Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Volty místo oktanů: s elektrickým endurem můžete jezdit i pod vodou

Ochránci přírody mají proti motorkám jeden zásadní argument, a tím je hlučnost a emise motorek. Rakouská KTM přišla s řešením, které jim možná vezme vítr z plachet.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P69e97t94r 42N76e34h43a89s81i90l 4692475744134

Lesu vadí všechno co vytvořil člověk.

Lidem vadí v lese motorky kvůli hluku, jedům co vypouští do vzduchu, který pak dýchají a také samozřejmě i rozježděná půda mimo cesty. Někteří lidi do lesa běhají, či jezdí hlavně z důvodu toho, že se tam můžou dýchat krásný čerstvý a čistý lesní vzduch a místo toho když potkají motorku, která jim tam do cesty vypustí jedy, které se navíc v lese dost těžko rozfoukavají, protože je to uzavřené mezi stromy a drží se tam ty jedy dost dlouho.

Takže určitě je lepší elektromotorka, která eliminuje 2 největší problémy motorkářů, než smradlavá benzínová verze.

Co se tyhle motorky týká přijde mi, že baterie je hodně předražená. Vždyť to co stojí tadý baterka 2,5 kWh, to stojí baterka do Nissan Leafu která má ale 10 větší kapacitu!

0/0
3.12.2014 15:15

K47a35r70e19l 23S14t82r90ž45a41n34o81v81s49k79ý 1938515765

Lesu nevadí hluk, stromy jsou hluché. Vadí rozježděná půda.

+3/0
2.12.2014 6:28

P78e83t18r 39K27a89l82v72o26d61a 9985447559264

Kanci ale slyší dobře. O další zvěři nemluvě.

0/0
2.12.2014 6:36

V89l95a39d46i20m61í28r 79B83e77n62e63š 2182935524923

Tu ale silně erodují i cyklisté, nikdo je ale nenahání, proč? Stačí se zajít podívat nad Zbraslav na arch. lokalitu, zničené, rozhrabané cesty všude kam se podíváš, prasata.

0/0
3.12.2014 9:07

P19e87t49r 92K67a89l93v18o17d80a 9355507869314

V lese neruší? A co když bude probijet do kance.

0/0
2.12.2014 6:23
Foto

F90i10l85i18p 91Š84v19e43h83l88a 1586983108407

Jaky ridicak je na to treba? je to jako motorka do 50 kubiku nebo vic?

0/0
2.12.2014 5:49

S76t63a80n88i30s32l52a21v 94C61h57y98t12r31a 3384383367779

Docela zajímavá otázka. Asi to budou posuzovat podle konstrukční rychlosti. Zajímavé pak bude, jak na to bude pohlížet pojišťovna, když chce platit taky z objemu.

0/0
2.12.2014 8:45

O91n62d85ř61e76j 10Č12a66p82k74a 6131591443684

Padesátka nestačí, ale měla by stačit A1 (125ky od 16 let). Teoreticky by u nás mohl stačit i řidičák na auto (ruční řazení to nemá a výkon snad odpovídá).

0/0
2.12.2014 16:44

M89a63r40t53i98n 46K29l63u77v79á14n33e59k 9922828873153

Před uvedením na trh se hodně diskutovalo o odolnosti motorky proti vlhkosti, což je u zařízení, které pracuje s velkými proudy, poměrně důležité.

U zariadenia pracujúceho s vysokými prúdmi NIKOLIV. S vysokým napätím ANO.

+1/0
2.12.2014 0:50

Z55l62a80t16u47š53e 24J85e80l86í62n49k76o18v44á 1275872197472

Jasně, neruší, ale les vám rozorá jako ty rámusící krámy.

+3/0
1.12.2014 21:06

M89a84r38t88i57n 38K83l16u56v53á49n18e83k 9942698573963

Stále lepšie ako keď tu jazdí jeden magor a obťažuje ma 1km vzdialenosti.

0/−1
2.12.2014 0:45

R63o62m51a20n 26Š66v28a59c66h 8249113719692

smutné,

další důkaz že evropa je s elektromobilitou asi 10let za USA

viz.: KTM vs. Zero motorcycle

volkswagen, renault, atd vs. Tesla motors

snad je někdy dotáhnem.

0/0
1.12.2014 20:40

L16i71b83o44r 96K29e26j72í32k 3770624464671

Já čekal pořád kdy uslyším to ticho.

