Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nová mapa českých silnic smrti. Nejbezpečnější jsou dálnice

Českou „silnicí smrti“ je komunikace I/43 v Pardubickém kraji. Zjistili to dopravní experti při hodnocení silnic v rámci celoevropského programu EuroRAP. Hodnocení zkoumá riziko, že se řidič stane součástí nehody. Mapu nebezpečných silnic má i Česko, podívejte se na aktualizovanou verzi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A93n41t86o76n85í30n 90Č27e79c92h 9241169866555

Třeba se dočkáme nových dopravních značek "Silnice smrti", když nejsou peníze na opravu - úpravu    ;-)

0/0
22.11.2014 12:42

P72e87t63r 43N52o85v47á92k 8135159740

nový objev že dálnice je bezpečnější :o

kolik stojí 1 km dálnice ve všech evropských zemích?

není někde nějaká tabulka

nejlépe za 1 km v "běžném" terénu

+1/0
22.11.2014 10:02

M71a94r11t89i37n 23Č63e23r67n65ý 7531634771

Nebezpečné nejsou silnice, ale "lidé" kteří po nich jezdí.

+5/0
13.11.2014 10:45

M32i28c11h24a93l 24P94a24v89l41á46t 9433473474719

Mate pravdu. Ale pokud cca 1/3 lidi za volantem realne vubec neumi ridit, je vhodne ty silnice tomuto tristnimu stavu aspon trochu prizpusobit.

+3/0
14.11.2014 16:17

J13a56r87o66s24l80a83v 39K63a14d26l78e56c 5501439912931

Nejbezpečnější by byl automobil bez pedálů a volantu... zadám GPS a jedu... nevidím problém... stát by ušetřil nejen na silnicích, ale i zdravotnictví, policii, hasičích...

0/−1
13.11.2014 8:59

M64i45c41h37a90l 33V97o87j24t42a 2357607636525

Když jsou nejbezpečnější dálnice, tak to můžou poldové strčit ty stíhací Passaty do garáže, ne?

+1/−1
12.11.2014 18:14

P64e20t17r 34N10o50v72á79k 8475689230

ale kde jinde by si bezpečně vydělávali ?

8-o ;-D

0/0
22.11.2014 10:03

Z84d44e47n73e61k 32B95e75d10n12a19r 7557486147679

Mapa je výstup tak na úrovni diplomky. Neskutečně málo zpracovaných údajů. Dost by mně zajímalo kolik to stálo.

+1/0
12.11.2014 7:49

M73i33l88o29s30l86a97v 93U18r53b55a10n 4698219560953

V článku je, že nemají peníze. Tak co byste chtěl?;-)

+2/0
12.11.2014 9:05

A31l55e91š 53K58o46f64r28á66n34e58k 9532952265150

Nejbezpečnější jsou dálnice. Tak proč sakra ten stát pořád přešlapuje na místě a nestaví je? R35, pořád se o ní jen mluví, už 20 let, okruh Prahy také v nedohlednu, protože si stát nedovede poradit s NIMBYstama, D3 u Prahy to samé, R52, D8, jeden obrovský bordel.

+7/0
12.11.2014 7:45

T60o76m60á52š 59K60n69a29i76f90l 6903730907200

Možná proto, ze dálnice se nepostavi aama, ale je potřeba zaplatit?

+1/−1
12.11.2014 8:33

J49a79n 77B55u26b12i88k 9672121542667

problém bohužel není v penězích, ty jsou, navíc máme možnost využít i peněz z operačního fondu doprava. Problém je, že ŘSD, MD, státní úředníci a úředníci samosprávy nejsou schopni stavby legislativně a projektově připravit.

R1 na JV straně Prahy - zrušené ÚR kvůli chybě magistrátu; D8 - stát  není schopen se vypořádat s procesními obstrukcemi Dětí země; R1 na severu a D3 jižně od Prahy - hádky mezi starosty kudy povede (nebo spíše nepovede), takže není vůbec v územním plánu, případně jej soud zrušil; R35 - není územně stabilizována; R6 - dílem nejsou vykoupeny pozemky, dílem není územně stabilizována; R4 dtto; R7 se vůbec neví, zda se bude dokončovat apod.

Stát měl mít dávno připravené projekty a vydaná SP, ze kterých by čerpal, jenže nemá nic

Asi je to také tím, že každý ministr dopravy a každá vláda ZÁSADNĚ nesouhlasí s tím, co udělali ti předchozí, vše se rozmetá a začíná od počátku..... Rv

+12/−1
12.11.2014 10:10

T64o70m75á89š 81K87n68a91i78f48l 6263610947350

Legislativa je bohužel natolik komplikovaná (a pravidla veřejných soutěží natolik šílené), že připravit soutěž a stavbu tak, aby se to stihlo v historicky krátké době .. je prakticky nemožné.

