Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Autofotka týdne: Felicia slaví dvacetiny. Premiéra byla na Karlově mostě

Felicia je jednou z nejdůležitějších škodovek v historii. První vyrobili 17. října a na den přesně před dvaceti lety, 26. října, měla světovou premiéru na Karlově mostě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J23a88n 48Z35e97m83a67n 1746725434716

Měl jsem Feldu s motorem 1,9D, tenkrát mě od toho lidi zrazovali, že u toho praskají kvůli váze motoru přední nápravy, žere to litr oleje na tisíc km no a nic. Spolehlivé auto, které najezdilo 325 tisíc km jen s předepsanou údržbou. Akorát jsem si pak nechal udělat od známého automechanika generálku motoru, nepovedlo se mu to, motor se zadřel, tak jsem ji prodal kolegovi, ten dal z vrakáče jiný motor a jezdí s ní dodnes.

0/0
31.10.2014 13:12

Z49d12e62n44e98k 60Š97i76t77i29n14a 2733858560855

Mám poslední verzi Feldy 1,3 MPI z roku 1998 a najeto má 200.000 km naprosto v pohodě. Komplikace prakticky žádné, spolehlivý auťák a motor tichý.

Pravda, na dlouhé štreky nic moc, ale to raději letím nebo jedu vlakem a na místě si třeba pronajmu auto v půjčovně.

0/0
29.10.2014 20:48

V32l15a38s89t81i12m49i85l 76T79e25n46c36e87r 4710130927170

Určitě si zaslouží čestné místo v muzeu autíček v Boleslavi.R^

0/0
29.10.2014 8:30

M95a76r33e13k 34J58a52n29e48č19k55a 1187256613771

Felina, to bylo nezmar auto a v LPG bezkonkurenční spotřeba. Rád na to auto vzpomínám i moje manželka. Dodnes s ní jezdí můj kamarád a slouží mu stále dobře. Na dlouhé tratě to ale není, to je utrpení. Topila v zimě až neuvěřitelně rychle a to i vzadu. Jak prohlásil jeden můj kamarád, vzadu na podlaze už chybí jenom plážový písek a nápoje s brčkem, jaké tam bylo po chvíli vedro a venku mínusové teploty ;-D

+1/−1
29.10.2014 0:43

V22í61t 61G45a81ď61u69r10e26k 3849645826236

sry za mínus, překlep.

0/0
29.10.2014 19:04

M70o88n15i26k20a 65V88a79l61o28v79á 1796475617621

felicie felicie a co můj formánek vyrobený těsně před ní!!!!!! autoškolu sem dělala ve favoritu a formánka jsem si kupovala v roce 1997 a je stále funkční krásnej.!!

+2/0
27.10.2014 15:00

M39i39r68o64s63l68a24v 35S19t66a21s55t36n75y 7174283686741

Ještě v roce 2004 jsem v ní absolvoval autoškolu. Jo, bez posilovače řízení to občas bylo trochu náročnější cvičení, ale musím říct, že člověka (který do té doby měl s řízením minimální zkušenosti) to docela naučí.

0/0
27.10.2014 14:44

J38a58n 58Ř13e39z97n58í71č97e59k 3431801653440

Kdyz se na to podivam optikou prvni pulky 90. let, kdy se tady prohanely stodvacy, favority, ohnile golfy a venta, sem tam kadett a renault 19 to rozhodne nebylo spatne auto. Vzpominam, ze se nam tehda moc libila palubni deska a typicky zvuk starteru (takove to chi-chi-chi). Obrovska vyhoda doted-dily za hubicku, oprava kdekoliv, minimum elektroniky. Hlavni nevyhodu bych videl v absenci posilovace (zajimave je, ze ve Favu sel volant snadneji) a katastrofalni antikorozi (spis zadne). Za zachovalou Feldou se jeste ted rad otocim. A velmi hezka byla "Colorline".

+5/0
27.10.2014 14:22

T10o16m69á86š 26Z10e29m54a56n 3635958584985

Posilovač sme ve verzi s 1.6 měli.

Na tu dobu slušné auto a hlavně je uvnitř stejně velké jako zvenku - felda odveze víc "bordelu" než třeba octavia.

+1/0
28.10.2014 19:04
Foto

J20i62ř13í 54O98p20á14l18k13a 5131360988707

Paradox - mám 1,6 v L&K výbavě, ale zrovna servo tam chybí :)

0/0
29.10.2014 16:13

M15a90r69t63i91n 37K11u75ř55í30t16k30a 6127686558825

Dieselové verze taky měly standardně posilovač.