+2/0
1.12.2014 20:18

L42i41b77o78r 53F16i59l47á63k 3350665373733

Až pojede kolem posedu, tak jediný co bude slyšet, je řev, až mu myslivec nasype broky do kožichu...

+1/0
1.12.2014 19:47

J27a20r39o90m23í81r 44K86r46á77l 4340489964499

;-D

0/0
2.12.2014 7:04
Foto

P41e33t40r 84P88r72o58c33h86á80z86k69a 3942216312514

Podle mě hodně předražené.Vzhledem k parametrům je to tak pro mládež či začínající motorkáře.Jenže cena předčí daleko lepší stroje a nevyváží to ani absence hluku a smradu.Aby se to vůbec dalo používat chce to ještě jednu náhradní baterku a to je další výdaj.Právě baterka se mi jeví jako nejslabší místo.Složená s 300 článků byť ošetřebných elektronikou bude dost náchylná.Nebál bych se poškození vodou,ale spíše otřesů,kterých v terénu je docela dost.Je to sice zajímavá cesta,ale nemyslím,že ta nejsprávnější.Zatím vítězí spalovací motor a to jak cenou tak dojezdem a výkonem.

0/0
1.12.2014 18:12

M45a26r16t33i12n 15V42o41k63o79u11n 9798943623526

poskozeni otresama? u liion baterek? mate tuseni co pohani vas telefon?

0/0
1.12.2014 18:30
Foto

P39e55t65r 28P24r33o50c77h64á25z92k33a 3582136522864

Viděl jste někdy rozebranou podobnou baterku?Je to jeden vedle druhého a u každého deska s elektronikou.Spousta spojů,spousta smd součástek spousta možností poškození.

0/0
1.12.2014 18:34

Z33d65e94n41ě17k 41M73o47r35á89v97e30k 5187708778383

Já si myslím, že to ohrožení otřesama zase tak vážné nebude, opravdu baterie v mobilu toho musí snášet mnohem víc a delší dobu.

0/0
1.12.2014 20:04
Foto

P33e38t56r 24P38r92o17c28h94á48z51k17a 3182816832384

Baterie v mobilu je pevný blok složený se tří,případně čtyř článků.Většinou bez elektroniky,kterou zastupuje software v mobilu.Baterie v motocyklu stejně jako třeba v elektrokolech je v podstatě několik desítek až stovek baterií jako v mobilu spojených do sériové,nebo sérioparalelní kombinace.K vůli ochraně jednotlivých článků při nabíjení a někdy i vybíjení jsou doplněné deskou s čipem a řídící elektronikou.V konkrétním motocyklu je jestli se nepletu 300 článků uchycených v jednotlivých patrech nad sebou a spojených do 300V baterie.Jízda na teréním motocyklu se dá přirovnat k tomu,jako kdybyste svůj mobil hodil do míchačky či pračky a pustil odstřeďování,nebo praní.Je to směs různých vybrací,nárazů a podobně,které ani ty nejlepší tlumiče plně neeliminují.Vše je samozřejmě o konstrukci a pevnosti provedení.K dalšímu problému dochází při zátěži a to juak při vybíjení tak nabíjení článků.Pracují na svých krajních hodnotách.I když články fa:Samsung použité v motocyklu jsou s těch kvalitnějších odhaduji jejich životnost někam k pěti letům videálním případě.U elektrokol odchází po třech letech.Většinou nevydrží některý s článků a musí se vyměnit.Doporučuji navštívit některé s internetových stránek kde se nejen o tomto motocyklu dovíte víc jak na Idnes.

0/0
1.12.2014 20:18
Foto

P21e91t77r 24P10r31o44c97h81á28z91k33a 3342306682924

Problémy s podobnou baterií i když o trochu větší měla svého času i firma Boing a myslím že i Airbus.Nakonec se vrátili k osvědčeným článkům do doby než právě baterie LIpol a jejich odvozeniny budou dokonalé.

0/0
1.12.2014 20:20
Foto

P46e64t10r 29P55r38o58c39h57á75z46k68a 3892656392534

http://www.lerepairedesmotards.com/essais/motos/ktm-freeride-e-xc.php

0/0
1.12.2014 20:23

Z16d69e19n25ě92k 63M37o12r92á58v41e20k 5117838938743

Myslím si, že srovnání článků použitých v motorce KTM s články v elektorkolech, která jsou vesměs čínské produkce, poněkud kulhá. Zjevně předpokládáte, že si v KTM nezkusili, co jejich baterie vydrží, než to vypustili na trh.

