Diskuze

Mrtvých na silnicích ubývá, nejohroženější jsou mladí

Vážných následků dopravních nehod ubývá. Mezi roky 2007 až 2013 počet nehod na silnicích klesl na polovinu, těžce zraněných při dopravních nehodách pak klesl o 30 procent. Spočítal to Český statistický úřad. Přesto se Česko stále drží mezi zeměmi s nejvyšší mírou silniční nehodovosti v EU.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Nemyslím si, že je interpretace statistik tak jednoduchá, jak se na první pohled zdá. Je nutno si uvědomit, v jakých klimatických podmínkách se nejčastěji jezdí, jaká jsou nastavená pravidla, jak je řidič v daném státě přesycen informacemi typu nadbytečných až zbytečných značek, které odvádějí pozornost od mnohem důležitějšího sledování okolního provozu, také je nutno si všimnout, na co je zaměřena persekuce řidičů v otázce dopravních přestupků, je-li v ČR překročení rychlosti o 3 km bráno za smrtelný hřích, byť opodál si v klidu projíždí řidiči dodávek a kamionu obcemi o 20 km rychleji, nebezpečně se předjíždí, ale tyto nebezpečné provinění nejsou potrestána, pak se nemohou policisté ani novináři divit, že jsem tam, kde jsem. 

Zaměřte své periskopy, radary, vrtulníky, passaty, superby, oktávky a zbytek flotily na opravdu nebezpečné osoby v provozu a oprostěte se od vybírání pokut pro nutnost vyrovnaných rozpočtů měst a obcí. 

V ČR je bohužel policie ne pro prevenci a případné sankcionování vážně nebezpečných jedinců vůči společnosti, ale jako další prvek finanční správy státu.

Je nutno změnit priority práce dopravní policie. 

Zahlcováním a zatěžováním řidičů se situace nespraví. 

Ano, je těžké přiznat chybu a říci, že nastolený trend práce není správný. Pokud k tomu však nedojde, nikam se neposuneme.

HAWK....

3 1
možnosti

to se divim během DVOU dnů co já vim se stalo spoustu dopravních nehod ale tak důležité je že dle článku nikdo nepřichází o život co já vim tak prej někde na Boleslav u Obory 2 vážný nehody během dne jedna odpoledne asi v 15:00 a pak po 21hod večer další

0 1
možnosti

P28e44t89r 15B43á60č31a

2. 11. 2014 13:08

a taky prej tri u Prahy, ctyri u Brna a taky prej 5 u Ostravy

0 0
možnosti

P51e58t35r 89B94á26č85a

31. 10. 2014 20:00

Hm to je uspech, na to jaky lopaty clovek denodenne na silnicich potkava.

To bude spis diky nam sikovnym, ktery myslime i za druhy za tim volantem :-P

0 0
možnosti

Proto mám řidičák až od 29ti...

1 3
možnosti

To je ovšem vaše smůla. Já mám "céčko" a velkou motorku od 17-ti let.

2 1
možnosti

Nejohroženější jsou mladí. Protože si myslí, že když se mu postaví 10x za den, tak že i ostatní svět mu patří, a často jezdí zhulený, vždyť ta tráva je přece tak neškodná...

2 6
možnosti

J89a22k23u53b 55R33o36u69s

31. 10. 2014 1:07

Sprostě lžete. Myslím, že máte obrovský komplex z toho, že už máte život za sebou, ale nic jste v životě nedokázal. Za váš podělaný život ale mladí nemůžou.

7 3
možnosti

Myslím, že by se měly omezit výkony vozů podle věku. Do 21 let 60kW, do 24 let 100kW. Když vidím ty 18ti leté v BMW s výkonem 200kW, kteří nezvládnou zatáčku a narvou to do chodce na chodníku a zabijí ho, tak takovým bych zakázal řídit na 10let.

2 8
možnosti

a kolikrát už jste to viděl?

6 0
možnosti

T71o87m25á68š 84Z18e30m62a47n

30. 10. 2014 21:10

Když se podíváte na statistiky, tak nejméně nehod je v místech s minimální koncentrací vozidel a minimálním tranzitem - Přes Maltu, UK a Švédsko prostě nikam nic nejezdí.

A je opět vidět, že jsme někde na půl cesty mezi Rakouskem+Německem a Polskem se Slovenskem, což přesně odpovídá tomu co jsme. Také je vidět, že je zásadní rozdíl jestli většina dopravy jede po dálniční síti a nebo obyčejných silnicích - dálnice totiž počet nehod snižují velmi výrazně. - viz podled na mapu Střední Evropy a porovnání Německa, ČR a Polska.

2 0
možnosti

Před pár lety jsem projel Švédsko a Norsko a za celou dobu jsem zažil neukázněné řidiče jen v Oslo. Co mě dostalo byla dálnice o jednom pruhu bez možnosti předjíždění a max rychlostí 90km/h. Ale fungovalo to.

0 0
možnosti

Mrtvých při autonehodách ubývá díky bezpečnějším autům, nikoliv díky ukázněnějším řidičům!!!

4 4
možnosti

Nesouhlasí, obojí má na to vliv!

0 0
možnosti

Smrťáků sice ubývá ale nehod nikoli. Za pozitivní změnu statistik může hlavně zlepšení techniky... "Blbých a zběsilých" je na silnicích ovšem čím dál víc..

1 2
možnosti

T92o35m44á55š 84Z43e45m95a12n

30. 10. 2014 21:11

Zběsilého řidiče jsem snad ještě neviděl, jen trouby, kteří netuší, co dělají a co se děje okolo nich.

1 0
možnosti

L82u27k27á24š 80B47e54r34k82a

30. 10. 2014 15:49

"Neuvěřitelných 31 procent všech smrtelných havárií totiž statistiky připisují právě lidem ve věku od 15 do 29 let." :-) Opravdu těžko uvěřitelné. Takže věková skupina 30-44 má na svědomí dalších neuvěřitelných 31 procent, 45-59 taky tak a nad 60 let zbývá už jen podobně neuvěřitelných 7 procent ;-)

16 0
možnosti

J36a48k37u42b 83T45r43e35n62k

30. 10. 2014 15:51

Ano klasické vrtěti psem.;-D

2 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar

27. března 2024  18:40

Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...

Průkopnický fiat ukázal všem cestu. Jezdil s ním i Ferrari

29. března 2024

Italská továrna Fiat představila koncem 60. let minulého století vůz, který předběhl konkurenci a...

Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny

28. března 2024

S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024,  aktualizováno  15:25

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

2. týden: Vyhrajte dobroty pro batolata v hodnotě 3 466 Kč
2. týden: Vyhrajte dobroty pro batolata v hodnotě 3 466 Kč

Zúčastněte se volby jména roku 2024 a správně odpovězte na soutěžní otázku.