0/−8
12.11.2014 10:21

J11a78n 11B61u84b54i54k 9782851552127

Legislativu nám nevnucují Marťani, tu jsme si do značné míry zkomplikovali sami. Pravidla veřejných souteží jsme si také utáhli sami natolik, že dnes vyhrává nejnižší cena, i když všichni vědí, že je nesmyslná.

Kdyby vlády, poslanci a senátoři chtěli, už DÁVNO mohli převzít pravidla třeba z Německa, nebo se alespoň jimi inspirovat.

Už dlouho to na mne dělá spíše dojem, že vlády problém řešit nechtějí. Protože je to skvělá výmluva - milí voliči, my bychom rádi, my dokonce chceme, my víme, že jste nás proto volili, ale to víte, máme tu legislativní překážky, nesmyslné zákony, občanská sdružení.........

Takže se pak peníze musí utratit jinak, třeba za........

+11/0
12.11.2014 10:36

P36a93v36e47l 46M16a20t95a80s 1821705860417

Už jsem to nevydržel:

Diskuze o ničem. Nebezpečné nejsou silnice, ale řidiči, kteří po nich jezdí. A žádná mapa silnic smrti tenhle fakt nezmění!

+4/−4
12.11.2014 0:36

J18a97n 22M34o73h58y53l53a 6762769259491

To toho moc nevydržíte. Možná proto o problematice bezpečnosti silnic ani nic nevíte.

+2/−1
12.11.2014 0:47

P14e22t57r 75N79e18s68v49a94d54b50a 2314855676529

Tak se rozepište ať nám to osvětlíte:-/. Jakým způsobem přesně silnice ovlivňuje řidiče aby nedával pozor, nejezdil jak dobytek, předjížděl jen na přehledných úsecích atd.

+2/−1
12.11.2014 8:44

J45a77n 34M47o69h70y13l49a 6592809949351

Zaprvé, je to na dlouho a ani můj studentský čas není tak levný, abych tu poučoval někoho, kdo o to stejně nestojí. Zadruhé, když chci něco vědět, něco pro to udělám. V tomhle případě by pro základní nástin stačilo vlézt na stránky společnosti, která tady ten průzkum provádí. Vím, že tam je hned několik článků na dané téma. Zvláště jeden od ing. Landy je i pro laiky celkem hezký a poučný. Nicméně pořád narazíme na problém, jestli chtějí kritici (a tím teď na nikoho konkrétního ne ukazují) neví skutečně vědět nebo jen mektat o něčem, o čem nic neví.

Také je celá řada věcí, o kterých vím prd, ale buď mlčím nebo se vyjádřím jen do míry odpovídající mým znalostem.

+2/−1
12.11.2014 9:52

J41i78ř34í 20S53c32h35w88a39c39h 8878224438746

ano ostrý nůž je "nebezpečnější" než tupý, ale když se s ním pořežu je to jen moje vina a blbost, ten nůž za to vůbec nemůže!

+2/−1
12.11.2014 11:32

J42o89s85e21f 53N81o38v79a28k 5168162166228

Vážně? A proč tedy na jedné silnici řidiči bourají výrazně víc než na druhé? Nebude ta druhá silnici z nějakých záhadných důvodů bezpečnější?

+2/−1
12.11.2014 8:30

T10o53m41á61š 50K48n38a43i38f50l 6313250427550

Ono tohle by bylo na hlubší analýzu. Zkušenosti ze zahraničí (a i z cech, orirozene) totiž potvrzují opak - nejvíce, resp. Hodně nehod bývá na rovných prehlednych silnicích, které tím svádí k mnohem rychlejší a riskantnejsi jízdě, než nepřehledné, úzké a podobne "nebezpecne" silnice.

+1/−1
12.11.2014 8:36

T37o64m32á44š 58V15a78l84d90e94r 7773510259

Sakra. Zrovna silnice na kterých mě baví řídit,  mají vysoké a středně vysoké riziko. Ale k věci. Je na řidiči, aby jezdil se zapnutým mozkem. Pokud silnici nezná, jsou zhoršené povětrnostní podmínky, zhuštěný provoz apod nepojede nadoraz. Skutečnost je ovšem přesně opačná. Závěr je, že spousta řidičů je nezodpovědná množina potenciálních vrahů.Paradoxně pokud silnici napřímíte a rozšíříte  může se stát nebezpečnější, jelikož otevírá příležitost k většímu hazardu.  Např vynucování předjíždění a výsledek: tři vozy vedle sebe

+3/0
11.11.2014 23:22

J16a35n 72M28o97h53y78l92a 6362889909581

Plnohodnotné posouzení podle pravidel EuroRAPu je o nebezpečnosti samotné silnice, nikoli chování řidičů na ní. Přesněji je zohledněno jen ve formě nehodových statistik.

