Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Před zimou zajeďte s autem do servisu a do myčky

Před zimou by mělo auto zamířit do servisu. Úplným základem je zkontrolovat hladinu a kvalita brzdové a chladící kapaliny. A překontrolovat stav autobaterie. Vyzbrojit se na jízdu v teplotách pod nulou ale zvládnete sami.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P11e61t32r 46N69e54s49v88a54d21b71a 2274515636699

Lidi nikam nic dávat nebudou. Až je auto v zimě vypeče budou nadávat jaký jsou servisáci zloději a k.rvy. Klasika;-D Zimní prohlídka pár korun oprava "uvařeného" motoru cca do 5000,-.

0/0
8.11.2014 22:31

J12a66r68o74s61l46a18v 15D21r64o76b55n28ý 6796588877847

před zimou zajeďte s autem na hřbitov - jsou dušičky ( památka zesnulých )

0/0
8.11.2014 13:04

M91i67c21h74a15l 34Š79r63o74u39b18e41k 8654856713410

jo no, dobrá rada... stálo mě to 30 tisíc R^

0/0
7.11.2014 14:30

L85u75k40á12š 87V53a64ň91u56r20a 1815924973303

Další masáž iDnes po masáži se zimními pneu. Kolik jim za to ty společnosti platí? Auto jsem si vždycky kontroloval sám, ale v poslední době mám pocit, že jsou lidi tak hloupí a líní, že si neumí na autě nic udělat. Bohužel asi tato masáž se mine účinkem, protože potkávám na silnicích stále více vraků.

+5/0
7.11.2014 14:04

P18e95t32r 85N34e82s51v93a95d42b87a 2204855166109

Jak přesně si sám kontrolujete stav brzdové kapaliny? Baterie? Nemrzky v chladiči?

0/0
8.11.2014 22:28

L73u55d77v15í24k 41G13a27j85d96o48š12í28k 2285933524862

Jak známo náplň chladiče a brzdová kapalina jsou bezúdržbové a pokud nemáte na autě zásadní závadu, tak to netřeba vůbec řešit. Pokud závadu máte, tak se vám obvykle rozsvítí kontrolka na palubce, což je myslím dostatečná kontrola. :-)

Baterie je to samé. Aby měla baterie problém, musela by být závada na dobíjení, nebo by musela být starší 5 let.

0/0
10.11.2014 10:57

P64e54t30r 21N18e78s61v87a88d91b79a 2974235776669

Brzdová ani chladící kapalina jak známo bezúdržbové nejsou. Životnost chladící kapaliny například G11 2 - 3 roky, G12 až 5 let. Životnost brzdové kapaliny 2 - 3 roky nebo 60 tkm záleží na druhu provozu a klimatických podmínkách. U brzdové kapaliny se měří tzv. bod varu tady schopnost kapaliny udržet si potřebné vlastnosti při trvalejší zátěži. Brzdová kapalina jak známo absorbuje vzdušnou vlhkost, voda obsažené v brzdové kapalině snižuje zmiňovaný bod varu a má nežádoucí účinky na brzdovou soustavu. Baterie která při 15 nad nulou funguje v pohodě v 5 pod nulou nemusí auto nastartovat proto se provádí takzvaný zátěžový test, i dvouletá baterie může mít problém zvláště při častých startech - jízdách na kratší vzdálenosti. Šíříte pouze fámy....:-/ Řekněte rovnou že na provoz auta nemáte peníze a proto si vymýšlíte tyhle hypotézy aby jste si to obhájil sám před sebou.

+1/0
10.11.2014 11:23

L58u91d82v64í13k 86G83a87j15d78o46š88í85k 2795323754112

Jistě máte pravdu. Jenže výměna brzdové a chladící kapaliny je součástí pravidelného servisu stejně jako výměna oleje v motoru. Mezi těmito výměnami není důvod se s tím vůbec zabývat, pokud vám kapalina vysloveně neuniká, což sice můžete řešit tím že doléváte, ale lépe je řešit příčinu úniku a to je pro většinu lidí stejně věc pro servis.