+2/0
30.10.2014 7:22

M11i94c17h80a97l 47Z19e94t15e43k 3708602350957

Jeden z mých příbuzných si ji v době největší slávy koupil. Právem pyšný, kolik za ní dal peněz, s ohledem na to, jakými doplňky z bohaté nabídky výbavy si ji tenkrát nechal vyšperkovat.

Pak to začalo. Párkrát se mu ráno nepovedlo nastartovat, párkrát ho Felda nechala ve štychu někde v polích (bratránek se smál, kolikrát ho musel odtahovat na laně se svým letitým Opelem Cadett do servisu). Záručních oprav na ní bylo nespočetně, a s některými závadami si ani značkový servis nedokázal poradit. Párkrát mu ji také vykradli, resp. zcela očesali až na plech. Jednoho krásného rána přišel do podzemní garáže u domu a zjistil, že autu chybí baterie, kapota, všechna kola vč. rezervy, samozřejmě rádio, světlomety, sedačky, volant...

Tahle lekce mu stačila. Po uvedení auta do původního stavu servisem jej odvezl do ÁÁÁček a pořídil si Corollu, kterou má dodnes.

0/0
27.10.2014 13:28

M12i43r86o55s93l37a84v 91L70i67n57d33a 1634414960345

Přiznám se, že to auto bezmezně miluju. Líbilo se mi už v době uvedenía známej jí má garážovanou, minimálně ježděnou z roku 2000. Když se na ní dívám v tom perfektním stavu v jakém jí má, bylo by mi líto s ní i vyjet... měl jsem felicii pickup s 1,9 D tak 1,3mpi klasiku. Když nepočítám takové ty spotřební věci tak absolutně bez závad.... u pick-upu ani nerezli páté dveře, protože tam byla laminátová skříň.

+1/0
27.10.2014 12:26

T96o51m58á35š 11Š18t28e28c 4718660805747

50kW Feldu 1,3 MPI (tuším rok 97/98, nová verzia motora, ale ešte pred zmenou čumáku) sme mali 10 rokov. Skvelý stroj keď prišlo na to previezť seba z A do B a nie predvádzať sa na ceste. Vážne poruchy si nepamätám, okrem totálne rozožraných piatych dverí. Potom bola vymenená za maďarojaponca s klímou a posilovačom riadenia a aj ten jazdí.

0/0
27.10.2014 11:49
Foto

J58a58k66u49b 49Ž58á27d71n42ý 7569731270974

jj, chybí mi... Za ty roky mi přirostla k srdci V

0/0
27.10.2014 11:07

V18i34l48é32m 73K83o76s 4962798451284

Taky jsem jí měl rád a hodně s ní zažil...spolehlivost super...komfort nic moc.:-)

0/0
27.10.2014 11:38

M12i10c94h93a24l 68Z82e36t55e20k 3438222110177

Přirostla nebo přirezla?

+2/0
27.10.2014 13:29
Foto

J82a15k24u34b 90Ž50á77d41n37ý 7919831780944

Když je v garáži a staráš še, tak nerezne ;-)

0/0
11.11.2014 20:57

M96a82r14e76k 77H22r48u46b49y 6627332561738

Nojo, nerad na felinu vzpominam. Divne tvarovane sedacky, z kterych bolela zada nejpozdeji po 200 kilakach. Nedoreseny system cirkulace vzduchu, kdy se auto prakticky nedalo vyvetrat - pouzitelna byla az verze s manualni klimatizaci. Podivne verze bez airbagu ridice (o spolujezdci nemluve) a posilovace rizeni, takze s 1.6kou parkovani za trest. A spousta dalsich bolesti, tady a tady a tady a tady... ;-);-(

+3/−3
26.10.2014 23:43
Foto

I72v46a70n 86K74o21p47t24a 5907772621727

Na druhou stranu v té době a dané třídě posilovače řízení nebývaly zvykem, stejně tak jako klimatizace. A sedadla jsou víceméně individuální, já si na ně nestěžoval.

+3/0
27.10.2014 11:35

M88a94r50e70k 72H12r20u44b72y 6847532511428

Jo, po presednuti do Fabie jsem na sedacky vzpominal s laskou, protoze tam se nepohodlnost posunula na uplne jiny level. Do dob Fabie jsem netusil ze Zahorovo loze existuje i v sedaci verzi ;-)

+2/0
27.10.2014 20:43

M64i98c61h70a43l 51Z89e76t27e76k 3408692490267

Opravdovou vstupenkou Škody do kategorie výrobců dospělých automobilů byla až Octavie.

