Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Auto nemusí být po 500 000 kilometrech na odpis. Co dělat, aby vydrželo

Octavia druhé generace se už dá koupit jako ojetá pod sto tisíc korun. Tento, na pohled tuctový kousek, je rarita. Má „nalítáno“ půl milionu kilometrů. A nepoznali byste to. Tahle škodovka ukazuje, že poctivý servis udrží auto v kondici i při obrovském nájezdu. Něco to ale také stojí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Výpis zvoleného vlákna.
Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J90a79r43o65s95l26a41v 67K15a18d82l94e42c 5601369632911

Tak je otázkou, zda je výhodnější držet starší vůz nebo mít neustále nový v záruce. Dnes již se zdá výhodnější i pronájem... (odmítám servis v garáži)...

Při provozu stále nového vozu mne Škodovky stály pouze benzín, olej, brzdovku, ostřikovače, gumy, roční servis se zárukou mobility(500Kč) a povinné a havarijní pojištění.

Starší vůz mne stojí po záruce 5 až 10 tisíc ročně na servisu a výměně dílů dle záruky mobility a s přibývajícími roky se to stupňuje (výměna airbagů....)... (zase klesá havarijní pojištění).

Při pronájmu zaplatím v dnešní době 4-6 tisíc měsíčně (50-70tis ročně) a jsem vysmátý neustále s novým vozem - platím jen benzin...;-D

+1/−2
20.11.2014 9:46

J40i65n78d97ř25i64c57h 86Š63k62o76p51e82k 4915561890545

pokud to srovnám jednoduše, musí být pronájem vždy dražší, protože pokud si náklady platím sám, stojí mě to co zaplatím v servisu, pokud mi to zajišťuje leasingovka nebo podobný, stojí mě to co zaplatí v servisu + její režie.

+2/−1
20.11.2014 9:58

V60l25a74d67i33m69í35r 27H82r20u26b38ý 1504661137882

+ ještě zisk té leasingovky, který není malý.

.

Pronájem je ekonomický nesmysl, zvlášť pro soukromníka, který najede 10 tisíc km ročně. Když si koupí 1-2 roky staré auto (s nájezdem do 50tkm), tak mu 5 let vydrží bez jakéhokoliv servisu, kromě pravidelných prohlídek a výměn oleje. U pronájmu by za tu doby zaplatil víc, než je plná cena nového auta.

+2/−1
20.11.2014 10:17

J89a55r57o16s22l91a64v 77K17a18d62l78e89c 5631349902481

Ať se děje, co se děje stojí Vás to stále jen ten pronájem a máte stále nový vůz, neplatíte ani havarijní pojištění ani povinné, ani gumy, ani servis... ani výměnu oleje... za deset let zaplatíte 500-700tisíc a přitom každý rok máte nové auto - tedy deset aut za těch deset let a hlavně žádné starosti...;-DPokud nemáte problém s tím, že to auto Vám nepatří;-D;-D;-D

+1/−2
20.11.2014 10:25

V51l16a74d47i26m71í42r 18H71r96u81b47ý 1704341227202

To jste si trošku zapřeháněl. Máte vůz až 2 roky starý, nesmíte překročit stanovený nájezd km (jinak platíte jako mourovatý) a nesmíte auto vracet s žádným poškozením (jinak opět platíte jako mourovatý) - a zkuste za 2 roky nemít žádnou oděrku z nějakého parkoviště. Že si nemůžete si moc vybírat výbavu a gumy musíte vzít, jaké vám přidělí, to už je jen "detail".

.

Teď jsem dělal srovnání různých variant financování pro auto střední třídy v ceně 550 tisíc Kč. TCO za 5 let v případě úvěru je 785 tisíc Kč (jsou v tom veškeré náklady, včetně pojištění a pětileté záruky), v případě operativního leasingu je TCO za 5 let 1.110.000 Kč. pro flotilu 10 aut je to za 5 let rozdíl přes 3 miliony v neprospěch nájmu - a tři miliony mít, nebo nemít ...

+2/−1
20.11.2014 11:02

J48a92r11o10s41l47a48v 32K20a88d25l61e71c 5481919552901

Mám vozy nové a mohl jsem si vybírat a opravdu je to tak jak jsem popsal. Bohužel asi pro Vás, jedná se o Škodovky. Kilometrový nájezd je pravda, jinak jakékoli poškození jde přes pojišťovnu - u mne bez spoluúčasti... auta měním po roce (je to nasmlouvané).. o odkup se nemusím starat...

