Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nastartovali motor, který běží dodnes. Dostali za to vyznamenání

Dva manažeři se před čtvrt stoletím sešli u privatizace mladoboleslavské Škody Auto. Bývalá socialistická firma dodnes pohání český průmysl.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L85a11d38i97s49l91a18v 48K83a16l38o15u84s 7775646441480

Na jednu stranu přeji Škodovce hodně úspěchů. Na druhou stranu si říkám, škoda, že se Škodovky nechopila třeba Toyota. Škodovky jsem měl možnost vyzkoušet v různých podobách, jako služební vozy. Avšak nikdy jsem si po roce 1989 žádnou nepořídil. Nějak mě ta pravá Německá "kvalita" neuchvátila.  Přesto jsem rád, že se Škodovky nechopila jakákoliv Francouzská, Italská automobilka.

0/−2
30.10.2014 9:58

V46a94c67l46a57v 27K32u38b82i25s 5731891499937

Toyota moc neudrzuje konkurenci. Oni vse vyrabi pod vlastnimi znackami propadne delaji auta ve spolupraci s nekym. Oni nejsou jako GM nebo VW, ktery maji pod kridli nekolik znacek. Vystaci si vlastne temer vyhradne s dvojici Toyota, Lexus.

0/0
6.11.2014 15:03
Foto

L71u24k17á13š 38N68o51v45o54t44n39ý 6106677878288

Dopadlo to dobře (ještě, že se toho nechopil nějaký domácí privatizátor), po bitvě je sice každý generál, ale je otázkou jak by to třeba dopadlo, kdyby se toho chopilo BMW, které také bylo ve hře...

0/0
30.10.2014 9:22

L77a88d52i42s55l76a63v 44M42i37k83a 1161689664764

Ve finále se rozhodovalo mezi VW a Nissanem, podle mě je tohle lepší řešení, ale to se těžko nějk dokazuje, když nevím jak by to dopadlo pod NIssanem.

+1/0
31.10.2014 10:03

F43i57l43i21p 66S89i77r73o35t74e95k 9112499332161

Je všeobecně známo, že tím druhým byl Renault

+3/0
31.10.2014 15:22

V57a58c44l20a14v 36K30u56b93i26s 5171781739757

No ono je to dneska jedno a to samy Nissan-Renault a mimochodem vznik tohoto partnerstvi byl ve stejnou dobu co se prodavala skoda

0/0
6.11.2014 15:05

V54a62c81l78a76v 10K81u65b55i30s 5371101249277

U BMW jsou dve moznosti bud by se Skoda stejne prodala VW nebo zrusila, protoze BMW tehdy vycouvala diky problemum s investici do Britskych znacek Rover a tusim Jaguar.

0/0
6.11.2014 15:07

V67i58k75y24r 21B36o78h34u70m57i61l 50S23t10r49a94n58s21k13y 9977808216249

Metál si jsitě zaslouží /Renault by tu dnes dělal tak max. Twingo/, ale vůbec nebyl zohledněn tehdejší český management, který byl Němci postupně z různých důvodů, zpravidla štědře, odejit. Mimochodem připomínám paradox historie, když Laurin a Klement vzniknul proto, že p. knihkupci odmítli z Německa poslat díl na jeho bicykl s tím, že jim má napsat německy a ne nesrozumitelnou jim řečí. Jo tehdy jsme ještě měli průmyslníky a podnikatele též myslící národně.

+2/0
30.10.2014 7:12

V31l71a32d33a 90S13i23m82o14n21i13k 3889443503925

Faktem ovšem zůstává, že to byla jedna z mála dobře udělaných privatizací. Jasný a solidní vlastník od samého začátku, žádné česká podvodná cesta.

+5/0
30.10.2014 9:12

J67í47ř95í 29N90o33v27o36t85n81ý 2262605704259

Neviditelna ruka trhu od prosesora Tunela zasahla :-)

0/−5
29.10.2014 23:30
Foto

J95a25n 46Č55e44r53m51á87k 4129878305567

a co tím jako chce pisatel říci?

Dnes je v MB nejlepší výrobce aut z bývalého socialistického bloku... !!!!!!

