Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Bezpečnost na silnicích zlepší snížení rychlosti, radí odborník

„Na směrově nedělených silnicích by se mělo jezdit nejvýš sedmdesátikilometrovou rychlostí, projíždět křižovatky maximálně padesátkou a místa, kde se pohybují chodci, maximálně třicetikilometrovou rychlostí,“ říká dopravní odborník Jiří Landa.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

I13v96a73n57a 41N51o50v64á 2722902669288

Já bych nařídila chození pěšky. Bylo by to ekologické, bouračky by se přes noc staly minulostí. Akorát zlodějstán by přišel o výpalné v podobě spotřební daně a DPH. To by se ale zase dalo ošetřit zákonem, že každý je povinen platit spotřební daň jakoby stejnou trasu co ujde ujel autem. Nebo by se zavedla daň z chůze.

0/0
2.2.2015 17:54

J55i58ř14í 38H27o46r73á65k 6514344233156

Kravina! Jezdím kolem 60 tis. km ročně. Tam kde je silnice "náročnější", tam lidi běžně jedou do 70 km/hod. i tak. A pokud tam někdo jede jako prase, pojede tam tak bez ohledu na oficiální limit. A vpálit do stromu při sedmdesátce je právětak smrtelné jako při stovce. Tam už prostě co do "smrtelnosti" není rozdíl.

Vidím ale jeden  zcela opomíjený moment při regulaci dopravy: policajti se stále soustřeďují na snadný finanční profit. Je to snadno vyčíslitelné: uložili jsme X pokud v celkové výši Y korun ... A je to SNADNÉ ! - Plus buzerace. Jedete, nic jste neudělali krom toho, že jste zastavili na benzínce u dálnice koupit si keksy. A už vás při výjezdu kontrolují. A zas: je to SNADNÉ! Sedí převážně v autě a sem-tam vylezou. A ty co jedou po dálnici 180-kou ani nevidí. Ti parkovištěm neprojíždějí.

Jenže se zcela opomíjí ZPŮSOB JÍZDY! Zapomnělo se na to před lety, když se udělovaly houfně licence na výuku nových řidičů. Autoškoly na to kašlou, v rámci existujícího systému je k tomu nic nenutí a vlastně v tom minimu hodin jízdy na to není moc čas. A záleží na instruktorovi. Kdo a jak kontroluje jejich práci? Ne testem v lavici, ale na silnici! Kdo a jak bude přeškolovat ty co je autoškoly vyprodukovaly jako "rychlokvašáky" , jak se bude tohle zachraňovat? To co politici před léty zmršili a dodnes se v tom pokračuje! Kdo kontroluje způsob jízdy v terénu tj. na silnicích? V situaci, kdy v této věci i dopravní policajti mají chaos (viz dopraváci v okrese Bruntál)?

Ale samozřejmě, to by potřebovalo poctivou práci (policajtů a přidružených složek) a do té se nikomu nechce. Takže se pak divte, že každý kdo má v ři-ti díru se prohlásí za dopravního experta a jako správný génius nás spasí svým geniálním vynálezem: řekne snižte rychlost!

Budoucí výsledek? Psal jsem to nahoře: buzerace. Ä žádný reálný výsledek. Zato se víc vybere na pokutách a policajti si zlepší statistiku. Uloží víc pokut ve větší celkové výši.-Pamatujete dopravního "experta" ministra Šlinka? Neprošel testy!

0/0
18.12.2014 4:30

V74l70a23d19i65m41í24r 57P30a43v17l86í57č52e41k 5976473265576

...já vám teda něco povím: ÚPLNĚ BY STAČILO DODRŽOVAT SOUČASNÉ RYCHLOSTNÍ LIMITY....

0/−1
17.12.2014 12:36

Š74t91ě67p64á46n 25B90u79r17i95a65n 3553463651585

Kdo je odborník Landa? Viz článek na DF http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2014120101

Další dojič kapitalismu, vydávající se za odborníka. ;-€

+5/0
2.12.2014 8:47

T10o21m18á42š 77B24u47r34a 4292186424

Někde by to opravdu mohlo pomoci. Ale jako systémové řešení je to dle mne špatně. Při plošné aplikaci takovéto vize se může stát, že přestaneme kupovat automobily a budeme jezdit třeba na koních jako naši předci před třista- a více lety.