První auto od škodovky, které dokázalo jet přes 200km/h.

+5/0
26.10.2014 22:46

F71r41a79n16t15i50š13e88k 26C96h75m75e60l23a21ř 5105876928289

Auto to bylo pěkné, akorát ten zrzavý humanitární bombarďák z náplavky jeho hezké linie silně kazí!

+5/−12
26.10.2014 20:09

K54u20b21a 84V53o57š36a71h94l70í28k 8197101337845

To přece nejde aby ta auta jezdila do aleluja. Je potřeba aby si spotřebitel kupoval co pár let "nové" auto.

+2/0
26.10.2014 18:11

P47e13t92r 78M48a10l38i75š82k63a 6931665901763

Jenomže na to musí mít.

+2/0
26.10.2014 18:33

V88l46a50d94i16m59í55r 35B58u78l78d17r28a 5977865745527

Vážená redakce. Co se týká historie Felicie, je sice prvním autem představeném po.revoluci, avšak její vývoj nezačal v roce 1991. Zatímco Škoda Favorit se začala připravovat již v roce 1978, Škoda Felicia resp. tehdy ještě bezejmenný nástupce Favorita se začal připravovat v roe 1987, tedy před zahájením výroby Favoritu. A věřte nebo ne, designové studie byly náramně podobné finální verzi. Felicia je v podstatě jen překapotovaný Favorit, a to především z toho důvodu, že se automobilkám nevyplatí, aby každých 5-7 let upravovali stávající stroje a stavěli nové a nové haly. Proto Škoda 100/110 navazovala na Škodu 1000 MB, proto Škoda 105/120/130 označení M, navazovala na Škodu 105/120 tzv. užovka, a proto i Felicie vychází z Favoritů...

Na to, aby se to automobilkám vyplatilo, musí se vyrobit velký počet kusů, což se daří až v posledních letech...

+9/0
26.10.2014 17:53

M74i74c18h16a19l 54Z27e25t43e38k 3318592890447

Je naprosto normální, že výrobní cyklus auta trvá 8 let a v půlce té doby přichází facelift. Jinak favorit se začal vyvíjet od roku 1983.

+1/0
27.10.2014 0:28

J93i40ř53í 39E72r59b38e78n 1873574676307

Mýlíte se - Favorit se vyvíjel skutečně od roku 1978, resp. 1976 jako Š 761 -> Š 780 -> Š 781, ale pořád polovičatě, nikdo neměl odvahu to pořádně tlačit vpřed a auto stálo ve všech ohledech za prd - od skromného designu přes poruchovou převodovku a starý motor až po pidinádrž na benzin.

Až když v roce 1983 nastoupil do VVÚ AZNP Ing. Hrdlička - teprve ten tomu dal konečně pořádný švuňk, takže auto dokončili roku 1985 na výborné úrovni, i němečtí distributoři mu bez ironie říkali klenot.

0/0
27.10.2014 22:15

M68i31c30h57a84l 75Z28e23t26e12k 3568192790917

Škoda 780 neměla s Favoritem společného téměř nic - kromě zákl koncepce (přední pohon). Mohla posloužit Hrdličkovu týmu nanejvýš jako odrazový můstek pro hrubý návrh nového vozu, ale Favo mělo téměř všechno jinak - způsobem uložení motoru konče přes řešení zadní nápravy až samozřejmě po modernější řešení konstrukčních dllů. Rozhodně to nebylo o tom, že podvozek Favoritu byla zmodernizovaná 780ka s kastlí od Bertoneho.

+1/0
27.10.2014 22:55

L32e78o71š 31S34m75u67t43n83ý 2767739685242

felicii jsem měl 7 let najel jsem s ní 270 000 km, dodnes vzpomínám naprosto spolehlivé starty i při -25 c,výborná spotřeba ja jezdil za 6 litrů byl to jednobodový vstřik,a servis za babku,když jsem tam nechal 2000 kč tak jsem ještě mesíc nadával,dnes mám citroen c5 a když se vypravím do servisu tak abych si vzal hypotéku(fap filtr,dvouhmotový setrvačník a jiné vychytávky vymyšlené pro potěchu zákazníka)

+14/−1
26.10.2014 15:37

J25a24r95o86s60l48a87v 84D95r93o85b53n54ý 6406768287917

no jo Citroen :-)

