Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nový Ford Mondeo: základní verze jezdí skvěle, je to ale nenasyta

Atletická mondea předchozích generací nahrazuje důstojný elegán. Stále jezdí výborně, ale už vás neponouká ke skopičinám. Ohromí hlavně komfortem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M88a72r60t35i56n 66S36t88e49r35n 3232224644184

Ta maska je oskliva, stary mondeo se mi libi vic.

0/0
14.1.2015 15:54

M83i23c46h66a91l 77H77o21r77a12k 2944235357202

Konečně, alespoň slušný a kvalitní interiér, který snese i přísnější měřítko. Škoda, že na tom podobně není i nový Ford Focus, který sice nevypadá špatně a možná bych do něj i šel, ale tím interierem to zase pohřbili.:-/ Zkrátka klasický Ford a interiér ala 10 let starý korejský auta. Nevím, někomu se to možná líbí, ale mě ty jejich interiéry přijdou strašne lacinný a tak nějak prapodivně vyřešený, zkrátka tak nějak po Korejsku. Je mi jasný, že tu sklidím velkou kritiku od lidí co např. nesnáší koncern VW, ale přesto si neodpustím, že v tomhle jsou u VW zkrátka někde úplně jinde. Je to škoda, protože interier je asi jediným důvodem proč bych si Focuse nekoupil.

0/0
23.12.2014 23:28

J83a79n 71D75l64o69u96h67ý 7694329530209

Bych chtel pripomenout ze slehkou nohou jezdilo mondeo ve 2.5l V6 za 8,5l/100km. Kdyz to clovek hodne trapil jezdilo za 12. Jenze ta V6 mela jak peknej zvuk, tak poradnej zatah. Tohle nove mondeo je za ty penize k smichu...

+1/0
5.12.2014 18:21

J80i93ř64í 75S88c13h84w53a54c73h 8538904668676

až na to, že toto s lehkou nohou bude jezdit za 7 a když se na to vznese "požadavek", tak to zatáhne stejně jako ten starý V6, jen s tou výhodou, že při mnohem nižších otáčkách ;-)

+1/−1
5.12.2014 18:32

J61a20n 60D82l32o61u53h10ý 7784649550509

Jenze V6 je V6 a 4 valcovy turbo tomu nesaha ani po kotniky. Objem nicim nenahradis. A zvuk motoru uz vubec ne.

+2/0
7.12.2014 0:35

J46i98ř47í 86S54c76h43w47a66c95h 8268234368156

to už je o prioritách každého soudruha.....na druhou stranu to bude lacinější, lehčí a úspornější, objem (co se týká výkonu) turbem nahradíš naprosto "lehce", takže pojede to přibližně stejně....a to o těch kotnících je nesmysl....

+1/−1
7.12.2014 1:00

J19a50n 66D38l16o28u83h97ý 7114449570189

Nastudujte si neco o udrzbe turba a o tom jak jsou namahany urcite casti motoru, pokud je preplnovan. Ve vysledku po 300000km to vas turbo motor bude v servisnich nakladech astronomicky vysoko, oproti te V6, respektive jakekoliv atmosfere.

+1/0
7.12.2014 19:02

J49i31ř57í 37S92c84h21w43a61c47h 8548164868976

myslím, že ve vláknu o nějaké údržbě a výdrži nepadlo dosud ve vláknu ani slovo....tedy že se rovnávaly jiné parametry....;-)

+1/−1
7.12.2014 22:11

P24e33t29r 93M23i44c69h94a56l 2430594221352

Jeden a půl tunové auto a přeplňovaná patnáctistovka, no, žádná hitparáda. Ale když jsem dočetl do bodu, že tam chystají foukaný litrový tříhrnek, tak jsem šel málem do kolen. Papírově to bude mít nízkou spotřebu i emise, ekoteroristé budou ukojeni, ale v realitě to bude žrát i trávu kolem cesty.

