Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nový Opel Corsa nezhubl, ale dostal módní turbo. A jezdí výborně

Corsa je jedním z nejprodávanějších opelů, od roku 1983 se jich prodalo už 12,5 milionu. A v páté generaci má namířeno k tomu, aby byla dalším bestsellerem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M89i23c56h54a28l 11K33l81e69m25e60n88t 9379286258669

Prostě Opel dělá čím dál lepší auta a Fábka se za novou Corsou nemůže ani podívat.

+2/−6
12.11.2014 14:23

J46i50ř49í 79S22c51h61w86a49c41h 8478134278406

a jeleni se klidně pasou....;-)

+6/−1
12.11.2014 14:40

R91u85d44o65l35f 64P65e88k11á86r37e71k 9112471339403

jj pohádky...

+1/0
12.11.2014 18:01

L69a38d41i77s51l83a63v 71S36o48k60o68l 1150862635292

A jé, škodomil.

0/0
13.11.2014 8:23

P64e38t33r 73M53i70c91h60a11l 2570494611512

Každá automobilka dělá čím dál lepší auta. To je technickým vývojem. :-)

+4/−1
12.11.2014 15:40

P50e50t23r 63M18i70c18h70a48l 2880184321722

Nevypadá to zle. Jen mě překvapuje, proč "moderní a ekologický" přeplňovaný tříválec žere 7 litrů? Ekosoudruzi udělali asi někde chybu.

+1/−1
12.11.2014 10:41

V38í86ť13a 95K82r24u33t17i17š 1710244585867

Proč? Třeba proto, že sami redaktoři svou jízdu hodnotili jako ostrou sportovní? A tudíž režim, kdy motor jede často na plný výkon a žere prakticky jako jakýkoliv jiný benzín s 85kW, protože fyzika platí stále?

+5/0
12.11.2014 11:12

P97e46t80r 76M93i44c11h29a85l 2960474151962

To je pravda. Nicméně jsem spíš narážel na to, že díky byrokracii se dělají pořád úspornější motory a auta mají pořád stejnou spotřebu. :-)

+1/0
12.11.2014 15:30

V25í54ť58a 25K49r24u51t79i41š 1140574155737

Pořád stejnou? U benzínu jde s ohledem na výkon a přechod na přeplňovani za posledních několik generací motoru o pokles často okolo 20%. Kde spotřeba příliš neklesá jsou dnes čím dál složitější diesely.

0/0
12.11.2014 16:42

P34e38t43r 43M78i98c14h31a71l 2710894711942

Měl jsem benzínovou atmosféru 1,6, 74 kW. Ať jsem dělal co jsem dělal, spotřeba byla kolem 7,5 litru. Teď lidi co mají novější benzíny, tak jezdí většinou kolem 7 litrů, někdo víc, někdo míň.

Spotřeba naftových motorů moc neklesá, protože tam už se do vývoje dost investovalo. Navíc moderní ekologické doplňky (DPF, EGR) motorům snižují výkon, takže logicky spotřeba, byť by byla u nových motorů nižší, těmito opatřeními opět o něco stoupne. Ovšem pořád ty diesely jezdí oproti benzínům s podstatně nižší spotřebou.

+1/0
12.11.2014 16:58

V73í31ť53a 52K89r65u89t85i97š 1780584905317

No vidíte. Motor, který zmiňujete je přesně tím mnou uvedeným případem, jak si ověříte na stránkách s reálnými spotrebami.

1.6MPI 74kW v OI - průměrná spotřeba 7,73. Dnes výkonově i dynamicky lepší 1.2 TSI 77 kW v OIII - 6,04. Pokles o 22%. Do spotřeby te staré atmosféry se teď bez problémů dostanete s motory výkonově o dvě třídy výše - 1.4 TSI 103 kW - 6,76. 1.8 TSI 132 kW - 7,52.

A dnešnímu benzínu srovnatelné 1.6 TDI 77 kW - 5,36. Proti současnému benzínu jen o 11% méně. A historické zlepšení proti legendárnímu 1.9 TDI 81 kW v OI, které bralo 5,67, o pouhých 5%.

To jsou suchá statistická fakta.

+2/0
12.11.2014 20:15

V98l17a17d65i41m33í70r 29H19l71u85c52h28ý 7479107749523

Otázka je co ten "motorek" vydrží...:-P

0/0
12.11.2014 21:22

J82a67k53u54b 50F29e36i88f24a91r 7249879356599

protože je to reálný údaj z provozu a ne marketingový blábol, ostatně nedávno zde byl článek, o kolik se až liší údaje reálné a ty udávané výrobci. Doporučuji přečíst...

0/−1
12.11.2014 11:50

P83e51t56r 98M96i23c16h39a66l 2100744631582

To já vím. I když já mám na naftě psanou v techničáku spotřebu 6,1 - 4,0 - 4,8 l/100 km (město - mimo město - kombinace) a skutečnou spotřebu mám dlouhodobě 4,9 - 5 litrů. Takže u mě tak obrovský rozdíl není. Pravda je, že jezdím normálně, nezávodím, využívám dynamiku auta. A nejsem brzda provozum jezdím běžně tachometrových cca 100 km/h, na dálnici 130 - 145 (podle hustoty provozu apod.).

0/0
12.11.2014 15:39

P67e10t70r 27K88u20l55i94c90h 9470761582865

nemyslím si na rozdíl od pana redaktora, že novinka v motorizaci- přeplňovaný výkonný agregát bude stát to samé, co jejich současná nejnižší motorizace 3 válec 48 kW se zrychlením 0-100 přes 18 s...

