Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jak Volkswagen kupoval Škodovku. Tajemný muž v pozadí přesvědčil šéfa

Carl Hahn, tehdejší šéf Volkswagenu, se silně angažoval v převzetí Škody. Manažer s kořeny v jižních Čechách tak odstartoval velký příběh firmy, na které dnes stojí česká ekonomika. Kontakt německého koncernu s českou vládou obstaral tajemný muž v pozadí, jmenuje se Hanuš Holzer. Čtěte vzpomínky obou aktérů, exkluzivně na iDNES.cz.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D56o81m82i29n63i54k 78R80o69z74m75á47n39e49k 1825935654218

Dobře postavenému Favoritu? myslím že dobře postavená škodovka je až Octavia 1 generace.

0/0
8.11.2014 11:43

F24r89a17n35t97i19š94e94k 29S73c93h90l90i17c68h41t27s 9205172511295

No, dneska se to správně píše a vyslovuje německy Skoda a jedná se o německou automobilku dočasně dislokovanou na českém a slovenském území...

0/−5
2.11.2014 12:53

A47l34e11š 54L39i90s38o97v91s48k43ý 9172334783198

Jen dvě poznámky: 1) Z české strany byl zájem prodat Škodu i BMW, které mělo velká auta, ale chyběl nejmenší model. Zkrachlo to na osobních symaptiích či antipatiích. 2) Po koupi přišla do Škodovky druhá garnitura, nikoli první, jejímž cílem bylo co nejúplněji vše převzít, ale nikoli rozpoznat některá výborná technická řešení, která ani koncern v té době neměl, a katerá už navěky zůstala v archívu. Nebejt zahraniční akvizice, tak škodovka dneska vyrábí náhradní dly pro těch pár dosluhujících favoritů + motory do sekaček.

+1/0
2.11.2014 11:22

L62u31b82o72m33i68r 34M15a85c78h83o 2672770975317

V celom článku nie je ani slovo o tom, že okrem VW a Renaultu bol v hre aj tretí záujemca: Opel/GM. Aspoň meno Andreja Barčáka ste mohli spomenúť.

0/−2
31.10.2014 20:33

M71i85r24o91s75l65a16v 79M67o28c 7651953363350

Informacni schopnost ceskych medii dosti pokulhava. Uz totiz nerikaji, proc VW meli opravdu o Skodu zajem. Ze to byla nemecka odpoved na levna auta z vychodu, protoze se tehdy VW citilo jimi ohrozene v horizontu nekolika malo let. To ze diky nekolika lidem na pocatku v jednanich o ni, trochu Skoda VW prerostla pres hlavu, ze ji concern musel krotit ve vybave superba, je trochu jina vec. Takze spise davam za pravdu tem, kteri rikaji, ze je to o tom, co vyjednate. Nicmene si myslim, ze alespon cast mela zustat ve statnich rukou CR. Dat to cele VW bylo velmi kratkozrake, kdyz spocitame, jake zisky to mohlo z dlouhodobeho hlediska privadet do statniho rozpoctu. Jako danovy platce je ted ten prispevek proti tomu mizivy.

0/−4
31.10.2014 20:14

F59i82l66i38p 58S77i95r36o44t27e60k 9222299242751

Možná by to fungovalo, ovšem jedině za předpokladu, že tenhle stát nebude mít jakoukoliv pravomoc do řízení firmy kecat. Stačí, že řídí nebo řídil například ČSA.

+6/0
31.10.2014 20:52

H55a32m60p10l 70B75r56e92t41i12s53l56a50v 6256541664712

Čas ukázal...

Ne všechna francouzská auta jsou špatná, ale na Němce zkrátka nemají...

+9/−1
31.10.2014 19:31
Foto

P97a79v35e95l 26M39a28k30o34v45e51c 8968405631

Jediný chybný krok (dle mého názoru) byl prodej minoritního podílu (30%) škodovky v roce 2000...Tím jsme se definitivně zbavili možnosti participace na úspěšném rozvoji škodovky a jejich ziscích...:-(. Pro srovnání např. "lex VW"... Ale privatizační provize pro zkorumpované politiky je vždy velkým lákadlem...