+5/0
30.10.2014 0:52

V56i38k20y20r 15B54o65h52u65m12i60l 30S89t14r45a46n51s74k52y 9527668176959

I když tedy pořádek/ordung v chodu gignata někdy připomíná Vámi uvedenou "dobu nedávnou".

0/0
30.10.2014 7:14

M66i43l98a95n 51M78a44c18h 8970436581698

No možná měl vyznamenat Pitharta, který tu privatizaci prosadil. A co si za to sklidil nadávek od mudrlantů o rodinném stříbře. Kdyby bylo podle nich dopadlo to jako Stehlíkova POLDI.

+23/0
29.10.2014 23:04

B97o75h70u21m15i15l 72M40á23c84a 5351542496163

Pithart byl také u privatizace Mladé fronty.

0/0
30.10.2014 7:46

S51t60a23n77i14s17l49a42v 52S76v15o58b24o72d30a 1933613856408

Bejt komanči u moci ještě o trochu dýl, tak by zlikvidovali i škodovku

+8/0
29.10.2014 22:57

V44l47a69d79i63m46í46r 93H75o81l80ý 8184541556447

To je jasná věc. Jeden svazák dokonce zlikvidoval i Sazku.

+3/0
29.10.2014 22:59

S37t83a94n30i39s51l29a64v 33S93v15o56b89o98d20a 1293323496238

to že tu po revoluci ods s čssd rozkrádaj republiku není přece omluva pro 40 letý teror komunistů

+3/0
29.10.2014 23:02

M15a68r81t79i58n 41K66y22p72r 2592715684594

Však to jen málokdo omlouvá. A hlavně nebýt komunistického ekonomického šaškování a zpřetrhání plynule se vyvíjejících majetkových vazeb v české ekonomice vytvářených od průmyslové revoluce, nedošlo by ani na privatizace, ne vždy úspěšné. Prostě by fabriky měly své vlastníky, buď by prosperovaly nebo už dávno zanikly a nikdo by to pořád neřešil. Tatra by možná byla slavný výrobce luxusních vozů (měla na to našlápnuto), naopak Avia by třeba zbankrotovala už v roce 1960. Co my víme. Bohužel se pořád řeší, jak tu všechno komunisti nechali a co se s tím stalo. Že toho velká většina stála za ho.. už mnozí vidět nechtějí.

+10/0
29.10.2014 23:15

V12á78c45l46a98v 41V56á88v24r81a 5466859571887

Jakápak privatizace?

Normální prodej firmy Němcům a tam jde také zisk firmy.

Stát nebyl schopen Škodovku podržet a modernizovat ji (kýmkoliv na světě) ale v rukou Česka. OK Nazývejme věci jak jsou. Laurin a Klement se v hrobě obracejí když vidí že jejich firmu drží v rukou jejich německý nepřítel.

Nebylo by od věci přečíst si knihu "Dědeček automobil" stejnejmenný film také ukázal kus slávy z počátků firmy LK.

Je ostuda že to nechal stát cizincům. A nejen tuhle firmu... bylo jich stovky a lidi vyházeni na chodník po celých Čechách. Prosím - blbé výmluvy na asijskou konkurenci můžete nalhávat tak sami sobě.

A nikdo po vás nechce, abyste se přiznali k tomu, že komunisti uměli vést podniky, vyváželi do celého světa, sklo, textil, porcelán, textilní stroje, bižu, válcovaná ocel šla za dampingové ceny i do USA a Kanady,  uhlí hnědé i černé, koks, a jaksi DPH neexistovala. Jak si to vysvětlujete když dnes si stát ukradne z každého výrobku ať je vyroben kdekoliv na světě celou pětinu absolutně bez jakékoliv zásluhy?

Thyronx na seznamu.cz

+5/−43
29.10.2014 22:03

P56e94t65r 61P57r68a41t50e75r 5553139455878

Prodej státní firmy do soukromých rukou se nazývá privatizace, víme, popletený pane? A DPH je "nástupcem" bývalé daně z obratu.. Ostatní nesmysly, co píšete, už nestojí ani za reakci.. :-/

+33/0
29.10.2014 22:13

T71o38m56á14š 60K34n54a54i21f62l 6723300907910

Thyronxi... Ty jsi nějaký pomatený takhle při večeři...

