Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Crashtesty: Fabia má díky drahé výzbroji pět hvězd za bezpečnost

„Auto je postavené na pět hvězd,“ říkal při prvním seznámení s fabií jeden ze škodováků. O maximálním hodnocení bezpečnosti podle metodiky EuroNCAP se dnes kromě vývojového centra rozhoduje hlavně v účtárně. Ochranu posádky mají auta dnes v crashtestech evropské nezávislé organizace vesměs dobrou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K82a65r42e51l 30V41a96c30h94u85t 9883192539403

Kdybych si mohl vybrat, zda 5 hvězdiček v Crash testech (a tedy dražší auto), anebo že by ostatní řidiči udržovali větší mezery mezi vozidly, tak by byl všemi 10 raději pro ty větší rozestupy! ;-D ... Jenže blbce a ignoranty nepředěláte! ...   ;-€Rv[>-]

0/0
15.12.2014 14:40

M10a51r79t24i77n 26B78l30a29s36s 3351869946901

Zahrnovat do hodnocení bezpečnosti vozu i ochranu chodců mi přijde poněkud zcestné (stejně jako např. signalizace nezapnutých pásů atp.). Samozřejmě, že je důležité, aby nám tu nejezdila auta jak z Carmageddon, ale u auta mě především zajímá, jak moc v bezpečí jsem já a ne chodec...

0/0
6.11.2014 18:53

S89l61a56v43o84m81í48r 30Š85t89ě20p22á17n 1328424712754

Přesně tak, hvězdy by se měly dávat podle toho co splňuje základ a ne podle výbavy, která se prodá každý rok dvakrát ...to o vztahu značky k bezpečnosti jejích zákazníků nevypovídá......

+1/−3
6.11.2014 12:18

P57e90t80r 10D46v26o42r13a65k 3361550397549

Četl jste článek? Píše se tam, že se testuje provedení, kterého se prodá určité množství, což 2 kusy za rok rozhodně nejsou.

+3/0
6.11.2014 13:43

J55i39ř50í 44B72o60l11f 8165707338535

Podle mě by měly být testovány vozy v nejnižším výbavovém stupni. Je to jako s cenou, prostě od ..... Potom bychom se dovědli, že 3* jsou pro všechny a kdo chce 4, 5, tak si připlatí.

+5/0
6.11.2014 7:26

P20e40t66r 16D54v83o16r54a70k 3441540867579

Jak ale rozlišit auto, které je pasivně srovnatelně bezpečné (tuhost a airbagy) s autem, které má navíc aktivní asistenty, které nehodě víceméně zabrání?

+1/0
6.11.2014 13:44

K74a56r57e90l 17V38a51c92h73u55t 9483742499553

Hlavové airbagy nejsou vůbec špatné... ;-) ... když přehlédnete z boku auto (komu se to NIKDY nestalo?) a to do vás narazí, tak RÁDIO vám život fakt nezachrání!  R^

+4/0
6.11.2014 6:07

K30a35r11e51l 13V80a49c42h39u70t 9583962209643

Když si uvědomím, že jsem jezdil i ve Škodě120... ;-) ... ta neměla žádné !!AIRbagy a dokonce neměla vzadu ani bezpečnostní pásy...

+3/0
6.11.2014 6:18

L21u84k67á97š 64S92k86o81p53a72l 9636768595971

a co škrabka a deštník? Exkluzivní výbava vozů Škoda! :)

0/0
10.11.2014 19:42

T64o27m60á34š 57H14o13r67a 2629145538275

Pěkný článek, autora chválím.

K obsahu článku: jedním slovem děsivé... nějak najivně jsem si myslel, že hvězdičky v hodnocení znamenají bezpečnost, a teď vidím že i tříhvězdičkové auto může být pro osádku při nehodě bezpečnější, než to pětihvězdičkové. Nemluvě o to že pět hvězdiček dostává vlastně jen určitý typ vozu, ale konkrétní výrobek pokud je v nižším stupni výbavy může být díky způsobu hodnocení klidně i o dvě hvězdičky níž.

Celkem bych se nědivil kdyby NCAP vedl nějaký potentáta z Bruselu, to by tak odpovídalo.Rv

+13/0
5.11.2014 20:41

P14e97t59r 80K51u26l66i35c74h 9890541862675

nebo je to tím, že je dnes výbava aut variabilnější než dříve a u jednotlivých automobilek výbavové stupně velmi rozdílné, takže chca nechca se prostě musí pracovat s nějakým "zprůměrováním"....?