0/0
1.12.2014 20:27
Foto

P79e58t70r 52P81r63o81c81h43á47z65k33a 3842756172254

Všechno neotestujete.Baterie v motorce jsou výrobek firmy Samsung.Tedy Korea.Měl jsem rozebrané baterie několika kol a mohu říct,že krom jednoho výrobku skládaného německou firmou s článků Sanyo to bylo na jedno brdo a kvalita nic moc.Bohužel i u těch s Německa došlo po čase k poruše článku a následně shoření celé řídící elektroniky.Režim ve kterém baterie jedou je extrémní a stejně tak podmínky.Já netvrdím,že se musí vyskytnout problém,ale k vůli vysoké pravděpodobnosti bych do toho nešel.Cena baterie je navíc šílená na to co vám nabídne.Stejně tak je to s cenou motorky.

0/0
1.12.2014 20:34

Z87d47e27n63ě20k 53M10o82r36á97v36e96k 5957488388733

Korea není Čína.

0/0
1.12.2014 20:42
Foto

P81e70t88r 41P94r85o71c51h87á36z81k54a 3962146262264

To jsem nikdy netvrdil.Jinak ale Čína je na tom s elektroskůtry a elektrokoly asi nejdál.

0/0
1.12.2014 20:47

Z50d26e31n62ě66k 39M63o35r58á87v26e83k 5377838858933

Problém Číny není v tom, že by neuměli vyrobit kvalitní věci, oni umí vyrobit i kvalitní věci, ale ne levné a když chcete levné, tak vám je vyrobí taky, ale už nebudou kvalitní. A pak záleží na tom, co se sem doveze. To kvalitní by se kvůli ceně neprodalo, tak máme zkušenost většinou s těma levnýma a podle toho to vypadá.

0/0
1.12.2014 20:52
Foto

P19e91t51r 23P86r75o30c12h74á74z75k83a 3702546842324

S tse nedá než souhlasit.Ale všeobecně baterie použitelné do elektromobilů jsou na začátku a vývoj i když jde rychle bude ještě nějaký čas trvat.Pak je určitá šance,že to bude možné rozšířit ve větší míře.Do té doby je třeba budovat infrastrukturu a to také nebude levné.Možná že se nakonec ukáže,že je to slepá cesta a vývoj půjde jinudy.Kdo ví.

0/0
1.12.2014 21:00

M80a19r56t79i27n 75K17l52u17v62á81n17e69k 9872248133503

Presne tak.R^

0/0
2.12.2014 0:52

J86a45n 15H62u13b39e73n94ý 4280868902627

Pro motorky je dostatek jiných terénů. Lesy bych rozhodně nechal chodcům, příp. ohleduplným cyklistům, kteří nesjíždějí turistickou značku šedesátkou. Proč? Protože lesy musí zůstat bezpečnou oázou určenou pro odpočinek lidí od všudypřítomného hluku, smogu atd., protože takových míst už moc není.

+5/0
1.12.2014 17:21

M79a64r13t12i93n 12K27l37u16v76á43n83e97k 9162348923233

Súhlas. Ale stále je lepší tichý blázon ako hlučný blázon.

0/0
2.12.2014 0:53

P42a86v60e71l 42F83o19l79t68á76n 4790812834

Tichý blázen má správně sedět u vody s udicí.

0/0
2.12.2014 1:36

M97a87r26t88i36n 97K78l15u74v84á95n75e44k 9192128303633

Mne je jedno kde tichý blázon je pokiaľ ostane tichý :)

0/0
2.12.2014 7:42

M96a14r79e81k 85S10ý39k90o46r79a 9923310346356

Motorky a koně jsou mor. Vyrazí po dešti, rozryjí zem, která když uschne a ztvrdne je nepoužitelná. Nehledě na mrak prachu, který se za rozjetou motorkou v létě na hliněné cestě valí.

+2/−2
1.12.2014 16:01

T47o55m32á78š 54R67e19k78t36o24r 1188664117649

Na motorkáxh v lase vadí hlavně rámus a smrad. Cesty ničí spíše těžká mechanizace, nebo koňská kupodivu kopyta a to díky tomu, že si tam jezdí i v blátě...

V blátivém terénu by tam prostě nemělo jezdit nic.

+3/0
1.12.2014 15:46

Z95d97e74n17ě59k 15M79o74r11á11v22e87k 5857978888273

Jenže ta těžká mechanizace (a většinou i koně) jezdí jen po těch cestách, motorkáři si vyjíždějí stezky mimo cesty.