+1/0
31.10.2014 18:58

V45l90a14s22t94i15m95i65l 58Š13t89e35c35h15e30r 4541216880594

To si nemyslím.Ukažte mi podnik s podílem státu,jak se participuje úspěšně na rozvoji podniku?Mohlo to dopadnout stejně,jako třeba ČSA.Naopak je to dobře,jinak by tam strkali rypák politici a podíl ze zisku by stejně rozkradli.

+5/0
31.10.2014 20:51

J87a24k49u87b 79K38u92b41a78l46a 8402147955109

CEZ? Btw. kdyby neúrodali 30% tak by nemel gross na pastelkovne, vsechno se prozralo za doby ekonomickeho rustu diky opozicni smlouve

0/0
1.11.2014 17:19

P48e17t65r 46S13t58e61j75s41k30a32l 3159908134236

Chybne jsem precetl nazev: Tajemný vůz 8-o v pozadí přesvědčil šéfa to me donutilo precist cely clanek, ale ten vuz jsem tam nenasel ;-€

0/0
31.10.2014 18:19

P98e78t34r 61H46l51a48d95í12k 2346825121730

Jěště že do fabriky nevlezli Francouzi,už by nikdo jméno Škoda neslyšel,dnes by tam byli sklady.;-)

+7/−1
31.10.2014 17:14

P31e36t57r 79M23i28c43h55a27l 2940494761322

Nebo by se tam montovaly Francouzské low endy.

+2/−1
31.10.2014 17:27

J33o57s53e51f 19V97o75s90i79c95k16y 4343827956983

O tom, ze Francouzi udelali z Rumunska automobilovou velmoc, o tom jsi jeste neslysel,  vid ty hlupacku!

+2/−11
31.10.2014 17:43

V96l64a42s36t16i69m79i55l 95Š46t48e52c30h76e89r 4201376830364

Velmoc? Před rokem jsem uvažoval o koupi Dokkera a jsem rád,že jsem z toho vycouval.Dacie je a bude vždy jen low-end.Vždy to budou auta ,která budou konkurovat především nižší cenou,než kvalitou.

+6/−1
31.10.2014 18:01

P50a63v30e16l 43H54a18n36k50o 1409509548403

Rumunsko , automobilova velmoc ??? ;-D;-D;-D;-D;-D;-D... to co vyrabej uz je par let na trhu, a furt je to jenom posledni low cost na trhu siroko daleko.

+6/−1
31.10.2014 18:14

L31u44b58o62m62i23r 69M61a53c11h56o 2142690555557

vidis, a Dacie si kupuju aj nemci.

+1/−1
31.10.2014 20:28

V24l89a84s78t50i55m54i44l 76Š57t98e81c97h43e38r 4251546910184

Možná jako třetí auto do domácnosti,nebo důchodci.Rv

+4/−1
31.10.2014 20:44

J30a84r27o36m57í23r 23K74r96á61l 4720129724979

No, u nás si kdysi také lidé kupovali Trabanta.

+1/0
31.10.2014 22:09

F62i21l60i54p 70S14i83r76o98t80e15k 9622419712281

Ano, Francouzi se na příkladu Škody poučili a pro Dacii použili prakticky stejnou strategii jako VW pro Škodu. Jejich původní plány pro Škodu ale byly naprosto odlišné, ostatně stačilo by si přečíst článek.

+5/0
31.10.2014 20:55

V24i85l11é22m 61P34ř69í95h62o36d64a 2364809573827

Škoda, že nevyhrál Klaus. Dnes se mohly ve Škodě vyrábět moderní žigulíky.

+10/−1
31.10.2014 16:48

P14e55t35r 82M45a31r77e69č83e87k 1333531849458

Škoda by se jmenovala Kellner Auto a montovala by nějaké čínské paskvily :-).