0/0
5.11.2014 20:57

P11e57t71r 33P90r15u20s 7837255789452

A neni to spravne? Pokud auto v prodavane vybave nema napriklad airbag a v ostatnich ohledech je podobne bezpecne, tak je preci dobre ze ma mene hvezd? V ani jednom neumru, ale v tom s airbagem nebudu mit bouli, tak je lepsi, ne?

0/0
5.11.2014 21:11

T10o91m16á96š 57H80o23r79a 2609945368105

Ale v tom si neprotiřečíme, právě naopak. Prostě model auta dostává hvězdičky za průměr, ale každý prodanů kus té kvality nemusí dosahovat. Jinak s airbagem si nemyslím že jde jen o bouli. Airbak především snižuje riziko poranení určitých částí těla při vysokém zbrřždění, ke kterému dochází  při nehodě.

+4/0
5.11.2014 21:21

M12i55l96a51n 83K17r25á76t59k58ý 4756850805216

Pokud vím, bezpečnostní prvky musí odpovídat základnímu stupni výbavy (včetně elektroniky).  Berlingo kvůli tomu šlo v roce 2008 do testů jen se 2 airbagy.

0/0
6.11.2014 10:16

M62a52r29t38i48n 67Š97t67ě73p53á67n85e21k 3947393593601

Nejhorsi na tom je, ze se auta stavi na NCAP. Ne na nehody, ale na splneni danych kriterii. To, ze pri nehode podle americanu vetsina aut propadne nevadi. Vetsina evropskych zakazniku se to nedozvi...

+9/−2
5.11.2014 20:07

J66a98n 12M74o80h17y97l93a 6162649299691

A na co to mají stavět? Ono to v tomto směru dává jediný smysl, protože A) NCAP (alespoň v základu) jsou testy tvořené podle nejčastějšího typu střetu B) na všechny typy nehod prostě vůz připravit nelze. Nejlepší je tak připravit vozy hlavně na ten nejčastější typ střetu a to se smyčkou zase vracíme k NCAP. Další nábaly ohledně elektroniky jsou v tomto irelevantní. Základ je pořád stejný.

+1/0
5.11.2014 22:47

P24e21t93r 44D15v60o83r40a92k 3951680367579

Auta se staví podle kritérií a kritéria vznikají jako umělá měřítka skutečnosti. Stejné je to s NCAP, stejné je to s měřením spotřeby...

To, že někdo místo předpisových 50/90 jezdí třeba 70/140 znamená, že bude bourat i ve vyšší rychlosti. NCAP hodnotí náraz při 64, protože je statisticky nejčastější.

Američani si zase ze statistik zjistili, že řidiči často bourají do zadního rohu kamionu, tak je nic jiného nezajímá.

+1/0
6.11.2014 13:42

D86e20n40i88s 76W64i26t91z59k73u 5213982149647

pěkná blbost, spotřeba v Evropě se měří na válci, kdy auto ujede 13km bez zapnuté klimatizace a se čtyřmi zastávkami.v usa to dělají za provozu a zapnutou klimatizací, proto stejné auto má v usa o zhruba dva litry větší spotřebu než v Evropě.a crash test dělají na celej předek.

0/0
6.11.2014 22:43

M57i22r72o29s97l83a56v 78H19r62u34š36k63a 2465628919403

Takže původní smysl crashtestu se změnil na"výbava test" Mělo by se testovat auto v nejnižší výbavě, aby na ten výsledek dosáhli všichni kupující a ne jen malé procento. Takhle jsou zákazníci uvedeni v omyl, protože prodejce se předvádí s 5ti hvězdami a já třeba koupil "socku" Fabii s 3.

+15/−5
5.11.2014 19:30

J50a24n 63M50o27h30y39l89a 6712699949121

Nejsou uvedeni v omyl, výbava testovaných vozů je volně přístupnou informací. Stejně jako celkem blbuvzdorně popsaná metodika testů i jejich vyhodnocování. Jestli to někdo čte, to je věc samozřejmě jiná.