U baterie je to pravda trochu jinak. Nicméně jediné co s baterií můžete udelat je jí dobít, nebo jí vyměnit za novou. Dobíjení zase přitom nic moc neřeší (servis vám to stejně neudělá) a preventivní výměna je pro většinu řidičů nesmysl.

Pokud se tedy o auto trochu staráte, tak příprava auta na zimu kromě výměny kol spočívá v podstatě jen ve výměně kapaliny v ostřikovačích za nemrznoucí. To ostatní by mělo fungovat bez toho že to před zimou extra řešíte.

+2/0
10.11.2014 12:07

P88e11t54r 41N84e87s64v76a26d26b34a 2494335286729

Tyhle články ale nejsou pro ty co se pravidelně starají.

0/0
10.11.2014 18:56

L28u81d53v35í44k 39G48a98j80d65o25š42í70k 2885743174662

Z logiky věci plyne, že ti co se nestarají, články o tom "jak se starat" asi moc nečtou. Pro koho tedy myslíte článek je?

+1/0
11.11.2014 16:13

P25e77t18r 21N32e34s72v14a27d87b86a 2694595486819

Stejně jako kuchařky čtou především ti co umí vařit. Kdo neví čte aby se dozvěděl.

0/0
11.11.2014 18:50

M59i73c69h14a36l 95K40r71č49á11l 6738758696542

Napřed se podívejte co v té zimní kontrole v servisu je. Že mě klakson troubí, stěrače stírají a světla svítí vím a nepotřebuju kvůli tomu do servisu. Nic co by si člověk během pěti minut nemohl zkontrolovat sám tam většinou není.

+8/0
7.11.2014 12:19

P92e86t50r 19N67e33s55v19a60d94b56a 2794315266519

Kontrola brzdové kapaliny, stav baterie, bod tuhnutí chladící kapaliny. Tři zásadní body. Pokud to zvládnete sám není důvod nikam nic vozit.

0/0
8.11.2014 22:33

O61n38d30ř27e43j 82S96l28a69v80í69k 7836153682199

Tak brzdovku jsem menil vzdycky jednou za rok a fridex dolival pokud ubyl. Nevim proc bych mel nekam neco vozit aby to kontrolovali. To je jak nechat si zkontrolovat televizu pred ms sveta aby se nahodou nepokazila a ja neprisel o nejakej zapas...

0/0
10.11.2014 13:35

P58e57t13r 59N34e10s45v60a90d24b35a 2504225746569

Pokud dáváte auto do servisu pravidelně nebo se o něj pravidelně staráte sám nemusíte jej vozit nikam. Dolévání antifrízu nestačí, má svojí životnost viz. výše a musí se měnit, nikoliv jen dolívat i když je to lepší než nic. . Tenhle článek je spíš pro ty co vozí auto do servisu na laně nebo na odtahovce.

0/0
10.11.2014 18:54

J55i74ř24í 29N87o71v52o57t35n71y 2948671793379

Pro koho vychází takovéto články? To si jako lidi neporadí bez vašich "cenných" rad? To víte, že poradí a dokonce budou jezdit i bez návštěvy servisu a zvládnou to i na těch letních než začne sněžit.

+9/0
7.11.2014 8:57

M97i48r49o50s50l46a97v 76B70u91d50a 9262772387132

To byste se divil, kolik oveček jim na tu masáž skočí 8-o V hospodě jsem zaslechl rozhovor, jak jsou letní pneu už teď "na zabití" protože to říkali v televizi;-D

+8/0
7.11.2014 9:04

J17i41ř84í 53N23o35v93o69t84n79y 2478161103769

Bohužel nedivil, vzhledem ke kolikrát mínusovaným mým příspěvkům, pokud  se někde řeší něco podobného. Mám pocit, že se sem natáhlo mnoho individuí z novinek, kteří tento povyk znásobují, když jim tam nějak zregulovali příspěvky v diskuzi..

0/0
7.11.2014 9:11

M86i38r41o64s32l92a74v 85B98u71d38a 9582772137312

To máte pravdu :-/ Jsem jen zvědav, kdy se tady objeví někdo z místních trollů.

