Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V Česku má být za rok 700 elektromobilů, v roce 2030 až čtvrt milionu

Počet elektromobilů na českých silnicích by se měl příští rok zdvojnásobit na 700 vozidel. Jen letos jich v registru vozidel přibylo 140. Podle nejnovější studie by v Česku mohlo v roce 2030 jezdit až čtvrt milionu aut na elektřinu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P57e21t65r 18E84b93r 2392480923160

Agregat s účinností okolo 40% to je to, co zde většina obhajuje? Závislost na OPEC a tedy i Rusku?

Davat ropny produkt do agregatu vyuzivajiciho kyvavy vratny pohyb je asi tak stejne chytre jako topit plastickou trhavinou v krbu.

0/−2
17.11.2014 7:35

M13a71r46e93k 65J41a11n43e41č62k91a 1567606623461

Kdo chce, ať si to koupí je to prostě nabídka trhu a své fandy si jistě najde, jako každá jiná ptákovina alá novinka, ale dokud nevymyslí trvanlivější a spolehlivější zdroj energie, tak nebrat a za ty prodejní ceny už vůbec ne. Jsou to ale paradoxy. Na jednu stranu EU šaškuje se žárovkami, které totálně zarušují rozvodné soustavy, dále řeší motory ve vysavačích a kdo ví co ještě přijde na řadu, že by pračky a ledničky? Na druhou stranu by jim už ale nevadilo extrémně zvednout spotřebu el.energie a enormně zatížit el. sítě, opravdu banda hlupáků. Navíc ta energie se musí někde vyrobit a ačkoliv je atomová energie nejčistější, tak tady zase proti ní všichni brojí, tak nevím kde ji budou vyrábět, asi v těch jejich větrných nebo solárních elektrárnách a nebo budou všechny motoristy nutit přesedlat na okapotované elektrokola, čemuž bych se při rádoby inteligenci bruselských úředníků ani nedivil :-)

+1/0
16.11.2014 15:25

E53r24i47c93h 51B43e73r57n78a39t95í47k 5243328220984

Na to, že náš stát má cca 10 000 000 lidí, tak 140 hlupáků nevypadá tak hrozivě.

+4/−3
15.11.2014 13:49

T96o96m10á38š 96B35e91n13d76a 4840189980797

Už teďka má přenosová soustava kolikrát problémy. Rychlodobijecí stanice má příkon až 19,2 kW, obvykle kolem 6kW.

Dovedete si představit, jak stojí na parkovišti před obchodním centrem 1500 aut, a všichni dobijí s příkonem třeba 10kW (dnes 3,3 kW, 6,6kW a Tesla S 10-20kW)? To je aktuální příkon 15 GW, jen na jedno střední parkoviště před obchoďákem. Nedovedu si představit, co by všechno kvůli tomu muselo předělávat, na víc elektromobily nebudou dobíjený jen v době mimo špičku...

+5/−1
15.11.2014 13:31

J93i95ř58í 29K63o70c56u44r95e59k 6415544915178

Šílenost že? Na základě výpočtu, ve kterém se seknete o tři řády (má tam být 15 MW) dělat dalekosáhlé závěry.

A teď si vemte, že se z nádraží rozjíždí tři vlaky, s lokomotivou o výkonu až ... chvilka napětí ... 6MW každá.

+3/0
15.11.2014 18:37

T96o27m27á78š 30B41e65n94d55a 4310649210617

No jo máte pravdu, jsem to ale trouba ;-D Ještě jsem střízlivím z pátku. Ale říkám si, že by se stejně musela přestavět rozvodná síť, přecejen to nebude na to stavěné, u železnice se už s tím nějak počítá.

+3/0
15.11.2014 18:41

J20i69ř19í 42K43o92c63u82r79e76k 6825534755768

Železnice je napájená z rozvodné soustavy. Pouze v Německu má železnice vlastní rozvodnou soustavu.

+1/0
15.11.2014 18:57

T13o46m65á54š 46B88e37n73d84a 4970639760437

Díky za vysvětlení, jsem hned chytřejší :-)

0/0
15.11.2014 18:58

P84e47t73r 93B17á12č59a 8855356635265

Dekuji, nechci !!

0/0
15.11.2014 12:06

J47a90k19u37b 29R44o73u12s 3533380284382

Elektromobil je slepá vývojová větev. Čím méně jich tu bude, tím lépe.