+8/0
29.10.2014 22:16

J33a89k85u45b 93R11o51u20s 3263170964232

On je pomatený pořád.

+3/0
30.10.2014 0:02
Foto

R10o28m61a12n 88K42r63a52t83o59c67h76v84i61l 1127448448419

Tak to je blábol. Vy jste se moc díval na seriály od Dietla, že jo

+8/0
29.10.2014 22:21

M91a41r66t75i18n 59K89y20p19r 2432465604214

Milý pane, Škodovku už v meziválečném období vlastnily z velké části francouzské banky, protože potomci pana Škody nebyli ani zdaleka tak zdatní jako on.;-D

+2/0
29.10.2014 22:28

V49a16c47l34a36v 92K18u72b40i66s 5471181729327

Snad jen ze to byly nejen Francouzske banky ale i Nemecke a Rakouske a hlavne Skodovku vlastnila Skoda Plzen.

0/0
6.11.2014 15:06

M19a60r42t97i17n 74K84y24p65r 2562345204114

A ještě mě pobavilo to o tom, jak ocel šla za dumpingové ceny do Ameriky. Víte co jsou to dumpingové ceny? To jsou ceny pod náklady výroby. Jestli opravdu komunisti prodávali tímto způsobem, tak se ani nedivím, že to s nima dopadlo, jak to dopadlo. Teda já bych se tím příliš nechlubil.;-D

+12/0
29.10.2014 22:31

M22a78r33e29k 16Š33i48m28o69n 2464367758508

Přesně tak, Američani kupovali levnou ocel z Východního bloku, protože věděli, že je tím Východní blok vlastně dotuje. Jen aby měl ve svých socialistických tabulkách růst produkce oceli, kterou od dob Stalina komunisti milovali a mohli se prsit, jak Ameriku předhonili. Američanům byly čísla u ....

0/0
2.11.2014 20:43

V67í61t 74M28r66h44a36l 1805599763440

Problém je v tom, že Škodovka bez zahraniční pomoci-v tomto případě německé, skoro s určitostí dnes už neexistovala, to, že přišel VW, ji zachránilo existenci na tomhle světě. Je to smutné, že český podnik musel zachránit investor ze zahraničí, ale díky tomu tady Škoda je, mohla klidně také dopadnout jako ČKD, či jiné vytunelované státní podniky. Český národ si totiž neumí vážit svého bohatství.

+12/0
29.10.2014 22:59

M23i15l32a65n 48M26a62c89h 8370666741748

Řekl bych, L&K se v hrobě obraceli po 40let v době "znárodnění" a vlády komoušů. Teď jsou, snad, v klidu.

+9/0
29.10.2014 23:15
Foto

I41v29a56n 83K76o46p21t92a 5297542361587

A proč by ji kdokoliv modernizoval kdyz vy z toho nic nemel. Navíc chybělo podstatne u každého podniku, provozni kapital pro další vývoj atd.

A panove Laurin a Klement to prodali dost dlouho před valkou v roce 1924. A jak jste dosel k tomu ze Němci byli jejih nepřáteli?

Navíc kdyby to komunisté tak uměli vest, proč byl nedostatek valut, proč jsme v roce 1990 měli na dilne vrtacky z roku 1925? Proč byl tak velký vnitřní dluh, rozbité silnice a nedostatek takřka všeho snad mimo potravin?

+7/0
29.10.2014 23:28

J59a39k73u54b 37R86o81u20s 3313410454702

Vávro, Vávro, ty seš fakt magor... Zlatý časy, kdy ses tu na diskuzi jen chlubil, že jsi američan, a nesnažil ses házet ty svoje zcestný moudra a výplody chorýho mozku...

+2/0
30.10.2014 0:40

P14a10v11e31l 68M91a93r18e43š 2749983942

říká nějakej zas........ej  emigrant. radši se podívej jak dopadl váš slavný GM. Se divím, že jsi opičákovi z Bílýho Domu neporadil, co dělat aby nezkrachoval, když se tak vyznáš.

Zalez zpátky do tý svý Ameriky, kde si na ulici ani svobodně neotevreš pivo a přestaň laskavě poučovat jak jsme to měli dělat líp.