+1/−1
11.11.2014 23:24

P78e15t33r 20N74e52s65v26a27d16b45a 2684105366309

A čím přesně je silnice nebezpečná? Tím že na konci rovinky je zatáčka? Nebo že je ne ní nepřehledný horizont před kterým je plná čára a řidiči tam stejně předjíždí?

+2/−1
12.11.2014 8:46

M31a14r75t88i46n 43T22e65s24a39ř 2959523313163

Třeba tím, že se nedá dlouho předjíždět, v čele jede nějaký král kolony (dříve avia, dnes cokoliv), nerváci to nevydrží a doplácejí na to všichni. A preventivně prosím o netrousení babských rad, že nerváci nemají na silnici co dělat, takové rady jsou pro kočku a nikomu nepomůžou. Krásným příkladem, jak zvýšit bezpečnost silnice, bylo rozšíření průtahu v buchlovských kopcích. Teď se tam jezdí nádherně a umírají tam povětšinou jen motorkáři.

+3/−1
12.11.2014 10:44

M45i15r53o39s35l93a13v 41D35u78f59e45k 1797462341

Plně souhlasím,je to požitek,ale někdy jsou nervy na pochodu.

0/0
12.11.2014 4:02

M96a76r49e12k 14H89r55u78b92y 6637742361678

Takže policie teď bude měřit rychlost na okreskách? ;-)

Nebo ty jsou nebezpečné kvůli tomu, že policie na nich řeší _jenom_ rychlost?;-)

+5/0
11.11.2014 23:09

J53a46n 98M79o21h61y15l43a 6162329889951

Okresky, přesněji silnice 1. třídy jsou nebezpečné především díky vysoké intenzitě dopravy, tendenci k rychlejší jízdě než jakou podmínky dovolují, absence svodidel, směrového rozdělení a další.

+2/−1
11.11.2014 23:23

M35i25l52a66n 96M87a29c26h 8620566491268

No tak mapu máme. Tak schválně kolik toho stihne naše udatná vláda přestavět.... :(

+1/0
11.11.2014 23:07

L25u20k66á21š 88V63a97ň35u59r93a 1365974473823

Silnice v ČR mají nevhodné zatáčky, nepřehledné horizonty, chybné náklony silnic. Vetšinou nejsou stavěné na vysoké rychlosti. Plno řidičů předjíždí kam nevidí, ohrožují ostatní řidiče. Bohužel ani narovnání silnic nepomůže, je to vidět třeba na silnici mezi D8 a Mělníkem. Přesto, že je přehledná (a možná právě proto), dochází tam k jízdě vysokou rychlostí a předjíždění přes plnou čáru.

+1/0
11.11.2014 22:31

L73u12k28á23š 18V80a23ň86u60r32a 1575894733463

A pokud jde o dálnice, tak mnoho z nich nemá vhodné nájezdy a sjezdy. A dalším problémem jsou samotní řidiči. Pokud jedu po dálnici sám, není problém jet rychle - nikoho neohrožuji. Ale jak houstne počet aut na dálnici, začnou být auta jedno druhému nebezpečné a většinou hrozí mnohem větší nebezpečí ze střetu aut, než nebezpečí havarování mimo dálnici.

+1/0
11.11.2014 22:27

L22u79k28á36š 30V87a23ň10u71r50a 1455794723933

Nebezpečné nejsou silnice, ale řidič, kteří po nich jezdí.

+5/−3
11.11.2014 22:22

T69o37m76á69š 91Z93e68m16a18n 3805438614655

Tímto by se mělo argumentovat u soudů, které vyžadují "synergické efekty" u posuzování vlivu dálnice.

Tedy že  výstavbou se sníží nehodovost, což převyšuje požadavky vesnice, která je od dálnice vzdálená 1,5km přes kopec, le,s železnici a hlavní silnici (viz. stavba D3 přes Posázaví).

+3/0
11.11.2014 21:42

P92a62v75e47l 52J51e28ř17á32b73e47k 7841472214327

A která ta trasa D3 je ta pravá a správná. Ta dražší a nebo ta levnější? A je ta levnější skutečně levnější a dražší skutečně dražší?

O tom je řeč už nějaké desetiletí

+1/0
11.11.2014 21:47

T66o47m50á23š 21Z85e19m90a39n 3625318674385

U dálnice D3 jsou 3 varianty:

a) Nulová - nic nebude (zatím vítězí)

b) Stabilizovaná - smysluplná, ale řvou chatičkáři z Posázaví

c) Promika - totální nesmysl, kdy D1 a D3 povedou kus paralelně vedle sebe.