+2/0
12.11.2014 9:53

V80l76a27d41i55m41í83r 22H11a10v70r48á13n61e46k 7526116520787

základ je litr jako u fabie, ale parametry má mnohem lepší...kde soudruzi z VW udělali chybu? jinak moc pěkné auto...R^

+3/−1
12.11.2014 9:42

Z86d70e67n88ě52k 73H35a76n79z63l 1921146792504

Nikde,stejne se tady proda jen par kusu

0/−1
12.11.2014 9:45

P20e42t39r 21K34u54l43i78c46h 9650101982775

litr z fabie je atmosféra, tohle je přeplňovaný. takže proto.

+3/0
12.11.2014 9:50

J17i41ř75í 96S45c17h34w11a88c52h 8958484288706

"základem" u Oplu bude ta atmosféra 1.2/51kW, ano má optoti Fabii trochu vyšší výkon ale auto je taky těžší....;-)

0/0
12.11.2014 11:17

T36o56m71á45š 23R73e88k14t94o86r 1228784207319

Poslední dobou mám problém tyhle auta různých značek od sebe rozeznat, Může to být fiat, opel, kia či hyundai, dokud k tomu člověk nedojde na blízko aby našel firemní symbol tak si nemůže být jistý... Ten design snad dělá jeden člověk.

+1/−1
12.11.2014 8:56

M31i98r94o97s65l45a64v 57K55r35a83h84u88l34í91k 6567524394

to chce lepší oči :-)

Ano, je tam jistý podobný trend, ale ta auta si moc splést opravdu nejde.

+2/0
12.11.2014 10:02

Z38d51e24n86ě69k 14D41u53f19e56k 2114544318

Jen doufám, že IT odborníci z Opelu použili hlavu a navigace umožňuje i současný poslech rádia. To IT hoši ze Škodovky nějak nedomysleli, že by řidič rád při dlouhé cestě využíval služeb navigace a současně poslouchal autorádio.

+3/0
12.11.2014 8:50

R47u93d11o73l32f 59H68r56a50z88d77í11r46a 1615379843638

to jako fakt? To jsem nevěděl, pěkná hovadina.

+2/0
12.11.2014 9:55

Z21d47e43n82ě49k 67D16u43f38e89k 2654224368

Minulý týden ve čtvrtek v autosalonu testovali Š Fabii a tohle tam zjistili. A ať jsou to novináři, nevěřím, že by v tom množství aut, které projde těmto lidem rukama by si nedokázali zapnou autorádio či navigaci. Doslova prones, že by za to IT ze škodovky postavil ke zdi. Jediný řešení, že si prý budete pouštět hudbu přes externí zařízení. Což si myslím, že pokud mám auto vybaveno autorádiem a chci poslouchat oblíbenou rozhlasovou stanici, tak by měli tyto dvě zařízení fungovat současně.

+3/0
12.11.2014 10:03

S18t56a10n13i46s89l86a59v 69P96a82v81l87u 5628465858336

Zase koncernový naschvál,že jim to za to stojí,dělat z lidí blbce.

0/0
12.11.2014 10:19

T52o13m68á54š 44M62a20l47ý 5963356933

. Což si myslím, že pokud mám auto vybaveno autorádiem a chci poslouchat oblíbenou rozhlasovou stanici, tak by měli tyto dvě zařízení fungovat současně.  - CO TEN PRAVOPIS? Zařízení by měla....

0/0
12.11.2014 11:39

V39l93a68d12i44m23í80r 31H10l42u25c46h96ý 7149517509603

A ona to fakt "nejlepší kára ve vesmíru" neumí? Mě teda v Oplu funguje rádio i navigace naráz a rádio se vždy pěkně utlumí, když dává pokyny navigace...:-)

+2/0
12.11.2014 12:03

Z11d61e15n69ě57k 15D47u62f52e81k 2724924888

Prý ne. A to je ta funkce, kterou chápu a je ideálním řešením, které IT Opelu vymyslelo elegantně. Vy dostanete pokyn od navigace a rádio se utlumí. Asi ulítla klukům z IT Škoda malá masařka no. Jinak si jízdní vlastnosti hodně chválili.

+1/0
12.11.2014 12:47

M64i48c63h92a29l 74K38l79e46m73e80n24t 9849906378659

IT odborníci z Opelu nejsou takoví tupci, jako ve Škodovce...

+2/0
12.11.2014 14:20

P71e49t92r 22G59a46z44d30a 6338812889307

85kw na litr .... slušné

+1/0
12.11.2014 8:32

L49u91k41á17š 37K20m76e75n82t 5139837754210

Opel by se mohl inspirovat v odtučňovací kůře konkurence. Techniku má sice podobnou, ale odeberte autu 80 kilo a zlepší se hned ve všech vlastnostech. Bude živější, obratnější, lepší na brzdách a samozřejmě půjde dolů spotřeba.

+2/−2
12.11.2014 8:32

T79o63m87á33š 54R72e23k20t95o79r 1418794797399

Pokud tedy jeho majitel naopak 80 kilo nepřibere...

+2/0
12.11.2014 8:54

J28a13n 43B68u47b85i17k 9402541422737

Živější jistě. Obratnější možná. Spotřeba dolů půjde určitě. Ale na českých silnicích bude (při rozvoru 2,5 metru) trochu skákat  jako koza. Stejně jako Fabie či Hyundai

Ona těžká "kastle" na lehkém zavěšení má také jisté výhody.

+1/−1
12.11.2014 9:55

J86i73ř23í 60S82c67h65w26a10c79h 8828564958786

to jsou hlouposti, pokud se podvozek naladí na nižší hmotnost, tak žádné "skákání" nehrozí

+1/−1
12.11.2014 11:22







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.