- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Já bych nařídila chození pěšky. Bylo by to ekologické, bouračky by se přes noc staly minulostí. Akorát zlodějstán by přišel o výpalné v podobě spotřební daně a DPH. To by se ale zase dalo ošetřit zákonem, že každý je povinen platit spotřební daň jakoby stejnou trasu co ujde ujel autem. Nebo by se zavedla daň z chůze.
Kravina! Jezdím kolem 60 tis. km ročně. Tam kde je silnice "náročnější", tam lidi běžně jedou do 70 km/hod. i tak. A pokud tam někdo jede jako prase, pojede tam tak bez ohledu na oficiální limit. A vpálit do stromu při sedmdesátce je právětak smrtelné jako při stovce. Tam už prostě co do "smrtelnosti" není rozdíl.
Vidím ale jeden zcela opomíjený moment při regulaci dopravy: policajti se stále soustřeďují na snadný finanční profit. Je to snadno vyčíslitelné: uložili jsme X pokud v celkové výši Y korun ... A je to SNADNÉ ! - Plus buzerace. Jedete, nic jste neudělali krom toho, že jste zastavili na benzínce u dálnice koupit si keksy. A už vás při výjezdu kontrolují. A zas: je to SNADNÉ! Sedí převážně v autě a sem-tam vylezou. A ty co jedou po dálnici 180-kou ani nevidí. Ti parkovištěm neprojíždějí.
Jenže se zcela opomíjí ZPŮSOB JÍZDY! Zapomnělo se na to před lety, když se udělovaly houfně licence na výuku nových řidičů. Autoškoly na to kašlou, v rámci existujícího systému je k tomu nic nenutí a vlastně v tom minimu hodin jízdy na to není moc čas. A záleží na instruktorovi. Kdo a jak kontroluje jejich práci? Ne testem v lavici, ale na silnici! Kdo a jak bude přeškolovat ty co je autoškoly vyprodukovaly jako "rychlokvašáky" , jak se bude tohle zachraňovat? To co politici před léty zmršili a dodnes se v tom pokračuje! Kdo kontroluje způsob jízdy v terénu tj. na silnicích? V situaci, kdy v této věci i dopravní policajti mají chaos (viz dopraváci v okrese Bruntál)?
Ale samozřejmě, to by potřebovalo poctivou práci (policajtů a přidružených složek) a do té se nikomu nechce. Takže se pak divte, že každý kdo má v ři-ti díru se prohlásí za dopravního experta a jako správný génius nás spasí svým geniálním vynálezem: řekne snižte rychlost!
Budoucí výsledek? Psal jsem to nahoře: buzerace. Ä žádný reálný výsledek. Zato se víc vybere na pokutách a policajti si zlepší statistiku. Uloží víc pokut ve větší celkové výši.-Pamatujete dopravního "experta" ministra Šlinka? Neprošel testy!
...já vám teda něco povím: ÚPLNĚ BY STAČILO DODRŽOVAT SOUČASNÉ RYCHLOSTNÍ LIMITY....
Kdo je odborník Landa? Viz článek na DF http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2014120101
Další dojič kapitalismu, vydávající se za odborníka.
Někde by to opravdu mohlo pomoci. Ale jako systémové řešení je to dle mne špatně. Při plošné aplikaci takovéto vize se může stát, že přestaneme kupovat automobily a budeme jezdit třeba na koních jako naši předci před třista- a více lety.
Pokud zrovna toto není koncepčním cílem předmětné rady. Mělo by to samozřejmě své výhody. Především v oblasti ekologie. A následně by stát ušetřil za údržbu a výstavbu komunikací.
Jak tak o tom uvažuji, ono by to nemuselo být špatné: místo benzínek přepřahací stanice, jízda kudykoliv, odpadly by problémy s parkováním, okamžitě bychom přestali být z valné části závislí na ropě ...
To by nám Evropa mohla jenom tiše závidět.
A koně byste "parkoval" kde? Místo závislosti na ropě (která ovšem neslouží jen pro výrobu PHM) závislost na krmivu pro koně. Všude by bylo naděláno a děsný smrad
Nikoliv snížení rychlosti,ale dodržování předpisů a ne jezdit jako hovada!!!Např.kolik
idiotů předjíždí na dabl plné,kolik blbů jezdí na červenou a j.Dokud se nebudou brát řidičáky na doživotí tak se ta prasáckost nezmění.
Nikoliv dodržování zbytečných předpisů (ty potřebné samozřejmě uznávám) ale ROZUM. I na dvojité plné se dá předjet (cyklista nebo traktůrek například), když se při tom _neriskuje_.
Lidičky, podívejte se do okolních i neokolních, ale vyspělých států. Zlomek nehod. A jezdí stejně nebo rychleji. Ale mají lepší projektanty silnic a lepší lidský materiál za volantem.
Tyto "odborné" rady jsou vážně jen k tomu, aby odvedly pozornost od podstaty problému.
Já bych tydlety auta, odborníky na auta a internetu zakázal.
první věta stačí.....silniční fašismus v plné nahotě.
V kterém ústavu je pan "odborník" hospitalizován?
Určitě je jiný odborník se stejnou diagnózou, který by nás rád oblažil podobně hodnotnou myšlenkou, že kdyby se všechno obyvatelstvo chladného a arktického pásma přestěhovalo ho do mírného pásma, ušetřilo by se za vytápění a snížily se enviromentální vlivy.
Plácat teoretické pravdy je jedna věc, domyslet jejich reálné dopady, pokud by někdo měl tak málo rozumu, že by je realizoval, věc druhá.