+6/−4
15.11.2014 6:23

V11l84a74s82t86i34m71i55l 65S98v18o25b18o85d69a 7793928885514

Už jsem se lekl, že jde zase o naplňování nějaké povinné směrnice EU a ono jde jen o statistiku, tak to uf :-).

0/0
14.11.2014 23:56

J48a30r27o62m37í61r 18K39r21á94l 4190489254559

Klid, ta směrnice přijde. :-/

0/0
15.11.2014 7:25

R46a87d28i33m 25D34r24b79o96h26l39a75v 5101516593637

Jsem jedině pro, jak jinak chcete ve městech očistit vzduch? Elektromobil do města je jasná volba, je tichý, nesmrdí, a je jen otázka času, kdy spalovací auta do center měst nebudou smět. Čím dřív to bude, tím líp.

0/−2
15.11.2014 14:27

V12í88t 96N21o47v57á23k 5744565231759

jasně elektřina jde ze zásuvky a z tý se nečoudí, že?

+3/0
15.11.2014 17:40

M45i26r83o61s78l30a66v 45B64u67d73a 9702512147872

Elektřina snad roste na stromech? Proč tedy zakazují žárovky a vysavače? O kolik více se jí bude muset vyrobit? Jak zvládne výkyvy rozvodná soustava?

+2/0
16.11.2014 11:39

D86a36n19i57e75l 40U81r17b59á27n44e97k 6397148589678

Mě by zajímalo, kde se bude všechna elektřina brát?

+2/−3
14.11.2014 23:51

J21i48ř44í 80Z41ý77k96a 9789833241970

část se získá modernizacemi stávajících elektráren, část z dalších obnovitelných zdrojů a část úsporami v jiných odvětvích. Nové elektrárny nějak není potřeba stavět. Horší je to s přenosovou soustavou.

+1/0
14.11.2014 23:58

T22o48m40á47š 92M32o60r30a13v26č80í82k 3937376663665

Nejspíš se vyrobí. Všech 700 aut bude moct jezdit.

+2/0
15.11.2014 0:15

J26a79r89o61m85í95r 56K35r36á70l 4710209894579

700 ano, čtvrt milionu ne.

0/0
15.11.2014 7:23

J34i42ř76í 27K42o76c21u33r22e47k 6195104415868

Spotřeba je asi 16 kWh na 100 km. Řekněme, že auto v průměru ujede 100 km za den. (35.000 km/rok) Spotřeba celkem 4 GWh za den. 170 MW ... tedy nárůst spotřeby elektřiny o 2 %. 

Ovšem pokusd jste přesvědčen, že auto žere 150 kW ikdyž stojí v garáži, pak je veškerá fyzika slabá a proti fanatické víře nemá šanci.

+1/0
15.11.2014 18:43

J38i54ř16í 23Š74v60a26g88r 3328380125656

V roce 1950 bude ve všech domech zavedeno elektrické osvětlení, kde se ta elektřina bude brát? 

V roce 2000 budou mít v každé domácnosti televizi a počítač a mixér a elektrický vařič a bla bla bla. No kde se ta elektřina bude brát?

V Česku má být za rok 700 elektromobilů, v roce 2030 až čtvrt milionu, to by mě zajímalo, kde se ta elektřina bude brát?

+3/0
15.11.2014 1:13

D23a13n76i30e22l 70U72r78b83á13n64e60k 6607548429138

Jak myslíte...

0/0
15.11.2014 12:34

J42i80ř60í 53Š19v27a80g29r 3568960585726

Já? Já jen kopíroval....

0/0
15.11.2014 16:29

J67a12r14o74m61í29r 72K44r13á10l 4760459314579

To není až takový problém.  Horší je, jak ji dostat k zákazníkovi.  Např. doma budete muset mít místo jističe 20A  o dva stupně vyšší.  A podívejte se, kolik se za něj bude platit.  K tomu musítě získat souhlas k navýšení odběru, což ani dnes není leckde jednoduché kvůli omezení rozvodné soustavy.

+1/0
15.11.2014 7:22

M82i73c92h55a67l 41P57a83v18l70á83t 9923473414839

Pri velkem usili se daji postavit elektrarny (tzn. samozrejme jaderne). Ale to je ten nejmensi problem. Mnohem narocnejsim ukolem by bylo extremni(!) posileni rozvodne soustavy. A to fakt nehrozi..