+3/0
4.12.2014 2:00

M48i32c61h10a46l 51P96l67a92c26á18k 1680325370258

Jezdím v Mondeu MK IV po faceliftu s motorem 1.6 EcoBoost, předtím jsem měl Modeo MK II s 1.8 benzínem se spotřebou 7.8 l.

Za dva a půl roku je průměrná reálná spotřeba u 1.6 EcoBoost 6.22 l (počítač hlásí 5.7 l km). S opravdu lehkou nohou na plynu se dá jet podle počítače za 4.8 l - ověřeno cestou do Prahy na veletrh, cca 60 % cesty mimo město, 15 % Praha, 25 % dálnice. Ano, v obci se jelo 55 km/h, v zatáčkách na Dubou 75 - 85 km/h, na dálnici max. 140 km/h. Obsazenost auta byla 3 dospělé osoby.

Samozřejmě jsou borci, kteří jezdí brzda plyn s rychlostí hodně vzdálenou za rychlostními limity. Opravdu je to s tímto motorem zábava, ale s tím logicky roste spotřeba. Ano dá se s ním jezdit za 10 l, jak autor článku uvádí, ale určitě si jízdu náležitě užíval jinak to není možné ani u nezajetého motoru.

Co se týká životnosti ukáže čas. Nevěřím tomu, že vydrží tolik jako staré atmosférické motory. Ale máme dnes nějakou jinou možnost? Diesel? To je snad ještě větší zlo - EGR, vstřiky, DPF filtr a co to teď dávají, aby splnili EURO 6? K tomu česká nafta a vyšší pořizovací náklady. Děkuji nechci...:-)

+4/0
3.12.2014 20:25

J70i56ř13í 21S32c28h29w69a74c81h 8498444738796

no konečně jeden z mála rozumných názorů na benzínová turba R^

+2/0
3.12.2014 22:26

J35a11n 93D43l72o84u93h39ý 7844539690449

Duratec 1.4l s nim jezdim mimo mesto i za 5.6l / 100km. Je to benzinova atmosfera od Fordu. Ale ta jizda je totalne o nicem. Kdyz jedu aby me to bavilo jsem na 7 litrech. I tak bych to za ecoBoost nemenil!

0/0
5.12.2014 18:25

J11i55ř39í 13S85c53h21w41a79c84h 8858564108136

tak 1.5-1.6 EB je výkonově opravdu někde jinde oproti 1.4 duratec.....;-)

0/0
5.12.2014 18:36

J30a12n 91D35l63o12u61h93ý 7234899170739

Poukazuji pouze na to, ze i atmosfera umi jezdit za malo a to je motor z roku 2008! Samozrejme turbo musi mit vetsi vykon nez atmosfera, otazka je jestli za to stoji ten servis....

0/0
7.12.2014 19:10

L88u63k39á76š 27V27a67ň61u83r28a 1245454783633

Benzínové turbomotory jsou pokrokové, ale musí se brát v úvahu, v jak těžkém autě budou běhat. Každý motor je stavěný na optimální zatížení. Když je zatížení větší jak optimální, tak motor má moc velkou spotřebu a malou životnost, když je pod optimální, tak je životnost v pořádku, ale většinou je vyšší spotřeba.

+1/0
3.12.2014 12:21

M89a62r47t54i26n 17V86o71j80á73č36e92k 9282158418497

jakou životnost může mít takový motor ,když tahá takovou váhu ?? kamarád měl 3litr jak svýho času měla i policie a to auto mělo tah R^ v podobné paralele by se měla fiesta prodávat jako šlapací auto8-o8-o

+1/0
3.12.2014 11:09

J61a25n 22K77o78n31v76a50l18i68n38k42a 5510451831775

Třílitrové Mondeo ST 220? Vynikající. Ideální jako kombi - prostorný a praktický sporťák.