+1/0
1.12.2014 15:50

M84a82r50e59k 58S29ý22k39o56r61a 9543270776656

Po turistické pěšině těžká mechanizace neprojede. Jednostopý motorkář a kůň jo.

0/0
1.12.2014 16:02

Z73d28e97n74ě93k 48M15o85r71á29v54e71k 5537308668663

Jako základní problém vidím cenu. Ne že by byla extra vysoká, ona je prostě nesmyslná. Bez baterek a nabíječky to celé stojí  přes 200 tisíc, přitom to srovnejte s motorkou, kterou koupíte pod 200 tisíc. Třeba taková Honda NC750 stojí kolem 160 tisíc a má to složitý spalovací motor a převodovku. Tady je jednoduchý elektromotor, převodovka se nekoná. Proboha za co chtějí těch 200 tisíc? Co stojí na nabíječce 22 tisíc? Nesmysl.

+1/0
1.12.2014 14:20

J81a20n 89F19r38o34l25í51k 6166750855444

106 kg a vysoko posazené těžiště díky umístění aku je hlavní zásdrhel. Ten vedlejší je kapacita baterií o ceně nemluvě.

0/−1
1.12.2014 13:09

M59a96r59t62i96n 45B36l92a88s21s 3131509226981

Na jednu stranu je absence hluku super, ale motorka má být slyšet (ono to platí i pro auta) pro lepší bezpečnost...

+2/−2
1.12.2014 12:23

M21a31r14t85i75n 90P72i89t79u43c37h68a 8362498123565

Nemusi. Nebo snad cekate, ze v lese budu uskakovat nekam ke kraji cesty? Naopak, mozna vam jeste strcim do cesty vetev. Spis cekam ze zpomalite a mineme se minimalni rychlosti, pak jsem v pohode.

+2/−1
1.12.2014 13:03

M68a27r62t70i35n 73B68l91a73s17s 3931729776691

Samozřejmě je to o vzájemné toleranci... 

V lese je absence hluku spíše výhodou, ve městě a v normálním provozu nevýhodou.

+5/0
1.12.2014 13:13

J16i49n95d39ř23i93c46h 29M10i94t70t69e26r 6261340383193

Tak to ji musíte nosit v ruce. Něz se sehnete pro větev je motorka v tahu. A když se vám povede chlapa na motorce sejmout, nemusí to být výhra. Bejvaj to drsní kluci.

0/0
1.12.2014 18:44

J86i89ř41í 52K85o86c50u72r46e62k 6215214675968

Jo, mordparta jsou drsní kluci. S těma nevyběhnete jak s měšťákem. Protože pokud toho týpka zabijete, tak to bude vyšetřováno jako vražda.

0/0
1.12.2014 18:55

J10i21n20d36ř87i71c95h 35M18i20t48t27e67r 6981640563523

V mordpartě by měli být chytří kluci. Jinak můžou být drsní jak chtějí ale nevypátraj nic.

+1/0
1.12.2014 18:58

M66i45c97h16a81l 45M27o30u61c55h66a 9758419343174

Mě se to líbí, jezdím na motorce v přírodě rád (a to skutečně ohleduplně, pozn. pro ekology), ale občas je mi samotnému protivné, jaký motorka dělá hluk (i s tlumičem homologovaným FIM enduro) a tohle by se mi moc líbilo. Trochu by mi vadila zadní brzda na ruku (ale to se snad bude nechat předělat) a hodně by mi vadila výdrž baterie. Na to vyšťavit se v nějakých trialových pasážích je hodina až až, ale na pěknou projížďku je to zkrátka málo.

+2/0
1.12.2014 11:42

J41a96n 70H58o16r88s46k66ý 2226600817315

Chlap, který si koupí tento stroj (co vydává zvuk jak dětské autíčko na matějské pouti), aby nerušil klid v lese, by měl odevzdat nejen řidičák, ale i občanku!

+3/−6
1.12.2014 11:31

M13i67c29h50a17l 88M19o53u75c69h89a 9278749913154

Jo a chlap co lítá po lese na něčem, co je slyšet x kilometrů daleko, by měl dát sám sobě pár facek...

+7/0
1.12.2014 11:46

J35a25n 39H59o75r84s41k85ý 2696380167505

Ano, s tím souhlasím.

0/0
1.12.2014 20:50

O62n30d77ř85e54j 98Č24a24p61k41a 6141581853314

Něco lepšího, na čem se dá blbnout klidně i večer na pozemku za barákem, aniž by vás sousedi po týdnu chtěli zabít ?

+1/0
1.12.2014 12:54







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.