Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

KOMENTÁŘ: S nebezpečím rally jezdci počítají, ostatní to musí přijmout

Motorsport je nebezpečný, právě proto je tak krásný. Víkendová tragédie ale ukázala, že neštěstí se nevyhýbá ani nejzkušenějším.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J78a76n 45K78o72n67e66č71n13ý 2919906980741

Poznámka pod textem pobavila...;-D

0/0
11.11.2014 11:11

V14e40r61o40n36i47k10a 39H24u37b31á24č58k67o86v80á 3786475826635

ano, to je velmi rozumný a nezaujatý komentář. díky. za mě R^

+7/0
10.11.2014 22:44

S59t43a85n53i43s86l30a51v 66P61a44v94l90u 5318595938156

Nelze než souhlasit.

+7/0
10.11.2014 19:34

J21i91ř36í 47D81v49o62ř18á56k 5588183978830

Někde jsem slyšel , že v severních státech , Švédsko , Norsko , Finsko mají tzv . přípravku pro ralky. Jezdci od zhruba 15.let , uzavřený okruh , a závodní auto nesmí mít větší hodnotu než 100 euro. Nejezdí 150 km/h. , ale naučí se ovládat auto .Proč to nejde u nás ?

+4/0
10.11.2014 19:34

J32i23ř52í 26D20v53o96ř74á86k 5918593798860

pardon "rally" omlouvám se , překlep.

0/0
10.11.2014 19:37

J56i74ř85í 28D66v46o37ř85á72k 5368903368220

Pardon omluva , vypadla nula , samozřejmě ne 100 , ale 1 000 € .

0/0
11.11.2014 20:20

J61a46n 89M35o39h71y42l68a 6762229819481

Není to v zásadě přípravka. Jsou to prostě závody, které se smí jezdit už od nízkého věku a je omezena cena vozidla, nicméně jezdit to může každý, kategorií je více.

+2/0
10.11.2014 21:28

P15e48t50r 18L45i14n43h86a12r62t 2158424704393

Ale takový šampionát v ČR je. Jmenuje se Pohár mládeže a vesměs splňuje výše popsané podmínky (jen ta cena auta pod 100 euro je krapet nesmysl).

0/0
11.11.2014 0:26

R50o61m56a45n 49K25r34a82t41o44c38h95v66í29l 6176547876964

Tam je něco podobného nejenom pro rallye, tam jsou uzavřené okruhy i pro normální řidiče, školy smyku, zalévané dráhy atd.

V jednom díle Top Gearu to bylo.

0/0
11.11.2014 8:30

M73i46r28o41s87l45a64v 89F85r92i34š 8593829847912

Pochybná zábava pro vypatlance s narušeným egem....

0/−18
10.11.2014 19:27

D68a41v90i16d 30N76o41v32o79t64n19ý 2727172185759

Proč mám jenom pocit, že vypatlanec s narušeným egem jste zrovna vy...

+18/0
10.11.2014 19:37

V66l93a18d27i44m95í92r 32B30e67n98e84š 2352485894163

Dívím se, že po dočtení Hamleta, či krásné literatury, najdete čas pro plebs, aby ste ho obohatil o své myšlenky. Budete šlechetná bytost!

+1/0
11.11.2014 12:32

M84a54r21t74i59n 74Š62t80ě76p95á14n95e60k 3337363903821

Myslite vase komentovani na iDnes?

0/0
11.11.2014 12:37

L77a26d66i64s74l66a56v 72P48r68o85t62i76v55a 7956406744124

Závodit v přírodě je stupidnost. Omezuje to život lidí, zvířat, ničí to přírodu. Když se chtějí magoři zabijet, tak prosím ale na uzavřených umělých tratích. I tak škodí vzduchu a životnímu prostředí vůbec. Nejdebilnější jsou snad závody náklaďáků ! Lidská vzpupnost a nezohlednost. Žádného potom není škoda

+5/−19
10.11.2014 18:53

M87i61r95o11s17l28a54v 45B67u10d87a 9352682447722

Tvoje příjmení se nezapře:-P

" I tak škodí vzduchu a životnímu prostředí vůbec"...těch pár aut8-o Na tom je vidět, jaký jsi zaslepenec!

+9/0
10.11.2014 19:10

M40i78r57o84s61l23a56v 39B88u51d93a 9322572547102

Jinak, zdržím se dalších komentářů protože se zoufalcem tvého formátu prostě nejde diskutovat-

+1/−3
10.11.2014 19:12

P98e30t76r 94T51. 41D93v72o10ř21á88k 4614768583

Omlouvám se za nechtěný mínus.

0/0
11.11.2014 5:23

M71i70r34o85s47l16a86v 44B77u60d82a 9272112267442

Ježíši, do toho ještě Kuchař8-o

Tak zdar.

0/0
10.11.2014 19:13

D75a76v72i20d 52N38o49v91o57t61n78ý 2857742735949

Piloti a spolujezdci v rally nejsou magoři, nechtějí se zabíjet. Magoři jsou ti, co si to o nich myslí.