+1/0
4.12.2014 9:35

J89a84n 48K70o41n75v44a89l66i11n91k57a 5120891331495

Fordy jsem měl vždy rád. Za deset let jsem měl tři. Nejlepší z nich bylo Mondeo s 1.8 atmosférickým benzínem. Tichý, silný a pružný motor bez zbytečných kur.ítek. Shodou okolností a díky svému nadšení pro jinou značku jsem si opatřil vůz s třílitrovým turbodieselem. Hmotnostně a velikostně je to srovnatelné s novým Mondeem. Třílitr je pro tohle auto naprosto optimální. Nedovedu si představit, že s takovou krávou by dokázal pohnout motor o třetinovém objemu. 

A ještě bych zmínil jednu věc. Bytostně se mi příčí současné ekoteroristické tendence. Downsizing, filtry pevných částic, biosr.čky v palivu apod.... Neskutečně si pak užívám, když můžu prošlápnout plyn k podlaze a zmizet v oblaku černých sazí ;-D a nechat za sebou všechny EcoBoosty, EcoTecy, TSI, apod.

0/−1
3.12.2014 8:17

L55u51k78á61š 29V65a84ň20u40r69a 1145184483573

Doporučuju se odstěhovat do nějaké rozvojové země, tam si oblaků černých sazí můžete užívat ve velkém. Ale naši malou českou zemi nám prosím nezamořujte. Myslete na svoje děti a jejich děti.

+2/0
3.12.2014 16:16

J39a39n 37K52o25n37v30a92l77i30n49k77a 5870221301845

Děkuji za doporučení. :-/

0/0
4.12.2014 9:22

J91a15n 77D15l92o95u93h15ý 7254699290639

Ne kazdy ecoTec je eko :-) tyto motory ma opel na trhu pres 15 let a kdysi patrily k tem nejvykonejsim ve sve tride.

0/0
5.12.2014 18:29

B59o10r15i40s 81S27y53k61o28r74a 4466177210

Nemozem si pomoct ale ten predok na mna posobi nejak disproporcne... uzke svetla vedla masivneho chladiaceho otvoru... vobec mi to neladi. Rv

+1/0
3.12.2014 0:02

J34i57ř10í 41S79c87h96w97a20c83h 8228134698516

ale v létě to bude dobře chladit, uchladit nějakých 100kW - 150 kW není žádná sranda ;-)

0/0
3.12.2014 0:33

M45a43r42t47i10n 67J10i39r28o29u43s47e15k 7946755335738

Váží 15 centů. Už dloho jsem nic takového nečetl. Jinak, maska je neskutečně odporná.

0/−1
2.12.2014 23:01
Foto

P39a41v96e80l 70Č45e14r82n88í41k 1668615890310

Je vtipné, jak se EU snaží o snižování emisí aut na hranici fyzikálních možností, zatímco ve zbytku světa vesele jezdí lidi s autama jejichž spotřeba ani v tom nejlepším případě neklesá pod 10L. Vlastně ani takových 20L není žádnou velkou výjimkou

0/0
2.12.2014 22:18

J27i78ř56í 11S25c84h41w98a17c52h 8348284818226

mě je celkem u zadele, že se to odůvodňuje emisemi CO2 (na jeho vliv na globální oteplování nevěřím) ale kvituji s tím související omezení produkce dalších škodlivin.

0/0
2.12.2014 22:49
Foto

P46a50v90e12l 43Č60e47r72n38í54k 1638715960420

Jenže k čemu to je, když mimo EU si s tím nikdo hlavu neláme a vesele vzduch sviní tunama emisí? Vzduch je globální. Nemůžeme čekat, že když bude EU čistá, tak se tam negativní vlivy znečištěného počasí neprojeví. Samozřejmě že projeví.

+2/0
3.12.2014 5:07

J27i77ř68í 71K65o39c22u29r36e47k 6745174875968

Ukazujete na USA? Běžný automobil v USA kupodivu nemá V8 7,1 litru. Naopak, většina amíků jezdí s něčím, co má L4 2,2 až V6 3,4. A kupodivu jsou ty americké dvoulitry a třílitry podobně žíznivé jako evropské. Neplést si 22 mpg se spotřebou 22 litrů na sto, děkuji.

