz jsem to reklamoval, tak mi bylo receno, ze "technik do toho asi drcnul" a ze si to mam nechat vypnout, ze je to na houby. KDyz jsem pani oznamil, ze jsem si to koupil umyslne a ze jim poslu ucet za opravu, tak se dost divila. Od te doby prezouvam vyhradne ve znackovych servisech coz vyjde paradoxne levneji a navic jsem nezazil problem.

+3/−2
24.10.2014 9:29

I54g64n32á81c 59M92r36k50v67i42č13k38a 2488152509545

lžete. Přezutí ve značkovým servisu v klídku 2000,-  v obyč. "kutlochu" za 500,-

+2/−5
24.10.2014 9:49

K89a15r19e38l 27N79o28v91o46t71n51y 6599891639245

Kdo jste, ze me obvinujete ze lzi? Na jare vymena kol v neznackovem servisu 35 EUR. Minuly tyden znackovy servis Audi, vymena kol, umyti auta, kontrola provoznich kapalin a kontrola osvetleni 35 EUR. Takze co je levnejsi?

+2/0
24.10.2014 10:23

J84a52n 54D49l14o30u29h17ý 8116960523720

No jak to funguje v Německu fakt nevím. U nás to je tak, jak píše pan Mrkvička. ;-)

+3/−3
24.10.2014 10:45

K22a70r77e62l 59N22o90v50o85t28n80y 6939741469395

Po vyse uvedene zkusenosti s neznackovym pneuservisem jsem zacal jezdit do znackoveho, tenkrat Renault Pokorny v Brne a tam to probihalo stejne, jako ted s Audi. V nemeckem Renaultu jsem udelal tu stejnou zkusenost. Teda krome te mycky, tu Renault nedelal ;-(Kompletni priprava auta na zimu za cenu stejnou nebo o malo vyssi, nez pouha vymena pneu v neznackovem.

+2/0
24.10.2014 10:52

M44i86c50h76a59l 14P27a27v84l92á65t 9463343694969

Nesmysl. Kazdy znackovy servis nema tak nesmyslny cenik. Musite si umet vybrat. (A v neznackovych, vcetne "znacky" Barum je bezne i nedotazeni kol, takze nejde o cenu, jde o zivot.)

+1/−2
24.10.2014 13:20

T18o40m74á16š 15R30ó67t18h 2914466972229

V neznačkových je běžné nedotažení kol? Kde jste k tý informaci přišel?

To že je servis "značkový" (ať už tím myslíte cokoli) Vám nezaručí kvalitní práci.

+4/0
24.10.2014 14:25

J37i66ř71í 60Š74v67e89c 6833302595296

nesmysl... Záleží na servisu. Já platím cca 1.700,- včetně vyvážení, umytí a uschování pneu. Jezdím ke kamarádovi a rozhodně není značkový, ale vybavení má mnohem lepší než leckerý značkový.

+1/0
30.10.2014 11:14

P91a68v94e52l 91M69i93k75u66l79a 6888203496297

Máte drahého kamaráda. Kola si přehodím sám za 30 minut, uskladněny je mám na půdě. Za vyvážení 4 kol jsem v pondělí platil 150,- Kč. ;-)

0/0
31.10.2014 7:29

M67a40r18t76i77n 58V40o61j90á88č60e23k 9422898788437

ale kdeže ,každý značkový servis má před zimou různý akce na přípravu aut na zimu a vychází to hodně solidně

0/0
25.10.2014 11:53

J85a76k57u21b 81F47e19i77f75a48r 7969709416429

Senzory tlaku jsou samozřejmě dobrá věc. Problém spatřuji v tom, že EU něco předepíše a jde od toho. Takovému rozhodnutí by měla předejit standardizace, tedy aby od onoho požadovaného data všichni výrobci montovali do auta "stejnou" čtecí jednotku a výrobci/dovozci pneu zajistili, že na trhu budou jen pneu s "stejným" senzorem.

0/−3
24.10.2014 8:42

M48i55c31h40a16l 36P80a17v51l10á88t 9393763164919

Neni potreba zadna cteci jednotka, ani zadny senzor v pneumatikach. Jde to resit o dost jednodussim zpusobem.

+3/0
24.10.2014 9:00

J77a37k13u96b 32F93e21i61f38a46r 7309319406109

jistě, před ESP. Je to však méně přesné.

0/0
24.10.2014 9:12

M39i60c69h29a58l 49P15a91v11l82á51t 9623773344569

Nicmene uplne to staci.

0/0
24.10.2014 9:18

M31i51c69h13a84l 96P21a92v73l18á47t 9363923914929

PS: A jak jsem si mezitim precetl, tak ta presnost je v praxi vyssi nez u te srandy v pneumatikach / ventilkach. Pouzivam to skoro deset let, takze s tim mam jiste zkusenosti.