Pokud zrovna toto není koncepčním cílem předmětné rady. Mělo by to samozřejmě své výhody. Především v oblasti ekologie. A následně by stát ušetřil za údržbu a výstavbu komunikací.

Jak tak o tom uvažuji, ono by to nemuselo být špatné: místo benzínek přepřahací stanice, jízda kudykoliv, odpadly by problémy s parkováním, okamžitě bychom přestali být z valné části závislí na ropě ...

To by nám Evropa mohla jenom tiše závidět.

0/0
16.11.2014 0:14

M55i62r34o77s18l28a36v 43B43u97d77a 9152662727102

A koně byste "parkoval" kde? Místo závislosti na ropě (která ovšem neslouží jen pro výrobu PHM) závislost na krmivu pro koně. Všude by bylo naděláno a děsný smrad ;-D

0/0
16.11.2014 18:36

J81o24s46e22f 10Š39e71m19e27l22í89k 7149691930507

Ale Babiš by nemusel rozdávat kobiížky. Každej by měl svoje.

+1/0
17.12.2014 21:19

V24l59a46d20i80s57l81a38v 90N97e82k46o83l44a 2629973174136

Nikoliv snížení rychlosti,ale dodržování předpisů a ne jezdit jako hovada!!!Např.kolik

idiotů předjíždí na dabl plné,kolik blbů jezdí na červenou a j.Dokud se nebudou brát řidičáky na doživotí tak se ta prasáckost nezmění.

+3/0
15.11.2014 14:51

J15a14r30o22s39l13a71v 61L22e20b28e71d17a 3546859607680

Nikoliv dodržování zbytečných předpisů (ty potřebné samozřejmě uznávám) ale ROZUM. I na dvojité plné se dá předjet (cyklista nebo traktůrek například), když se při tom _neriskuje_.

+2/0
2.12.2014 14:47

D86u17š83a35n 26V47í60t47e14k 8955332667886

Lidičky, podívejte se do okolních i neokolních, ale vyspělých států. Zlomek nehod. A jezdí stejně nebo rychleji. Ale mají lepší projektanty silnic a lepší lidský materiál za volantem.

Tyto "odborné" rady jsou vážně jen k tomu, aby odvedly pozornost od podstaty problému.

+4/0
15.11.2014 9:55

K81a85r41e18l 80N39e94d87o39p65i93l 7958236519824

Já bych tydlety auta, odborníky na auta a internetu zakázal.

+4/0
14.11.2014 22:11
Foto

I23r56e30n45a 82V25o92s21t78o47u25p25a40l52o70v63á 2794823248392

první věta stačí.....silniční fašismus v plné nahotě.;-O

+8/0
14.11.2014 15:17

J41a51n 59T88a47r27a14b93a 4376156799639

V kterém ústavu je pan "odborník" hospitalizován?

Určitě je jiný odborník se stejnou diagnózou, který by nás rád oblažil podobně hodnotnou myšlenkou, že kdyby se všechno obyvatelstvo chladného a arktického pásma přestěhovalo ho do mírného pásma, ušetřilo by se za vytápění a snížily se enviromentální vlivy.

Plácat teoretické pravdy je jedna věc, domyslet jejich reálné dopady, pokud by někdo měl tak málo rozumu, že by je realizoval, věc druhá.

+6/0
14.11.2014 13:38

T45o54m92a27s 84K51r72o73p39a25c77e37k 7979244642554

Odbornik ma naprostou pravdu. Vite co je pomuze? Treba zakazat auta!

Tyhle nesmyslny reci radoby odborniku me dokazou pekne nakopnout.

Nepotrebujeme vubec resit omezovani rychlosti! Co potrebyujeme resit je chovani ridicu. Potrebujeme zmenit system vychovy ridicu (novych i zkusenejsich). Jedna se o odpovednost ridicu behem rizeni. Odpovednost za sebe i lidi kolem sebe. Snizovani rychlosti nevyresi vubec nic.