+5/−3
5.11.2014 20:07

M21i89r79o57s47l20a21v 94H22r21u56š47k34a 2855138349403

Výbava je urcite dostupnou informací, ne tak ale skutečnost, ze bez výbavy by auto mělo min hvězd, nehledě na to ze při nehodě nějaký radar nemá význam.

+5/0
5.11.2014 21:17

J11a34n 61M18o58h56y57l85a 6432289329111

Není reálné testovat všechny vozy ve všech kombinacích výbavy. Nehledě na fakt, že NCAP má dva účely - porovnat vozy na trhu a zároveň motivovat zákazníky k nákupu bezpečnějších a bezpečnostně vybavenějších vozů.

+1/−1
5.11.2014 22:49

J58i12ř80í 44B88o39l14f 8855267518505

Ale v opravdu by bylo rozumnější testovat tu nejnižší výbavu. Prostě 3,5 hvězdy jsou zaručeně pro každého a kdo chce víc, připlatí si ... jako s cenou, taky máte cenu od .... ;-)

+4/0
6.11.2014 7:23

D50a79v82i13d 89P77e47š92e88k 3373641208600

to by si teda mohli poridit silnicari a kamiony na letnich gumach by za par tydnu mohli tarasovat do mist, kde nebudou branit provozu

Clanek chvalim uz proto, ze konecne vim, proc ma moje hyundai i20 predni kufr tak velky, ze by se tam vesly 2 motory nebo motor a kreslo se slapadly pro ekologa

+1/−1
5.11.2014 18:33

D46e55n63i13s 45W39i25t19z62k92u 5413752669187

jestli máte ve předu kufr, tak určitě nemáte hyundai

+5/−1
5.11.2014 18:51
Foto

R29i98c86h81a89r60d 54P77o15l67á78š20e92k 9544893670899

ale jo, mě to u mojí i30cw taky tak připadá, že bych tam odvezl ještě pár pytlů brambor;-D

0/0
5.11.2014 19:51

P96a64v34e80l 85S93t74a70v16j88a57n18í13k 6258945697771

Zase se vám líp doplňuje třeba kapalina do ostřikovačů :-). Já mám plno.

0/0
5.11.2014 20:04

D60e20n98i76s 20W41i55t77z75k52u 5193902489577

každopádně to musí být smutný pohled, že v místě kde by měl být motor, se vejde několik pytlů brambor

+5/0
5.11.2014 20:10
Foto

R28i64c37h16a93r80d 23P54o37l79á91š41e51k 9504613200979

smutný pohled to není, ale před tím jsem měl Lantru a tam se nedala ani strčit ruka a teď u i30cw by se ty motory opravdu vešly dva a ještě by zbylo místo

0/0
5.11.2014 20:42

Z10d58e81n54ě23k 56D58u51f86e58k 2374754138

U Š Fabia II  s motorem 1,2 HTP byl též kufr na odvoz věcí. Protože té krabici od bot ve předu říkali motor;-) Mělo to jednu výhodu a tou byla výměna žárovek, která byla snadná.

0/0
6.11.2014 11:35

M35a23r86t34i30n 11J18e44z80e25r50s79k28ý 9664347682782

prosím procentuálně ohodnotit moje šance na přežití při čelním nárazu téhle Fabie do Oktavie, obě vozidla proti sobě jedou 50 km/h,já ve Fábii mám airbag - hrozí mi utržení orgánů nebo ne ?

.

prosím nedělat z toho fóry a narážky - děkuji .....

0/0
5.11.2014 18:15

S45t79a74n93i36s45l35a10v 69P23ř50i57b66y14l 1209288241926

75,4894%

+4/0
5.11.2014 18:20

J67a21n 50F41r27o39l81í59k 6786630875884

Srážka se součtovou rychlostí 100 km/hod do relativně pevné překážky je bez šancí. No airbag by to mohl přežít na těch 75....%:-P

0/0
5.11.2014 21:35

G86u79s15t16a82v 43S48a66z10y23m27a 5213784535

Rychlost nárazu je stále 50 km/hod.

0/0
5.11.2014 23:29
Foto

P51a39v69e95l 35K86a60l55u82s 6374616166962

Žádná součtová rychlost není. Vozidla proti sobě působí stejnou silou. Rychlost nárazu je 50 km/hod.