0/0
7.11.2014 9:14

Ř78e71h93o23ř 54K28r39á20l24í66č12e13k 5787631699138

"Stane-li se vůz s letním obutím účastníkem dopravní nehody, jeho řidič bývá automaticky označován za viníka..." Takže když do mě zezadu někdo ťukne protože nedobrzdí nebo mi nedá přednost, tak viník budu já, poněvadž si dovoluji ještě při 12°C a suché vozovce jezdit na letních gumách? Hm, hezké :-/.

"Statistiky odhalují, že 55 % všech dopravních nehod se odehraje na zimních vozovkách, kdy je riziko karambolu 6x vyšší." Tak tohle zní spíše jako pozitivní zpráva, ne? Jestliže na zimních vozovkách (dle zákona 1.11 - 31.3) se stane jen o 5% víc bouraček než v létě, tak je to slušné číslo, když riziko nehody je 6x vyšší. V konečném důsledku jsou silnice v zimě tedy bezpečnější ;-D.

"Hodně lidí si myslí, že v zimě je před problémy se stabilitou vozu ochrání elektronické systémy podvozku. Skutečnost je ovšem taková, že na sněhu a ledu tyto systémy v kombinaci s letním obutím nefungují," Pochopil bych, kdyby napsali, že tyto systémy mají na ledu nebo sněhu v kombinaci s letním obutím nižší účinnost, ale že nefungují? V tom případě snad nemohou fungovat ani v létě na jakémkoli kluzkém povrchu. Dle tohoto článku mohu být asi rád, že v autě nemám ani ABS a možná proto jsem zatím neboural ;-D.

+9/0
7.11.2014 8:57

M39a97r98t83i63n 18L60u54k44e37š 3306421231255

Jednoduše řečeno - lobby výrobců pneumatik. Viník nehody je zkrátka viník nehody, na to nemají letní gumy žádný vliv a policie i pojišťovny by to tak měli brát.

Ten případ s ťukancem je ještě malichernost. Představte si, že zastavíte před přechodem, idiot za vámi i se zimníma pojede rychle, neubrzdí, vrazí do vás a vy sejmete toho přecházejícího chodce. To už by byl malér.

+2/0
7.11.2014 10:19

J64i56n89d48ř16i18c52h 92Š54k58o57p27e27k 4965301890955

tak ono to tak berou. Pokud pojedeš na letních pneu na sněhu, někdo tě zezadu naboří, samozřejmě nejsi viník, ale poškozený. Pouze dostaneš pokutu za letní pneu, ale tím to pro tebe končí.

Spoléhají na paniku, o nic jiného nejde

+1/0
7.11.2014 10:47

J32a39n 67D97l59o78u29h67ý 8696200483770

viz první odstavec - ono je to pravda, akorát tam novináří opět vynechali půlku věty, protože se to týká jen zimních podmínek. ;-D Ani pojišťovny nemohou vymáhat něco mimo zákon. ;-)

+3/0
7.11.2014 11:18

P27a96v96e96l 97P12o55p22e39l56k60a 2591464530508

Jojo servis, to by musel mít otevřeno, když já nejsem v práci. Občas do ní taky musím, tak s autem se jde jen když kňučí víc než pes.

+1/0
7.11.2014 8:55

L35u45k90á62š 34K54a41z97í12k 9548279148773

Nevidím důvod proč, když je venku 13 stupňů, bych už 7 dní měl mít zimní kola a ničit je. Až se bude ochlazovat za 30 minut mám přehozené kola.

+10/0
7.11.2014 8:21

J70a80n 46M96a13r24t36i60n 6602290289

ako ich "nicite" ak tam mate letne, tak ich "nenicicte".. jasne, ak za tyzden najazdite 10 000km, tak asi rozdiel v ubytku zimnych a letnych spozorujete (aj ked mne osobne vazdy zimaky po 4mm vydrzia medzi 40 az 60 000km od znacky). Oni ani tie letne nevydrzia vyrazne viac (tam je bonus v km podporeny aj faktom, ze si ich clovek necha az kym nemaju cca 2mm. takze ubytok alebo lepsie povedane "nicenie" zimakov je proste blabol. pardon za uprimnost

0/−7
7.11.2014 8:43

M94i73r76o65s74l77a17v 61B15u37d92a 9312782577242

Podívejte se, pokud mám například zimáky téměř na hraně (momentálně 5.5 mm) tak je nazuji co nejpozději, abych tu zimu na nich ještě odjel a sundám je také co nejpozději, abych je dojel a ušetřil letní. Počítám, že je přezuji až v červnu před dovolenou.