+1/0
24.10.2014 9:23

Z85d15e49n17ě22k 48D29u20f28e65k 2854854358

V USA jsou vlepovány do pneumatiky. Tady dostanete k novému auto ventilek, jehož hodnota je cca 50,- EUR dle výrobce. Materiál je tenkostěnný hliník, který nemá rád moc českou posypovou sůl  nemluvě o polské posypové soli.:-)Takže se tím zkracuje životnost tohoto ventilku. A když Vám nebude jeden ze 4 ventilků fungovat a půjdete na technickou, tak kvůli takovéhle kravině neprojdete. Navíc v pneuservisu strávíte mnohem víc času. Zlaté USA řešení nebo klasické ventilky.

+5/0
24.10.2014 8:15

J29i54r69i 26F85i14n16k 6937599277548

Tak to všechny místní nadávače na EU klepne, až se dozví že v USA jsou systémy kontroly tlaku povinné od roku 2006...;-)

+4/−2
24.10.2014 8:03

V12l27a66s94t20i20m23i21l 98T17e95n46c22e69r 4220180127410

Auto na měkkých gumách víc žere - OK, to auto je mé a tu "nadspotřebu" zaplatím z vlastní kapsy. Nebo existuje na to nějaká dotace z EU ?

+7/0
24.10.2014 7:30

J50a47k98u21b 85F73e29i48f31a49r 7879859986369

no taky auto na podhuštěných gumách má horší jízdní vlastnosti, takže v nějakém krizovém momentě vás to může stát i život.

+2/−2
24.10.2014 8:44

M86i93c14h93a81l 33P98a18v52l74á86t 9273323174569

Vetsina aut ma nejlepsi jizdni vlastnosti pri mirne jinych hodnotach husteni nez doporucuje vyrobce. U predohrabu typicky nutno mirne(!) podhustit predek atd.

+3/−4
24.10.2014 9:01

M55i73c95h14a62l 18F79r55ý90d41a 1922759713872

A teď ještě prosím tu o Perníkové chaloupce :-P

+3/−2
24.10.2014 9:53

J72a32n 22Š18p69e58c27i65á27n 2350780429429

Presne tak. Po meste je to dobry. Tam se rychle nejezdi. Ale az pojedu do chorvatska,tak dam vsecky na limit.

+1/0
24.10.2014 11:20

M94i33c34h67a50l 21P90a75v75l90á81t 9463273174489

Jiste. Resili jsme jizdni vlastnosti. A to neni jedina vec, podle ktere se ten tlak stanovuje.

+1/0
24.10.2014 13:17

M23i62c87h56a37l 30P79a51v73l18á62t 9573393894559

Vyzkousejte. Uvidite sam. Nicmene do bezneho provozu to nedoporucuji, ma to sve nevyhody. ;o)

+2/0
24.10.2014 13:17

V69í34t 29K75u84č32e66r72a 6524649799222

Podhuštěné kvalitní pneumatiky budou brzdit určitě líp než perfektně nahuštěné "značky "Šmejd in Čína".

+2/0
30.10.2014 15:35

R95a41d40o71v51a51n 78D51l64u47g32o15s22z 3246811598596

;-D;-D;-D;-D;-D;-D

To už snad vážně je vtip. Snaha o snižování emisí tím, že přidám do auta nové kurvítko je hodno nobelovky. Daleko více emisí se ušetří výrobou aut, které budou muset mít minimální životnost 15 let bez jakékoliv poruchy což technicky a technologicky je dnes proveditelné. Jo ony by automobilkám potažmo státu klesly příjmy, které z prodeje neekologicky vyrobených aut plynou. Tak jo, snižujme emise vesele dál. Hlavně pak nad hlavami mějme tisíce dopravních letadel, nákladní zaoceánské lodi a další největší znečišťovatelé ovzduší. 

Někdo se snaží předvádět prací za lepší zítřky zbytečnostmi, které ovlivní ovzduší z pikoprocent.

+21/0
24.10.2014 0:49

M86i63c61h85a30e30l 56M26e51n32s25i56k 8881446900562

Asi je to užitečné, ale alespoň u "nejlepších českých aut", zdá se mi, poněkud poruchové:-(

(Poznatek z minulého týdne, Škoda Superb.)

+2/0
24.10.2014 0:43

M17a82r20t42i45n 20F16r59a47n90t32i11š24e63k 7695490163235

ono je to poruchove všude. ty ventilky jsou hrozně na ráně.