A když byly komunisti tak skvělý jak píšeš, že jsi zbaběle zdrhnul ??

+4/0
30.10.2014 8:50

M74i32c44h96a20l 22F76i92n49s65t38e67r64l96e 7229570853728

Hmm, a kde je dneska Tatra (3. nejstarší automobilka na světě !!!), LIAZ, Karosa, Avia... atd. ?!! Já bych to zase až tak neoslavoval ( Škodu), neb se jedná o jehlu v kupce privatizačního sena...:-/

+5/−22
29.10.2014 17:25

V64á89c74l90a58v 46R21o88s59e75n83b64e72r42g 6529217862287

Píšete to stylem, jako by zmíněné společnosti založili komunisti. Tatra byla známou automobilkou už před válkou. Karosa "vznikla" znárodněním továrny Sodomka. Jedině LIAZ byl opravdu založen až po válce. Avii komunisti naopak zlikvidovali tím, že v ní 20 let vyráběli licenční francouzský náklaďák Saviem z 60. let (kdyby nepřišel rok 89, vyráběli by ho tam snad dodnes).

+31/0
29.10.2014 17:38

M49i67c41h85a16l 90F32i48n71s42t66e71r78l45e 7329690203198

S komunisty moje poznámka spojena nebyla. Hořekuji nad tím, jak se dnes rozdávají metály a chválí privatizační vlády, ale přitom tak nějak z toho čouhá jen ta Škoda - škoda !!!

+3/0
29.10.2014 17:55

D30a83v72i96d 84P31r62a10ž19á83k 6924942252526

Vždyť to není pravda. Podívejte se, kolik je v ČR schopných firem. Jenom holt nezůstaly ve stejné struktuře jako za komunismu. Pokud by tomu tak bylo, bylo by to divné.

+8/0
29.10.2014 21:55

V19á93c17l27a41v 77V82á82v68r20a 5746779321867

ty "struktury" je výmluva komunistická...vyjádři se na rovinu.

0/0
29.10.2014 22:11

J96i47ř41í 13S32c42h90w13a54c52h 8828204338156

1. privatizační "vláda" ne "vlády"

2. holt ne každý podnikání obecně vede k úspěchu

3. hořekovat, že metály se rozdávali za úspěšnou a přitom bylo mnoho neúspěšných privatizací je jako hořekovat pod článkem o vítězi nad tím, že jeden v závodě na 100 metrů vyhrál a ostatních 7 bylo poraženo....

+1/0
29.10.2014 21:56

V81á47c55l75a27v 23V62á83v38r14a 5376429351467

jestli je dnešní český podnikatel jako brankář Hašek, tak se nedivím.

0/0
29.10.2014 22:12

M24i61c31h16a97l 74F13r70ý52d89a 1722819603152

LIAZ byl sice založený až po válce, ale na základech Liberecké firmy RAF, tudíž jeho kořeny sahají také o notny kus dál, než uvádíte.

+2/0
29.10.2014 20:32

V48á64c44l31a54v 76V10á31v64r98a 5596189341227

ano LIAZ byl následníkem firmy Elektro-Praga která vyráběla krátký čas nějaké komponenty na elektriku, a

Elektro-Praga přišla po válce do budov koncentráku kde se vyráběly za války součástky do letadel.

Jako kluk jsem tam přímo vyrůstal. LIAZ vyráběěl nejdřív autobusy Škoda 706 RO, později RTO a pak trambusy které šly do mnoha zemí světa. 6ti válec jednoduchý jak facka se pak přestal vyrábět a nastoupil přeplňovaný (turbo). Pravda písty a turba se dovážela z Německa.

Nemyslím si ale, že by vývoj jak ve Škodovce, tak LIAZu stagnoval a vyráběl ty zastaralé motory i dnes.

To spíš Škodovka mi dnes připadá že má zastydlou rýmu s jejich výrobním programem. Auta se dnes dělají poněkud jinak než v Mladé Boleslavi.

0/−8
29.10.2014 22:49

V19á36c74l88a17v 53V88á91v30r75a 5216579121207

proč? I za komunistů se modernizovalo. Neporovnávej rok 1960 s lety o 54 let později.