+7/0
31.10.2014 16:51

V31i94l81é51m 56P82ř75í70h88o21d73a 2914259973287

Stejně, spojení Škoda a Německo mi vždy asociuje vůz Škoda Henlein - "Nová kulatá Skoda Henlein. Škoda že ji nemáte, ale nevěště chlavu, Škoda je umšít. Plyn z výfuku je zaveden přímo na komoru řidiče. Tento systém se již v praxi osvědčil. K nadstandartnímu výbavení patří houfnice neunzig milimetr. Pro případ tragické nehody je vůz vybaven pšímím spalováním". ;-D

+5/−4
31.10.2014 17:01

K15a76r13e28l 26V76o58v37e58s 1354958462259

Kdyby vyhral Svhwarzenberg mohly se ve Skodovce sit kozene kalhoty s padacim mostem ;-)

+1/−16
31.10.2014 16:55

K27a34r37e79l 83V59o40v41e82s 1844348732169

.... Schwarzenberg...

0/0
31.10.2014 16:56

J42a65r24o18m52í15r 78K51r77á21l 4300349684689

;-D  A kdybyste měl tu dutinu mezi ušima vyplněnou, nepsal byste takové hlouposti. ;-D

+4/0
31.10.2014 22:11

K72a66r33e25l 59V46o60v52e64s 1834928182649

Jenom se potvrzuje jak Havel a jeho lidi nicili hospodarstvi republiky !

+10/−12
31.10.2014 16:42

J67o85s32e90f 78K54o19p43e91c23k49y 9824892665

a na to jste prisel jak? ;-)

+6/−3
31.10.2014 16:49

K73a48r22e16l 54V25o90v67e73s 1584698732379

Pozorovanim. Nebo vite o necem uzitecnem co udelal pro cesky prumysl nebo pro ceske hospodarstvi ?

+4/−5
31.10.2014 16:54

J55o89s11e39f 25K44o50p21e64c55k29y 9514792585

Vzhledem k tomu, ze ekonomika nebyla oblast ve ktere se jakkoliv vyrazne angazoval, tak me opravdu nenapada nic, co by udelal pro nase hospodarstvi, coz tedy znamena, ze ho rozhodne nenicil ;-) jedine co pro ni udelal vyrazneho bylo, ze svou trochou prispel k padu absurdni na hlavu postavene komouske "ekonomiky" ktera vedla tehdejsi zemi k ekonomickemu kolapsu

+9/−2
31.10.2014 16:59

V34í79t 53B83r41z68o78b86o14h51a76t47ý 7910732983221

On se ale angažoval ve více věcech, které mimojiné položili mnohé strojírny a zbrojovky ....

+6/−5
31.10.2014 17:14

P72e30t14r 26M62i53c90h82a33l 2470494551182

Ano. Byl proti tomu, aby se dodávaly zbraně nestabilním diktaturám a teroristickým organizacím. A to je jako špatně? To neděláme dodnes.

+3/−2
31.10.2014 17:26

V91í92t 64B74r65z65o87b29o74h37a15t58ý 7680842583621

I pokud by to bylo jak říkáte tak ty zbrojovky, které neexistují jistě už nemohou dodávat a těch pár co přežili berou i hodně sporné zakázky (Uherský Brod). No a pak tu máme také fakta, která říkají, že v českých zbrojovkách hned zkraje svého zvolení (tuším to bylo hned v lednu 1990) nařídil zastavení výroby v československých zbrojovkách.

0/−1
31.10.2014 19:13

P76e52t75r 21M52i82c97h46a62l 2940794871702

Prezident nemá takovou pravomoc a neměl ji ani tehdy. Takže ne, Havel nenařídil zastavení výroby v českých zbrojovkách.

+2/0
31.10.2014 20:36
Foto

I59v93a28n 33K77o21p58t21a 5727352171217

Ty by se polozili i kdyby tam Sedel kdokoliv. Proste ztratili zákazníky se zájmem o jejich výrobky a ti co by je chtěli byli zvyklí nesplatit v rámci bratrské pomoci.

+3/0
31.10.2014 17:41

V91í96t 92B97r67z93o67b41o29h56a94t73ý 7430652193931

Alkohol a zbraně se prodávají vždy a zájem o ně je velký to mi věřte. Navíc zrova v tehdejším Československu bylo toto odvětví velmi podporováno režimem výrobky nebyly propadáky zájem o ně byl.