0/0
18.11.2014 9:25

L29u33k62á96š 15V75a78ň38u12r40a 1865194393133

Problém je právě v ceně baterek a jejich životnosti. Navíc výrobci elektromobilů prodejní ceny nadhodí. Jediné řešení je malé vozidlo s dotací státu při koupi. Nejlepší by bylo vyrábět elektromobily v TPCA. A dořešit systém rychlodobíjení a nebo systém rychlovýměny a pronájmu baterií.

0/−3
14.11.2014 23:35

L65u44k38á95š 35V53a86ň72u88r65a 1115884583403

Navíc to souvisí i s výstavbou dobíjecích stanic u obchodních domů, na parkovišti zaměstnavatele, na parkovišti u bytového domu apod.

0/0
14.11.2014 23:36

J30i81n24d86ř88i25c78h 46M78i40t54t78e53r 6711610683573

Ano chtěl bych dotaci na Teslu S. Tak aspoň 2 melouny. Milión bych si zaplatil sám. Takže z daní těch chudších, co nemají na takové auto bych si to pořídil a ještě ušetřil na dani za PHM, kterou by naopak moji  spoluobčané, kteří mi přispěli na Teslu museli platit. Ono z něčeho se ty dotace zaplatit musí, že . To je tak zvrhlé že to volá do nebes.

+6/0
15.11.2014 0:02

J11a53n 28F72r41o86l66í92k 6546200405664

Soudruzi z Roland Berger ve své studii cudně opomněli čtyři faktory. Pořizovací cenu, cenu náhradních akumulátorů, dojezd a hmotnost. Přece jen je rozdíl, když si za 200 litrů koupím nějaký menší tříhrnek o váze pod 850 kg a jezdím 10 let za 5l/100 km aniž bych musel měnit podstatnou část auta - sadu baterií. No a pokud v zimě uvíznu v nějaké koloně a nemám prázdnou nádrž mohu si topit i svítit několik hodin.;-)

+4/0
14.11.2014 23:15

P61e18t55r 45M57o56t86y53č97k93a 1594661853144

Také jsem si říkal, kdepak jim ta cena vs. kupní síla vypadla (ty další věci ještě budiž, je dost lidí, co by si to auto koupili na pojíždění po městě a v blízkém okolí).

0/0
14.11.2014 23:25

J83i26ř80í 81Z34ý14k40a 9639563691850

jakožto akcionáře ČEZu by mne naplnění téhle prognózy potěšilo. Ale přesto bych raději viděl v nabídkách automobilek spalovací 5, 6 a 8 válce i v "běžných" autech.

+2/0
14.11.2014 23:08

P98a43v24e31l 42J77e84ř22á83b69e83k 7191312964837

elektromobil je ideální dopravní prostředek pro úředníky, kteří se pohybují v okolí svých úřadů (třeba po "malém" okrese). Výjimečně za den najedou nad 100 km, navíc v místě jednání mohou energii "dočerpat".

0/0
14.11.2014 22:06

R18o69m62a51n 86P41o68l57á69č85e21k 5296159985

To je dost sporné... Když se vezme v potaz pořizovací cena, tak to takové terno nebude...

0/0
14.11.2014 23:03

P13e14t47r 68M46o23t41y65č21k29a 1194471813264

Úředníci. Stát nás ochotně oloupí nějakou novou daní (samozřejmě pro naše dobro, jak jinak) a jim to zadotuje. To máte stejné jako s jejich úřady, podívejte se, v kolika městech sedí úředníci v centru (kde jejich klienti nemají ani jak zaparkovat), v historických budovách (drahá údržba, drahé vytápění, drahá lokalita, kterou by si firma nemohla dovolit) a to také nebude zrovna terno. Přesto to tak je.

0/0
14.11.2014 23:23

R29a73d94i82m 96D26r43b76o22h69l38a27v 5501726383207

Pořizovací cena přece není všechno, kolik vás  potom stojí provoz? Na krátké trasy s častým startováním je elektromobil ideální.

0/0
15.11.2014 14:31

P22a71v84e18l 78J32e24ř72á17b64e28k 7951492534137

Dřív se biomasa strčila do žlabu a biomotor jí načerpal. A potom sice pomaleji, ale vytrvale lecos přepravil, dopravil apod. Navíc, když byl na cestě, tak s výjimkou neúrodných území, biomasa - biopalivo bylo stále k dispozici v poměrně dostatečné míře.