Když budou zimáky nové, sundám je co možná nejdříve.

Při ceně pneumatik a vlastně nařízenému nehoráznému plýtvání (vyhazovat pneu která má 4 mm vzorek) to jinak nejde.

+8/0
7.11.2014 8:54

J32i84n98d93ř52i80c96h 77Š51k58o20p62e55k 4315261890745

pokud má zimní pneu ještě 4 mm, nechá se dojed v časném jaru a na podzim

0/0
7.11.2014 9:54

M25i71r67o59s76l74a32v 34B46u64d98a 9502762587662

Fakt, neříkejte? Já jsem napsal asi co?

+3/0
7.11.2014 9:58

J49i88n90d50ř61i65c76h 47Š96k95o35p16e64k 4255611390875

pro přehlednost jsem to některým diskutujícím pouze shrnul.

0/0
7.11.2014 10:48

J46i27ř15í 16Z88ý63k55a 9199753691150

jezdíval jsem denně cirka 120km po dálnici (+dalších 60km po okreskách). Pokud jsem přezul podle doporučení zákona, tak mi v teplejších dnech mizel vzorek zimních gum před očima. Gumy se při vyšších rychlostech více zahřívaly, měkly, dokonce bylo pozorovatelné drobné vytrhávání lamel.

Takže já také přezouval až když meteorologové hlásili sněžení i v nížinách, případně narychlo ráno, když fakt napadl sníh (za 10 minut mám přezuté komplet auto, takže mě to při cestě do práce nijak nezdržovalo)

+4/0
7.11.2014 9:35

P25e97t37r 73K10a52l23v66o39d75a 9385197489334

Škoda, že na zimní pneu, na servis a nejlépe na nové auto nemám. Rád bych zajel jak do servisu tak do myčky. Jsem rád, že provozuji starou šunku abych se dostal od nás do města na nákup, k doktorovi a na úřady. Tahle rada není evidentně pro mne.

+4/0
7.11.2014 8:04

K69a63r51e68l 67N18a84s35t20o13u58p52i59l 3590351450401

Tak na počítač s internetem ještě máš, tak to zas tak špatný nebude...Navíc k doktorovi a na úřady můžeš jezdit busem...

+2/−3
7.11.2014 8:06

M84i95r71o31s97l68a60v 15B21u12d94a 9982222187182

Počítač který zvládne internet se dá pořídit za cca. 500,- připojení k internetu za 150 - 300,- měsíčně nebo zadarmo od souseda (pokud to dovolí) ale hlavně, hromadná doprava nejezdí vždy a všude!!

Tak co tam ještě máš, "chytráku" ?

0/0
7.11.2014 8:34

J66i81ř28í 10N14o50v18o60t29n89y 2878331253579

Jaký auto se dá pořídit za náklady PC s internetem?

0/0
7.11.2014 8:50

J91i62ř41í 93Z44ý52k22a 9769123711930

za desítku se dá koupit spousta aut. Feldy, Astry, různé Pežotíky ...

leckdy to ani nemusí být úplný šrot. A servis těchto starších aut je velice levný. Do 400Kč měsíčně se vejde i s těmi pneumatikami. Samozřejmě počítám s tím, že se cena servisu rozpočítá do plánované životnosti dílu. Nové zimní Barumky na Feldu vyjdou na 3000Kč. Pokud je bude mít 4 roky, tak ho budou stát 62,5Kč měsíčně.