+2/0
10.11.2014 19:22

F12r34a70n84t50i59š60e48k 71M29o32r55a15v61e95c 8117254432

Podle Vás je tedy lepší postavit uzavřenou trať, nejlépe něco jako Nurburgring, než na pár dní v roce uzavřít pár okresek.

+1/0
11.11.2014 7:01

Z36b47y21n16ě81k 84Č47e84j10k57a 5986208331953

to je přece ekologičtější :-)))

+1/0
11.11.2014 12:09

R84o93m73a71n 33K89r73a67t29o22c49h43v67í14l 6126497146234

Jednou začas se projedou speciály v přírodě - to se toho stane.........:-P

0/0
11.11.2014 8:30

T44o87m36a94s 77N89o28v87o98t12n74y 3601906728189

Dobře napsáno, na rozdíl od různých senzacechtivých bulvárních článků o každé nehodě (viz např. kauza Lopeník)

+12/0
10.11.2014 18:23

M98i59l29a66n 31T38r91i53b61u79č91e93k 5414507794790

Jenomze Vagner, zas tak zkuseny jezdec nebyl. Jeho hlavni cinnosti byla mechanicina, kde spolupracoval s nejlepsimi republice. Zavodnik byl prilezitostni.

+7/−3
10.11.2014 16:53

M96i18l93a96n 87T17r58i98b94u81č15e11k 5744647534600

A zase minus. Proc? Vzdyt je to pravda. Zavodit zacal v roce 2001, ale odjel pouze 43 zavodu. To neni velezkuseny zavodnik, jak pise autor clanku.

+4/0
10.11.2014 19:10

P58e70t59r 15L52i29n47h90a15r95t 2828434964973

Není to pravda. Závodů odjezdil hodně, spoustu kilometrů odjel v závodním autě na testech. Jak chcete definovat spojení "velezkušený závodník"?

+1/−1
11.11.2014 0:28

R33o56m58a32n 94K63r82a77t21o20c51h70v67í36l 6566867516864

Zkušeností měl dost:

http://www.ewrc-results.com/profile.php?p=3556&t=Milos-Vagner

+1/−1
11.11.2014 8:32

L25u47k42á82š 79V30a73ň53u87r56a 1165824213753

Problém dnešních závodů je ve velmi silných vozech a často dostatečně nezajištěných tratích. Pak stačí drobná nepozornost a nebo špatný odhad či povrch a pokud není úniková zóna a naopak je zeď nebo roh domu, dopadne to vždy špatně. Moje teta má chalupu na Kokořínsku, pod Houskou a když se jezdil Mšenský okruh, sousedovi vždy někdo projel vraty do dvora. Tak nechal jednou vrata na dvůr otevřená a jeden bIb mu projel zahradou a rozbil vrata od stodoly. Prostě automobilové závody patří na okruh a ne na silnice a už vůbec né do chráněné přírody.

+11/−19
10.11.2014 16:28

P64e97t82r 80M54i25c41h57a96l 2750914471942

Místa, která jsou extrémně nebezpečná (zvlášť v obcích), bývají řešena pomocí retardérů. Jenže všechno a všude se tak udělat nedá. ... Mimochodem, kdyby to ten soused řešil s pořadatelem hned po prvním projetí vrat, tak by určitě našli nějaký kompromis.

A jinak automobilové závody na okruh patří, ale ne rally. Ta patří ven. Ovšem souhlasím s tím, že v chráněných oblastech by se jezdit nemělo.

+4/−1
10.11.2014 16:39

J11o58s78e63f 58Z18a40h56á81l59k89a 4723789128316

Původní myšlenka (a také účel) rally je jízda ve vymezeném čase kontrolovaném v časových kontrolách a v normálním provozu. Později se pro zpestření přidaly tzv. SS (special stage), tedy speciální úseky. To proto, že se uzavřely běžnému provozu a jezdci mohli předvést své umění, aniž by koho ohrozili. Ovšem záleží kde a kudy se takový úsek vybere. Neměl by ohrozit přihlížející ani okolí. V Čechách se tohle rovnou pojmenovalo zkouškou rychlostní, aby bylo jasné oč půjde. A v rámci atraktivity klidně i přes ves. Není to špatně ani dobře, záleží na pořadateli jak dokáže zabezpečit výše požadované.

+4/0
10.11.2014 17:40

P19e93t31r 14L37i39n94h12a38r72t 2168954704823

No, ta původní myšlenka se v soutěž na měřených úsecích změnila už hodně dávno - právě proto, aby se soutěžilo jen na těchto měřených úsecích a ne v normálním provozu.

0/0
11.11.2014 0:30

T88o45m17á86š 81F77o52j39t 3769518334125

Jan Mohyla: v textu jsem nenapsal nic, co by nebylo pravdou, ale zrejme jste ujetej na minusy. Kdyz nevite, o cem je rec, ktera bije, tak se radeji nijak nevyjadrujte! Vam bych teda mohylu nepostavil...