+9/0
14.11.2014 8:56

T87o15m14á58š 95Z46e88m85a50n 3505818474695

A odpovědnost lidí okolo za své chování - tedy ne že za vše může řidič.

+2/0
14.11.2014 9:37

P98e92t92r 95H51e51j10h37a92l 4361814678597

Doporučuji jako odborník chodit pěšky, pak hrozí nejméně dopravních nehod.

+2/0
14.11.2014 6:52

P83e53t45r 55R40i51h79a25k 7171858648966

Nejnebezpecnejsi je elemenet mezi pedaly a volantem bez mozku a inteligence.

0/0
14.11.2014 0:04

T26o74m54á98š 33Z88e10m30a72n 3125318504555

Toho chlapa upálit na hranicic z ohřících pneumatik..

p.s. Nebyla ut nedávno studie z tuším Nizozemí která ukazovala že zvýšení rychlosti vedlo ke snížení počtu nehod?

Dtto rakouský pokus zvýšit rychlost na ádlnicích na 160 - na testovacím úseku klasla nehodovost.

Řidiči kteří řídí a nemají čas se kvůli řízení rozptylovat nesmysly (mobil atd.) prostě bourají méně, než ti kteří ukolébání falešným pocitem bezpečí dělají všechno kromě samotného řízení.

+7/−1
13.11.2014 23:00

J39a64n 80M11a51t59ú73š 5177250315806

Co takhle snížit radikálně počet samozvaných odborníků.

+12/0
13.11.2014 17:41

J98a85n 52M64o71h25y10l69a 6132949309781

Tak v tomhle se s panem Landou sice neshodnu, nicméně je v republice jen málo lidí (jestli vůbec někdo), kteří by měli větší odbornost a zkušenosti na to, aby mluvili do bezpečnosti silnic, takže to jste moc netrefil.

0/−5
13.11.2014 19:10

M97a15r52t80i51n 13V77a81n12ě85k 9804327352573

Tak určitě! Pán je velký "odborník" i metro v Brně naplánoval ve své studii na rok 2015 jako rok zahájení stavby. Takže ano, jeho zkušenosti, odbornost a hlavně jasná mysl je dokázána.

+5/0
13.11.2014 19:24

J43a18n 10M22o42h53y58l54a 6392299939781

A jak vás výzvratek souvisí s tématem článku, výchozího nebo mého příspěvku? Odpovím - nijak.

0/−3
13.11.2014 22:38

J51i73ř95í 78H69a13v36e85l97k98a 2647771517810

Snižováním rychlosti, mnohdy zbytečné, dochází k častějšímu a nebezpečnému předjíždění těmi, kteří nedodržují dopravní předpisy. Předpisy dodržující slušný řidč je nebezpečně předjížděn za hlasitého troubení těch neslušných s gesty "uhni blbečku a nepřekážej". Bohužel řidičů, kteří nedodržjüjí nic, je příliš noho. V rychlosti to není, je to v lidech a ve vymáhání zákonů.

+5/−1
13.11.2014 17:14

J66a86n 72M98o73h20y20l23a 6702699499191

V ČR je jedním z problémů i omezování nebo značení tam, kde se to nehodí, což následně vede k tomu, že značení ztrácí v očích řidičů autoritu i tam, kde by to bylo potřeba.

+15/0
13.11.2014 19:12

J26a77n 14D12l36o82u76h25ý 7264789820469

Tricitka ma smysl tak akorat na pesi zone. Kdekoliv jinde je to nesmysl, ktery zpusobuje dopravni nehody z nepozornosti. Mnoho ridicu pri teto rychlosti blouma po okoli a nevenuje se plne rizeni.

+8/0
13.11.2014 22:48

J18i39ř50í 67P70ř70i18b36y11l 7316405868835

Nejlepší řešení - auta budeme tlačit. Zvýšíme si fyzickou kondici a případné nehody budou mít zanedbatelné důsledky.

+3/0
13.11.2014 17:07

K88a19r76e10l 47L70o68p95a91t87a 8196167251617

Jiří Landa? Co to je za býka??? Já myslím, že by bylo nejbezpečnejší půlku řidičů poslat zpět do autoškoly a nebo dle pana odborníka jezdit všude max 20km/h.