0/−1
11.11.2014 23:14

T65o70m37á34š 46K61n29a98i26f71l 6493300317510

On o promice ještě někdo uvažuje? To tu bejkovinu ještě neshodili ze stolu?

0/0
11.11.2014 23:47

T39o57m69á37š 30Z65e94m69a56n 3525748624985

Zelení, Duha, Děti Země a Taliban..

+2/0
12.11.2014 0:31

P54a79v23e21l 81J51e61ř45á23b47e85k 7901332494757

Přes Posázaví je problém s geologickým podložím. Až když sjel svah na D8, tak se začalo naslouchat tomu co říkají geologové.

Promika, ač nesmysl, je pořád ekonomicky přijatelnější, než přechody přes údolí Sázavy a jejích přítoků, poddolovaná území apod.

Takže je stále o čem uvažovat do doby, než stát na stavbu bude mít peníze.

Takže bych to viděl na variantu a).

+1/0
12.11.2014 1:12

T10o91m89á43š 79K42n69a34i10f11l 6423690887220

Ekonomická prijatelnost promiky je jediným jejím plusem. Žádné další nejsou, a zapory vyrazne převažují.

+1/0
12.11.2014 8:32

J94a74n 34B91u80b15i86k 9442301862847

jen mne tak napadlo, jak to asi dělají ve Švýcarsku a v Rakousku, kde vedou dálnice v zářezech na bocích horských masivů ;-D

svah na D8 dle kamaráda geologa byl narušen Prackovickým lomem. který je nad silnicí...

+2/−1
12.11.2014 10:24

M13i52c66h46a87l 54S64l12a79v22í72č41e91k 1749548772799

Což je pravda. Problém je v tom, že lom existoval před stavbou D8 a projektant toto zřejmě podcenil.

+1/0
22.11.2014 10:32

M50i91c38h65a70l 87H55o14r84a45k 8142540229167

Silnice nejsou nejkvalitnější co si budem nalhávat, ale to je v pravidlech.Přizpůsobit jízdu stavu vozovky a jsme u řidičů to je ten problém.Nejvyšší povolená rychlost neznamená cíl opravdu tak nemusíme jezdit

+9/−5
11.11.2014 19:59

T81o39m36á75š 33Z46e54m46a40n 3895768494635

Problém našich silnic je v jejich nečitelnosti.

Něco se jeví jinak než tomu opravdu je.

Kolikrát si při jízdě (tedy pokud sledujete provozoz a ne jen tachometr) řeknete "kua a co má bejt tohle?!" Když zjistíte, že co vypadalo jako nájezd je slepý pruh, co jako díra v křoví křižovatka, že značka u silnice upravuje jinou, která je o kus dál schovaná v křoví atd..

Prostě jízda uatem je bezpečná s nějakou pravděpodobností, špatná silnice to zhoršuje a dobrá zlepšuje.

Tvrzení ,že když všichni budou dodržovat předpisy tak se nic nestane je mylné už jen z výkladu a omylu při jeho dodržování.

p.s. Zrušením max. rychlosti by špatní řidiči přišli o onu berličku kterou popisujete.

+4/−1
11.11.2014 21:40

T81o59m46á12š 34Z46e52m91a30n 3245298574475

Jinými slovy, passaty jsou na dálnicích jen formou dodatečného zdanění a bylo by lepší je poslat aby zahušťovaly provoz na silnicích nižších tříd..

+7/0
11.11.2014 19:50

J80a10n 82D10r51á95b96e81k 6458657688370

na dálnicích většinou nevylítneš ze zatáčky a nevrazíš do stoletýho stromu, kde vítěz je daný...

0/−1
14.11.2014 10:06

P10e41t49r 59N25e87s12v87a37d19b11a 2604985616629

Nebezpečné silnice nejsou. Jsou pouze stupidní řidiči kteří nerespektují dopravní značky a pravidla silničního provozu.

+9/−15
11.11.2014 19:10

T91o91m61á81š 87Z94e32m62a54n 3935448914935

To by nehodovost přímo odpovídala počtu průjezdů.

+8/0
11.11.2014 19:44

P13a96v22e32l 46J70e83ř85á36b13e28k 7351912474467

Ne průjezdů ale náhodnosti vyskytnutí nesprávného řízení auta v tom kterém místě

0/−5
11.11.2014 21:49

T29o10m31á46š 59Z13e45m98a56n 3705458734555

Které přímo závisí na počtu průjezdů.

+4/0
11.11.2014 23:16

J46o15s66e31f 83N14o74v15a71k 5408752236348

Jistě. A jak vysvětlíte několikanásobně rozdílnou nehodovost na různých silnicích?

+1/0
12.11.2014 8:34







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.