0/0
24.10.2014 9:09

P65e11t27r 36E75b20r 2832550103280

200 miard litrů? To je skoro 100 miliard daňovy výpadek, ne? :)

+5/0
24.10.2014 0:23

R62a93d75e13k 40N57e14u41m71a27n24n 5752562118475

dva biliony korun

+2/0
24.10.2014 9:33

M38i97l54a12n 87V62o75t49a75v78a 5894396801172

Úžasné. Vetsina diskutujicich nadava na tento vymysl a kazdy vymysli milon duvodu proc je to na dve veci a EU to same. To, ze je to velmi prakticka vec, ktera stoji za investici, to nikdo nechce slyset. Nejvic to paradoxne vykrikuji lide, kteri maji auto vysperkovane od lisciho ocasu pocinaje, pres BT prenos informaci do mobilu o tlaku oleje a infantilnimi drzaky mobilu na skle konce.  Spis je to klasicka ceska nemoc... Je to narizene, tak se musim vzeprit. A nejvic to tu trapi zoufalce, kteri nove auto dostanou max. v praci jako sluzebni, ale domu si koupi deset let starou ojetinu, takze se jich to nyni ani netyka.

+4/−10
24.10.2014 0:15

R98a58d89o20v86a96n 52D25l28u70g65o58s38z 3776881978886

až se začne provádět opravdický boj o blaho přírody a bude se šlapat na největší znečišťovatelé - zaoceánské nákladní lodě, dopravní a nákladní letadla, pak se můžeme bavit o smysluplnosti této fičurýny ;-)

+8/0
24.10.2014 0:51

M53i26l87a46n 21V38o53t21a65v86a 5544986341502

Nevim jak tito mega znecistovatele ovlivne snizeni me spotreby, opetrebeni pneu, hlucnost atd. Dily tomu, ze si hlidam tlak.

0/−3
24.10.2014 1:16

D28a32v33i71d 67Z34a65h69r14a93d23n79í83č45e38k 3347967606761

Pane Votavo, vy jste nám to ale pěkně "natřel". Konečně je tu mezi námi čechy někdo, kdo tomu pořádně rozumí a umí se ozvat. Prostě takový ten nekompromisní jedinec, který si spokojeně dá do auta 1000 kravinek, které se budou sypat jedna za druhou ,ale jako správný hrdina dne nad tím mávnete rukou a zajedete do servisu. Jistě spolu přijdeme na další vychytávky..Například jsem si jist, že více jak 50% řidičů nemá správně nastavené sedadlo. Nepochybně se bez dalšího "kurv-tka" neobejdou a bože...nehody ze špatně nastaveného sedadla...bojím domyslet. Takže rychle povinně samozřejmě sehnat a vnutit. No a ještě mě napadá .....

+11/−1
24.10.2014 0:56

M89i46l22a91n 69V87o29t45a97v31a 5204976251932

No, potrefena husa se vzdycky ozve ;-) Chapu, ze lisci ocas na skodovence se casto neporouchava :-) a take rozumim tomu, ze svou neschopnost si vydat na neco co je vybaveno nejakou technologii ( to je tech 1000 kravinek) omlouvate tim, ze to bude poruchove. Ale porad je lepsi byt jedincem, stojicim si za nejakym nazorem, nez zoufalym stadem, co na vsechno jen nadava, protoze si na to nedokazi vydelat. Dobrou

+1/−5
24.10.2014 1:24

D30a47v36i14d 16Z30a73h32r83a22d93n32í41č54e17k 3827407886921

Tak jsem se ozval. Máte pravdu, radostně sklapávám podpatky, vytáhuji peněženku a rychle si s poklonou si běžím koupit ten naprosto nezbytný měřič tlaku pneumatik na svůj trabant, či škodovenku či kam jste mě to pasoval. Vůbec nerozumím, jak jsem bez toho mohl dodnes jezdit.  Technologie měření tlaku pneu, či technologie modernější lékarničky nebo nedej bůh technologie obsah motoru 1 litr je to co musíme mít povinně za každou cenu a kudy vede ta jediná správná cesta. Je fajn, že v EU na to máme borce, kteří tomu opravdu rozumí a v ČR další borce (jako pan Votava), kteří to dokážou srozumitelně přetlumočit i takovým neandrtálním zpátečnickým tvorům, jako jsem já. Jsem si jist, že lobisti obdobných hovadin z vás mají radost pane Votavo. Jedinec který je schopen toto přijmout za své a radostně hupká koupit si kdovíjaký pitomý výmysl, to je prostě nadevšechno. Také půjdu spát a nechám si zdát o světlých zítřkách, kdy budou turboekologické EU motory s obsahem 0.5 (s životností 50 000 km) a Votavové už nevystrčí patu ze servisu, páč obdobných výmyslů bude už tolik. Konečně tak docílíte toho turboekologického auta, které bude mít emise 0 - škoda jen že nebude jezdit. Ale to je jen zpátečnický detail, že?;-)

+7/0
24.10.2014 2:03







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.