+1/0
13.11.2014 16:57
Foto

J56i48ř10í 23K95r25á63k72o71r88a 9799353

Fabiánský socialismus v praxi - krájíme kolečko po kolečku.

Dopravní "odborníci" na iDnes a podobných plátcích mě nechávají chladným. Skutečnost je totiž mnohem prozaičtější. Řidiči se naučili vnímat úseková měření a radarové pasti, tudíž se obcím začaly snižovat zisky. Je potřeba snížit rychlosti na nesnesitelnou úroveň, aby se zvýšila pravděpodobnost porušení předpisů a tím pádem i ziskovost. Až se finančně vyčerpají třicítky a padesátky, začnou podobní prodejní "odborníci" mluvit o potřebě snížení rychlosti na dvacet a třicet. Nakonec tu budeme všichni jezdit krokem a zainteresované osoby začnou vymýšlet, jak z té dojné krávy, zvané doprava, něco vydojit nějakým jiným způsobem.

+21/0
13.11.2014 16:29
Foto

I86v79o 39P41e25t40e43r43k40a 4896875157199

Přesně. Rychlost za to nemůže. I v článku je to vlastně uvedeno - nejbezpečnější jsou dálnice.

+9/0
13.11.2014 16:35
Foto

J63i30ř89í 68K38r36á71k54o17r45a 9639223

Tak je jasné, že havárie ve vyšší rychlosti je fatálnější než ta v nižší rychlosti, ale příčin nehody je hodně a nejčastěji je to špatný odhad. Nejde říci, že vysoká rychlost je nebezpečná sama o sobě. Nebezpečná je jakákoliv rychlost v místě, které pro ni nebylo zamýšleno. Člověk může je dvoustovkou po rovné a prázdné dálnici a pojede stejně bezpečně, jako jiný, který pojede třicítkou po klikatící se silnici nad útesy v Monte Carlu.

http://www.juwra.com/images/kuvitus/594_monte.jpg

+1/0
13.11.2014 16:43
Foto

I50v15o 10P13e58t77e61r69k14a 4376375157139

Tak ta je - tam bych jel opravdu krokem. Ano, i rychle se dá jet bezpečně - nejlépe mi to zatím předváděli němečtí řidiči na německých dálnicích.

+2/0
13.11.2014 16:48
Foto

I98v52o 94P71e86t19e73r51k51a 4186285187589

Silnice jsou nebezpečné, protože lidi nesmyslně předjíždějí a spoléhají, že jim předjížděný a řidič v protisměru uhnou. Konkrétně Svitavy - Lanškroun je silnici, kde je málo přehledných míst, a tak tam blázni předjíždí i tam, kde není vidět. Není proto divu, že tam nejvíc lidí umírá. Stále se na tom nejvíc podílí český předjížděcí fetiš.

+8/0
13.11.2014 16:26

M47i73r34o82s31l61a79v 55B36u15d15a 9352862157152

Pan "odborník" se zcela jistě zbláznil8-o Doufám, že nesedí na postě z kterého něco rozhoduje. Nebo ať jde do Brusele...

+8/−1
13.11.2014 16:01

M66i67r57o12s59l64a84v 29B45u87d36a 9142742767792

...už z té "bezpečnosti" fakt začínají někteří magořit a jak já stále tvrdím, za bezpečnost se schová kdejaké zvěrstvo!!Rv

+3/0
13.11.2014 16:05

M26i81r96o96s15l42a97v 32B12u28d96a 9762422847462

...další level bude jízda autem v přilbách. Proč? No protože je to bezpečnější! 8-o

+4/0
13.11.2014 16:09

M68i37r54o87s31l16a30v 91B13u83d70a 9932182117342

...doufám, že mu tu jeho posedlost bezpečností někdo pořádně vysvětlí, alespoň z kruhu jeho kamarádů ;-O

+1/0
13.11.2014 16:14

M64i73l23a38n 82N12o16v88á37k 6715810301

kde se jen ti "odborníci" berou? 8-onemívají oni nějaké vzdělávací pobyty v Bohnicích? Ty jejich nápady tomu vcelku odpovídaj ...