+1/−1
26.10.2014 17:06

L83e43o58š 79S36m58u16t66n32ý 2907619355462

on ten ciroen neni špatné auto,kdyby se z něj odstranil motor 1.6hdi ,elektrická instalace,fab filtr,dvouhmotový setrvačník,vstřiky,turbo,přední světla,zadní svetla,zadní dveře,nápravy,ložiska,kličky dveří(lámou se),tak je to super auto;-D paradoxně hyraulika které jsem se nejvíc bál je naprosto bez problémuR^

+7/0
26.10.2014 19:51

M53a82r26t61i13n 98N30e25r94m69u90t 9167367848849

To mám teda štěstí na dobrý kus, po 14 letech a 250t mám vyměněny asi 2  nespotřební součástky (jinak samozřejmě tlumiče, brzdy, 1xrameno, výfuk,rozvody, baterka atd..)

+1/0
26.10.2014 23:47

M77a79r44e89k 24F91l92e39k19a43č 1887652880301

Tak jsem jeden model měl, RV 2000, 1,6 combi, el. stahování okýnek, palubní počítač, mlhovky..no prostě krasavice! Byla sní naprostá spokojenost, jenom klima chyběla. Tak byla po pár letech vyměna. elegantní a praktické auto

+3/0
26.10.2014 13:26
Foto

R37o57m36a59n 58K50o13z36e91l 4367776973754

Média byla k felicii značně nekritická a považovala ji za auto na úrovni světových automobilek. I tak za slabé místo vozu byly považovány škodovácké motory pro konstrukční stáří, hlučnost a skromnou dynamiku. Cituju z časopisu Auto, říjen 1995: "Po motorické stránce se škodovácký motor dostává už na hranici použitelnosti pro moderní automobil. Hlavně pružnost motoru je velmi skromná a plně naložený automobil se v evropské dálniční přepravě stává brzdou". Až po letech se ukázalo, že tyto motory jsou velmi odolné a pořád jezdí jako zamlada. Felicia s nájezdem nad 300 tisíc km není žádná vyjímka, motory VW jsou dnes opotřebovanější a ani ty nebyly ve své době žádné hvězdy.

Základní modely byly úplně holé, ve strýcově felicii byla jediná věc navíc centrální zamykání, i rádio tam chybělo. Za všechno se připlácelo a cena vyšperkované felicie se šplhala až ke 400 tisícům.

+12/−1
26.10.2014 12:32

J87a72k67u73b 98N73o30v87á52k 8550713200542

K té ceně. Chtěl jsem ji ve výbavě Laurin&Klement, ale o měsíc mi utekla. Přestala se vyrábět. Vybral jsem si tedy (v roce 1996) 1.3 GLXi Combi, která s nějakým příslušenstvím vyšla na 360.000 Kč. Matně si vzpomínám na střešní okno, byla bez autorádia, jen příprava se střešní anténou, hagusy, alu kola a tažné. Mohl jsem si vybrat ze 3 barev. Červená, zelená a bílá. Mrzelo mě, že v tom není kůže/koženka, zrcátka a nárazníky v barvě, airbagy, el. okýnka, el. zrcátka, vyhřívané sedačky, klimatizace a ostřikovače předních světel, což bylo právě u Laurin&Klement a víceméně ani tohle všechno jsem si do nového vozu nemohl vůbec zvolit. Něco zřejmě ano, ale to už by vyšlo na pěkný ranec. Stejně jsem tam utopil dalších 120.000 na dalším "vylepšení", jako byla všechna 4 okna v elektrice s automatickým vytažením při zamčení auta (kdo může říct, že to ve feldě měl...), autorádio s changerem, lepší kola, alarm a pár dalších věcí. V roce 2001 jsem ji prodal za cca 110.000 Kč.

+2/0
26.10.2014 17:27

M59a53r16e27k 24H43r40u94b67y 6227642561778

V jedne z tech mych, v r. 99 za pouhych 380 000,-, bylo take stresni okno - akorat do nej uz od vyroby zatekalo. I radio mela, Philipse s tatrankou, ktera sla nahradit zlomenou sirkou ;-) Klimatizace bohuzel chybela, prodejce tvrdil, ze kombinace se stresnim oknem nelze...8-o

0/0
26.10.2014 23:48

J43a81k50u86b 18N22o26v25á15k 8650503690882

Ve feldě mi střešním oknem nezatékalo, to až v Seatu Cordoba. A s tou klimatizací stejně moc Felicií nebylo. Ale pro zajímavost dodám, že byla možná klima i do favorita cca za 50.000,-

0/0
27.10.2014 23:18

J90i68n41d84ř11i63c48h 14Š89k58o30p74e22k 4445661800295

nechápu, jak někdo může kritizovat u felicie motory o výkonu 50, 55kW, když dnešní fabie pohání tříválcové polomotory s výkonem od závratncý 40 kW

+7/0
26.10.2014 19:53
Foto

R59o13m26a31n 39K47o47z65e47l 4587926383544

no jo, downsizing...první Fabie měly nejslabší motor 1,4 a také byly kritizovány. U autobusů to jde vidět - Karosy měly objem motoru skoro 12 l, kdežto dnešní Crosswaye mají 6,7 l.