+1/−1
31.10.2014 19:16
Foto

V27l21a70d85a 98V58a24n43e85k 9353906734108

Průmysl zplundrovaný komunistama ,vyrábějící  nekonkurenceschopné zboží,pro nenáročné rusko Rv;-( A všichni sháněli bony na Tuzex :-P

+2/0
31.10.2014 17:34

M50i14r26o67s98l60a84v 15Š47i93m11k21o 7555503132975

Není to od začátku. Jednání s VW započala už r. 1987. Šlo o to, jaký podíl si nechá stát. Po převratu jim to tehdejší ministr Dlouhý dal celé. Dodnes se tím chlubí, jak rychle se mu podařilo Škodu zprivatizovat...

+1/−1
31.10.2014 16:40

T54o88m22á11š 64P92r60c64h31a22l 1428823593220

Myslím, že to byla dobrá volba. VW byl dostatečně silný na to, aby se nemusel favorit vyklepat po felicii do jiného tvaru, ale konečně navrhli rodinné auto (pro 2 dospělé a 2 děti, protože ten prostor vzadu v Octavii 1 je minimální), které se stalo celkem konkurenceschopné i na západě a další modely v tom už jen pokračují. Můžeme brblat, že jsou ta auta předražená, že má Rapid repasovanou techniku, že Octavia má odfláklý interiér proti bratrovi Golfu, že Superb nebude mít výbavu jako Passat, ale pořád si musíme pamatovat, že to mohlo být mnohem horší!

+10/0
31.10.2014 16:29

I42v12a92n 41P78a52p 9778152

Taková pohádka-)))))))

0/−2
31.10.2014 16:29

M44a14r34i87o 79P27e68t73r52ů 9187213441411

Když nad tím uvažuji, dnešní skvělý stav je možná právě i důsledkem té tvrdé bitvy mezi VW a Renaultem. Kdoví jak by to se Škodovkou a národními zájmy dopadlo, kdyby ji VW tenkrát mohl dostat laciněji

+3/0
31.10.2014 16:29

R45o77m72a45n 57H52a61n46u85s 8275127559354

No ještě by nám mohli povolit vyrábět SUPERBA s lepší výbavou než PASSAT. A až nám povolí udělat větší SUV než YETI bude vše v pořádku.

0/0
31.10.2014 16:19

P60e97t27r 24M71i59c30h48a53l 2170764751232

On se nesmí vyrábět ani se srovnatelnou výbavou, natož s vyšší. Je to smutné, ale je to tak. Jde o politiku koncernu kdy levnější Superb byl Passatu ve nejvyšší výbavě silným konkurentem. ... Na druhou stranu, nebýt VW, tak nebyl ani žádný Superb.

+7/0
31.10.2014 16:29

T43o94m57á69š 34M70a25c79e95j34k30a 6951302987267

Tak tak, byýt to rencek tak se tu montují maximálně Laguny a Clia.

+5/0
31.10.2014 16:29

P68e57t86r 31M42i53c65h69a55l 2370454611242

Nebo dodnes Twinga do Asie. :-)

0/0
31.10.2014 16:37

T92o91m70á95š 68V43e19r65n87e26r 1915414407555

Velké SUV bude...

0/0
31.10.2014 23:37

V64o73j96t28ě50c59h 13T78o95r30á54č 2426681776352

jak to tak čtu, samé dobré náhody, podložené samozřejmě prací. Dnes by ale prostředníka místo p.Holzera dělal dalík nebo jiný vykuk a bylo by.

+17/0
31.10.2014 16:00

T11o41m87á19š 11J85o14u62s34k36ý 6860894

Děkujeme [>-]R^

+4/−2
31.10.2014 15:46
Foto

J59a79n 40K93o89v12a97ř11í94k 4575199942118

Škodovka je odpadem koncernu. Vzdyť i ta nová Octavia vypadá jak stará A6 po faceliftu akorát z horších materiálů. Dacia je odpadem Renaultu, Škoda je odpadem VW .

+1/−27
31.10.2014 15:43

M20a24r94t50i50n 36B73r41o40u85k 9833132312

A vy jste odpadem koho?

+15/−1
31.10.2014 15:52







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.