+3/0
13.11.2014 15:53

K87a74m14i75l 62V23a25š95í32č29e13k 4815710255575

Střed zájmů / skrytá reklama  jako vyšítá z učebnice. Technický ředitel firmičky zabývající konzultací/poradanstvím ve stavebnictví.(Nic nestaví jen radí za domnívám se, že z dotačních fondů = Evropské peníze) Sama nic nedělá není výrobní závod jen doporučuje navrhuje =lobuje= zprstředkovává)

Firma kdyby neexistovala nic by se nedělo to co umí jejich Top Managemtn bych se styděl prentovat:-) pak nemají bý silnice tak drahé!!!

 http://www.af-cityplan.cz/o-spolecnosti-1404041570.html 

[>-];-D

+9/0
13.11.2014 15:51

K41a32m91i14l 24C29h95m39e69l15í60k 4639580938328

Pan Landa není odborník, je jen technickým ředitelem firmy, která by na tom profitovala.

+13/0
13.11.2014 15:46

J77a35n 18P89r33o68v82a80z87n31í91k 6538914410801

A to si vemte, kolik by bylo nehod, kdyby všude byla maximální povolená rychlost 10 km/h.

+1/0
13.11.2014 15:44

J18a23r62o16s76l28a32v 21D28r71o92b51n36ý 6506548327907

Doufám že "expert" už visí

+2/0
13.11.2014 15:31

P36e48t48r 25B60á78č71a 8655106515825

30km/h  v krizovatkach ;-D , nemam rovnou vystoupit a to auto tlacit ty experte?

Ty jses ale hlavinka, vic takovych Rv

+7/0
13.11.2014 14:53

P89e61t23r 28A20g46u92l42á90r 4647528950374

V podobném smyslu bcyh navrhl propuštění většiny politiků a státních úředníků, zrušení úřadů a státních institucí. Sníží se tím výrazně korupce.

+7/0
13.11.2014 12:48

K80r85y98š95t30o44f 64L37a52n30í86k 1909880965285

mozna jedine vymenou za automaticke rizeni, aby si "sofer" mohl treba cist noviny, sledovat TV ci pracovat.

0/0
13.11.2014 11:36

M60a48r86t66i81n 39V78a36n17ě50č54e97k 4693688332935

A co osoby co umějí v rychlém na dálnici uhánět 80 ti nic (navíc je to většinou plečka co ani kloudně nesvítí? Co ti co nenechávají rozestupy na předjíždění (když už nechtějí předjíždět)? Co policajti co měří na rovných úsecích a u nemocnice u zastávky kde sou mraky lidí (kde každý normální ubere), Učmoděnej kamion z Rumunska co se šine 60 - 70 kmh a za ním 5 aut, denní svícení co nesvítí dozadu a a přední co skoro škrábe vozovku a přes každou menší muldu není z protisměru vidět? . . . jezdím denně a ..........;-€;-€. úvahy tohoto typu jsou pro mě zamyšlení jen jedním jasně vyhraněným směrem nikoliv zamyšlení se nad problémem jako celkem;-€;-€ . . . rád pána provezu po obecní 3třídě 90 aby viděl že to není nic drastického, tuplovaně u novejších Aut

+6/0
13.11.2014 10:48

M16a14r83t87i18n 57V83a74n20ě53č64e39k 4223368612385

PS: kolik pán najezdí? osobně si připadám v tuhle chvíli jako větší odborník než on :-)

+4/0
13.11.2014 10:50

T17o24m15á82š 23V97e97s66e21l62ý 5145898250599

pán nejspíš jezdí po silnici jedině na kole...

0/0
13.11.2014 12:27

A76n28d93r46é 22T79u45p41e88c 7489228346377

tzv.: "cyklozmrd" ;-D

+2/0
13.11.2014 16:13

P73. 25N72o52v93á52k 1565409576

Co po silnici, nejraděj po dálnici ! ;-D;-D;-D

0/0
13.11.2014 21:15

P16e28t14r 89M53i17c68h24a21l 2700934741212

Denní svícení dozadu svítit ani nemá.

0/0
13.11.2014 19:38







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.