+2/0
26.10.2014 20:24

T86o64m56á34š 51J71u62r82e21č10k18a 3733532329303

No srovnávat tyto dva motory je velice úsměvné. Favoriťácká 1.3 která nemá žádnou dynamiku, prodleva plynu, že vám to zareaguje až na další křižovatce, hlučnost taková, že bylo zbytečné tam mít rádio, když jste ve 130 stejně krom motoru a kraválu z podvozku nic neslyšel. Neříkám že je fábia nějaká hitparáda, ale srovnáváte nesrovnatelné.

0/0
27.10.2014 6:51

J21i94n77d59ř44i84c15h 47Š52k67o61p30e92k 4295621150545

nevím co je úsměvné, jezdil jsem s felicií 1,6 i s fábií 1,2, takže nějaký fakt by nebyl ?

Hlučnost přnáníš, dynamiku taky, protože 1,6 motor měl s lehkou feldou slušnou dynamiku

0/0
27.10.2014 8:36

T74o45m71á64š 28J87u91r94e27č46k48a 3123182579843

1.Bavil jsem se o 1.3 felicii.

2.Ano felicia 1.6 je něco jiného, ale viz.bod 1

3.Zase, nedá se srovnávat 1.6 s 1.2

4.Ve felině 1.3 jsem dělal autoškolu a pak ji i 3 roky vlastnil, můžu říct, že pokud v ní už nikdy nebudu muset jet, tak jenom dobře.

0/−2
27.10.2014 10:23

M24a27r53e52k 79H43r92u68b80y 6277132661888

No, kdyz porovname 50kW ve Feline z 55kW ve Fabce (1.3 vs.1.4), nesmime zapomenout na vahovy rozdil cca ctvrt tuny ;-) HTP uz je vubec mimo veskerou diskusi :-P

+1/0
27.10.2014 20:46

M50i69c62h57a93l 62Z97e17t60e65k 3928162840637

Kdyby se podařilo zprivatizovat každou továrnu v Československu jako AZNP, tak jsme dnes bohatí jako Švýcarsko.

+12/−1
26.10.2014 12:19

J26i47ř66í 44Z44ý19k75a 9169753741200

že by Češi byli bohatí? Dovedete si představit, že by všechny naše předlistopadové podniky prosperovaly v cizích rukou a ani jeden nezbankrotoval? Všechny zisky by se vyvážely ven. Místo na růst nových českých podnikatelů by zde prakticky nebyl. Je jedině dobře, že ty velké podniky různě zbankrotovaly, rozštěpily se na menší a ty jsou nyní v držení českých podnikatelů. Alespoň částečně. Nějaké zisky tak zůstávají doma, reinvestují se zde, utrácejí se zde.

Nicméně ano, privatizace Škoda Auto byla povedená. Z pohledu zachování velkého množství pracovních míst a know-how konstrukce a výroby automobilů.

+3/−1
26.10.2014 17:49

M34a20r80e75k 89H47r24u31b13y 6547572831898

Ehm, mozna spis Nemci by byli bohati jako Svycari. Ucetne prvni zdanitelny zisk zacala Skoda generovat nekdy po r. 2004. A hadejte kam sly vsechny penize do te doby (a prevazna cast dodnes)? ;-)

0/−1
26.10.2014 23:52

T18o54m59á77š 63K60n59a45i94f79l 6753310247810

Zkus se prosim tě někdy do těchz výročních zpráv škodovky podívat .. než tu budeš plácat nesmysly...  minimálně od roku 1996 je ŠA bez problému zisková.

0/0
27.10.2014 16:35

M68a56r22e44k 92H87r47u69b52y 6267402691288

proto pisu o _zdanitelnem_ zisku, neboli dani ze zisku odvadeneho _v CR_ ;-)

0/0
27.10.2014 20:47

T78o84m81á18š 68K63n75a36i88f59l 6973510247240

Budeš se divit... Ale on byl před... I po zdaneni.

0/0
27.10.2014 20:49







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.