Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Autofotka týdne: Škoda měla supersport před 60 lety, unikát znovu ožil

Ve své době se stal nejrychlejším československým automobilem a právem patřil mezi závodní elitu 50. let minulého století. Jedinou dochovanou verzi supersportu Škoda 966 si můžete od poloviny listopadu prohlédnout v mladoboleslavském muzeu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P79e13t45r 11M14i52c21h18a61l 2570224861852

Pěkný kousek.

0/0
25.11.2014 0:20

J79a21r22o95s18l27a41v 71D77r76o64b11n94ý 6146258207487

autounion mělo opravdový supersport o 10 - 15 let dřív

0/0
24.11.2014 0:44

K47a37r79e51l 93F46a91j24t 5978252691593

Krása ...

0/0
23.11.2014 22:19

M82i30c78h26a82e46l 29K37o56n64e30č51n93ý 6912813499719

Krásný auto a pochvala tomu kdo dělal fotky. Super.R^

+5/0
23.11.2014 16:46

M42i45c43h66a92e59l 54K81o73n74e31č60n14ý 6132283869769

Samozřejmě i článek je dobrej

+2/0
23.11.2014 16:48

J91i44ř50í 21V13o17g42e43l 6832952656108

Pro ukázku, co v té samé době provozovali Italové. Podotýkám, že ta Alfa je také do 1500 cm3 - http://cs.wikipedia.org/wiki/Alfa_Romeo_158

Tedy 8 válců, 297 kW výkon a maximálka na 310 Km/hod.

U nás závodní auta té doby zpravidla vycházela z úprav sériových konstrukcí. Vývoj podhodnocen po všech stránkách. Samozřejmě můžeme obdivovat, co Ti konstruktéři dokázali za daných podmínek, ale výsledek poukazuje na to, že nám v tomto ohledu začal ujíždět vlak.

+7/0
23.11.2014 14:47

M88a16r18t96i27n 14L23ž78i40č15a74ř 9715587562494

Tak tomuto počinu tleskám, nádherný stroj R^R^R^

+12/0
23.11.2014 9:40

R72a42d17i32m 47Š97o83t63o46l30a 6542931228183

Škodovka by s zase měla vrhnout tímhle směrem. Chybí mi pořádný kabrio, kupátko, ... nějakej speciál. Myslím že kupců by se našlo dost.

+6/0
23.11.2014 9:14

J54a67k32u60b 57F79e40i97f69a27r 7959289176249

Dnes už je na to pozdě. Trh je plný různých kupátek a kabrioletů a i koncernová auta EOS a Sirocco končí kvůli nízkým prodejním číslům.

0/0
23.11.2014 10:23

M44a75r88t55i84n 55L33ž22i82č53a22ř 9345327472144

Šíro v žádném případě nekončí

+2/0
23.11.2014 11:00

J70i78ř64í 60V28o17g21e70l 6642762126388

Je to krásné auto. Na druhou stranu ukazuje omezenost našeho poválečného průmyslu. Podívejte se na soutežní speciály z konce předválečného období. Podívejte se, co v té době produkoval Mercedes, nebo Auto Union.

+4/0
23.11.2014 8:47

M73a72r88t35i28n 90L68ž29i70č41a97ř 9195657832424

R^R^R^

0/0
23.11.2014 11:01

T83o78m48á33š 57H91o93r98a 2489415678875

V tomto si dovolím celkem zásadně nesouhlasit. Československý průmysl byl před druhou světovou válkou velmi konkurenceschopný, ale ani v tomto období nevzniknul žádný závodní speciál který by byl schopen konkurovat zahraniční špičce. Za zmínku pochopitelně stojí že především Německé automobilky (Auto Union a Mercedes) ale i Italské závodní vozy hodně těžili z oficiální podpory tehdejších vlád (Hitler a Musoliny).

Po druhé světové válce naopak český automobilový průmysl vyprodukoval několik pozoruhodných závodních speciálů, ať už v článku zmíněnou Škodu, ale třeba i Aero Minor LeMans, které vyhrálo ve své třídě slavný závod a celkově skončilo na stupních vítězů, nebo Tatra se svým Tatraplás Sport a následně Tatrou 607 která byla stavěna dle předpisů tehdejší Formule 1.

Podle mě byl toto počin na který můžeme být právem hrdí. A český průmysl se neztratil ani později, kdy Jawa podukovala skvělé plochodrážní stroje, nálsedně i velice dobré silniční motocykly (Františe Šťastný skončil v MS na druhém místě a vyhrál čtyři závody MS na Jawe), Čezeta bojovala o tituly v MS motokrosu a vyhrávala šestidenní.

To kam to následně pod vládou soudruhů došlo je věc jiná, ale československým automobilovým a motocyklovým konstruktérům třetí čtvrtiny minulého století rozhodně patří uznání.R^

+4/0
23.11.2014 18:15
Foto

D17a32n 14R34u78b81í27n 4583493939

Jeden o koze, druhý o voze. Poválečný? Předválečný?

0/0
24.11.2014 11:53

J27i92ř42í 63S28c42h38w79a54c93h 8438734368916

tak to byla úplně jiná nesrovnatelná třída.

0/0
23.11.2014 13:48

J26i53ř54í 46V79o73g50e93l 6602132616958

To máte sice pravdu, ale v článku zazněl pojem supersport. Měla to být prezentace špičky tehdejšího národního průmyslu.

Skutečnost, že jsme nikdy do té skutečně špičkové třídy nezasáhli, plně koreluje s tím, co jsem uvedl.

+1/0
23.11.2014 14:08
Foto

R65o17b29e36r48t 34B91o89u60k54a89l 4924725600

Krásný vůz.

+8/0
23.11.2014 8:00







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.