Výsledek: Každý rok obměna každého automobilu za nové... za deset let deset vozů bych si nepořídil...;-D

+1/−2
20.11.2014 11:35

V47l12a24d95i24m51í38r 85H73r13u30b66ý 1954691477382

Takže zjevně máte nějakou VIP smlouvu, protože standardně škodovka takové podmínky ani ceny nenabízí - pokud ano, dejte sem na ně odkaz.

.

Jinak pořád nevidím žádnou výhodu, kromě toho "každý rok mám nové auto", na což musím říct - a k čemu vám to je? Do servisu to musíte stejně vozit a objednávat vy osobně, pojistné události musíte s pojišťovnou řešit taky vy, jediný rozdíl je v tom, že místo konkrétních faktur za skutečně spotřebované služby, platíte měsíční paušál. Ale starat se musíte úplně stejně, jen to auto není vaše.

.

Jinými slovy, to "bez starostí" vlastně vůbec bez starostí není, tak za co si připlácíte těch cca 30% navíc!?

+1/−1
20.11.2014 12:19

J65a78r24o41s88l47a20v 68K36a25d16l81e26c 5561989572881

Mám normální smlouvy jaké jsem si nasmlouval. A nemám starosti, které uvádíte... vím, že za paušální pro mne přijatelné částky nemám, žádné další výdaje z důsledku provozu aut a mimořádných událostí... v ceně jsou i náhradní vozidla po dobu opravy a veškerý servis včetně pneumatik...;-D Po roce provozu mohu vůz odkoupit nebo ho vrátit a vzít si bez dalších nákladů nový...;-D;-D;-D

0/−1
20.11.2014 17:52

O90n78d85ř20e95j 51N78o58v71á55k 9727444129539

Náhradní vůz po dobu opravy už začíná být běžný standard ...

0/0
28.11.2014 15:10

M92a55r23t42i82n 23N40e59r58m63u13t 9377867368329

ještě horší je, že kdejakou oděrku při parkování (třeba nezaviněnou) musí řešit přes policajty, protože se jedná o poškození třetí osoby

0/0
30.11.2014 11:00

K13a56m55i30l 18S16c77h68w52a54g82e72r 3623396755646

Tak za to bych měl tak 5-7 aut vlastních. Resp. cca 1,5 auta včetně servisu a paliva ;-)

0/0
29.11.2014 0:54

P94a91v22e62l 88N70e43d65ě74l75a 5596280374551

je to stejné jako u pojištění. Podle mě ve zde zmíněném článku, by se to vyplatilo (nájezd opravy atd.) Ale pak samozřejmě uloví i pár takových, kteří najedou 10-15 tis.km ročně a míň a utěch jsou náklady daleko nižší...

0/0
21.11.2014 1:51

M91a23r90e32k 48J52a25n88e80č44k86a 1777546893371

Tak nevím, jestli jste nějak na tom hmotně zainteresován, nebo jste ve škole, když se probírali základní počty zrovna chyběl a nebo si děláte legraci. Při ceně vašeho pronájmu 4 - 6 000kč / 1 měsíc zaplatíte za 1 rok 48 - 72 000kč. Za servis staršího vlastního vozu uvádíte ročně 5 až 10 tisíc kč. Takže kdyby vás stál servis staršího auta 10 000kč / 1 rok (834kč / 1 měsíc), tak rozdíl je 38 - 62 000kč v neprospěch pronájmů. Takže kdo je potom tady ten vysmátej, vaše osoba nebo ta, která vám ten automobil pronajímá? ;-) Máte vlastně hezký pocit, že máte každý rok nové auto, i když ve skutečnosti nemáte nic, pouze se v něm za podmínek pronájmu mnohdy omezený i km nájezdem můžete pouze vozit a to se fakt vyplatí ;-D

+3/0
20.11.2014 13:34

J39i67n95d28ř87i48c41h 94Š23k68o24p85e22k 4635431400275

vysmátá je leasingovka, která má zisk a ještě dobrý pocit, jak se jí hejla podařilo přesvědčit, že je to vlastně on, kdo vydělává

+3/0
20.11.2014 17:35

J49a24r98o90s58l70a17v 36K22a79d12l41e27c 5121929882751

Musíte započítat také povinné a havarijní pojištění... servisní periody se Vám budou prodražovat... v případě vlastnictví vozu Vás v případě krádeže nebo totální likvidace vyplatí tím způsobem, že nový vůz z toho nepořídíte... v případě pronájmu jste stále vysmátý...;-D;-D;-D

0/−2
20.11.2014 17:56







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.