0/0
6.11.2014 8:03

P24e24t72r 56M45i22c88h17a43l 2730324641522

Rychlosti se opravdu nesčítají. Ale v tomto případě (Fabia vs. Octavia) by měl vyšší šance na přežití (téměř 100%) v Octavii. Jde o to, že auta mají rozdílnou váhu a tedy i hybnost. Ovšem tady ten rozdíl není tak obrovský (řádově 200 - 300 kg), takže i ve Fabii je slušná šance na přežití - procentuálně si ji ale vyčíslit netroufnu.

0/0
6.11.2014 16:30

D27e11n74i55s 41W95i88t86z68k84u 5343902139427

100%, brzy se tu dovíte, že řidiči fábie jsou ti nejlepší a nejslušnější na světě v nejlepším autě na světě, takže nebourají a vždy jezdí podle předpisů

0/−3
5.11.2014 18:20

M15i59r27o98s19l68a28v 75B20u63d11a 9372142457792

Tady záleží na štěstí, nedá se to vypočítat!

0/0
5.11.2014 18:26

J29i73ř26í 77D34v22o14ř23á86k 5478733468210

Při zapnutém pásu u řidiče , spolujezdce sedícím za řidičem , bez nákladu , nebo dobře zajištěném nákladu. Vcelku velkou.Víc než 70%.(Odhad.)

0/0
5.11.2014 19:42

A89d33a68m 24R39y61c70h17l33ý 1158137889423

Nejsem si jisty ale prý se rychlosti sčítají. Takže to je stejne jako v 100km/h napálit do zdi a to je smrtelné .. ..

0/0
5.11.2014 20:08

J63a98n 46D51v95o26ř68á22k 4523172983787

Není pravdou. Nabourají-li dvě totožná auta čelně do sebe totožnou rychlostí, je to stejné, jako by každé z nich tou rychlostí nabouralo do zdi. Obě se budou deformovat a papír jimi sevřený se teoreticky ani neprotrhne.

Zde bude hrát roli vyšší tuhost Octavie, ale myslím si, že při úplném překrytí (tedy střet bez přesazení) je to k přežití.

0/0
5.11.2014 21:18

A97d29a28m 21R53y62c96h77l94ý 1168947339483

Pochybuji že je to stejne jako naráz do zdi. .obě auta jsou rozjeta mají nějakou energii. .

0/−1
5.11.2014 22:45

T65o95m21á74š 26K84a82p24l34a74n 8623269693773

to s tou zdí není pravda, rychlost protijedoucích aut se sčítá a naopak auta mají na rozdíl od zdi deformační zóny. Odpovídá to nárazu při 100 km/h do stojícího auta. Což hodně zjednodušeně bude odpovídat cca. nárazu auta do zdi při 70 km rychlosti (za předpokladu, že obě auta mají kvalitní deformační zóny). Cokoliv nad 50 už má riziko utržení orgánů, záleželo by na úhlu. Každopádně i s airbagy by to téměř jistě byla vážná zranění.

0/0
6.11.2014 2:05
Foto

P60a92v14e90l 53K70a94l21u50s 6274546356362

Rychlosti se nesčítají.

0/0
6.11.2014 8:05

J17o81s47e39f 60N79o54v83a51k 5528372696918

Rychlost nárazu u obou vozidel je pořád 50km/h. Hybnost Oktavie bude díky vyšší hmotnosti o něco málo větší, v případě ideálního čelního nárazu by Oktavie nezpomalila tak razantně jako Fabie.

Jinak pravděpodobnost přežití se takhle od stolu určuje dost těžko, to by byl dotaz spíš na dopravní fakultu.

+2/0
6.11.2014 6:55

P73e13t45r 12M58i42c92h68a92l 2860514451982

Stručné a přesné. R^

0/0
6.11.2014 16:32

M22i97r48o51s84l47a18v 13B44u84d73a 9942172427272

A já jsem si myslel, že auta se dělají na ježdění ;-D

+1/0
5.11.2014 17:44

V35l33a33s22t26i49m34i92l 62P17ř34í84k42a49z65s45k47ý 4261622

Fabia byla už od 1. generace celkem bezpečná na to, jak je to malý auto. Taky tomu odpovídala hmotnost.

+1/0
5.11.2014 17:29

S41t13a97n13i44s33l34a16v 10M18o37k68r40ý 8177692456792

Tak a hate muze zacit ;-D

+1/0
5.11.2014 17:09







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.