0/0
3.12.2014 18:19
Foto

P41a89v38e46l 26Č32e69r51n89í74k 1588555690780

Neukazuji. Myslím to všeobecně. Třeba poslední dvě auta která jsem řídil v austrálii žrala 16, s hodně velkou snahou jsem to dokázal stlačit na 13. A to šlo vesměs o minivozítka. Kolem mě jezdí neustále SUVčka která musí žrát aspoň o půlku víc jak moje auto.

Jenže v unii se řeší, jestli auto dává 5 nebo 6 ... A když přijde auto které žere 8 tak se mu říká "nenasyta"... tož jako kde to jsme?

0/0
4.12.2014 11:13
Foto

P15a27v56e60l 22Č44e65r88n73í64k 1558255820340

Jen pro doplnění - to moje má V6 3,6l

0/0
4.12.2014 12:49

J31i64ř63í 68S53c59h74w95a63c35h 8358794208566

Jestli si někdo myslí, že pokud by výrobce dnes dal místo 1.5 EB nově vyvinutou atmosféru 2.0 s nějakými 160 koníky a ta by vydržela půl mega tak nechť si dál sní svůj vlhký sen. Prostě optimalizace na cenu.....

Ty Skyakctiv motory od Mazdy nad 200kkm toho (ve služebním zápřahu) už budou mít taky dost. ;-)

0/0
2.12.2014 21:48

J35i78ř96í 16S82c51h49w30a30c28h 8558744628756

no jo....skyactiv....:-/

0/0
2.12.2014 22:50

L10u63k80á69š 16V86a27ň68u20r94a 1865264293393

Auto nežene výkon, ale moment. Porovnávat výkony není optimální. Většina řidičů nejezdí v otáčkách maximálního výkonu, ale mezi 2000-3500ot.

0/0
2.12.2014 21:46

J30i91ř35í 86S63c54h41w48a85c58h 8188984828816

auto žene výkon, menší moment při vyšších otáčkách se dá zvýšit větším převodem (např. podřazením). Ale pro běžného řidič je výhodnější, když ten moment a tedy i výkon se dostaví při nižších otáčkách a to je případ turbomotorů ať benzínových nebo dieselových.....

0/0
2.12.2014 22:06

R43i43c50h96a83r22d 29G62e71n53š19e14r68o18v19s86k21ý 2955345294896

Ford Mondeo 1.0 ;-D;-D;-D za par let tu bude i Koenigsegg Agera R Eco 1.2 Octaturbo ;-D;-D

0/0
2.12.2014 21:21

J98i35ř30í 87S97c31h68w25a94c21h 8968874448866

Supersport Bugatti 3.5 quattroturbo tu byl už před cca 25 lety....takže prostě by to byl jen další vývoj.... ;-)

0/0
3.12.2014 0:46

R75i60c45h28a45r27d 10G38e62n42š53e50r71o39v75s71k96ý 2125575614526

3.5 litru neni zrovna ekoteroristicky objem.

+1/0
3.12.2014 8:41

J44i24ř76í 94S23c97h93w56a57c97h 8168804738326

tak to srovnej s ostatními supersporty nejvyšší kategorie od té doby až po dnešek.Kolik z nich mělo atmo motor pod 4 litry?

0/0
3.12.2014 12:47

K20a59r59e16l 83N72e97d96o66p54i53l 7798956849294

Pristi rok tam maji montovat EcoBoost jednovalec o objemu 0.2l a vykonu 190 konich pri 12500 otackach za minutu. 

Urcite si to koupim.

+3/0
2.12.2014 20:48

R48i10c84h85a34r32d 26G31e51n49š13e12r43o15v84s55k44ý 2905655524606

ano ano. aneb motor ze sekacky s turbem. kam ten svet speje :-/ ano unie tlaci vyrobce kvuli emisnim limitum, tak Ford vymyslel tenhle nesmysl a Mazda vymyslela SkyActive. Ja bych pri nutnosti si vybrat mezi temahle dilema nemel.