Ostatně Škodovka má svůj vývoj a navrhuje si modely sama. Tatra vyráběla i osobáky a měly úroveň ve svých letech... dnes je Tatra akorát tak před uzavřením. O Karose nemluvě. LIAZ vyráběl turbo motory a šly nejen do východní Evropy ale i do Jižní Ameriky (autobusy i trambusy) Sklo z Liberce a Bižu i do Afriky a Jižní a Střední Ameriky. Dnes? Živoří.

Svarowski kupuje z Jablonce haléřový šmelc a vyrábí z něj šperky vysoké hodnoty a exportuje do celého světa.

+1/0
29.10.2014 22:10

M94i65c13h45a62l 56Š45r73o69u16b86e57k 8464926963320

Úroveň... :-D

Ty slavné modely vznikly před nebo během války. A 603ka vznikala v ilegalitě, protože soudruzi nechtěli, aby Tatra vyráběla osobáky. Všechno to dělali ještě provorepublikoví inženýři.

+3/0
30.10.2014 9:13

J55i89ř50í 90Z61ý25k24a 9829743161260

pokud Vím, tak Tatra je nyní v českých rukou, na rozdíl od Škodovky. A to se taky počítá. Nehledě na to, že se opět začíná prosazovat. Holt se nenašel nikdo, kdo by do toho nalil miliardy, které v tom podniku už od dob komunistů chybí. Je to dobře nebo špatně? To je otázka. Zahraniční partner by pak vyvážel zisky do své domoviny (a tam i převážně utrácel). To také není moc dobře.

+1/−2
29.10.2014 18:05

P56ř43e67m19y96s74l 88Č36u97l95í24k 8550773762450

ne že by na tom tak záleželo, v čí je rukou, ale:-):

Vydražitelem podniku se stala společnost Truck Development, která vznikla 8. března 2013 a jejíž jediným akcionářem je Marek Galvas, spojený s investiční skupinou J&T.[10] Společnost Truck Development následně firmu přejmenovala na Tatra Trucks a.s., do společnosti mají majetkově vstoupit (zřejmě kapitalizací svých pohledávek vůči Tatře) podnikatel Jaroslav Strnad a společnost Promet Tools ze skupiny Promet Group

pozn: slovenská finanční skupina J&T,

0/0
29.10.2014 18:17

S66v67a12t58o17p94l94u97k 30S31i16l20n58ý 4782506299708

J&T je česko-slovesnká

0/0
29.10.2014 20:19

P55ř40e88m39y12s95l 89Č81u56l66í97k 8350403432720

Že by Wikipedie lhala?

J&T je slovenská investiční skupina, kterou založili v roce 1995 na Slovensku Ivan Jakabovič a Patrik Tkáč

Ale kdo to nyní a jakým podílem vlastní asi není tak jednoduché zjistit.

Ale ještě podstatnější je, že "v českých rukou" určitě není ten nejpřesnější výrok.

0/0
29.10.2014 20:59

J24i26n57d56ř80i25c97h 31Š61k44o47p87e89k 4635401560575

chyba byla, že tatra nebyla nabídnuta firmě, která by tam chtěla zachovat výrobu značek Tatra

0/0
29.10.2014 18:28

P75ř53e98m46y87s15l 64Č71u21l75í60k 8370953722880

Máte v tom dost zmatek. Kdo by kupoval značky?;-D Raději snad auta:-)?

Předtím se tam vyráběla m.j. auta, jenže pak se otevřely světové trhy a zjistilo se, že jsou neprodejná. Protože byla zastaralá a konkurence měla lepší. To je celé. Takže pod značkou Tatra se nyní montují auta s dovezenými motory, převodovkami, spojkou.....Jaký je rozdíl proti Škodovce?

http://www.tatraphoenix.com/technologie/:-)

+1/0
29.10.2014 21:11

V86á43c95l41a30v 93V48á54v56r18a 5366949631177

Tady Micvhale není co slavit ale je spousta z toho za co se stydět. Jednou se o tom bude smět psát pravda. Na to si ale budem muset počkat aspoň 20 let.

0/0
29.10.2014 22:05







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.