0/0
10.11.2014 16:13

J44a18n 25M33o89h81y46l38a 6362879809691

A) Dát mínus nemusí být poukazem na nějakou nepravdu, kterou jste mohl/nemusel napsat, ale např. pouhým nesdílením stejného pohledu na věc. Výklad mínusu zde není nikde striktně definován a útočit na mne jen proto, že ho chápete jinak, je (z mého pohledu) přinejmenším dětinské. B) Hned v úvodu jste napsal, že "...na zacatku bylo napsano velezkuseny jezdec, v textu je to potom popreno, ale nechtene.." - to je nepravda. Ono to není nechtěně popřeno, není to tam popřeno vůbec. Jen je napsáno, že byl velezkušený a jinde je napsáno, že se za volant dostávají i jezdci, kteří tam nepatří - dvě odlišné, spolu nesouvisející informace v jednom článku, které jedna druhou nijak nezpochybňují. Takže ano, je mi líto, ale nepravdu jste (byť věřím, že nechtěně) napsal. C) O mých zkušenostech/vědomostech stran rally nevíte zhola nic (stejně jako já o vašich), proto bych doporučoval se k nim nevyjadřovat, neboť nejmenší opravdu nejsou. D) Vtipná narážka na mé jménoR^, nicméně já bych vás do křesla starosty taky nejspíše neposadil.

+3/0
10.11.2014 19:29

J43a67k70u63b 76V35r84b12a 4449844978701

Tak byl ten Vagner jen trouba, co mel balik penez nebo zkuseny ridic? Trochu nechapu ten clanek a jeh spojitost s tou nehodou ...

0/−7
10.11.2014 15:45

T54o65m90á30š 52F65o64j53t 3619138374595

jo, tak na zacatku bylo napsano velezkuseny jezdec, v textu je to potom popreno, ale nechtene. Jen je poukazano, ze rallye jezdi i nezkuseni, kteri maji balik penez. Miloš Vágner byl profík, znal auto do posledního dílu. Sám byl mechanik, dokázal si auto nastavit a věděl jak se chová. Bohužel někdy ten nahoře není v ten správný čas na správném místě. Tohle byla veliká smůla ve všech ohledech. Co se stalo, jestli jezdecká chyba nebo závada na technice, to nevíme, ale asi jezdecká chyba. Možná neměl dostatečně zahřáte pneumatiky a prostě mu to uklouzlo a bylo to. Bohužel to hned skončilo takhle tragicky. Miloš za celou kariéru jen jednou boural a dvakrát urazil kolo. Jezdil hlavou a zbytečně neriskovat, co se opravdu stalo, to nevíme, ale je to hrozné. Znal jsem ho dobře a odešel strašně fajn člověk, který auta a rallye miloval a uměl se i o auta starat :-) Byla to jeho největší láska! Snad si teď zazávodí S McRaem, Burnsem a dalšími...

+15/−1
10.11.2014 15:54

J93a22n 49F25r24o34l54í62k 6576360265474

Hodně záleží na stavbě trati, resp. měřených úseků. Když se dívám na WRC Řecko, Španělsko.... jsou to nesmírně těžké šotoliny, ale rychlostky jsou volené velmi dobře a chyba většinou neznamená rána do pevné překážky. I proto je tam tak málo smrťáků. U nás je ovšem hustá zástavba a najít dobrý relativně bezpečný úsek musí být fakt umění.

+1/0
10.11.2014 16:14

J20a81n 75M10o25h47y98l98a 6322279629451

Je to dáno hodně krajinou. Stačí porovnat Španělsko, Řecko, Sicílii, Sardinii na jedné straně a Česko, Polsko, Británii nebo třeba Finsko na straně druhé a je jasné, co je kde za problém, bohužel.

+2/0
10.11.2014 19:35

P26e54t18r 82L31i25n25h80a63r43t 2138814234453

A přesto i tam se smrťáky stávají, jen média (tamější i ty české) se k takovým situacím stavějí úplně jinak.

0/0
11.11.2014 0:33

P86e30t60r 53M18i95c38h73a81l 2420834881532

Řek lbych, že Vágner byl profík, co buď udělal jednu tragickou chybu (to se stává i nejlepším) bohužel na hodně špatném místě, nebo měl smůlu a zradila technika. Jinak je článek i o dalších, kteří profíky zdaleka nejsou, ale mají dost peněz.

+4/0
10.11.2014 15:59

V46l64a37d60i71s94l86a79v 96B78a45r78e36š 3209118669557

Zkušený možná byl, ale jezdecky žádná hvězda; za svou kariéru se pohyboval ve druhé nebo třetí desítce absolutního pořadí, a to i s vozy třídy wrc nebo s2000, a ve své třídě býval většinou mezi pátým a desátým místem, s občasným výkyvem k lepšímu (http://ewrc-results.com/profile.php?p=3556&t=Milos-Vagner).

0/0
10.11.2014 19:49

P47e71t27r 12M12i22c78h70a73l 2530484861802

Vcelku dobře popsáno.

+11/0
10.11.2014 15:37







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.