0/0
2.12.2014 21:13

J46i51ř51í 77Z79ý46k26a 9199493681270

Ford na tom údajně moc nevymyslel. Agregát vyvíjeli převážně technici od Mazdy, foukání technici od Volva.

0/0
2.12.2014 21:48

J97i71ř38í 59S15c94h86w97a87c43h 8388634438686

a ty si snad myslíš, že Mazdí skyaktive odlehčený kam se podíváš, vydrží víc jak 300kkm? Příčemž posledních 100kkm bude o přežití?

0/0
2.12.2014 21:51

R94i62c61h69a97r45d 14G29e75n86š63e43r43o55v52s79k14ý 2415985444836

nerikam ze vydrzi. jen proste jede lip nez motor ze sekacky s turbem. a taky rikam ze vsichni tlaci motory dolu s cpou turba, ale mazda si klidne udela dvoulitrovou atmosferu. nejsem priznivec mazdy ale ale v tomhle je mi hodne sympaticka. doba nesmrtelnych motoru je pryc proto bych si radeji vybral motor ktery jede a vydrzi 200 tkm nez motor ktery nejede a vydrzi taky 200 tkm

+1/0
3.12.2014 8:34

V45í43ť56a 94K38r95u77t54i72š 1130234865447

To je právě to ... on totiž jaksi líp nejede.

0/0
3.12.2014 8:53

J20i50ř63í 57S79c69h81w93a51c61h 8718514618536

turbomotory mají maximální výkon při cca 4500-5000 ot oproti atmosférám na 6000-7000 ot.. Takže ten trend jsi opravdu vůbec netrefil.;-)

0/0
2.12.2014 21:39

K51a45r63e33l 32J43e34r21o27n27ý23m 6129179187516

Kašlat na nějaké mikromotory s turbem, objem člověk ničim nenahradí a o něco vyšší spotřeba je kompenzována pořádnou výdrží agregátu...

+5/0
2.12.2014 18:55

J31i24ř59í 29S56c21h41w38a50c82h 8298734128506

ještě si odečti mizerný výkon atmosféry ve spodní polovině otáček, protože jak táhne ten "mikromotor" při běžných provozních otáčkách (2k-4k) táhne jen diesel, benzínová atmosféra je prostě oproti tomu lenoch....

0/0
2.12.2014 21:36

J91a94n 33K85o44n33v13a36l49i89n64k10a 5840391451395

Řídil jsi někdy vůz s benzínovou atmosférou od 2.0 výš? I relativně slabá 1.8 (85Kw), kterou mělo Mondeo MkII jela od 1500 otáček. Vytáčet nad 3000 bylo zbytečné. A to byla hloupá jednaosma.

0/0
4.12.2014 9:44

J65i66ř73í 84S10c39h56w90a41c96h 8398134348816

mám atmo 1.8/104kW ;-) ale nejsem "zalepenej atmosférista".

Řídil jsi například 1.2TSI/77kW  nebo 1.4 TSI/90kW? Jo  ta fordí atmosféra nějak táhla, ale turba už od nějakých 1500-1600 mají krouťák na maximu, takže táhnou prostě líp....a to tak, že o dost líp....a nemusí se vytáčet nad 2-2.5tisíce otáček.

Prostě je fakt, že 1.2 TSI/77kW je schopna dodat ve 2000 ot vyšší výkon jak atmo 1.8 atmo/104kw

0/0
6.12.2014 23:31

V48a23c59l18a75v 35M28e78d30e73k 5271272875205

"Hlavně záď se oproti předchůdci změnila jen velmi málo. Na druhou stranu, u konkurenčního VW Passatsi na tomhle přístupu zakládají, tak to mondeu nevyčítejte."

Kdo chce konzervativní auto, ten si koupí toho Passata, a nebo něco dalšího z německé produkce. Mondeo tu bylo pro ty méně konzervativní. Pro mě je nová generace zklaamáním.

+1/0
2.12.2014 18:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.