+1/0
7.11.2014 9:44

J89i62ř55í 16N89o35v96o93t49n84y 2768401343419

10000 auto, 3-5000 ekodaň, 800, přepis, 250 evidenční kontrola,2500 2x STK, 6000 (4x1500) povinné, 2500, kotouče, destičky, čepy, 1500, nějaký díl výfuku,  1500 baterie, 3200 (4x měněný olej+filtr), 2500 rozvodová sada, 3000, 3000 - 1 sada  pneu, 4000 (8x přezutí po 500 nebo druhá sada kol), to je 45750 Kč nájezd 12000 za rok = 0,95Kč/km = 950 Kč/ měsíc bez nákladů na jiné opravy a PHM. Internet s PC, starší sestava za 4000 za 4 roky je 83 Kč + 250 levnější net = 340 Kč/měsíc. Rozepisuji protože původní přispivatel řeší celé auto nikoli jen pneu.

+1/0
7.11.2014 10:09

J89i75ř44í 51Z40ý20k44a 9459573291480

OK, OK ... sice by se z toho něco dalo vyškrtat (ekodaň má spousta aut již pořešenu, olej vyjde levněji, evidenčka se dá zmáknout v ceně první STK), ale furt je to míň než náklady na cigára, nebo chlast. Litr měsíčně posbírá i študák.

+1/0
7.11.2014 10:54

P63e15t77r 64N94e89s79v56a16d24b86a 2614535396649

Jelikož by tě vyšel levněji autobus tak na tom tak špatně nebudeš....:-P

0/0
8.11.2014 22:38

M89a39r74c71e24l 31P16a62v53l75í76k 7351704608589

čisto gumené koberce už dlho nepoužívam - v HM som v akcii kúpil kvázi "vlasové" a sú fajn, majú plastovú spodnú stranu, voda sa z nich pri vyberaní nevyleje, zato sa vytrasie jedna dva, špuina sa odstráni kefou, vysavač používam na to, čo spadne pod koberček.

na konci zimy kupujem zimné zmasi do ostrekovačov (používam celoročne), spreje na ľad (používam celoročne na čistenie okien i doma),

ps - manželka tvrdí, že na trabante s letnými pneu sa dalo na snehu jazdiť podstatne lepšie ako teraz na "modernom" aute so zimnými pneu.

pps - na sk platí povinnosť zimných keď je súvislá vrstva, čo prezentujú ako sneh, ľad pod VŠETKÝMI KOLESAMI. ak stojí jeno na suchu, o súvislú vrstvu sa nejedná. na druhej strane, ak je teplota pod nulou, letné sa šmýkajú už pri rozjazde.

0/0
7.11.2014 7:52

J53i15n36d67ř36i29c29h 38Š53k93o96p83e28k 4275121240905

Zase blábol:

"Stane-li se vůz s letním obutím účastníkem dopravní nehody, jeho řidič bývá automaticky označován za viníka a stále více pojišťoven v takových případech odmítá pojistné plnění,“ upozorňuje Karel Starý vedoucí poprodejních služeb, Škoda Auto Česká republika."

Odborník, pokud tedy není rádobyodborník, by mohl vědět, že pokud pojedu na letních pneu, ten za mnou nedodrží odstup a nabourá mi do kufru, samozřejmě já viníkem kvůli pneu nebudu.

Ano, dostanu pokutu za letní pneu, ale viníkem bude nadále ten vzadu.

+5/0
7.11.2014 6:46

P21e75t29r 15H70l84o14b27i56l 7529339882272

pokutu za letni dostanes jen v pripade, ze bude na vozovce snih, led, apod... jinac muzes jezdit na letnich celou "zimu"

+5/0
7.11.2014 7:14

J64i18n94d56ř69i81c35h 85Š12k44o70p10e30k 4775271470875

ano, nepřesně jsem se vyjádřil. Bylo to myšleno v případě, kdy já na letních jsem poškozený................

0/0
7.11.2014 7:18

J45i51ř61í 85B23o93l40f 8535827298315

Ach jo :-(  další článek na téma "musíš přezout na zimní, jinak jsi vrah", který ale zapomíná jednu říct jednu podstatnou věc. A to, že zimní gumy neznamenají, že na nich můžeme jezdit v zimě stejně jako na letních v létě (a myslím tím zimu jako sníh, mráz a led, ne to, co je venku teď). :-)

+8/0
7.11.2014 6:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.