Dnes biomasa se za pomocí ropy, mnoha tun železa a dalších hmot zpracuje do peletek, doveze do elektrárny, z toho vyrobí elektřina, která se následně načerpá do akumulátorů elektromobilů.

Co k tomu říci?

Nic !

0/0
14.11.2014 22:03

P14e25t48r 83M73o12t23y13č71k31a 1904441183514

Ano, civilizace bohužel dospěla do stavu, kdy se nechává dobrovolně vláčet partou nestoudných lhářů, kteří jim tvrdí, že tohle je správné.

0/0
14.11.2014 23:26

J94i50ř13í 55K97o57c33u38r12e92k 6145104875288

Zato jiní poslouchají ideály PolPota. Ten za své vlády vyvraždil téměř 1/4 obyvatel jím ovládaného území. Takový masakr nespáchal ani Hitler ani Stalin (ikdyž na Ukrajině v zimě 1932/33 byl blízko)

0/0
15.11.2014 18:49

J77a29r93o33m18í64r 23K77r66á97l 4360959194109

Nereálné.

+1/0
14.11.2014 20:48

J62i27ř44í 23D71v77o65ř61á72k 5968913298740

Věda a technika mládeži,časopis z roku 1955.Odhadoval budoucnost v roce 1975.Kolonizace Marsu , pravidelná dopravní linka Praha - Mars, v každém domě malý štěpný reaktor , no a v autě taky , ..... .Na konci článku se omlouval , že bodoucnost zcela jistě předběhne jeho nástin budoucnosti.

+5/0
14.11.2014 19:25

M12i31c43h82a85l 82K44r82e76j97č82í 1786940731383

To byly časy technologického optimismu, kdy lidstvo vzhlíželo k zítřkům R^

Dneska vzhlíží leda k iPhonům. Rv

0/0
14.11.2014 23:45

V51í75ť58a 88K56r70u21t67i79š 1410324315657

Je to mj. o daňovém systému. Dnes jsou náklady na palivo na 1 km u elektromobilu okolo 0,90 Kč. U běžného auta s lze dostat na 1,80 Kč s tím, že polovinu této ceny tvoří daně. Tzn. bez vlivu státu provozní náklad prakticky shodný, rozdíl v pořizovacích nákladech a užitné hodnotě nebetyčný.

+5/0
14.11.2014 18:44

J15a31r11o13m43í62r 90K43r82á22l 4520609354329

Provozní náklady shodné nejsou.  Musíte započítat pořizovací náklady a náklady na servis.  A ty jsou u elektromobilu podstatně vyšší.

+2/−1
14.11.2014 20:50

V63í44ť64a 27K97r48u24t84i23š 1180454585637

Stačí dočíst poslední větu....

0/0
14.11.2014 21:17

J43a51r12o60m63í26r 39K61r75á93l 4480259134409

Jen říkám, že do nich se musí započíst minimálně ten servis a rozdíl nákupní a (po létech) prodejní ceny.

0/0
14.11.2014 21:37

V55á39c33l97a63v 33J16e75b12a61v43ý 8820179803906

Zrovna servis je u elektromobilu mnohem levnější, což se potvrdilo už u EV1.

Problém jsou baterie, chybějící infrastruktura a vysoká cena.

+1/0
14.11.2014 23:11

J23a65r54o79m28í49r 41K32r57á35l 4300729564689

Jenomže baterie jsou právě ten servis. ;-D

0/0
15.11.2014 7:24

J94o49z24e67f 92H84r61i25c53i21š51i86n 4413880670766

Tak naftak co jezdí za 6L při cene bez daní 17kč je na 1kč/km,  elektromobil při 15kwh/ 100km bude bez daní na 0,6kč/km. Rozdíl 40%.

Důležité je si říci na co to auto potřebujete. Jestli na cestu do práce a z práce a na nákup, a máte garáž tak až elektromobily ještě trochu zlevní může to být cesta.

0/0
15.11.2014 14:22

J56i45ř48í 47H20a49v68á96č62e97k 1323810963

Auta už nebudou mít motory, ale motůrky od stěračůRvRvEU;-€

0/0
14.11.2014 18:36

J76i89n76d46ř80i61c47h 74L88u32k28á74š 8697531120915

tak pokud budou podávat náležitý výkon, tak to snad není problém, nebo vy byste měl v autě nejraději parní stroj?

0/0
14.11.2014 18:42







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.